Ez a Győr Zánka-Köveskál, majd Balatonfüred, most meg Siófok viszonylatú vonat nevetséges a maga 4-4,5 órás menetidejével.
Ha már Siófokra viszik, Komárom-Székesfehérvár útvonalon kellett volna közlekedtetni, így 2,5 óra alatt leérne (mint gyorsvonat). Vagy északi partra 6.20 körüli indulással a 10-es vonalon Celldömölkig, ott rásorozni 19607-re, így valahogy lenne értelme, de Daciával zötyögni 11-27-es vonalakon értelmetlen. Csak a vasutasok fognak utazni rajta (az idén is...).
Szevasztok. Azt szeretném megtudni, hogy Győrből lesz-e olyan vonat mely a 11-esen Veszprémen át megy a Balatonra, esetleg netán Csörgővel. Előre is köszönöm az infókat.
Normális esetben lehet, de nálunk de facto mégiscsak sok múlik rajta.
De akkor hagyjuk is most kereszteket:
hétvégenként 1 1/2 órás ütemes közlekedést vezetnék ben, de csak 5 - 6 kocsival.
Az ütemesség itt is jó ötlet lehet, nyári hétvégéken igenis kapjon prioritást a Balaton.
Csak az a baj, hogy míg a most is "ütemes helyeken" a vonatok nagyjából hasonló megállásokkal és menetidőkkel bírnak, addig a Balaton parton van ícé, gyors, gyorsnak csúfolt személy, személy...
Továbbá a 1,5 óra és 5-6 kocsi kombináció kevés (egyelőre).
Az kb. 10-11 vonat egy nap, 11 így is van nyári hétvégén (az északira) - csak nem ütemesen.
Lehetne párosba óránként, az 14 vonat 6 és 19 között, akkor elegendő lenne a kevesebb kocsi, talán jobban bírná a csörgő is.
Van még klujnapoka is. Azt nem értem, hogy miért nem lehet elkérni az egész szöveget mp3 - ban románul a CFR - től. Most aki érti esetleg, hogy oradea - klujnapoka az nem érti, hogy mikor és melyik vágányról megy a vonat.
Sziasztok holnap hol érdemes vonatozni? Nem pécsre gondoltam mert mindig elalszok:))) hanem pest környéken valami érdekes helyen. Múlt héten tárnokon voltam jó hely csak elfeljtetem hogy a gyorsok már nem állnak meg visszafelé jövet vettem észre. Ja és valaki ha tud irjon email vagy ide hogy az a dombóvári szállon hogy möködik dolog. A 101-en nincs semmi érdekes vihar van.
Ezzel nem szokott baj lenni, ha hagysz ott valamit stb - éjjeli vonatokon meg amugy sem lehet császkálni, meg be kell jelentkezni a kallernál is. De ha utközben akarsz felszállni erre még elméleti lehetöséged sincs...
Szóval akárhol is olvastad a sztorit sántít a történet.
Ha csak én olvastam volna, és csak én jártam volna pórul, akkor homokot szorhatnánk a sztorira, a baj az, hogy a St. Pölten-iek, a linziek, az amstetteniek stb. ahol az éjjeli vonat megáll, rendszeresen fizették a büntetéseket és most már feljelentették a vasutat is (mert pl. Linzböl kora este Bécsbe kellene utazni, hogy az utas igénybe tudja venni a 29.- euros jegyet, hogy utánna kb. 1 orával késöbb ismét ott legyen ahonnan elindult - Linzben - és az egész utazás Bécsbe joval több mint 29 Euroba kerül.
S mint irtam a nem léztezö szabályok az SNCF konyhájárol vannak s mint ilyenek "természetesen kötelezö érvényüek" sajnos még reád is...
(Hogy hol tanulmányozhatok, azt csak a magasságos jo isten tudja, meg talán az éppen üzemben levö SNCF droid....)
Akkor este Kökin csatlakozik a 6008-hoz Debrecen felé, és a 7008-hoz Szeged felé, míg reggel a 16807-hez Nyíregy felől, meg az IC709-hez Szeged felől, és a 7207-hez Szentes felől.
A győrin a 2 bhv-t sosem tudták megtölteni, a vonat gyakorlatilag egy parti betét Bz-t pótolt. Lehet, hogy Siófokra több értelme van, onnan értelemszerűen nem tud egy busz hipp-hopp Veszprémbe (pláne Győrbe) felugrani.
A szombathelyi talán egy fokkal volt jobb, csak négy kocsival. Füredről egyszer sem láttam 20-nál több embert rajta le- vagy felszállni.
Az átlósok csúcsidőben tényleg jól tele voltak - akárcsak a többi "sima" Bp-i vonat, de kevesen mentek velük Pesten túl.
Tkp. 2 külön vonat volt velük összekötve, végül is nem kerültek sokkal többe, maradhatnának.
Amúgy néha a kevesebb több (lenne):
Lehet, hogy nem kéne számszerűen annyi vonat, de ami van, az legyen 13-15 kocsis. Így kevesebb a kereszt, talán jobban tartható a menetrend, illetve nem kellene olyan botrány laza menetrendeket szerkeszteni, amitől a menetidő lesz végtelenség...
Ja, és persze kéne gép, ami ezeket megbízhatóan el is bírja húzni a rengeteg gyorsítással, megállással.
akkor meg mi a fenének állna meg a globáldíjas éjszakai vonat mondjuk Sankt Pöltenben?
Hogy ott felszedje azokat a marhákat, akik legalább 100-sal (euro természetesen) többet fizettek ugyanazért a vonatért...
Mint már többször irtam, az ilyen globális jegyekkel Ausztriában csakis 2 állomás van megtisztelve (Bécs meg Salzburg) a többiröl fizetheted az itt elpocsékolt profitot is.
Nem is rossz ötlet, úgy is van feles kapacitás hétvégén Lajosmizsének kocsik terén. Persze a csörgők terén Szentesnél gondok vannak, akkor menne a Bobó, vagy jönne a tartalékba Nohab.
Mint annó, amikor volt szerencsém Kökin látni a Nohabos vonatokat a 80-as években. Volt Köki-Balatonfüred, és Köki-Siófok(szombaton Balatonszemes) személyvonat nyáron Nohabbal.
Jövő héten jön a 2-es pótlék, benne a nyári menetrend, és a nyíri és szegedi fürdő törölve, valamint a Győr-B.füred vonat is Siófokra megy. Egy Köki-Tapolca vonat lesz csak, ami csatlakozik Kökin Szeged-Nyíregy felé.
Egyedűl már csak a szombethelyi fürdő lesz az Északi parton, de az is meddig.
Érdekes ez a hozzáállás, az Északi part kőzútilag is siralmas a közlekeése, erre a vonatokat is kiírtják rajta. Pedig nyáron a csúcsszezonban heringesek voltak ezek a fürdő vonatok.
Én úgy halottam Csornán, hogy az 595-ös vesztegel Ikrénynél. Most 18 óra előtt 10 perccel száguldott el itt Farád mellett.
Egyébként Csornán volt a 63 12 és egy ÖBB 1116-os is ami csak 6 kocsival ment Sopronnak. Szombathelyen délben az M61 006-ot láttam jó hosszú szerelvénnyel, mintha Körmend fele ment.
Horvátország csatlakozása után persze murakeresztúr lesz a nyerő. Most költségben Hódos sokkal olcsóbb. Hogy mennyivel konkrétan, az maradjon üzleti titok. Nem véletlen, hogy az E.R.S meg a Huk vonatai /a Ro-La-t kivéve/ mind hódoson át járnak.