Heló mindenkinek! A segítségeteket szeretném kérni. Egy Verhovina 50-est újítok fel, már minden alkatrész meg van hozzá, de sajnos a tank teljesen szétrohadt, ami mondjuk nem csoda, mert 17 évig állt a nagyapám garázsában. Sajnos az istenért sem tudok hozzá tankot keríteni. Szeretném megkérdezni, hogy nincsen valakinek egy eladó Verhovina tankja? Esetleg cseréről is szó lehet, mert van egy kék Riga tankom. Ha tudsz segíteni kérlek ide írj: pjanos@citromail.hu Segítségeteket előre is köszönöm. Plavecz János
Hinnye! Ez aztán a gép! Nagyon szép lett! Gratula hozzá! Oszd meg velünk a részleteket is (pl. milyen polírt használtál, kerékfelújításhoz milyen anyagok kellenek, etc.)!
Szevasz.Én 30 000ezret tudnák érte adni ha valóban eladnád!De ha ezt kevesled próbálkozz az eladásával más helyeken,lehet hogy valaki többet lerakna érte bár nem hiszem,de legyen hozzá szerencséd.Ha mégsem sikerülne többér elpasszolnod,én a fentebb írt összegért megvenném.
Hali a v-50-es blokkon működik a váltó. Ma belelaktam az "állóvázba" a blokkot és nem indult valamiért nincs szikra meg teljesen elvesztem ebben a sok kábelban. Ehhez a tilisztoros gyújtáshoz jó a régifajta trafó is mert az eredeti nincs meg és egy kapcsolási rajz is jól jönne.
Hehh, őrültek! :D Azért érdemes figyelni a hangokat, a Verhóé mindennél szebb, ugye :) Ma láttam érdekes motorokat, Zündapp, Danuvia, etc., de egyik se tudott úgy megfogni, mint egy ilyen kis pörcögő! Cserébe itt egy kis alapjárati duruzsolás!
figyu ha elhozod légyszi nekem szólj előszőr.régóta vágyok ilyenre,már az összes régi szovjet pedálos megvan csak ez hiányzik.nekem nagyon sokat megér komolyan.szólj lécci!
Vicces, pont most vasárnap megyek Veszprémbe, csak még nincsenek nálam a cuccok sajnos.
Rigához az a baj, hogy nem nagyon kell semmi, ami alkatrészem van tartalékban, még arra se nagyon volt szükségem. Annyit meg nem használom, hogy elkopjon a fékbetét. Na mindegy, ha odakerülünk, hogy megvan a cucc, akkor majd megegyezünk.
Mit értesz azon, hogy pozícionált? Az összes riga kétsebességes, üres alatt-fölött van az egyes-kettes (nézőpont kérdése). A lábváltósnál ugyanígy, ha jól tudom, hasonló a Simsonhoz, csak nincs harmadik meg attól felfelé.
Ha nem látsz hibát kívülről, én tuti nem szedném szét, inkább beraknám egy vázba kipróbálni. Vagy húzd be a kuplungot (kézzel a blokk alján), és mozgasd a váltókart. A középső állásban visszaengedett kuplungnál a kislánckereket elvileg lehet kézzel forgatni, sebességben érezhető az ellenállás, de ha kicsavarod a gyertyát, akkor tudod mozgatni egyesben és kettesben dugattyút a lánckerék forgatásával.
Mik a tünetek, ha nem emel ki? Mi történik, ha behúzod a kuplungkart? Érezhető ellenállás?
Őszintén szólva, ahogy a legelején is írtam nem vagyok tapasztalt ilyen téren.
Még a tapasztaltabbak is "vitáztak" rajta. Butaságot nem akarok írni. Azt gondolom, itt mindenki korrekt és mivel a neved is ezt súgja, hogy Veterán vagy bízom egy korrek árban amit mondasz.
