Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.09.27 0 0 163797

Van ahol az olajszint túltöltését javasolják (amit nem tudom, hogy váltónál hogyan kivitelezhető. :

 

Nálatok nem 3 csavar van?? leeresztő,ellenörző,és feltöltő nyilás.Ne az ellenörzőig töltsétek hanem a feltöltő aljáig. ez + 2-2.5 dl.Valahol olvastam róla már. Szimering ennyit elbir még.

Előzmény: ferrike (163796)
ferrike Creative Commons License 2017.09.27 0 0 163796

Olvasni én is olvastam, de most még jobban belém teszed az ideget.

És sajnos valószínű igazad is van.

 

Sok mindent olvastam azóta megint ezekről a gyárilag kevés olajszinttől kezdve stb.

Van ahol az olajszint túltöltését javasolják (amit nem tudom, hogy váltónál hogyan kivitelezhető..), nem problémamegoldásként, hanem jó váltó állagmegőrzésére.

 

Jó kis youtube videok is vannak..pl.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Nv405TvgpyI

 

Itt van az embernek egy picuri gyakorlata:

 

https://www.youtube.com/watch?v=cE-5Jlneb3I

 

De elég nagy a szakirodalom, sajnos :(

 

Előzmény: seewer (163795)
seewer Creative Commons License 2017.09.26 0 0 163795

Na, elolvastam amit linkeltél.......

 

Borzasztó, már annyira kotyog előre hátra a tengely, hogy mozgatja a botot is. Én nem mennék vele csak a szervizig. Összetörik a csapágy, lehet venni másik váltót és azt felújítani!

Előzmény: seewer (163794)
seewer Creative Commons License 2017.09.26 0 0 163794

Ez enyém jó, nem csinál ilyet. Majd írok, ha találtam valamit!

Előzmény: ferrike (163793)
ferrike Creative Commons License 2017.09.26 0 0 163793

Tudod a múltkor már beszèltünk róla, nálam a váltóbúgás olajcserèk után (Fuchs) megszűnt vagy minimálisra csökkent, amit nem tudok fizikális törvènyekkel megindokolni csak a szubjektív èrzet szerint.

Emiatt nem bántanám a váltót egyelőre.

 

Viszont a váltókar mozgás 1-esben ès 5-ösben intenzív sajnos.

Ez zavaró..

Erre megpróbálok megoldást keresni.

Előzmény: seewer (163792)
seewer Creative Commons License 2017.09.26 0 0 163792

Az én véleményem, hogy a kihézagoláson múlik minden. Viszont ez nem a váltókar  mozgására, hanem csak az 5-6 fokozat búgására igaz.

Szétszerelt mért majd kihézagolt váltó az összerakás után kicsit összeülhet a hézagoló, vagy a paszta lett sok a tömítő felület alatt, merthogy papír tömítést sem alkalmaznak, mert ez is növelné a hézagot, és persze nem egyformán.

 

A váltókar mozgást nem tudom mitől lehet. Nem hinném, hogy a váltó a ludas, inkább bak vagy bowden, de majd kiderül.

Előzmény: ferrike (163791)
ferrike Creative Commons License 2017.09.25 0 0 163791

Köszönöm!

Èrtem..,vagyis próbálom èrteni...

Hogy ne legyen idejekorán rossz ismèt, a korrekt speciális szerszámot használó szerelèsen kívül, nem tudunk többet tenni, ha jól èrtem.

De nem is leszünk jobbak a gyári állapothoz kèpest ès mint lásd a cartársnál 80ekm után ez akár újra előállhat?

 

 

Előzmény: seewer (163790)
seewer Creative Commons License 2017.09.25 0 0 163790

 

Itt jobban látszik milyen speckó szerszám kell hozzá. Ha ez nincs, megcsinálják a régi hézagoló gyűrűkkel egy darabig jó lehet. 

Előzmény: seewer (163789)
seewer Creative Commons License 2017.09.25 0 1 163789

Nem a csapágy minőségével van baj. A kihézagolással van probléma....

Képzeld mint régen a Lada vagy egyéb hátsó kerék csapágynak úgy állítottál hézagot, hogy húztad az anyát és mikor jó volt a hézag kontra anya, vagy bedugtad a sasszeget. Ha kicsit jobban meghúztad, nehezebben, darálósabban forgott a kerék, majd megette a kúpgörgőscsapágyat. Amennyiben lötyögött, ugyanaz lett a vége. 

 

Itt nem lehet tekeréssel hézagot, kotyogást állítani, hanem nagyon vékony hézagoló lemezeket raknak be. Összehúzzák nyomatékkal az ablakos házat (gyári szerszám) és összehúzott állapotban lehet ellenőrizni a szorulást, vagy hézagot.

