gondolom, nem komoly az első kérdésed, csak a második.
Arra meg a válaszom, hogy digit videokamera vagy fényképezőgép. Aztán - kapcsolatoktól és vérmérséklettől függően - bulvártévének, vagy egyszerűen a BMnek beküldeni a felvételt.
Elvileg feljelentést is tehetsz, de nehéz ügy a bizonyítás, hacsak nincs hitelesített dátumozós kamerád, egyszerűbb a média vagy a felettes szerv.
Arra számíts, hogy sok mindent kimagyaráznak jogszabályok félreértelmezésével, beküldtem egy képet, trafis Skoda egyirányúban, forgalommal szemben füvön, aszonták, lehet, mert balesetelhárítást végez.
Üdv!
ATom (akinek már régóta dédelgetett terve egy folyton rögzítő kis digit kamera a szélvédő mögé)
Azt szeretném megkérdezni, hogy milyen jogszabályra való hivatkozással követhetik el a rendőrautók a következő dolgokat megkülönböztető jelzés nélkül! (tehát sem villogó, sem sziréna, sem piros zászló - bár ez csak a mentőknél volt-, se semmi)
Behajtani tilos tablával jelzet utcába behajtani
Jobbra kanyarodni táblával ellátott utcába jobbra fordulni és mindez igaz a bal oldara is
Záróvonalon keresztül megfordulni és minden további nélkül tovább menni
Megállni tilos táblánál megállni, sőt egy közlekedő autót megállítani és hosszabb időn keresztül ügyintézni (miközben ugye a reggeli csúcsforgalomban áll az egész egysávos utca)
Van-e erre valamilyen lehetőségünk, hogy ezeket a visszaéléseket lecsökkentsük, illetve hogy az elvtársakat egy kissé kultúráltabb közlekedésre buzdítsuk
Szerintem is tilos. Végignéztem hirtelen a kreszt, nem találtam rá konkrét szabályt, de azért nézz utána, csak átfutottam. Kétnyomú elmehet sávon belül egynyomú mellett, de fordítva nem.
Amit irsz, az nagyon pontosan fedi a helyzetet. Az autók álltak, amikor behajtottam. Már bent voltam, amikor indultak - igyekeztem elpucolni. A motort nem láttam mert a kocsik közt volt. Sakkmatt.
Szóval a felezőn motorozás nem csak szerintem tilos? Felelősségmegosztás létezik ilyenkor? Ha a muki a helyén jön rendesen, 10 méterre elkerülök mindenkit és max a legidegesebb rámdudál. Szvsz a motoros viselkedése is kellett a találkozóhoz. Én a magam tévedését elismerem, csak erősen úgy érzem, hogy nem 100% az én részem.
De legfeljebb bringával járok kicsit dolgozni. Viszont elvi kérdés...
Szerintem egyértelműen Te vagy a hibás, ha pirosba mentél, és ezt valaki még tanúsítja is. Elismerted?
Esetleg a jogsit megúszhatod, ha valóban rosszul látszik a lámpa abban az időpontban, de macerás bizonyítási eljárást várhatsz, inkább próbáld meggyőzni a rendőrnénit ugyanerről.
Szvsz keress közlekedési ügyvédet, kérj tőle tanácsot. Kovács Kázmér pl., vagy az Autóklub jogsegélyszolgálata.
"Nem voltam biztos a lámpa színében, mire rájöttem, hogy piros (sárga?), mivel minden irányból mindenhol álltak az autók (így sehonnan nem volt közvetlen veszély), inkább nem fékeztem vészt, nehogy megtoljanak hátulról, biztosabbnak tűnt minél gyorsabban elhagyni a helyet. A sorok közt szabálytalanul láthatatlanul száguldozó motorosra nem számíthattam."
Afférom volt egy motorssal... későn értem be egy kereszteződésbe, balról a zebrán túli autók már indultak. (Lemenő Nap rásütött a lámpámra, elnézhettem)
A sávok közti elválasztó vonalon egy motoros tépett, nem láttam. Koccantunk, a kocsim közepét kapta el.
XY hdgy úrhölgy szerint szerint töknindegy, hogy hol és hogyan jött, (meg mennyivel), én vagyok a hibás. Jogsit akar egy időre...
Személyi sérülés: 1 cm repedés a muki könyökén. 8 napon belüli. Nem volt semmi papir a motorhoz, sem kötelező, sem forgalmi.
Mit tanácsoltok? érdemes fellebbezni? Akkor nem volt helyszinelés, mert a pasi ellenáltt (tudjuk miért), én meg úgy megijedtem, hogy nem erősködtem. Sajna.
A rendőr felejtsd el. Év elején koccoltam, a rendőr azt mondta, én vagyok a hunyú szabálytalan előzés miatt (ezt én már akkor sem értettem), a rendőrkapon az előadó néniben ez fel sem merült, holott a koccpartnerem nő volt.
Volt olyan, hogy az orrom előtt veszett össze két rendőr (igazoltattak, hát megkérdeztem) azon, hogy kanyarodó sávból kanyarodva kell-e indexelni...
Bocsi, hogy csak most válaszolok kérdésedre :) Megsasoltam Kreszkönyvben....... hát elég érdekes, merthogy a tolatójárműről meg az van írva amit Te is említettél....hmm egy kissé üti egymást a kettő. Ha ilyen helyzetbe kerül az ember és rendőri intézkedésre kerül sor ki lennék váncsi a rendőr döntésére :)
Aszongya: Egyenrangú utak kereszteződésében elsőbbségetkell adni:
- a jobbról érkező valamennyi jármű
- a balról érkező villamos számára.
