Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

autochip Creative Commons License 2013.12.12 0 0 273

Minden munka "iszonyú" ha jól csinálják :-)
A chiptuning is már csak ilyen.
Lehet csinálni jól és rosszul is (egyre többet javítok kezdők után).


Éveken keresztül nyúztam, teszteltem motorokat különböző hőmérsékleti viszonyok között, különböző oktánszámú üzemanyagokkal.

A fejlesztésnek sosincs vége.

 

Az F1-es technológia és a sorozatgyártásban készült utcai autók technológiája 2 külön világ.
Egy F1-es autóban minden személyre, sőt pályára szabott.
Minden pálya más beállítást igényel, és minden autóban egyedi vezérlőprogram, chiptuning van az adott pályához és motorhoz, akár a versenyző vezetési stílusához is specifikusan beállítva.

 

 

A tartósság nem szempont, elég ha a motor az adott versenyt kibírja.
A motor a lehető legtöbbször van teljes terhelésen, és a box kiállást leszámítva egyszer sem állnak meg.

 

A sorozatgyártásra készült autók utcai használata nem a versenyzésről szól (bár vannak kivételek) a tartósság itt elsődleges szempont.

 

 

Megfigyelhető hogy egy típuson belül ugyanaz a hengerűrtalmú motor különböző teljesítményű változatokban is létezik.

Az esetek egy részében maga a motorblokk teljesen megegyezik, így gazdaságosabb a gyártás, mert nem kell külön gyártósor a gyengébb és az erősebb motorblokkokhoz.

 

Különbözhetnek az utólag felszerelt alkatrészek, injektorok, turbók, hengerfej, kipufogó,stb. méret és kialakítás, vagy csak a vezérlőprogram.

Könnyen belátható hogy a gyengébb verziókban egészen biztosan van még tartalék, hozzáteszem hogy az erősebbekben is hiszen átlagbeállításokat laptak.


Minden autóban hagynak gyárilag tartalékokat, amit egy jól módosított chiptuning programmal biztonságosan ki lehet használni, anélkül hogy az a tartósság rovására menne.

 

 

Egy utcai autó általában részterhelésen üzemel, továbbá nem tud folyamatosan haladni a közúton, meg kell állnia piros lámpánál, gyalogátkelőhelynél, indokolt forgalmi helyzetben, stb.
Ezek után általában el is kell indulni, ami nem probléma ha a gyári beállítással már "lent" is van nyomaték.


Ha gyári beállítás alsó fordulatszám tartományban nyomatékszegény, akkor a motort pörgetni kell (lendületes elinduláshoz) ami fogyasztásnövekedést eredményez.
A motorvezérlő program megfelelően végzett módosításával pozitív változásokat érhetünk el a motor karakterisztikájában, a gázpedál reakcióidejében és a fogyasztásban is, kellő tapasztalat birtokában egyéni kérések is megvalósíthatóak.

 

Részletes leírás itt http://www.autochip.hu/chiptuning  olvasható.

 

A chiptuning előnyeit azok élvezik igazán, akiknek egy jól megírt program van az autójukban. 


Sok ügyfelem a chiptuning óta eltelt néhány évben 100-200e. km-t megtett az autójával hibamentesen, hosszú távú visszajezések igazolják, hogy a tartósság is megmaradt.

 

 

Előzmény: qajakos (272)
qajakos Creative Commons License 2013.11.12 0 0 272

Iszonyú munka a motortervezés. Tudom. A fiam munkája Kölnben. Ezért aztán élvezem ezt a chiptuningot. Nagytudású, sokat tanult, igen nagy tapasztalattal rendelkező gépész, villamos, mechatronikus mérnökök éveken keresztül terveznek, fejlesztenek, technológizálnak, nyúznak, tesztelnek motorokat, majd kiválasztják azt, amiből széria lehet. ( Nézd meg egyszer az Audi mérőkonténerét a BME-en) Aztán jön egy két (vélhetően nagyobb tudású, tapasztalatú) magyar gyerek, és átírja a vezérlést. Érdemes átgondolni, vajon jobb lesz? A mechanikát egy adott terhelésre, nyomatékra méretezik, a cpu-t ennek megfelelő adott paraméterekre progizzák. Ha átírod, egyes paraméterek javulhatnak, de a motor valamelyik más tulajdonsága sokkal rosszabb lesz. Ha tapiztál már F1 gumit, alig keményebb mint a kétnapos rágógumi. Kiválóan tapad. 30-40 körre. Aztán cserélik. Az arra való. Nem cserélnéd el jó kis Barum  :) gumiddal, ugye? Így van ez a motorral is. Összességében csak rontassz rajta. 

