Magyarország legkisebb területü kocsiállományú volánja , de méretéhez képest a külső szemlélő nagyobbnak láthatja, talán ha nincs Uti Csaba akkor feleannyi kocsival üzemegység kirendeltség lehetne Gyöngyös fennhatósága alatt nem így történt. Várok képeket infókat bármit és lehetőleg lehetnek benne Gödöllő Pásztó Jászberény Gyöngyös környéki témák is.
Délután is. Ritka ótvar egy autó... Valami országszéli munkásszállításra talán elmegy, de vonatpótlásra? Egy ép darabja nem volt a busznak.. Amúgy simán meg lehetne szüntetni a vonatot Hatvan-Sl közt, helyette lehetne óránként buszt indítani. Még gyorsabb is lenne... :D
Mindkettőtökkel egyetértek! Utasmaximalizálás, és rugalmatlanság és együttműködésre képtelebnség hatásos combója! Am nem lennék meglepve, ha a Jászkun mondjuk decembertől a 11:15-ös fényszaruit áttennék mondjuk 10:55-re, h visszahalásszák az utasokat. Ez azért is nagyon bosszantó, mert 10:45 és 12:15 között eddig pontban félóránként indultak haza a járatok, ami tök jól jött ki sok embernek.
Jellemző ez az egyik hibázik, a másik meg nem csinál semmit - effektus. Igen, az első pontban hibázott ez, a másodikban meg az, aki nem akadályozta meg / csinálta vissza / igazodott a változáshoz.
Alapból a Kunság tolta el a dolgot, ő úgy tolta el az időpontot, hogy nem követte a többi érintett jártnál korrekció.
Ha a jászberényi érkezéseket nézzük, akkor 9.55-10.40 között 4 járat érkezett Szolnok felől, miközben van olyan időszak, amikor 1,5 óra alatt 1 járat.
Eger Budapest ütemesítéskor a kilométerteljesítmény kis mértékben változott, inkább egyenletesebb lett a követés.
Ennek áldozata lett pár járat így pl a 10.15 ös Eger Hatvan járat is.
Most a emelt színtű járatokon pótjegyet kell fizetni, ezért a sima pótjegy nélküli járatokat keresik az utasok,már ahol van ilyen járat, így azokon kis mértékben megnőtt a forgalom átterelődött a pótjegyes járatok forgalma.
Az a probléma, hogy egy-egy változtatást egész egyszerűen képtelen errefelé rendszerben végigvinni. Oké, hogy a Kunságnak kell +20 perc, de akkor miért nem rakosgatnak körülötte is mindent. Elég lenne 10-15 perc tologatás és kész. Vagy oké, hogy ütemesítik az Eger-Bp-et, de akkor nézzenek már szét, hogy ez mire hogyan hat.
Írom mindezt abszolút közvetlen érintettként, mivel a Miskolc-Debrecen ütemesítés közzétételének a napján láttam, hogy mit hol mulasztottak el tologatni. Ezeknek 10-20%-át aztán műsoron kívül, a következő 3 hónapban módosították, a többit úgy hagyták. Kérdem én, hogy miért csak ennyit? Illetve hogy ha én december 1-én egy órán belül átláttam a helyzetet, akkor a tisztelt közlekedésmérnökök miért nem - akiket ezért is fizetnek? Pláne úgy, hogy az utána következő foltozgatás egyértelműen igazolta, hogy nem lett volna eredetileg sem akadálya az átfogóbb módosításnak.
Amit írsz, az nem feltétlenül csak a bevételmaximálásról szól. Hanem az odafigyelés hiányáról, a rugalmatlanságról, az együttműködésre való képtelenségről is.
A Hatvan Szolnok autóbuszvonal 1995 ben indult akkor még nem 1467 es vonalként hanem "hazai" 3620" as vonalként.
A Jászberényi indulás akkor a 6.27 es Mátra Volán Gyöngyös Jászberény Szolnok után 23 perccel volt.
A Hatvani a Gyöngyös-Karácsond-Jásztelek-Szolnok járattól tudott elvenni utast mert Jásztelek-Szolnok között az volt utána (Jásztelek 7.23, Szolnok érk, 8.10) Jásztelek,
Magyarul a 2 Mátra járat közé került be 1995 ben a Hatvanis járat.
Visszafelé:
Szolnokról, 8.35 Jászkun Jászberényig, 8.55 Tisza Volán Szeged Szolnok Jászberény-Parádfürdő,utána a Kunság 9.15 kor a Kiskunhalas-Szolnok Jászberény Gyöngyös, majd munkanap 9.35 kor újszászi betéréssel a Hatvani Volán. Utána a köv járat Jászkun 10.20 kor.
A Hatvani 9.35 ről 9.40 re módosított a újszászi betérés megszünetésével, de a Kunság 9.15 ös időpontját a vezetési pihenőidőre való hivatkozással 9.30 ra tolta.
Így maradt a Hatvanis járatnak, 10 perc utasgyűjtésre, meg Jászberényből 10.35 ös után 10 perc, mert a következő meg 11.15 ös Jászberény-Jászfényszaru között.
Néztem párszor érkezőben a 11.45 re érkező járatot, és siralmas volt 3-6 utas volt csak.