(Kresz könyvből idézve)
Rendőr ismerősöm szerint is a jobbról érkező tolató járműnek alapesetben elsőbbsége van. Az már más kérdés, hogy mikor ésszerű "nem" megadni...
Szerintem a tolató jármű manővert hajt végre, és az ilyennek az égadta világon mindenkinek elsőbbséget kell adnia. Persze ha két tolató jármű találkozik, akkor talán jöhet a jobbkéz... :)))
Höhö, jó kérdés.
Tolatás közben ugye nem akadályozhatod az úttesten lévő többi járművet.
A jobbról jövő minden járműnek viszont elsőbbséget kell adni.
Szvsz tán elsőbbsége van a tolatónak is jobbról. De csak tán.
A szabályokat tudom, de a kérdésedre a választ nem.
KöHÉM6:
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
55/A. § (1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.
(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek
55/B. § (1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.
(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:
a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;
b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.
(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy csak a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.
KRESZ:
(8) Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.
Szóval ha a nappalinak megfelelő jóváhagyási jele van, akkor mehet, ha nem, akkor...
Akit tudnék javasolni ez ügyben, az Bratincsák György uram, én beszéltem vele többször anno, mikor megvettem a lámpát. (Akkor még csak felszerelni lehetett, használni nem, mert csak a KöHÉMben szerepelt, a KRESZben nem.)
Mostanában a Petőfi Rádióban 17-18 óra között szokott soxor szerepelni, mint műszaki szakértő, ott eléred, a munkahelyi telszáma sajnos már nincs meg.
Sziasztok!
Nem tudja véletlenül valaki a napali menetjelző fény használatára vonatkozó előírásokat.
Elsősarban arra lennék kíváncsi, hogy lehet-é a menetjelző- és a ahelyzetjelző lámpa egy és ugyanaz.
Adott egy SAAB900 aminek a helyzetjelzője gyárilag 21W-os fehér, amit a skandináv országok menetjezőként elfogadnak, és szeretném tudni, hogy ezt itthon elrfogadják-é.
bár az első tolatólámpát sem ismerik el sajnos (ez az első helyzetjelzö-index házában található 21W-os fehér lámpa, ami tolatáskor működik, megvilágítva azt a helyet ahova a kocsi orra fog fordulni)
Próbálok józan paraszti ésszel gondolkodni, és az sül ki belőle, hogy a közlekedésszervezők felelőssége az, hogy ott, ahol engedélyezett a megfordulás, az összes, mozgó járműre vonatkozó korlátozás szimmetrikus legyen. Ha nem így van, elviekben kéne tudni reklamálni a bírságoló rendőrnél. Az olyanokra meg, mint a megállni tilos, rémlik valami okosság, hogy ha nem vagy biztos a dolgodban, akkor sétálj vissza a kereszteződésig, és nézd meg. Lehet, hogy csak képzelődök, de mintha ez a sétálós dolog benne lenne valahol a kreszben. Ahol meg nem szabályos a megfordulás, ott nyilvánvalóan egyértelmű a dolog.
Én pont így jártam ! Parkolóhelyet kerestem az út jobb szélén -nem volt - a bal odal + tök üres. Megfordulok -beállok -ajtó bezár -elindulok -dudaszó -hátrafordulok -1 rendőrautó -mondják,hogy nem lesz jó, mert Várakozni tilos tábla hatálya alatt állok -menjek el. Megköszöntem,hogy nem várták + amíg elmegyek és akkor jól megvágnak. Ezután előálltam azzal,hogy kérdezhetek-e ? Azt mondták -igen. Mivel én itt fordultam +, honnan kellett volna tudnom,hogy odébb X méterre ki van rakva ez a tábla ? Erre azt mondták -ha biztos akarok lenni a dolgomba, akkor el kell menni a legelső útkereszteződésig és megnézni milyen tábla van, de ha végignézek az utcán és látom nekem háttal,hogy van kör alaku tábla, akkor az már gyanúsnak kell hogy legyen. Ezekután tényleg meggondolandó 1 megfordulás. Mi van akkor ha Megállni tilos tábla van ?
A tiltó táblák csak a menetirányban érvényesek (tehát azokra vonatkozik, akik a táblával szemben közlekednek), vagy azokra is, akik ellenkező irányban haladnak?
Nyilván az a válasz, hogy csak a tábla irányában haladóra. De akkor mi van a megfordulással? Ha egy útszakasz közepén megfordulok, -ahol egyébként nem tilos-, akkor honnét fogom megtudni hogy mi vonatkozik rám?
Ezért mondanám, hogy a tiltásoknak az út mindkét irányában egyformának kell lennie. De gondolom ilyen szabályozás nincs.
Ha pedig a megfordulással új tiltások léphetnek érvénybe a közlekedőre nézve, akkor kimondhatjuk azt is, hogy megfordulni általánosan tilos, hiszen lehet, hogy az út másik irányából vmilyen tábla korlátozza a közlekedést.
Hivatalosan a buszsávban csak akkor mehetsz, ha arra neked tábla külön engedélyt ad. Ha ilyen nincs, akkor jobbról piros hetes, balról pl. pótos ifa :))))