Köszi Zolcsa!Igazán KIMERÍTŐ a beszámolód.Segítségként az utódoknak:Sopronnál kell bejönni az országba.Vámos-speditőr/Royal-Speed/itt kérsz vizsgálólapot és rendszámkérőlapot,kitöltöd-vámos-RoyalSpeed/4 papirt kapsz/-Ibusz/okmánybélyeg 1500 ft/-vámos/kapod a rendszámot+bizt. 5000 ft/.A speditőr nem kér vámbiztosítékot ő intézi/14300ft/.
alfi33
Csak kivancsisagkeppen, ha minden ok, es a magyar rencam rajta lessz a gepen, lecci ird majd meg, hogy mennyi volt az osszes koltseg, es hogy mien kocsit vettel..
Kint tényleg csak kereskedőnél érdemes vásárolni, mert ő adhat számlanyilatkozatot, amivel igazolja, hogy EU-ban gyártott autót adott el neked. Csak ebben az esetben úszhatod meg a vámot. Ez a számlanyilatkozat egy szabvány szöveg, amit a számlán fel kell tüntetnie, és lehetőleg olvashatóan alá kell írnia. Persze a számlanyilatkozat csak akkor elég, ha az autó vételára nem haladja meg a 6000 Eurot. (Ha meghaladja, akkor kell az ottani vámhivatalba elmenni, és kiléptetni az országból az autót. Ehhez kell az EUR1 nyomtatvány.) A kinti költség 300 DEM, ez az összeg tartalmazza a 9(?) napos ideiglenes rendszámot, és a 15 napos kötelező biztosítást. Valaki írta, hogy érdemes egy kinti közjegyzővel hitelesíttetni a számlát, hogy nehogy felértékeljék a magyar határon az autót. Ez állítólag 60 DEM. Nem tudom, mi lett volna, ha elmegyek kint közjegyzőhöz, viszont a határon egy kis suttyó vámos kapásból felértékelte a 2200 DEM értékű (~300.000 Ft) autót 1 millióra. A speditőr cégnél azt akarták, hogy hagyjak ott 200.000 Ft vámbiztosítékot. Mondtam, hogy az nem megy. A vége az lett, vissza a vámoshoz (egy másik fickóhoz), hogy nézze már meg jobban az autót. Sikerült elérni (ingyen :-) ), hogy "csak" 700.000 Ft-ot írjon a papírra. Vissza a speditőr céghez, akkor már elég lett volna nekik 100.000 Ft is. Kis alkudozás után megállapodtunk, hogy 15.000 Ft-ért kezességet vállalnak a vámérték felére, azaz 350.000 Ft-ra. Csak a vámszemle előtt vigyázni kell az autóra, mert ha ellopják, akkor ki kell fizetni ezt az összeget. Utána a határon kell 1.500 Ft illetékbélyeg, amit a vámos bácsi ráragaszt az 1 hónapig érvényes forgalmi engedélyre, 5.000 Ft a kötelező biztosítás, és 4.000 Ft az "E"-s rendszám.
Két munkanapon belül el kell vinni az autót, ha magánforgalomban hoztad be, akkor a Gergely utcába vámszemlére. Itt ajánlatos, hogy legyen egy ismerősöd, aki jóban van a vámosokkal, hogy ne a határon felbecsült értéket, hanem a számlád végösszegét vegyék a vám (fogyasztási adó, környezetvédelmi illeték, Áfa) alapjául. Itt fizettem 168.500 Ft vámbiztosítékot.
Ezután irány Csepel, a Petróleum utca. Az itteni vámhivatalban található ING Bankban be kell fizetni az előzetes vizsgálat díját, amely 21.250 Ft Áfával. A befizetést igazoló papírral (meg egy csomó fénymásolattal) átmész a szomszédban található KF-hez időpontot kérni. Nekem elég hamar, 1 héttel későbbre adtak időpontot a Mozaik utcába, 14 órára.
Mint kiderült, kb. hatvanan kapták még ezt az időpontot. Ide érdemes felszerelkezni hidegélelemmel. Fél 6 után nem sokkal már sorra is kerültem. Négy órai sorbanállás után megkaptam végre az engedélyt, így végre behajthattam autóval is. Bent, az autóval persze megint a leghosszabb sorba kellett beállni, de ez már csak kb. 1 óra hosszan tartott. Miután megnézték az autót, még 1 órát kellett várni a határozatra. Este 8 előtt végre megszületett a csoda, indulhattam haza.
