Igen, ráadásul felakadt a vezetékre. A leszereléshez a felsősök kellettek, így az állomás bal kikapcsolása miatt az IB - n álló vonat sem tudott elindulni.
2013. augusztus 3., 15.45: Kismaros, kisvasútállomás: Kalandozások Meseországban a Kismarosi Ámulat Társulattal és a Királyréti Erdei Vasúttal. Infók: www.kisvasut-kiralyret.hu Videóajánló:
"2145 személyvonat (Szob - Budapest-Nyugati) A pillanatnyi késés 47 perc. Áramszedo törés miatti késés. ; Vác-Budapest-Nyugati állomások között a mai napon nem közlekedik."
Anno az ÉDÁSZ berkeiben tevékenykedtem. Oszlopnak kellett helyet fúrni. (Már nem emlékszem, hogy Őrbottyán v. Váchartyán volt-e a tetthely.) Kijött a Tanácsról az illetékes építész (mérnök?), jó fél óráig méricskélt, közmű-rajzokat forgatott, vakarózott, majd határozottan rámutatott egy pontra: Itt lehet fúrni!
Nyolc! perc múlva az egész faluban nem volt víz!
Kisebb folyó ömlött az utcán - a fővezetéket fúrtuk ki! :-/
Elég sok munkahelyet le lehetne akkor hurrogni, hogy analfabétákat, funkcionális analfabétákat alkalmaz. Ez igazából inkább a magyar közoktatás sara, a buta szülőké (jaj ne buktassák meg, jövőre megtanulja) és a lezüllesztett szétvert tanári karé, akik inkább átengedik a hülyegyereket, csak minél előbb takarodjon az iskolából. Innentől felesleges nyálverés ezen rágódni.
Nem csak a vasúton fordul elő! Egyéb ilyen munkáknál is találnak meg kábeleket - erről pl. az áramszolgáltatók tudnának mesélni - amik vagy nem szerepeltek a közműtérképen, vagy nem is volt közműegyeztetés. Kár ebbe belekeverni egy olyan hírt, ami vagy igaz, vagy nem.
Már az új üzemi épületek építésénél találtak rajzokon nem szereplő kábeleket... Ráadásul a biztber és távk gerinckábel... "Sejtettük, hogy valahol arra van..."
Pft-s ismerős talált kábelt 20, azaz 20 cm mélyen. Az átjáró átépítés végén a maradék aszfaltból úgy gondolták, jó fejek lesznek, és megcsinálják a gyalogos járdát. Aztán az első markolás után hívták a biztbereseket.
Ház kivitelezéskor akkor vették észre az elektromos betápot, amikor az egyik markolás után elindult mellettük a szünetmentes táp agregátora :)
Mérnök kitűzi azt az egy méter széles sávot, ahol a kábel fut. Józsinak kislapáttal kéne elhordania egy méter földet, de ehhez nincs kedve, ezért föltételezi, hogy a kábel a sáv közepén fut, és elkezdi a kanalas kotróval óvatosan bontani a földet. A kábel sosem a kijelölt sáv közepén van.
Ezek szükséges velejárók, ha nem lett volna világháború, nyílván nem lenne ennyi bomba se a föld gyomrában. Inkább találják meg átépítéskor, mint hogy később felrobbanjon. A kábelvágást sosem értettem, mivel elvileg a vasúti területeken is szigorúan dokumentálva vannak a vezetett kábelek elhelyezkedései. Viszont mindezek után(amit át fogunk szenvedni) lesz egy kultúrált, biztonságos és színvonalas állomásunk remélhetőleg sokáig. :-)
Csúnya lesz az elkövetkező 2 év (csúszosokkal együtt 3-4) az utazóközönségnek. Az operatív irányítás eddig sem volt képes a legkisebb problémákat sem kezelni. Hogy lesz majd képes egy állomásátépítést kezelni?
Persze ha végre lemegy, az unokáink már élvezni fogják az eredményét: minimális lesz az emberi beavatkozás, alig lesz dolgozó, aki elverje a vonatokat, így sokkal pontosabbak lesznek.
Verőce-Vác balon a károsodott töltésről a sínek lehúzva, betonaljakat szedik fel, a töltésen rámpa építve a gépeknek, hordják a földet, betonvas, hegesztett háló és zsaluzóanyag dögivel.
Talán természetes és méltányos, ha nem teszik lehetetlenné igen jelentős számú érintett fórumozását, „kaszinóját” egy-egy lehetetlen, oda nem illő figura hibájából.? Mert ugye, az értelmetlen, méltánytalan és méltatlan! (esetleg diszkriminatív) lenne, ha egy „vonalnak” kevesebb-, vagy egyáltalán nem lenne joga megbeszélni a dolgait - örömeit, gondjait. Nem hihető, hogy csak mifelénk dúln(án)ak civilizálatlan alakok.