Gyakorlatilag a Kunság időpionteltolása miatt nem volt utas Szolnok -Jászverény között, mert még a 25 perces követés helyetti 10 perc az nagyon kevés.
11.45 után 13.20 kor megy járat Hatvanból Budapestre:
Anno a ütemes 1040-1050 es gyöngyösi egri vonalcsoprt átalakítása előtt ment 12.45 kor egy járat Hatvanból Budapestre, sőt a 1990 es évek közepén, volt a 11.45 ös után egy 12.156 ös Ecséd-Hatvan Budapest gyors, majd 12.25 kor egy (Heves)-Gyöngyös-Hatvan Gödöllő Budapest, 12.25 kor kor majd a Hatvanis 12.45, utána 13.35 ös lassú Gödöllőn át.
Az hogy dél körül miáértz szüntek meg a járatok Budapestről Hatvanba nehéz ügy.
12.45 ös buszon a Kossuth térről kb 20 utas biztos utazott ehhez hozzájön még a Zöldfa vendéglő.
a 10.15 ös Eger Hatvan járaton is volt utas, igaz lehet most a 10.301 Eger Gyöngyös meg a 12.15 ös Gyöngyös M3 Budapesten lehet dupla ennyi utas és bevétel van.
Utasszemmel más , mint a bevétel szempontjából, ezért időnként áldozatul esnek járatok a bevétel maximalizálásnak....
Nem is olyan messze ide (direkt nem írom le hogy hol) tavaly télen láttam egy OT-s rendszámú 255-öst, de gondolom, ez nem az. Rendszámot nem láttál véletlenül, ha volt rajta egyáltálán?
Tegnap valami gikszer volt a Nyíregyháza-Gyöngyös járaton: EEM-669 Tiszaújvárosban félre lett állítva, s mentesítő járat vitte el az utasait és a sofőrt is. Pusztán 40 perces késéssel folytatták az útjukat, tehát már hamarabb értesülhettek Gyöngyösön a problémáról.
Amolyan vak vezet világtalant eset volt egyébként, mert a DZL-065 se úgy szólt, amelyik garantáltan kibírja hazáig (a motorháztetőt pl. nem is lehetett rajta bezárni).
Előre is elnézést kérek minden fantól! De úgy gondoltam, ezt megosztom veletek. Április 1-jétől ismét módosított a HV a menetrendeken. A szolnoki járat vissza 60ba eddig 9:40-kor indult Szolnokról, Berényből 10:45-kor, vagyis 10 perccel a 10:35-ös fényszarui járat után. Ez azt eredményezte, h a 10:45-ön nem sokan mentek Fényszarura. 60ba pont beért 11:45 előtt, vagyis kiváló csatlakozást nyújtott az akkor induló pesti járathoz. 1-jétől Szolnokról 9:40 helyett 10-kor indul, ami azt jelenti, h Berényből 11:05-kor, tehát 10 perccel a 11:15-ös fényszarui előtt startol. 60ban így nem éri el a pestit, a következő 11:45 utáni, pedig csak 13:20-kor indul. Eddig sem igazán tetszett a HV policy, de most már kínomban nevetek. Hogy lehetnek azok után, h ritkították a már amúgy is nevetségesen ritka járatainkat 60ba és haza, Fényszarura, ilyen pofátlanok. Arra megy ki, ugyanis a játék, h utasokat happoljanak el a Jászkun elől, ami a negyed 12-es járatot üzemelteti. Nem elég nekik az a bevétel, amit azzal akasztanak, mikor Szolnok felé megy a busz, majd vissza Berényig, még erre is ráakaszkodnak! Igaz, hogy egy jó pesti csatlakozásunkat barmolták szét vele, meg megbontották a nagyjából óránkénti járatokat Fényszaruról és Berényből 60 felé, de hát, ugye mindennek ára van! Csak azt nem értem, h miért mindig velünk, jászságiakkal kell kib*szniuk ilyen szépen! (és most nem csak menetrendi dolgokra gondolok) Attól még, h rivalizál a két volán, rá kéne döbbenni, hogy mi is egy volántársaság igazi feladata.
Még egyszer elnézést mindenkitől, akit ez a komment sért, vagy nem ért egyet vele, de nekem ez a véleményem.
Az irányelv: az utas van a volánért, és nem fordítva.... :P
Köszöntem szépen a válaszokat! Akkor most már így összeraktam mit láthattam. Leginkább a piros-fehér 256 nem fért a képbe, de most már értem.
Nem mondjátok, hogy GBG-t felújítják :)) Szeretjük a Hatvani Volánt :) Milyen perverz lenne már 6kék csíkosan :P Lehet tudni mikorra várható az elkészülte? És IAW-ot fogják javítani?
Nem egyről beszéltek. :) Amit kérdezett Scaniás, az 5.15-kor indul Hatvanból, 6.55-re ér Egerbe, majd 8.10-kor indul vissza Budapestre. Felváltva van rajta az IAW' meg az LSH'.
Amit te mondasz, az meg Apcról elindul 6-kor, Egerbe ér 8.25-re, majd 10.30-kor indul Parádsasvárra. 13.09-kor indul vissza, 14.10-re van Egerbe, majd indul Apcra 14.30-kor. Sokáig a KZX-002 volt rajta, aztán kb. 2 hónapig az FJG-425 járt rajta, legutóbb meg az FLJ-047-et láttam már.