 

 

A képen látható ideiglenes távtartókkal kell összerakni (néhányszor) ,hogy létrejöjjön a kívánt hézag. Ellenőrizni mind a három tengelyt, majd kivenni, hozzárakni alátéteket ezután mehet fel a váltóház.  Hibás hézagolással, kicsit szorulósan, vagy kotyogósan is elmehet néhány ezret.........

 

 

Tehát válogassuk meg a szervizt!

 

Előzmény: ferrike (163788)
ferrike Creative Commons License 2017.09.25 0 0 163788

Elsőre nem ijesztő, de erősen tartalom

függő termèszetesen..

 

Akik már túl vannak rajta azoktól kèrdeznèm

, hogy a javítás során opciósan beèpítendő csapágy stb lehet olyan ami jobban bírja ennek

a váltónak  konstrukciós hiányosságait?

 

 

 

Előzmény: dodod90 (163787)
dodod90 Creative Commons License 2017.09.25 0 0 163787

Váltó javításra látatlanban 100.000 Ft-os ajánlatot kaptam.

Danny22 Creative Commons License 2017.09.24 0 0 163786

a tanktisztitás óta megszünt minden probléma, most max motiont kap- minden tuti lett

Előzmény: seewer (163764)
seewer Creative Commons License 2017.09.23 0 0 163785

Ez csak lottószám. Szerinted hány százalékban működik jól? Vagy csak a Fiatokban rossz?

Előzmény: dodod90 (163784)
dodod90 Creative Commons License 2017.09.23 0 0 163784

Nem akarom ezt a szutyok váltót védeni,de azért jó néhány százezer esetleg milliónyi autóban jól működik. Én én ellenére nekem csak szét kell szeretni a Bravo-ban.

ferrike Creative Commons License 2017.09.23 0 0 163783

Ráadásul nem csak a Bravo kapta ezt a csodát, jól megszorták vele az akkori èvjáratokat..

Előzmény: bajan122 (163782)
bajan122 Creative Commons License 2017.09.23 0 0 163782

azert ez durva. azt a valtot nagy kar volt betenni a bravoba.

Előzmény: ferrike (163780)
cartmenn2 Creative Commons License 2017.09.22 0 0 163781
Előzmény: Balu1973 (163777)
ferrike Creative Commons License 2017.09.22 0 0 163780

https://www.eco-torque.co.uk/single-post/2016/12/02/M32-GEARBOX-Guide-To-Faults-Fixes

 

Sajnos ez a híres, hírhedt fos GM M32 váltó feature, leírva pontosan az általunk is tapasztalt hibajelensèg :(

Előzmény: Törölt nick (163775)
Von Guldenburgh Creative Commons License 2017.09.22 0 0 163779

Üdv Urak !

 

Szerintetek mekkora szentségtörésnek számít, ha a közelgő 45e-es olajcseréhez nem az eddig használt Selenia-t, hanem a 9.55535-S2 besorolásnak megfelelő Total-t vagy Castrol kapna az 1.4 16V gépsárkány ?

 

Ugyanis arra gondoltam, a majdan elkövetkező reggeli mínuszokban bekövetkező kopogást megelőzném más olajjal, hátha....

 

Tavaly télen ugyanis - ha még emlékeztek - a nagy mínuszokban hidegindításkor a "gyorsüresjárat" szakaszában többször kopogó hangot produkált a gép. (Kivéve persze mikor a szervizben mutattam volna meg.)

 

Pl. kifejezetten a  Castrol Magnatec, ami a "motor kopás szempontjából kritikus felmelegedési fázisában kiemelkedő szintű védelmet nyújt" a Castrol.hu  szerint, illetve a Castrol Edge Titanium, amikre gondoltam.

 

Illetve a  TOTAL QUARTZ INEO MC3  ami még szóba jöhet, a szerviz is ezt használja például.

 

Ha a kérdésen túl van más javaslat, tapasztalati úton megszerzett okosság,esetleg  elgondolásomat támogató vagy cáfoló vélemény, s azt jól megosztjátok velem, azt külön megköszönöm.... =8-)

 

Üdv: Von Guldi

 

 

 

-carcass- Creative Commons License 2017.09.22 0 0 163778

Ki lehet olvasni, hogy mi a gond, de hogy pontosan mennyi adta meg magát, az emlékezetem szerint csak bontással derül ki.

Ha rosszul emlékszem, majd javítanak a rutinos játékosok - egy időben én is az voltam (talán 3x is szét kellet bontani az egészet), de jó ideje hibátlanul működik a fűtés. :-)

A motor ~12-15e/db, a közdarabos csomag ~3e körül van.

