Beszéltem egy ismerős kereskedővel, aki azt mondta, hogy ők nem szoktak kérni származási bizonyítványt. Ezért aztán nincs is nekik 0%-os vám. Németországban a hivatalos kiléptetést én is elintézhetem vajon, vagy csak a kereskedő, akinél vásároltam az autót? És vajon mennyi időt vesz igénybe a kinti vámkezelés, rendszám, biztosítás?
Meg egy javaslat a kulfoldon autot vasarloknak: nehany honapot szerintem mindenkepp erdemes varni, mert a tomeges behozatal miatt a magyar hasznaltauto arak is esesnek indulhatnak. Azonkivul eleg sok import hasznalt auto jelenik meg a kereskedoknel, amit ki lehet halaszni, megsporolva egy nagy adag kalandot. En ha megyek ki autot venni, az augusztusban lesz, ha addig nem talalok itthon semmit. Udv T.
Igen, én is így gondolom, valahogy. Na mindegy, most már nem sokára megkérdezek egy két hivatalos egyént is :-) Ettől függetlenül én alapvetően bizalmatlan vagyok, és valszeg magányos farkasként fogom megjárni a poklot :-)))A német poklot :-)))
Peggy tuti, hogy van hiszen aki maga is hoz be kocsikat bizonyos jutalék ellenében elintézi a te kocsidat is. Nem hiszem, hogy kétszer kéne átirtani a kocsit mert a cégnek nem kell a nevére iratni a kocsit.
En ugy gondolom, hogy annak kell mukodnie, hogy veled megy egy erre szakosodott kereskedelmi ceg kepviseloje, Te kivalasztod, es O behozza. De itt is jelentkeznek jarulekos koltsegek. ( Kereskedo dija, atiras 2*) Ennek ellenére a legtisztább és legegyszerűbb megoldásnak tartom, ha megbízunk valakit az ügyintézéssel. Üdv. jung
És van olyan cég, aki az általam kiválasztott autót hozza be és vámoltatja le. Vagy ők csak azt vállalják, hogy hoznak egy olyan autót amit akarok, a többit meg ne akarjam tudni??
És ha én el akarom kísérni a beszerzőt?
Mondjuk én talán utoljára próbálkoznék egy céggel behozatni ?!
Zolcsa szerintem nem ez a legfőbb gond hanem a számlán szereplő összeg ha jól értelmezem a helyzetet amikor te mint magánszemély behozol egy kocsit akkor ha a számlán szereplő összeg 20%-ot eltér az eurotaxos ártól akkor kapásból az eurotaxos árral számolják az adóterhet ami nem kis tétel (áfa25% fogyaszzási pedi 10 vagy 20%). Viszont ha egy kereskedő hoz be egy alulszámlázott gépet akkor az állmot terheli a bizonyítás és ez általában nem sikerül igaz, hogy hosszadalmas az ügy meg minden, de a végén az alacsonyabb összegből számolják majd a fogyasztási adót meg az áfát. Ezért kéne keresned egy ilyen céget aki gondolom valamilyen jutalék fejében elintézi az ügyesbajos dolgokat a behozatalnál. Attól még te megveheted az autót magadnak meg minden.
Biztos hogy 50% vamot akarsz fizetni?
Amugy szerintem 0% eselyed van, hogy egy kereskedo csak ugy elintezze ezt neked...
Hacsak nem egy Rolls-t veszel...
Most beszéltem a VPOP információs szolgálatával. Azt mondták, hogy ha kint a kereskedő vámoltatja le az autót (náluk), akkor kap származási bizonyítványt a jármű. E papír nélkül nincs vámmentesség (Uniósra sem), hanem szépen 50% a vám. Mennyi esélyem van arra, hogy a kinti kereskedő elintézi ezeket nekem? És vajon mennyi időbe telik ez? Várom a hozzáértők válaszát!
Amit én tudok.
Az autót rendszám nélkül,törzskönyvvel és forgalmival kapod meg.A műszaki vizsga érvényes - jöhet saját lábon,enélkül tréler.Vámrendszámot kell kiváltani a rendőrség gépjármű-hivatalában (Zulassungstelle) nyitva:8-13 óráig.Rendszámhoz forgalmi,törzskönyv,adásvételi vagy a számla és érv.müsz.Ár kocsitól függően 30-50DM.Plussz kötelezőbizti 15napra 149DM.