Balázs Pál Sümegi Creative Commons License 2013.10.24 0 0 271

Tisztelt Autochip!

Érdeklődnék, hogy 1.8as Mitsubishi Lancer (143 LE) -t érdemes-e fogyasztáscsökkentés céljából chippeltetni? Valamint egy Fiesta 1.6 econetic (95 LE)-t dinamikusabbá tenni?

Köszönettel,

Balázs

Előzmény: autochip (269)
number2 Creative Commons License 2013.09.17 0 0 270

A Protechnic-eseknek most van egy játékuk a facebook oldalukon. Chiptuningot lehet nyerni. Van velük tapasztalat, jól dolgoznak, úgyhogy bátran merem ajánlani. Garanciát vállalnak a chiptuningra is.

autochip Creative Commons License 2013.08.28 0 0 269

A Fiat Grande Punto 1.3 multijet chiptuning +20% erőnövekedéssel biztonságosan megoldható, megbontás nélkül a gyári szervizcsatlakozón keresztül.

 

1500-as fordulatszámtól már érezhető nyomatéknövekedés lesz a teljes tartományban.

 

Részleteket ezen a telefonszámon tudunk egyeztetni: 06 70 333 884

 

 

www.autochip.hu

 

 

Előzmény: gyökerek (268)
gyökerek Creative Commons License 2013.08.23 0 0 268

tisztelt urak!

 

grande puntó 2007-es évjáratú 1,3 multijet 90 lovas, változó geos turboju.

na erre kéne nekem chip tuning árajánlat Bp. vonzáskörzetében.

a tuning célja elsősorban nem a csúcsteljesítmény megemelése, hanem a jó kis Euro4(5?) miatti tök buta 2200 alatti fordulat-tartomány autózhatóbbá tétele úgy, hogy lehetőleg ne tekerje fel magára a motor a vezérmű láncot. :-)

ven-e ebben valakinek már tapasztalata?

Trafikmutyi Creative Commons License 2013.08.23 0 0 267

Csak óvatosan, volt már olyan aki is igy folyton kiugrált, emberkedett, bemutatott és egy nap valaki lefújta spray-vel és szétverték a térdét. Vagy satuzgatsz aztán rádbizonyitja kamerával a közúti forgalom szándékos veszélyzetetését és ugrik a jogsid... Ilyen is volt...Csak idő kérdése mikor következik be valamelyik verzió.

 

Ha verekedi akarsz gyere le valamilyen küzdősport edzésre, ott kiadhatod a gőzt.

Előzmény: huszon1 (255)
Vivaro1 Creative Commons License 2013.07.15 0 0 266

Autochip!

 

Új vagyok a fórumon, érdeklődni szeretnék.

Opel Astra H Caravan 1.4 90le, mit lehetne ebből kihozni? Az autó elég nehezen indul meg, de ha belendül jjól megy. Fogyasztáson jobb lenne lejjebb faragni, ha lehetne mostanéban 7,5l körül van klímával, de amúgy 6.5-7l körül. 

 

Ha lehetne írj már nekem erről!

 

Vivaro1

Előzmény: autochip (265)
autochip Creative Commons License 2013.07.15 0 0 265

A chiptuning LPG üzemmódban is megoldható.

A plusz forgatónyomatékkal a hegymenetet is könnyebben fogja vinni.

A részleteket egyeztessük telefonon!

 

Tel: 06 70 333 8844

http://www.autochip.hu/

 

 

Előzmény: Csaba067 (264)
Csaba067 Creative Commons License 2013.07.11 0 0 264

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata, hogy LPG üzemben a chip tuninggal lehet-e +NM-t varázsolni egy 1,4-es 16V-es mociban? (Renault Megane)

Benzines üzem már nem igen érdekel, mert az LPG nekem bevált, csak autópályán (vagy picike hegymenetben) telepakolva 4 személlyel benzinnel is, gázzal is gyengécske.

Törölt nick Creative Commons License 2013.07.11 0 0 263

magictuning.hu. Én náluk náluk csináltattam.

