figyu ha elhozod légyszi nekem szólj előszőr.régóta vágyok ilyenre,már az összes régi szovjet pedálos megvan csak ez hiányzik.nekem nagyon sokat megér komolyan.szólj lécci!
Vicces, pont most vasárnap megyek Veszprémbe, csak még nincsenek nálam a cuccok sajnos.
Rigához az a baj, hogy nem nagyon kell semmi, ami alkatrészem van tartalékban, még arra se nagyon volt szükségem. Annyit meg nem használom, hogy elkopjon a fékbetét. Na mindegy, ha odakerülünk, hogy megvan a cucc, akkor majd megegyezünk.
Mit értesz azon, hogy pozícionált? Az összes riga kétsebességes, üres alatt-fölött van az egyes-kettes (nézőpont kérdése). A lábváltósnál ugyanígy, ha jól tudom, hasonló a Simsonhoz, csak nincs harmadik meg attól felfelé.
Ha nem látsz hibát kívülről, én tuti nem szedném szét, inkább beraknám egy vázba kipróbálni. Vagy húzd be a kuplungot (kézzel a blokk alján), és mozgasd a váltókart. A középső állásban visszaengedett kuplungnál a kislánckereket elvileg lehet kézzel forgatni, sebességben érezhető az ellenállás, de ha kicsavarod a gyertyát, akkor tudod mozgatni egyesben és kettesben dugattyút a lánckerék forgatásával.
Mik a tünetek, ha nem emel ki? Mi történik, ha behúzod a kuplungkart? Érezhető ellenállás?
Őszintén szólva, ahogy a legelején is írtam nem vagyok tapasztalt ilyen téren.
Még a tapasztaltabbak is "vitáztak" rajta. Butaságot nem akarok írni. Azt gondolom, itt mindenki korrekt és mivel a neved is ezt súgja, hogy Veterán vagy bízom egy korrek árban amit mondasz.
Poteka: Mert nem vagyok benne biztos hogy működik a váltó a tengelyt tudom mozgatni de nem tom hogy vált-e. Ebben a váltó már pozícionált vagy nem? Van nekem még egy riga4-esem is de az istenért sem emel szét a kuplungja már szétszedtem állítotam rajta de akkor sem mi lehet a baja? ui.: hogy nekem a riga.hu miért nem jutott hamarabb eszembe de azért kössz a segítséget:)
Rendben, csak légy türelemmel, amíg kiderül mi marad a végén is mi nem. Blokk az lesz, bár valószínűleg darabokban, de hát a felújítás úgyis új csapágyakkal és szimmeringekkel kezdődik, úgyhogy ez gondolom nem gond. Gyújtás is lesz, eredeti R3-as gyújtás, bár azt, ami eredeti formájában megmaradt, azt én használtam fel. A másikra már ráraktak egy külső trafót, de szerintem gatyába lehet rázni. Az ülésen repedezett a műbőr felülete, és szakadt a varrás mentén (ráadásul az szerintem más mint a Riga 1-nél), kerék az krómozásra szorul, a szerszámostakaróhoz pedig nincs meg az eredeti alucsavar, de le lehet öntetni. A cókmók egyelőre Hatvan mellett van a srácnál aki a szakmunkákat csinálja, ha kész lesz a május folyamán, akkor elhozom Budapestre az egészet.
Nyerészkedni meg nem akarok rajta, nem vagyok nepper, ráadásul az egészet 20 ezerért vettem, és kitermeltem belőle egy komplett motort. Ami marad, azt párezer forintért oda tudom adni, vagy cserélhetünk 250-251-es ETZ alkatrészekre (elsősorban hengerfej, főfékhenger, láncvédő bakelit, csatoskarbi, elektronikus fesszabályzó, trafó, késes biztosítéktábla érdekelne, esetleg komplett tirisztoros gyújtás). Vagy Riga 3-ra való vagy hasonló ruszki alumínium pumpa, mert az még hiányzik, és ráadásul ezen a korai szérián még a hátsó sárvédő oldalán, feltűnő helyen van.
Szóval biztos megegyezünk, csak meg kell várni, míg kész lesz a hármasom.