Köszi alfi33! A Mwst tényleg 16%, csak az a baj, hogy ha a határon kéred, csak 8%-ot adnak vissza, az egészet csak akkor kaphatod meg, ha visszamész a kereskedőhöz, ahol vetted az autót. De ez szerintem a legkevesebb.
Tényleg, ideiglenes (kinti) rendszámot ad a kereskedő, vagy külön kell utánajárni az ottani rendőrségen?
Zolcsa!
Jó utat és sok sikert.Én 3-4 hét múlva megyek remélem beszámolód alapján már okosabban.
Gabriel!
Én úgy tudom Németországban Mwst=Br.16%
Fogy.adó=1600köbc.alatt 10%, felett 20% itthon katalizátoros autóra.
Ha minden igaz, a jövő hét vége felé megyek ki egy ismerősöm ismerősével Münchenbe. Ő azzal foglalkozik, hogy autókat hoz be az országba. Ha visszaértem, beszámolok Nektek a tapasztalataimról, később meg a vámolásról, ami remélhetőleg hamar lezajlik majd. :-))
Az allampolgarsag ebbol a szempontbol teljesen mindegy. Akar Te is hazajohetsz nemet rendszamos autoval (persze ekkor autoutlevel, stb.) de ha be akarod hozni, akkor ott ki kell leptetni. Na es errol kell tudjon a kinti gepjarmu nyilvantartas, stb., ehhez kell az ideiglenes rsz.
Én is a külföldi behozatal mellett fogom letenni a voksom ha meglesz rá a zseton :-)
Tiszta ügy, hogy van benne rizikó, és rengeteg cicizés, de azért vegyük azt is figyelembe, ha esetleg forintra ugyanannyi jön is ki, mintha itthon vetted volna, akkor is egy sokkal jobb állapotú autót van esélyed a továbbiakban tulajdonolnod, ismerve a hazai morált, utak állapotát, technikai háttért, stb ...
szóval én mindenképpen nekifutok, de csak gondos előlészítés után!
Tényleg, és mi van ha a németektől a magyar határig egy német állampolgár vezeti el nekem az autót? akkor is kell ideiglenes német rendszám?
OK igaz! Bocs, én a lenti (fenti) idézet kapcsán számoltam ki a srác tapasztalatai alapján!
Amúgy nem értem azt a 0.84 es szorzót.
A kinti áfára gondolsz talán amit visszakapsz?
(ha magánszemélytol veszel akkor szvsz nincs áfa)
Amúgy én Zolcsa eredményére jutottam, de aztán elolvastam ezt amit idecopyztam.
Szerintem jól számoltál gabriel_, tényleg el van túlozva a 2-3 szoros szorzó. Egy 2000 DEM értékű autónál számításaim szerint 500.000 Ft-ból minden megvan, beleszámítva a végleges magyar rendszámot is.
Hogy jon ki ez a 2.6-os szorzo? Mert akarhogy osztok-szorzok, a kov. tetelek vannak:
Ar: 1
MwSt vissza : *0.84
Fogy. ado (10-32% ig, mondjuk legyen 20): *1.20
AFA: *1.25
VAM ugye 0%, felteve hogy EU-bol jon az auto...
Azaz: 1*0.84*1.2*1.25= 1.26
Plusz meg: termekdij (530Ft/ gumi kg), termekdij AFA
Meg ugye a sallangok (rendszam kint, itthon, biztositas kint, itthon, benzin, szallas), de ezek szvsz 1-200e-ben megallnak... Ami nem keves, de semmikeppen sem auto-ertek-aranyos, tehat egy nagyobb erteku auto eseteben akar 10% alatt maradhat, ami mar majdnem elhanyagolhato...
A fix 2.6-os szorzot mindenesetre tulzottnak erzem. Ha valahol hibaztam, javitsatok ki!
VAlaki leírta már egy topicbanhogy hogy, s mint zajlik ez az egész. Idecopyzom:
"Töltsd le a www.auto2.hu -ról a behozható autók listáját,
különben nagyot koppanhatsz behozatalnál (..a fene sem
gondolná, hogy pl. a Golf3-ast sem hozhatod be).
