Keresés

Részletes keresés

kilenctizenegy Creative Commons License 2009.07.10 0 0 90289

"Gázmotort sokkal egyszerűbb készíteni, csak ezt akartam szemléletessé tenni."

 

Még szerencse, hogy technológiailag fejlett civilizáció vagyunk, úgyhogy nem csak a gázmotor jön össze, hanem a szélerőmű, sőt, az atomerőmű is.

Előzmény: Törölt nick (90288)
V.4_BlackVoid Creative Commons License 2009.07.09 0 0 90286
China Car Sales Jump 48%
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601013&sid=abmMuQAKvD90

Metal Minerals Scarcity and the Elements of Hope
http://www.theoildrum.com/node/5559

Egyre gyengebb minosegu ercet dolgozunk fel, egyre nehezebben elerheto helyeken. Peak Femek.
slowrunner Creative Commons License 2009.07.09 0 0 90285
A hitel felvételekor még forgalomban nem lévő (ki sem bocsátott) kamat az, ami elméletileg is működésképtelenné teszi a rendszert, biztosítja az exponenciális növekedési kényszert.

NEM.

A részletfizetés intézménye :) miatt nem kell kibocsátani semmit.
Adós fizet - hitelező költ (=fizet az adósnak az árujáért/szolgáltatásáért) - adós fizet, és így tovább.

Ha kellően sok kör van, bármekkora hitelt vissza lehet fizetni bármilyen kevés forgalomban lévő pénzzel.



De vmiért úgy érzem, nem fogsz ezen elgondolkodni.
Előzmény: Nickhalálra váró bor sörmester (90256)
slowrunner Creative Commons License 2009.07.09 0 0 90284
Hitelre éppen kölcsönadhatod, de kamatot azt nem szedhetsz érte (fiat currrency-ben legalábbis nem), mert a visszafizetendő kamat kölcsönadáskor egyszerűen nem létezett (sem az illető zsebében, sem a fiat currency csuda világában). Mástól kell beszereznie, akinek megint mástól majd megint mástól.. és a végén a fő-fő-kibocsátónál járunk, akinek immár választása sincs: vagy bedől a visszafizetetlen hitelek miatt az egész, vagy kénytelen újabb pénz kibocsátani, hitelre... természetesen újabb kamatokkal... de capo al fine.

Hihetetlen, hogy a kamatszedés mennyire misztifikálva van (meg démonizálva leginkább).

Értsd már meg, a pénz forog a rendszerben, a kamat csak azt adja meg, 'hány kört fut' a hitelező és az adós között.

A fő-fő kibocsátó (jegybank) meg kamatot is FIZET, nem csak szed.


Amit te írsz, az a falusi uzsorás esetében igaz, feltéve, hogy a falu zárt rendszer, és az uzsorás nem költ. :)
Előzmény: Nickhalálra váró bor sörmester (90258)
Nicee King Doom Creative Commons License 2009.07.09 0 0 90283
Furcsa ez. Egyike az értelmesebb hozzászólóknak, gyakran ír témábavágó dolgokat (amúgy tömeges az offolás) és neki van ezer neve. Miért?
Mert nem ő fingja a passzátszelet?
Előzmény: Ficium (90282)
Ficium Creative Commons License 2009.07.09 0 0 90282
Hol tartasz már? :) 7-nél?
Előzmény: Törölt nick (90277)
Nicee King Doom Creative Commons License 2009.07.09 0 0 90281
Ez a bűn büzlik, mint egy emberszabású majom...
Píkoil, píkoil.
Előzmény: Törölt nick (90277)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.09 0 0 90280

A VW-t nagyon megtamogatta a roncspremium. Az Audinak meg ott az uj A4, meg a Q5.

 

A BMW-t meg csak az Audival hasonlitsd, ok jatszanak egy palyan.

 

sb

Előzmény: berci222 (90278)
Vadista Szandál Creative Commons License 2009.07.09 0 0 90279
http://www.a5.hu/cikkek/72/34136.shtml

Fatüzelésű hibrid robogó az utakon?