Rigaman:
Küldenék neked alkatrészjegyzéket, robbantott ábrát, kezelési útmutatót rajzokkal (utóbbi tuti van), csak sajnos fent van a Riga.hu-n, ami most nem elérhető. De amint újra él az oldal, akár magad is letöltheted onnan. Egyébként a blokk nagyjából ugyanaz, mint a korábbi Riga és Verhó blokkok, minimális változtatások történtek (azért fejlesztésnek nem nevezném :)) - a tiédben valószínűleg az új kuplung van, meg a lábváltó mechanikája az, ami különbözik. Egyébként miért akarod szétszedni?
Dehogynem, már a Riga.hu fórumán is felajánlottam. Még nem értünk a végére, de amint kész lesz a gép, és látom, hogy mi marad, összeszedem. S mivel te jelentkeztél elsőnek, neked fogom felajánlani először. Két kerék lesz (első-hátsó), szerszámostakaró ajtó is (a hosszabb marad meg, lehet, hogy neked is a rövidebb kéne majd, max ki kell szedni a közepéből egy darabot) , váz, kormány, blokk, kapcsolók, ülés meg sok egyéb is.
Itt lejjebb a képen látszik a két donor, egyedül a pluszba megmaradt csomagtartót ígértem el már valakinek, a többi szabad préda. Megtartani sem akarom, jobban örülök, ha más Rigák is feltámadnak ezekből az alkatrészekből. A riga.hu fórumán úgyis megtaláljuk egymást, vagy a május elsejei találkozón is.
A zsírpapírról meg eszembe jutott egy eladó Simson Schwalbe, amit úgy egy hónapja kínáltak, szintén a vaterán.
A gyárból ahogy kijött harminc-negyven éve, olyan volt a motor, még rá sem volt szerelve az, amit a szállításnál mellé csomagolnak - tán még a nullrevíziót sem végezte el senki. A tulajdonos elmondása szerint sohasem indította be, nem rúgta be, a reménybeli vevőé lehett volna ez a dicső feladat.
Ebből is látszott, mennyire ért hozzá, mert egy évtizedeket pihent, ráadásul nyers motort azonnal tönkre lehet vágni egy ilyen akcióval, pláne hogy kétütemű. A henger belső falán biztosan jelen lévő finom rozsda garantáltan újraesztergálja a dugót, a hengert, a lerakódott szennyezősésekről nem is beszélve. Teljes szétszedés-tisztítás-összerakás indokolt tehát, mielőtt indítani próbálod, de akkor meg a motor legfőbb értéke vész oda.
Szóval jó sok pénzért lehetett egy szobadíszed, amit semmire sem tudsz használni. Vagy ha használatba veszed, akkor meg fele annyiért vehettél volna egy olyan hibátlan Schwalbét, ami már bizonyította, hogy tud menni egyenesen, ráadásul semmi extra munka nincs vele.
Szerintem nem túlzás. Nem sok a különbség, ezer-ezerötszáz km-en még a szőrök sem kopnak le a gumiról.
Persze észre lehet venni ezer apró jelből, de sok a zavaró tényező. Ha mindkettő patika tisztán ragyog, akkor is nehezen tűnne fel, de általában egy fellelt állapotú Riga elég mocskos ahhoz, hogy meg tudjon téveszteni. Mindazonáltal Rigáknál nem divat a kilométeróra visszapörgetése, vagy cseréje, hiszen nem jelentős értéknövelő tényező, ha 20 vagy 1000 km van benne. Engem például inkább megnyugtat, hogy annak idején mentek vele valamennyit, ezek szerint nem gyári selejt a gép. Volt olyan akciós gép a Keravillban, vagy vidéken a Vas-Műszaki boltban, aminek nem volt luk a karburátorán (a szívótorok be volt hegedve), vagy nem voltak jó helyre fúrva a blokköntvényben a csapágyfészkek és csálén állt az egész, esetleg már a boltban szétesett a kuplung.