Ha van rá módod, a vásárláskor a helyi jegyzovel
hitelesíttesd az adásvételit, akkor a vámosok nem
nyomhatják fel az autód becsértékét(EuroTax katalógus).
Vigyél magaddal (németországi példa) +500 DEM-t, a
traszport rendszámra, 100.000.- HUF-t, amit a határnál kell
letenni kaúciónak, +~25.000.- HUF-t az "E"-s rendszámra és
a biztosításra.
Az autód vételárát szorozd meg kb 2-3-szorosára, így kapod
meg az eljárások utáni végösszeget..(pl. az én R19-esem
~260.000.- -be került kint, a vége viszont a sallangokkal
675.000.- lett).
Eljárás:
-Megveszed a járgányt, hitelesítteted az adásvételit.
-Ha saját lábán hozod be a kocsit, akkor a rendorségen
kiviteli rendszámot kell venned.
-A magyar határon megveszed az "E"-s rendszámot, leteszed a
100e HUF-t, megkötöd az 1 hónapra szóló kötelezo
biztosítást.
-Minden papírról csináltass 10-10 fénymásolatot.
-A leheto leggyorsabban elviszed csepelre a kocsit, a 7.sz.
vámhivatalba, és elomuszakira kérsz idopontot (kb 3 héttel
késobbre adnak)(24.000.-Ft-t vigyél magaddal).
-Elviszed a kocsit a X.kerületi Gergely utcai vámhivatalba
és azt hazudod, hogy csepelrol küldtek át (legalább egy
hónapot megtakarítasz így!!!).
Itt levámoltatod a kocsit, és rögtön befizetheted a vámot
(ha nem Uniós kocsid van).
-A spedíciós cégtol a vámpapír alapján visszakéred a
határon befizetett kaúciót csepelen.
-Az adott idopontban visszaviszed a kocsit csepelre, és
megcsinálják az elomuszakit.
-Megint Gergely utca, ahol megcsináltatod az elomuszakin
kapott határozat alapján a vámhatározatot.
-Megint csepel, ahol a vámhatározat alapján megadják az
egyedi forgalombahelyezési határozatot.
-Elviszed a kocsit a helyi KPM központba, ahol
lemuszakiztatod.
-Okmányiroda, forgalombahelyezés, rendszám, forgalmi. "
Zolcsa idézetéhez annyit fuznék hozzá, hogy természetesen bármilyen idos kocsit be lehet hozni, csak legyen fent a kff listáján és valóban feleljen meg a környezetvédelmi feltételeknek.
Érdekességképpen elmondanám, hogy a kinti vételár 2.6 szorosába fog kerülni összesen az autó, mire itthon forgalmomba állíthatod. (egy fórumba írta valaki a konkrét tapasztalatait.)
szvsz már nem vagyok annyira lelkes...:(
Amúgy is erosen gyanus, hogy 1-2 ezer márkáért nem kapsz épkézláb autót. Most néztem egy 1.1-es Trabant 2500 DM :) (ugyanannyi mint itthon)
Bár mondjuk ennek az lehet az oka, hogy a Német gyártmányok értékállóbbak odakint.
Magyarul 20-30%-al kedvezobb ár jön csupán ki, de ezért cserébe hetekig (!) tökölhetsz mindennel!
Sziasztok!
Engem is erdekelne a kulfoldi autovasarlas. Aktualis kedvencem a peugeot 309. Itthon 8-10 eves autok ara 700 es 950 ezer kozott van, odakinn 1000 - 1500 DM. Viszont megneztem a Kff listat, es elkeserito a P309-re kiadott eredmeny. (nem megfelelo zajszint)
Ezzel lehet kezdeni valamit?
jung
Idézet a KFF honlapjáról (http://www.kff.hu/kff/kffjarmu/Altalan.htm):
"A hivatkozott rendelet 2000. január 1-től érvényes módosítása szerint használt gépjárművek koruktól függetlenül vámkezelhetők, ha megfelelnek a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12) KöHÉM rendeletben a forgalomba helyezésre előírt feltételeknek. Legfontosabb követelmény, hogy az adott gépjárművek elhaladási zaja és légszennyezése a vonatkozó ENSZ-EGB, vagy EGK előírásokban a járműkategóriára megadott határértékeket ne haladja meg."