Külső égésű motor töltené az akkumulátorait
Dean Kamen, a Segway feltalálója egy igazán egyedi hibrid robogót tervezett, melynek akkumulátorait Stirling (külső égésű) motor hajtotta generátor táplálja folyamatosan, így azok soha nem merülnek le. Faforgács, szárított banánhéj, vagy bármilyen éghető anyag lehet az üzemanyaga.
berci222 Creative Commons License 2009.07.09 0 0 90278

 

A Handelsblattban meg ez all. Igaz valszeg a juniusi szamok nelkül, mert a cikk junius 21-en keszült. Tehat öthavi összesites.

 

Die Traditionsmarke VW lieferte mit 1,475 Millionen Fahrzeugen 7,1 Prozent mehr aus. Ihre Ingolstädter Schwester Audi steigerte den Absatz um 9,6 Prozent auf 420.000 Einheiten.

 

Ami:

 

A nagytradicioju VW 7,1%-kal többet, 1,475 millio autot szallitott ki, mig az ingolstadt-i testver Audi 9,6%-kal tudta növelni eladasait, 422 000 egysegre.

 

http://www.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/audi-und-vw-steigern-verkaufszahlen;1284295

 

(A BMW-nek nagyon kell vigyaznia a modellpolitikajara, mert hoppon maradhat. VV+Audi ~2 millio, BMW 500-600 000 ??).

 

Előzmény: Törölt nick (90276)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.09 0 0 90276
Nem tudom, hogy valamifele fordulat korvonalazodik-e, de januar ota az eladasaink az elozo ev azonos honapjara tekintve igy alakultak:

 

januar: -24,2%
februar: - 24,1%

marcius: - 17,5%

aprilis: -23,8%

majus: -18,6%

junius: - 12,7%

 

Az juniusi eladasok az idei ev legmagasabb havi eredmenyet, 127.500 autot jelentenek. (105e BMW, 22.500 Mini, 53 RR)

 

Es mindezt ugy, hogy nekunk minimalis szinten befolyasoltak az eladasainkat a kulonfele roncspremiumok.

 

Nem tudom, hogy ebbol lehet-e valamifele trendet kiovasni, de mintha lassulna a visszaeses.

 

sb

 

(ezt most nem injektoros hozzaszolasnak szantam, pusztan a gazdasagi szempontbol citaltam az adatokat)

Előzmény: advocatusdiaboli (90274)
Nicee King Doom Creative Commons License 2009.07.09 0 0 90275
A szerző elképesztően naív. Fogalma sincs róla, milyen mértékű összedőlés jön.

Te meg mit követtél el már megint, hogy már neved sincs?
Csak nem levegőt vettél? Az a fasizmusod biztos jele! :-)
Előzmény: Törölt nick (90264)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2009.07.09 0 0 90274
Mondjuk ez egy elég extrém eset. A válság egyébként szerintem is el fog húzódni, és gazdaságra nézve ennek igen súlyos következményei lesznek, a fogyasztói magatartásra nézve viszont hosszú távon pozitív - meg fog változni a szemlélet, jelentősen csökkenni fog a felelőtlen eladósodási-fogyasztási hajlandóság, előtérbe kerül a takarékosság, megtakarítás.

Csak ugyebár ha általánossá válik, hogy a többség nem szórja erőn felül a pénzt - és még vesz fel hozzá hitelt is - akkor potenciális gazdasági növekedési dinamika eleve a töredékére csökken. Jöhet még sok szűk esztendő emiatt. De lehet, hogy az emberiség számára pont ez kell most.
Előzmény: wulfin (90273)
wulfin Creative Commons License 2009.07.09 0 0 90273
Mindenutt azt hallani hogy jovore mar no a GDP ugyhogy nincs nagy gaz, addig csak kihuzzuk valahogy, autozni meg kell. Reggel hallgattam a radiot aszonygya az IMF az idei prognoziast rontotta (nagyobb gdp csokkennes) viszont a 2010-est javitotta (nagyobb novekdest var mint eddig) :)) Ha megis valami csoda folytan 2010-ben is csokkenes lenne majd beirunk 2011-re meg nagyobb novekdest:) No problem.