Előzmény: Balu1973 (163777)
Balu1973 Creative Commons License 2017.09.22 0 0 163777

Sziasztok!

Engem is elért a digit klíma vég....ma reggeltől azt csinálja,hogy csak az ablakra fújja a levegőt,se a lábhoz se a testre nem megy,hiába választom ki.Olvastam már,hogy ez a közvetítő müanyag pöcök törése miatt van,és,hogy a motort is kell cserélni,valaki tud nekem segíteni,hogy melyik motort? vagy esetleg több is tönkrement ilyenkor?

TrueBalu Creative Commons License 2017.09.22 0 0 163776

Sziasztok! Idén márciusban (majdnem 9 éves volt a Bravóm) beszámítottam a vasat egy új autóba, ezáltal eladóvá vált a komplett téligumi-garnitúrám.

 

Konkrétan: 4 db Hankook Winter i-Cept RS2 W452 195/65 R15 91T téli gumi acélfelnire szerelve és dísztárcsával együtt. A gumik 2016. 22. hetében készültek, 1 szezont (kb. 5000 km) futottak, sérülésmentesek. Felniméret: 6Jx15. Lyukosztás (osztókör): 4x98. Középfurat: 58. ET: 31.5. Ár: 40.000 Ft a komplett garnitúra. Átvehető Dunavarsányban. E-mailcímem: vbalazs70@gmail.com

Törölt nick Creative Commons License 2017.09.22 0 0 163775

Az enyémben most van 100000km. Nem tudom mitől mozog így a váltókar..... A minap mentem egy Transittal és abban is igy mozgott plusz az olyan volt mintha le is akarna esni az egész a helyéről.... Mondjuk abban volt vagy 600ezer km.... Járok egy Renault Masterrel is....na annak már úgy zörög a váltója mint állat és mikor leveszem a gázról a lábam,akkor hallani is hogy csattan picit a váltóban vmi....a váltókar viszont meg se moccan :)

Előzmény: dodod90 (163774)
dodod90 Creative Commons License 2017.09.22 0 0 163774

Ha minden sebességbe csinálná akkor akár lehetne motor tartó bak is, de nekem csak 1 és 5. fokozatban csinálja. Másnál is ezek a fokozatok a problémásak? Egyébként szépen jár.

Előzmény: ferrike (163773)
ferrike Creative Commons License 2017.09.22 0 0 163773

Sajnos nekem is csinálja, szerintem foglalkozni kell vele ez nem természetes állapot, de mèg èn sem tettem.

Hugoapi-t meg kellene kèrdezni a Grande fórumon, nekem most  nincs más utam az infóhoz.

Esetleg a külföldi oldalakon kellene túrni kicsit, biztos nem speciális magyar hibák.

Meg is teszem, kellene 2 nyugodt perc.

 

Gondolnèk váltótartóra, de ez ötlet csak tudásom nincs meg hozzá.

Előzmény: dodod90 (163772)
dodod90 Creative Commons License 2017.09.21 0 0 163772

.Most mennyi van benne? Tehát akkor ne foglalkozzanak vele?

Előzmény: Törölt nick (163771)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.21 0 0 163771

Mikor vettem már ilyen volt... Akkor volt benne 70ezer

Előzmény: dodod90 (163770)
dodod90 Creative Commons License 2017.09.21 0 0 163770

Neked mióta csinálja? Igazából én nem is tudom hogy mikortól csinálja mert be kell vallani sose figyeltem. Most is csak véletlenül vettem észre, és ezért nézettem meg.

Előzmény: Törölt nick (163769)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.21 0 0 163769

Az enyém is ugyan ilyen ;)

Előzmény: dodod90 (163768)
dodod90 Creative Commons License 2017.09.21 0 0 163768

95.000 km van jelenleg a végig szervizelt 2008-as 1.4 tjet Bravómban. A váltókar gázadásra egyes és ötös fokozatban visszaránt. Megnéztük, és a váltóból kijövő kar mozgatja a bovdenen keresztül a váltókart. A váltó egyébként tökéletesen működik, csendes, rendellenes zaj nem hallatszik, könnyen veszi a sebességeket. Vélhetően ennek a rángatásoknak a következménye a bovden végén lévő gömbfejre csatlakozó betét kopása is. Ez cserélve lett, de mivel a váltóból jön ez a mozgás, ezért az egyes és ötös fokozatban továbbra is gázadásra mozog belül a váltókar. A szerelő azt mondta vélhetően a váltóban van egy kis kopás amit aváltóból kiálló kar (mint erőkar) megnővel és ez így nyilvánul meg, de ez tüneti probléma, még sokáig el fog menni a váltó.

 

Valakinek volt már hasonló tapasztalata?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!