Másnap reggel a Mozaik utcai (2 db) határozattal (miszerint vámolható az autó) irány ismét a Gergely utca. Itt a már befizetett vámbiztosíték átváltozott vámmá. Megkaptam a vám papírokat, meg egy szép rózsaszín igazolást, hogy be van fizetve a vám. Ezzel és a határozat egy példányával irány megint Csepel. Itt most csak be kellett dobni ezt a két papírt egy dobozkába. 4 munkanap, amíg elkészül az itteni határozat, miszerint engedélyezik a forgalomba helyezést.
Letelt a 4 nap, Csepelről a forgalomba helyezési engedéllyel irány a Mozaik utca, vizsgaidőpontot kell kérni. Meglepő módon fél óra alatt végeztem. :-))
Hát, itt tart most a dolog, 30-án viszem az autót vizsgázni a Mozaik utcába.
Várható költségek még, kb. 50.000 Ft. Nem bízom a véletlenre a vizsgát sem, itt is segíteni fognak. :-)) Amit még be kell majd fizetni: vizsgadíj, forgalombahelyezési illeték, átírási illeték, zöldkártya, eredetiség vizsgálat, kötelező biztosítás. Remélem, mindent leírtam. Ha bármelyikőtöknek tudok segíteni (ismerősökkel) :-)), írjatok egy mailt.
Szeva Zolcsa ! Kiváncsian várjuk a beszámolódat ! :)
Egyébként én is a múlt héten jöttem haza Németországból. Láttam egy gyönyöru Honda CRX-et Full optikai tuningal 2800Dm~ 390.000FT (mint itthon egy öregebb Lada samara... :)
Apám! Egyszer elmentünk egy Porsche márkakereskedés mellett... Vagy 50 db Carrera meg mindenféle ált ott...
Beszéltem egy ismerős kereskedővel, aki azt mondta, hogy ők nem szoktak kérni származási bizonyítványt. Ezért aztán nincs is nekik 0%-os vám. Németországban a hivatalos kiléptetést én is elintézhetem vajon, vagy csak a kereskedő, akinél vásároltam az autót? És vajon mennyi időt vesz igénybe a kinti vámkezelés, rendszám, biztosítás?
Meg egy javaslat a kulfoldon autot vasarloknak: nehany honapot szerintem mindenkepp erdemes varni, mert a tomeges behozatal miatt a magyar hasznaltauto arak is esesnek indulhatnak. Azonkivul eleg sok import hasznalt auto jelenik meg a kereskedoknel, amit ki lehet halaszni, megsporolva egy nagy adag kalandot. En ha megyek ki autot venni, az augusztusban lesz, ha addig nem talalok itthon semmit. Udv T.
Igen, én is így gondolom, valahogy. Na mindegy, most már nem sokára megkérdezek egy két hivatalos egyént is :-) Ettől függetlenül én alapvetően bizalmatlan vagyok, és valszeg magányos farkasként fogom megjárni a poklot :-)))A német poklot :-)))
Peggy tuti, hogy van hiszen aki maga is hoz be kocsikat bizonyos jutalék ellenében elintézi a te kocsidat is. Nem hiszem, hogy kétszer kéne átirtani a kocsit mert a cégnek nem kell a nevére iratni a kocsit.
En ugy gondolom, hogy annak kell mukodnie, hogy veled megy egy erre szakosodott kereskedelmi ceg kepviseloje, Te kivalasztod, es O behozza. De itt is jelentkeznek jarulekos koltsegek. ( Kereskedo dija, atiras 2*) Ennek ellenére a legtisztább és legegyszerűbb megoldásnak tartom, ha megbízunk valakit az ügyintézéssel. Üdv. jung
És van olyan cég, aki az általam kiválasztott autót hozza be és vámoltatja le. Vagy ők csak azt vállalják, hogy hoznak egy olyan autót amit akarok, a többit meg ne akarjam tudni??
És ha én el akarom kísérni a beszerzőt?
Mondjuk én talán utoljára próbálkoznék egy céggel behozatni ?!
Zolcsa szerintem nem ez a legfőbb gond hanem a számlán szereplő összeg ha jól értelmezem a helyzetet amikor te mint magánszemély behozol egy kocsit akkor ha a számlán szereplő összeg 20%-ot eltér az eurotaxos ártól akkor kapásból az eurotaxos árral számolják az adóterhet ami nem kis tétel (áfa25% fogyaszzási pedi 10 vagy 20%). Viszont ha egy kereskedő hoz be egy alulszámlázott gépet akkor az állmot terheli a bizonyítás és ez általában nem sikerül igaz, hogy hosszadalmas az ügy meg minden, de a végén az alacsonyabb összegből számolják majd a fogyasztási adót meg az áfát. Ezért kéne keresned egy ilyen céget aki gondolom valamilyen jutalék fejében elintézi az ügyesbajos dolgokat a behozatalnál. Attól még te megveheted az autót magadnak meg minden.