Szoval szerintem az emberek meg nem realizaltak hogy itt komolyabbat fog fordulni a vilag ezert probaljak az utolso tartalekaikbol is fenntartani eddigi eletmodjukat. Ismerek olyan embert aki 15 milliot koltott autora (hitel), alberletben lakik es lekapocsoltak nala a gazt mert honapok ota nem tudja fizetni. Benzinre még fussa.
Előzmény: Jesu (90239)
V.4_BlackVoid Creative Commons License 2009.07.09 0 0 90272
"A közúti az nem nagyon, pláne nem a lakossági."

The Department of Energy reported Wednesday that gasoline in storage grew by another 1.9 million barrels last week, the fifth straight week that stocks have grown.

"That's not a good sign," said Clarence Chu, a trader at market maker Hudson Capital Energy in Singapore. "It shows demand for gasoline hasn't picked up like it normally does this time of year.


http://finance.yahoo.com/news/Oil-pauses-above-60-amid-weak-apf-2422962737.html?x=0&sec=topStories&pos=1&asset=&ccode=
Előzmény: Nickhalálra váró bor sörmester (90261)
V.4_BlackVoid Creative Commons License 2009.07.09 0 0 90271
CSAK EGY SORT EMELEK KI

"All totalitarian regimes inflict irredeemable currency on the people as an instrument of servitude and bondage."
Előzmény: V.4_BlackVoid (90269)
V.4_BlackVoid Creative Commons License 2009.07.09 0 0 90270
From The Times
January 19, 2007
Welcome to 'the Great Moderation'
Historians will marvel at the stability of our era

http://www.timesonline.co.uk/tol/comment/columnists/article1294376.ece

LOL.

V.4_BlackVoid Creative Commons License 2009.07.09 0 0 90269
FIAT MONEY IN DEATH THROES - Antal E. Fekete
http://www.gold-eagle.com/gold_digest_08/fekete070609.html
Előzmény: Nickhalálra váró bor sörmester (90258)
kilenctizenegy Creative Commons License 2009.07.09 0 0 90268

"te sem gondolod komolyan, hogy szélenergia elterjedésének szűk keresztmetszete a szélkerekek legyártásához szükséges energia lenne...

 

Nézz rá egy 1MW os gázmotorra ha mellette áll egy 1MW os (átlagos teljesítményreől van szó!) szélerőműnek... hát a gázmotort fel lehetne ragasztani az egyik lapátjára."

 

Gáz nélkül akár a homlokodra is ragaszthatod a gázmotorodat. Mi a franc köze van a motor méretének ahhoz, hogy mi a szélenergia elterjedésének szük keresztetszete?

 

BSM is leírt egy hosszú fejtegetést, aminek a vége az lesz, hogy ha még sokáig nő a szélkerekek száma exponenciálisan, persze minden más paraméter változatlanul hagyása mellett, akkor előbb-utóbb ez lesz a szűk keresztmetszet.

 

Mintha bárki is arról beszélt volna, hogy egyedül a szélerőművekkel akarnánk kiváltani a fosszilis energia egészét!

Előzmény: Törölt nick (90266)
Zottjoghurt Creative Commons License 2009.07.08 0 0 90265

Na tessék.. pedig voltam sétálni.. esküszöm nem én írtam. Ezek szerint a Indexnél is nagy a CO2 koncentráció.:) Az ügynökök most épp Kanadában próbálkoznak, és teljesen véletlenül egy új törzzsel.. de megúszhatod, ha beoltatod magad.

http://index.hu/tudomany/biotech/2009/07/08/ujabb_influenzavirus_bukkant_fel_egy_kanadai_sertestelepen/

Majd akkor kell erősen figyelni, amikor Jenkiumban elrendelik a kötelező influenza oltást.

Előzmény: Nickhalálra váró bor sörmester (90212)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.08 0 0 90264
Jövő idő V. – Seholsincs ország

Könnyeket csalt ez az írás az osztályharctól megfáradt szemeimben...
Kár, hogy nem tudok hinni abban, hogy ez a szar normálisan fog rendeződni.
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.08 0 0 90263
"NINCS meglévő pénz a rendszerben."