A te 29 km-t futott gépedbe is lehetne akár 1500 is, és ezt nem bántásból mondom. Sok függ a tárolástól (nedvesség, por, napfény, hideg-meleg) a futásteljesítmény egy Rigánál sokadrangú kérdés, lévén, hogy kevés kivétellel egyik sem futott igazán sokat.
A fényezés főleg a korábbiaknál jó vastag, a szovjet krómok szintén sokat bírnak, a gumiabroncsok pedig rettentő tartósak, nehezen kopnak. Az én 22-esemnek is szőrös a gumija, pedig van már benne vagy 2500 km. Nem tudom pontosan, mert órát cseréltem rajta. Persze nem a jónép ámítására, hanem mert sikerült kiakasztani lejtőn, hátszélben, aztán végleg tönkrement, és ajánlottak akkor még egy ezresért újat. Hiába volt benne 2000 km, ha akkor ott becsomagolom három négyzetméter zsírpapírba, mint a gyáriak, simán eladhattam volna készletből visszamaradt motornak. Más kérdés, hogy úgy sem ért, ér sokkal többet.
Átverni szerintem senki nem akar, mert a Rigázás nem akkora üzlet jelenleg.
Helló.Hát itt írnak ezt is,azt is az árról,de az igazság az hogy lehet hogy ér egy bizonyos összeget,jelen esetben mondjuk többet mint egy lestrapált gép.De.Sajnos nem fogsz rá vevőt találni olyant, aki kifizeti neked a megálmodott nagy összeget.Szerintem.Max egy gyűjtőt,de azok többsége meg olyan,hogy ennyit egy ilyen korú rigáért nem valószínű hogy kifizetne,mert azok többségeis alkalmi áron,tehát minnél kevesebbért szeretnének mindent megvenni.De legyen szerencséd annyit kapni érte amennyit szeretnél!Mondj egy árat mire gondolnál!?
"Garantálni meg semmit sem lehet, a mai napig lehet kétezerért vadonatúj, zsírpapiros órát venni hozzá, amit ha ráteszek, és beletekerek 20 km-t, ember meg nem mondja, hogy annyi-e vagy nem annyi."
Egy rutinos csak meg tudja mondani róla, hogy 20, vagy 1000 km felett van-e már benne. Talán. Vagy nem ilyen egyszerű a dolog. Például (bár nem ismerlek de)Belőled is kinézem azért a leírtak alapján, hogy nem vernének azért át ezzel.
Tegnap a szomszédtól kaptam egy V-50-es lábváltós blokkot. Nagyon teccik csak az a baj ,hogy nem tom milyen a "belseje" de nem akarom szétszedni. Ha véletlen valakinek lenne egy alkatrészkatalógusa hozzá azt nagyon megköszönném. Ha van és elküldené akkor: rigaman@freemail.hu Előre is köszi a segítséget
Hidd el, még ezek a mostani árak is nagyban köszönhetőek a Riga klub működésének az utóbbi öt évben - a kereslet növekedésének és a hírünk elterjedésének volt némi árfelhajtó szerepe.
Addig Rigát a börzére ki sem vittek, az esetleg előkerült alkatrészeket pedig kilóra adták, és a roncstelepen komplett motorokat lehetett kukázni, engem még ki is röhögtek 98 nyarán a Nagykőrösi úton, hogy ilyenekkel foglalkozok.
Mostanában már az alkatrészeknek kezd ára lenni, főleg, hogy utángyártott néhány dologtól eltekintve nem létezik (nem éri meg legyártani), ezért mindent csak gyáriban kapsz meg, jobb, vagy rosszabb állapotban.
A motorok értékével kapcsolatban pedig én lennék a legboldogabb, ha eljutnánk oda, hogy veszik valamibe ezeket a gépeket. Jó lenne, ha megbecsülnék őket, főleg az eredeti állapotú példányokat. Egyelőre ez még messze van, nemhogy a veteránértékét, ritkaságát, de még a használati értékét sem veszik figyelembe. Többre tartanak egy széthajtott japán robogót, vagy egy romos Simsont is, amivel tele van a padlás. Nem mondom persze, remek gép a Simson, de szerintem nem ér 3x, 4x annyit, mint egy hasonló állapotú Riga.