Biztos hogy 50% vamot akarsz fizetni?
Amugy szerintem 0% eselyed van, hogy egy kereskedo csak ugy elintezze ezt neked...
Hacsak nem egy Rolls-t veszel...
Most beszéltem a VPOP információs szolgálatával. Azt mondták, hogy ha kint a kereskedő vámoltatja le az autót (náluk), akkor kap származási bizonyítványt a jármű. E papír nélkül nincs vámmentesség (Uniósra sem), hanem szépen 50% a vám. Mennyi esélyem van arra, hogy a kinti kereskedő elintézi ezeket nekem? És vajon mennyi időbe telik ez? Várom a hozzáértők válaszát!
Amit én tudok.
Az autót rendszám nélkül,törzskönyvvel és forgalmival kapod meg.A műszaki vizsga érvényes - jöhet saját lábon,enélkül tréler.Vámrendszámot kell kiváltani a rendőrség gépjármű-hivatalában (Zulassungstelle) nyitva:8-13 óráig.Rendszámhoz forgalmi,törzskönyv,adásvételi vagy a számla és érv.müsz.Ár kocsitól függően 30-50DM.Plussz kötelezőbizti 15napra 149DM.
Köszi alfi33! A Mwst tényleg 16%, csak az a baj, hogy ha a határon kéred, csak 8%-ot adnak vissza, az egészet csak akkor kaphatod meg, ha visszamész a kereskedőhöz, ahol vetted az autót. De ez szerintem a legkevesebb.
Tényleg, ideiglenes (kinti) rendszámot ad a kereskedő, vagy külön kell utánajárni az ottani rendőrségen?
Zolcsa!
Jó utat és sok sikert.Én 3-4 hét múlva megyek remélem beszámolód alapján már okosabban.
Gabriel!
Én úgy tudom Németországban Mwst=Br.16%
Fogy.adó=1600köbc.alatt 10%, felett 20% itthon katalizátoros autóra.
Ha minden igaz, a jövő hét vége felé megyek ki egy ismerősöm ismerősével Münchenbe. Ő azzal foglalkozik, hogy autókat hoz be az országba. Ha visszaértem, beszámolok Nektek a tapasztalataimról, később meg a vámolásról, ami remélhetőleg hamar lezajlik majd. :-))
Az allampolgarsag ebbol a szempontbol teljesen mindegy. Akar Te is hazajohetsz nemet rendszamos autoval (persze ekkor autoutlevel, stb.) de ha be akarod hozni, akkor ott ki kell leptetni. Na es errol kell tudjon a kinti gepjarmu nyilvantartas, stb., ehhez kell az ideiglenes rsz.
Én is a külföldi behozatal mellett fogom letenni a voksom ha meglesz rá a zseton :-)
Tiszta ügy, hogy van benne rizikó, és rengeteg cicizés, de azért vegyük azt is figyelembe, ha esetleg forintra ugyanannyi jön is ki, mintha itthon vetted volna, akkor is egy sokkal jobb állapotú autót van esélyed a továbbiakban tulajdonolnod, ismerve a hazai morált, utak állapotát, technikai háttért, stb ...
szóval én mindenképpen nekifutok, de csak gondos előlészítés után!
Tényleg, és mi van ha a németektől a magyar határig egy német állampolgár vezeti el nekem az autót? akkor is kell ideiglenes német rendszám?
OK igaz! Bocs, én a lenti (fenti) idézet kapcsán számoltam ki a srác tapasztalatai alapján!
Amúgy nem értem azt a 0.84 es szorzót.
A kinti áfára gondolsz talán amit visszakapsz?
(ha magánszemélytol veszel akkor szvsz nincs áfa)
Amúgy én Zolcsa eredményére jutottam, de aztán elolvastam ezt amit idecopyztam.
Szerintem jól számoltál gabriel_, tényleg el van túlozva a 2-3 szoros szorzó. Egy 2000 DEM értékű autónál számításaim szerint 500.000 Ft-ból minden megvan, beleszámítva a végleges magyar rendszámot is.