Előzmény: burgeszTDI (262)
burgeszTDI Creative Commons License 2013.07.02 0 0 262

Jóreggelt,sziasztok!

 

 Most léptem be a fórumozók közé.Segítségeteket szeretném kérni.Van egy B5 Passat 1.9 ATJ PDTDI 2000évj.a VAG-COM al belenéztünk,hibakódokat kitöröltük méréseket megnéztük.Aztán,mert nagyon okosnak hittük magunkat,az illesztést és az átkódolást is bolygattuk.Nem kellett volna,nagyon nem,mivel mindenféle hibajelenségeket tapasztaltam,aztán sikerült helyrehozni,viszont a turbó nem indul el csak 2500-3000 től.Mivelváltozógeós már 1700 körl mennie kellene,és ment is eddig.A kérés,szerintetek chipes ember meg tudja oldani,mert sajnos nem tudom mit állítotunk el pontosan. A másik kérdés,hogy tudtok valakit ajánlani,aki jó chipeket ír és elfogadható az ár is. üdv

UNICHIP Creative Commons License 2013.06.25 0 0 261

Érdeklődve olvastam a tapasztalataidról.

Elmondanád milyen autóról volt szó és mikor készült?

 

Kösz

T.L.

Előzmény: agria79 (196)
Vivaro1 Creative Commons License 2013.06.25 0 0 260

Autochip!

 

Új vagyok a fórumon, érdeklődni szeretnék.

Opel Astra H Caravan 1.4 90le, mit lehetne ebből kihozni? Az autó elég nehezen indul meg, de ha belendül jjól megy. Fogyasztáson jobb lenne lejjebb faragni, ha lehetne mostanéban 7,5l körül van klímával, de amúgy 6.5-7l körül. 

 

Ha lehetne írj már nekem erről!

 

Előre is köszi!

Előzmény: anodpotlo (231)
bipet Creative Commons License 2013.06.22 0 0 259

Szia

nem tudom hogy megcsináltattad e a mondeora az optimalizálást de érdekelne a végeredmény.

automata vagy kézi váltós

Előzmény: Trafikmutyi (237)
Törölt nick Creative Commons License 2013.06.10 0 0 258

a kor nem minden, ha az IQ-d nem ment utána.......:))Na de én sem offolok tovább.

Előzmény: huszon1 (257)
huszon1 Creative Commons License 2013.06.10 0 0 257

Állatlába mindig pesten kerülök ilyen szituba. A vidéken a X5 tulajok is normálisan vezetnek.  Elvágják a torkom. na persze. ha ha ha.

De itt abbahagyom elmúltam már 20 éves.

Törölt nick Creative Commons License 2013.06.10 0 0 256

szerintem meg kezdj el gondolkodni. Amikor 2,5 tonna előtt benyomod a satut nem biztos, hogy még kiszállsz abból az ipari hulladékból. Az 5 csillag nem a nagy tömegű ütközésekre van, lsd. BMW X5 vs. Punto. Amit művelsz úgy hívják, a közúti közlekedés vezélyeztetése, az ilyen seggfejek miatt van a kocsiban fedélzeti kamera.

A másik: nem tudom, hol laksz, de Pesten ha kiszállsz egy csillagkulccsal hőbörögni jó eséllyel lőnek mellbe, vagy vágják el a torkod. Én a mellbelövős fajta vagyok. Felvétel visszajátszása után ez csak önvédelem. Úgyhogy vegyél vissza, mert nem lesz jó vége.

Előzmény: huszon1 (255)
huszon1 Creative Commons License 2013.06.08 0 0 255

 

"""amikor letollak a francba""""

Csak vigyázz a fekete focus-oskkal. Nem egy gyerek emberesedett már velem de olyankor nyomok egy satut és az út közepén megkérdem mi a baj ?

Ilyenkor hebegnek haboknak.

A nagymenő kancigányoknak is addig volt nagy pofájuk a 10éves szar A8-ba még a pirosnál odasétáltam egy a kedvenc csillag-villás kulcsommal.

 

acsko01 Creative Commons License 2013.06.07 0 0 254

Sziasztok!

 

 

 

Valaki tudna nekem segíteni, hogy kell használni az ECM2001 programot TDI tuning esetén?

 

 

Köszönöm...

