Testvérem nincs harag, de olvasd el megint, amit félreértettél, én a magyar előadók hivatalos albumairól írtam. Zappabácsi meg már sajnos egyébként is meghalt.
Én ezt kifogásnak tartom. Csak akarni kell és menne. Persze ha valaki mindent akar, mohó, annak semmi sem fog összejönni. Nem fogják körbenyalogatni világszinten (még keleti szinten sem) egy magyar zenekar valagát. Ahhoz túl nagy az a piac.
Az meg a te dolgod, hogy nem teszel különbséget, vannak akik preferálják a magyar zenéket.
Ha meg nem működik a zenekar, akkor mit akar? Elégedjen meg azzal, amit elbír. Tudom hogy te is úgy gondolod, hogy több lenne ebben, de úgy tűnik egyelőre nincs.
Úgy látszik, arról az apró tényről továbbra is megfeledkezel, hogy az LGT nem egy nemzetközi lemezkiadó és -forgalmazó cég, hanem egy (már nem is igazán működő) rockzenekar!
Excuse moi, de nagy ívben teszek rá, hogy egy zene (vagy zenész) magyar-e vagy sem. Sokkal inkább az érdekel, hogy jó-e.
Másrészt súlyos naívitás azt gondolni, hogy akár Jef Lee Johnson, akár Presser Gábor döntésén múlna az, hogy a saját lemezeik forgalomba kerülnek-e egy adott országban vagy sem. JLJ speciel annak is őszintén örül, ha legalább az USA-ban valakihez eljut a zenéje, mert régen a major kiadóval megszívta, azóta pedig egy kis független cég próbálja (nem túl nagy sikerrel) forgalmazni az amúgy sokkal jobb sorsra érdemes műveit. Szóval ha valaki rászorul a támogatásra, az pl. Ő.
Az LGT meg adja ki a dolgait külföldön is, és azzal mintegy esélyt adnak arra, hogy kisebb legyen a kalózkodás mértéke. Van ez a Woody Allen mondat, hogy: Sikerült meggyőznöm a bátyámat, hogy már azzal megduplázhatnánk a bevételt, ha kinyitnánk a boltot.
Hát ebben a szellemben vennék hivatalos LGT koncertfelvételt Bartával 1973-ból az E épületből. (jelige: Back Home 8 percben)
Úgy értem, hogy Jeff adja ki újra a dolgait, lehessen kapni a boltban, és akkor ha hamisítják mindjárt hitelesebb a duzzogás e miatt. Másfelől meg e téren egy kicsit anarhista vagyok, ha nyugatiakról van szó. (kivétel a Led Zeppelin, de az más tészta) Szóval én nem szeretem tömni egy nyugati nagymenő zsebét sem pénzzel. Ugyanez magyar zenésszel egész másképp van. Hivatalos albumot elvből nem másolok se magamnak, se másnak. Tessék megvenni, mert idehaza a zenéből még így sem lehet megélni, támogatni kell a zenekarokat, mert ha nincs lé, nincs magyar zenekar, nincs magyar zene.
Akkor én most nyugodtan álljak neki pl. Jef Lee Johnson CDket nyomni (illegálisan), csak mert egész Európában senki nem forgalmazza a lemezeit? És szerinted ehhez Jefnek még jó képet is kéne vágnia? Tényleg nem értelek...
Nem úgy értettem, hogy itthon, hanem külföldön. Szerintem az orosz nyomat nem itthoni piacra készült, hanem ottanira. Kíváncsi lennék Lengyelországban és a többi régi popgyarmaton lehet e kapni a boltban LGT-t. Itthon én még szabolcsiként sem láttam LGT orosz kiadású tákolmányt.
Nem egy "orosz kiadású lemez" kalóz-változata (és pláne nem valamilyen outtake-eket vagy koncertfelvételt tartalmazó bootleg) ihlette a dalt, hanem egy hivatalosan kiadott, MA IS FORGALOMBAN LÉVŐ felvételekből összetákolt, illegálisan megjelentetett válogatás-CD. Nem értem tehát, hogy hogy jön ide az "amíg hivatalosan nem adja ki, ne rinyáljon"-duma.
Hozzáteszem, hogy ebből szerintem sem kellett volna dalt írni (ill. én maximum egy kislemez B-oldalán jelentettem volna meg, de semmi esetre sem egy album egyetlen slágeresélyes nótájaként) - de ettől még tény marad, hogy Pressernek jogában áll háborogni és nagy ívben tenni az én véleményemre.
A Fekete Pillangó, meg a Babilon is jó, de azt kell észrevenni, hogy a Spacerokk időszakban lemezenként egy két jó szám volt, míg a Presseres időkben szinte az összes szám jó volt!