Ez sajnos igaz.

"Egyszer már nagyon nagy erőket feszítettünk hetero-val és Salvvorral karöltve, hogy átmenjen a rendszer alapgondolata... de nem jártunk sikerrel."

Mellettetek igyekeztem a homályt szerény eszközeimmel oszlatni vagy 8-10 nickkel ezelőtt :) nagyjából egy lapon vagyunk emlékeim szerint a dologban.

Ahol a rendszer hibádzik az az, hogy eleve kamatra jön létre a pénz, azaz a közösség pénzteremtési jogát magánszervezetek (személyek) birtokolják, és a közösség pénzigényét (hiányát) a semmiből finanszírozzák természetesen kamatra. Mikroszinten (én pl. kölcsönadok neked kamatra) ennek már nincs akkora jelentősége, mert létrejött pénzről beszélünk. Kollektív szinten folyamatosan megy a kamatszivattyú, és lehetetlen kikerülni belőle, hisz a kamat nem került kibocsájtásra.

Én "reformnak" két dolgot tudnék elképzelni:

1. A közösség vegye vissza a pénzteremtés jogát (kamatmentesen finanszírozza a saját hiányát, vagy semmisítse meg a többletét, mert a közösség nem lehet "nyereséges", ezzel szabályozza a rendszerben lévő pénzt)
2. Nincs fogyasztási hitel, csak beruházási hitel (vagy kötvénykibocsájtás)
Előzmény: Nickhalálra váró bor sörmester (90258)
Jalso Creative Commons License 2009.07.08 0 0 90262
"Egyszer már nagyon nagy erőket feszítettünk hetero-val és Salvvorral karöltve, hogy átmenjen a rendszer alapgondolata... de nem jártunk sikerrel."

kerhetnek linket, vagy hozzaszolas szamot? szivesen elolvasnam.
Előzmény: Nickhalálra váró bor sörmester (90258)
Nickhalálra váró bor sörmester Creative Commons License 2009.07.08 0 0 90261

Csökken az, csak nem annyira drasztikusan. Egyrészt nem minden megy közúton, másrészt a globalizált kereskedelem során az áru a legnagyobb utat nem közúton teszi meg, harmadrészt a luxuscikkek java sokat szeret repülni (déligyümölcs januárban), negyedrészt meg a kamion/kocsi nem fogyaszt jelentősen kevesebbet attól, hogy nincs tele a csomagtér.

 

Egyébként azokon a hellyeken, ahol nagyon jelentős a kamionnal és nagy távolságra történő árufuvarozás (pl. USA), ott jelentősen vissza is esett a vonatkozó (dízel) fogyasztás, sőt, a luxuscikkeket gyakorta szállító repülőkbe kerülő kerozin fogyasztása is.

 

A közúti az nem nagyon, pláne nem a lakossági. Se ott, se itt. A TESCO nem lesz közelebb attól, hogy sonka helyett párizsit veszel, meg a kenyér sem szárad lassabban a válság miatt.

Előzmény: Jesu (90259)
Nickhalálra váró bor sörmester Creative Commons License 2009.07.08 0 0 90260

Bocs, az első linket elcsesztem, ezt akartam betenni helyette. Szerintem ez szép, látványos. Aszondod, hogy cserébe viszont nem igaz?

 

:-)

 

http://web.viu.ca/krogh/chem122/VALENCE%20BOND%20THEORY.pdf

Előzmény: Nickhalálra váró bor sörmester (90233)
Jesu Creative Commons License 2009.07.08 0 0 90259
Ezt nem látom át, de ha csökken az ipar teljesítménye, csökken a belső fogyasztás, a kereskedelem, akkor nem kellene csökkennie a szállítmányozásnak is drasztikusan? Vagy akkora nagy falat a belföldi üa fogyasztásban a lakosság, hogy jelentéktelen ennek a hatása?
Előzmény: Nickhalálra váró bor sörmester (90255)
Nickhalálra váró bor sörmester Creative Commons License 2009.07.08 0 0 90258