Törölt nick Creative Commons License 2013.06.07 0 0 253

amúgy meglepő, hogy pont te szólsz be. Ha viszapörgeted a topikot, akkor mindenre 30 LE és 70 Nm a válasz. Mindössze bátorkodtam megemlíteni, de igazad van, biztos a farkam mérete az, amivl megfogsz.......neked azért van az a szarod, mert óriási a pöcsöd. Spórolj az 1,6-al picim, és élvezd a gyönyörűségét mennyire nem megy így sem, amikor letollak a francba.....:)

Előzmény: huszon1 (251)
Törölt nick Creative Commons License 2013.06.07 0 0 252

na de az egóm....:)

 

Előzmény: huszon1 (251)
huszon1 Creative Commons License 2013.06.06 0 0 251

"""Hozatok be egy 2006-os Audi Q7-et. 233 LE 171 kw. Mit lenne érdemes ráírni?"""

 

Nem kell ráírni annélkül tudják hogy kicsi a pöcsöd.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.06.06 0 0 250

szerintem 30LE és 70 NM simán kihozható belőle:))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Előzmény: Törölt nick (249)
Törölt nick Creative Commons License 2013.06.06 0 0 249

üdv.

 

van egy 15 hónapos benzines qashqai 1,6-osom. érdemes chiptuninggal próbálkozni? van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban?

huszon1 Creative Commons License 2013.06.06 0 0 248

Van gy 2011-es 1.6 tdci 80Kw focus-om.

Az a gondom hogy sokat csal a BC fogyasztás szempontból ez meg lehet-e oldani.

 

BC:3,9L/100km a valós 4,43L/100km

BC: 4,1L/100km a valós 4,52L/100km.

autochip Creative Commons License 2013.06.04 0 0 247

A 69 LE-s 1.3 multijet eléggé le van fojtva, gyárilag 90LE-s változat is létezik belőle. 

A lényeg hogy van még benne tartalék, 25%-os teljesítmény- és forgatónyomatéknövekedéssel a biztonságos határon belül maradunk.

Az egyébként sem rossz fogyasztáson litereket ugyan nem, de pár decit még tudunk csökkenteni.

Chiptuning után megpakolva is könnyebben fogja venni az emelkedőket és az előzés is egyszerűbb lesz.

A művelet másfél órát vesz igénybe és akciós áron 67.500Ft-ba kerül.

Időpontot telefonon egyeztessünk előtte.

 

Tel: 06 70 333 8844


 

 


Előzmény: Törölt nick (245)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.30 0 0 245

 

 Tisztelt MMC/Mihály!

 

 Régóta szemezek az oldalatokkal és a gondolattal, de nem tudom eldönteni, hogy érdemes-e chippelni egy kis 1,3 multijet grandepuntot? Gyárilag (kinti (Belgiumi) kocsi volt) 69Le, ami itthon 75Le. Nekem az üzemanyag takarékosság is a fő szempont, mivel elég sokat használom éves szinten az autót. Télen kb 4,8L/100km-rel, nyáron ha nem ütöm és normális gázolajat tankolok, 4,4-4,6 az átlagom. Joggal kérdezik meg sokan, hogy miért nem jó ez a fogyasztás nekem?... Mert maximalista vagyok és amit ki lehet honi valamiből azt ki is akarom.

 Mostanában elég sokat megyek országúton, és egy-két személlyel nem ment rosszul az autó, ahhoz képest, hogy közel 1500kg-ot vitt a kis motor, de 3 személlyel + csomagokkal nem úgy ment ahogy szerettem volna (érthető módon).

 Mit tudsz nekem javasolni? Mit lehet ebből a kis motorból kihozni, úgy hogy a legjobbat kapjuk? Mennyi idő alatt tudnád elvégezni a módosításokat és milyen árba lenne?

 

Üdvözlettel: R. Zoltán

autochip Creative Commons License 2013.05.26 0 0 244

Megoldható a Ford Transit chiptuning, +30 LE a teljesítményen és +70Nm a forgatónyomatékon.

Listaáron 75e. Ft, jelenlegi akciónk ideje alatt 67.500Ft.

 

http://www.autochip.hu/chiptuning-arak

 

Előzmény: lekvar111 (243)
lekvar111 Creative Commons License 2013.05.24 0 0 243

T.Autochip

 

Van egy Ford Transitom 2003 as évjárat 2.4 DE motor T350tipus 125LE ezt szeretném megcsipeltetni. Lehet e? Kb. mennyibe kerül?

Köszi....

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!