Egyébként ez a lemezenként két jó szám majd eladja a többit jellemző a kifáradóban levő zenészekre. Az edda is ezt csinálja, bár ők már legalább tizennyolc éve azt a két jó számot is megspórolják. Szerencsére mióta vannak fájlcserélők, azóta az ember csak az értéket tölti le, a szeméttel meg nem foglalkozik...
De 65-77 időszakban ez a mentalitás még nem jutott el hozzánk szerencsére.
Nincs az az érzésem a lemezek hallgatása közben, hogy na jó, ezt a számot még ki kell bekkelnem valahogy mert utánna jön a kedvenc.
Hát, lehet, h én tényleg elfogult vagyok (negatív irányba), de nekem a "spészrokk" nem jön be túlságosan... Persze, csináltak nagyon jó dolgokat is, ez vitathatatlan. Pl az 5-ös lemezről a Szvit (így kell vajon írni, vagy 2 t-vel?) az nagyon jó.
off:
Azt hiszem ez az Omegás megállapítás azért nem teljesen igaz. A Presseres felállás után egész más utakon kezdtek járni, és az egy külön világ, külön rajongói réteg. Szerintem ott is lettek értékek teremtve. Megjegyzem nem vagyok Omegafan, szerintem tudok itt objektív lenni.
Nekem az első két album, meg a két Hungária lemez megvan CD-n, ezek a tipikus, igénytelen Hungaroton újrakiadások. Sajnos, a Hungária kislemezeit se adták ki, így csak a netről letöltött dolgok vannak nekem is (pl kicsit recsegős Eredeti rubin). Egyébként léteznek CD-n az LGT lemezek, sőt, az egyik USA lemezt is kiadták, ha jól emlékszem.
Hűű, de a szívemből szóltál... Valóban, az LGT nem nagyon játszik pl a Loksi utáni számokat, Hobóéknak is a 80-as évek elejéig van meg a plussz a zenéjükben, mostanra pl eljutottak odáig, h a Kopaszkutyát csak a P. Mobil nyomja (Póka miatt), ők már nem... De nagyon igaz ez Tátraira is, aki tényleg egy nagyon jó gitáros, de már nagyon régen nem csak a zenélés kedvéért csinálja, amit csinál... Pont tegnap kaptam a LatinLatinLatin című anyagát, erről a produkcióról is lehúznak egy újabb bőrt. Az Omega meg Presser és Laux kiválása után csak elvétve tudott normális számokat írni, de még mindig a Petróleumlámpából élnek....
Ezt írd meg az LGT topicba is, mert itt Barta (és korszaka) miatt szerintem megértő fülekre találsz, de ott a die hard fanoktól szerintem nem tennéd zsebre, amit kapsz.
Egyébként egyetértünk.
Tipikus szalonzenész reakció. Gyakorlatilag minden zenészből 10 év alatt szalonzenész lesz, ami alatt azt értem, hogy ötletei már nincsenek, s csak nyálas érzelgős fosokat tud már írni, igazából meg nem azért ad ki lemezt, hogy elmondjon valamit vele, vagy megmutasson valamit vele, hanem csak és kizárólag a pénzért. Ez maximálisan igaz az LGT-re is sajnos, amely még így is az egyik kedvencem, de ugyanúgy 4-5 korai lemezből élnek meg, mint a Hobó, Piramis, Omega.
És ez a reakció tisztán láthatóan mutatja, hogy már csak a pénzről szól rég a dolog...
A cégünknek írt a Presser egy vállalati indulót. Hát azt a szart apám! Kár hogy kidobtam, elmehettem volna a selejtezőre vele a Megasztárba...
Moszkvából Pressernek elküldte egy ismerőse egy orosz kiadású lemezük kalózkiadását. Erre írt egy dalt erről dühösen.
Erre mondja a mezei rajongó, hogy kapják be az összes faszát, ugyanis addig ne rinyáljon senki zenész, amíg nem adja ki a szarját hivatalosan, nem vehető mega boltban. Ha kiadta és továbbra is kalózformában terjed, akkor mehet a hangoskodás, de addig, ha nem lehet hivatalosan kapni, akkor az ember megoldja máshogy.
Az tény hogy teljesen idétlen szövegei voltak, de az még súlyosabb tény hogy akkor az a zene amit a Frenreisz-Tibusz-Papp Tamás művelt, attól még sokat látott rockzenészeket is lélegeztetőgépre kellett tenni. A Tátrai honlapján van egy 1980-as felvétel, ha azt beleképzeled abba az időbe talán egy kicsit megváltozik a véleményed.
Arra is gondoltam, talán rosszul láttam, hogy a szőke tündér ott lenn kizárólag engem imád. De reménykedve néztem, hisz vele kell ma lennem, intettem, ha engem szeret, várjon meg a buli után. Miközben a banda megvadulva nyomta nyomta a rock'n'rollt.
Jó lenne már, haver, de jó lenne, ha leszállnál a csajomról.