Meglévő pénzt hitelre kölcsönadni teljesen kóser

 

 

Azért ezt még majd gondold át szerintem... kicsiben oké, de nagyban nem oké? NINCS meglévő pénz a rendszerben. Csak kitalált pénz van (fiat currency). Hitelre éppen kölcsönadhatod, de kamatot azt nem szedhetsz érte (fiat currrency-ben legalábbis nem), mert a visszafizetendő kamat kölcsönadáskor egyszerűen nem létezett (sem az illető zsebében, sem a fiat currency csuda világában). Mástól kell beszereznie, akinek megint mástól majd megint mástól.. és a végén a fő-fő-kibocsátónál járunk, akinek immár választása sincs: vagy bedől a visszafizetetlen hitelek miatt az egész, vagy kénytelen újabb pénz kibocsátani, hitelre... természetesen újabb kamatokkal... de capo al fine.

 

 

De tudod mit, ne gondold át inkább mégsem... Egyszer már nagyon nagy erőket feszítettünk hetero-val és Salvvorral karöltve, hogy átmenjen a rendszer alapgondolata... de nem jártunk sikerrel.

 

Nekem meg nincs kedvem még egyszer nekifutni. Gondoljon inkább mindenki azt a pénzrendszerről, amit csak akar, nem szeretnék még egy kör fenekedést ezen. A jó hírem: nyugodtan kölcsönadhatod a meglévő pénzedet kamatra valakinek, ha akarod. Olyan sok kamat van a világban, annyi kitalált pénz... amit te kölcsönadsz, nem számít. Nem te fogod bedönteni a rendszert. :-)

Előzmény: Törölt nick (90257)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.08 0 0 90257
Azért ne temessük a kamatot, nem olyan rossz az. Hitelként teremteni a pénz (a semmit kölcsönadni kamatra) az elég perverz ötlet, bár magas szinten megvalósították (government bonds). Meglévő pénzt hitelre kölcsönadni teljesen kóser, az a gazdaság "motorja".
Előzmény: Nickhalálra váró bor sörmester (90256)
Nickhalálra váró bor sörmester Creative Commons License 2009.07.08 0 0 90256

Sajnos nem lesz elég az egyszerű reform, mert az egész fundamentálisan hibás. A hitel felvételekor még forgalomban nem lévő (ki sem bocsátott) kamat az, ami elméletileg is működésképtelenné teszi a rendszert, biztosítja az exponenciális növekedési kényszert.

 

A kamat eltüntetése meg nem egy aprócska reform lesz. :-)

 

Egyébként végül is ami most zajlik, az rengeteg kamatot tüntet el, a sosem volt pénz válik köddé -- bár egyeseknél ez az eredeti kamat mára már (vélt) tőkévé  avanzsált... hát így jártak. Csak az a baj, hogy nagyon sok van ebből a kitalált kamatból és vélt tőkéből, és az újabb hitelekkel megpróbálnak még többet csinálni... nem tudom, fog-e menni. Ha nem fog, akkor defláció lesz, amit nem bír a rendszer. Ha fog, akkor a következő néhány évben stagfláció (erre szavazok én), majd hiperinfláció -- és úgy dől össze egy ponton túl.

 

De azt hiszem, hogy itt most nagyon igaz, hogy aki időt nyer, életet nyer.

 

Előzmény: V.4_BlackVoid (90254)
Nickhalálra váró bor sörmester Creative Commons License 2009.07.08 0 0 90255

Csudákat. Az ipari termelés esett 20%-ot, GDP-alapon számolva. Ennek vajmi kevés köze van első körben a lakosság üzemanyagfogyasztásához. Majd lesz neki hatása, amikorra tényleg elfogy az emberek pénze, de még nem fogyott el annyira, hogy az igazán fontos dolgokra költsenek.

 

Az alkohol és a dohánytermékek eladási mutatói jelentősen nőttek Magyarországon az elmúlt 9 hónapban. Ami tényleg kell, arra van pénz. Még.

Előzmény: Jesu (90239)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!