Poteka: Mert nem vagyok benne biztos hogy működik a váltó a tengelyt tudom mozgatni de nem tom hogy vált-e. Ebben a váltó már pozícionált vagy nem? Van nekem még egy riga4-esem is de az istenért sem emel szét a kuplungja már szétszedtem állítotam rajta de akkor sem mi lehet a baja? ui.: hogy nekem a riga.hu miért nem jutott hamarabb eszembe de azért kössz a segítséget:)
Rendben, csak légy türelemmel, amíg kiderül mi marad a végén is mi nem. Blokk az lesz, bár valószínűleg darabokban, de hát a felújítás úgyis új csapágyakkal és szimmeringekkel kezdődik, úgyhogy ez gondolom nem gond. Gyújtás is lesz, eredeti R3-as gyújtás, bár azt, ami eredeti formájában megmaradt, azt én használtam fel. A másikra már ráraktak egy külső trafót, de szerintem gatyába lehet rázni. Az ülésen repedezett a műbőr felülete, és szakadt a varrás mentén (ráadásul az szerintem más mint a Riga 1-nél), kerék az krómozásra szorul, a szerszámostakaróhoz pedig nincs meg az eredeti alucsavar, de le lehet öntetni. A cókmók egyelőre Hatvan mellett van a srácnál aki a szakmunkákat csinálja, ha kész lesz a május folyamán, akkor elhozom Budapestre az egészet.
Nyerészkedni meg nem akarok rajta, nem vagyok nepper, ráadásul az egészet 20 ezerért vettem, és kitermeltem belőle egy komplett motort. Ami marad, azt párezer forintért oda tudom adni, vagy cserélhetünk 250-251-es ETZ alkatrészekre (elsősorban hengerfej, főfékhenger, láncvédő bakelit, csatoskarbi, elektronikus fesszabályzó, trafó, késes biztosítéktábla érdekelne, esetleg komplett tirisztoros gyújtás). Vagy Riga 3-ra való vagy hasonló ruszki alumínium pumpa, mert az még hiányzik, és ráadásul ezen a korai szérián még a hátsó sárvédő oldalán, feltűnő helyen van.
Szóval biztos megegyezünk, csak meg kell várni, míg kész lesz a hármasom.
Rigaman:
Küldenék neked alkatrészjegyzéket, robbantott ábrát, kezelési útmutatót rajzokkal (utóbbi tuti van), csak sajnos fent van a Riga.hu-n, ami most nem elérhető. De amint újra él az oldal, akár magad is letöltheted onnan. Egyébként a blokk nagyjából ugyanaz, mint a korábbi Riga és Verhó blokkok, minimális változtatások történtek (azért fejlesztésnek nem nevezném :)) - a tiédben valószínűleg az új kuplung van, meg a lábváltó mechanikája az, ami különbözik. Egyébként miért akarod szétszedni?
Dehogynem, már a Riga.hu fórumán is felajánlottam. Még nem értünk a végére, de amint kész lesz a gép, és látom, hogy mi marad, összeszedem. S mivel te jelentkeztél elsőnek, neked fogom felajánlani először. Két kerék lesz (első-hátsó), szerszámostakaró ajtó is (a hosszabb marad meg, lehet, hogy neked is a rövidebb kéne majd, max ki kell szedni a közepéből egy darabot) , váz, kormány, blokk, kapcsolók, ülés meg sok egyéb is.
Itt lejjebb a képen látszik a két donor, egyedül a pluszba megmaradt csomagtartót ígértem el már valakinek, a többi szabad préda. Megtartani sem akarom, jobban örülök, ha más Rigák is feltámadnak ezekből az alkatrészekből. A riga.hu fórumán úgyis megtaláljuk egymást, vagy a május elsejei találkozón is.
A zsírpapírról meg eszembe jutott egy eladó Simson Schwalbe, amit úgy egy hónapja kínáltak, szintén a vaterán.
A gyárból ahogy kijött harminc-negyven éve, olyan volt a motor, még rá sem volt szerelve az, amit a szállításnál mellé csomagolnak - tán még a nullrevíziót sem végezte el senki. A tulajdonos elmondása szerint sohasem indította be, nem rúgta be, a reménybeli vevőé lehett volna ez a dicső feladat.
Ebből is látszott, mennyire ért hozzá, mert egy évtizedeket pihent, ráadásul nyers motort azonnal tönkre lehet vágni egy ilyen akcióval, pláne hogy kétütemű. A henger belső falán biztosan jelen lévő finom rozsda garantáltan újraesztergálja a dugót, a hengert, a lerakódott szennyezősésekről nem is beszélve. Teljes szétszedés-tisztítás-összerakás indokolt tehát, mielőtt indítani próbálod, de akkor meg a motor legfőbb értéke vész oda.
Szóval jó sok pénzért lehetett egy szobadíszed, amit semmire sem tudsz használni. Vagy ha használatba veszed, akkor meg fele annyiért vehettél volna egy olyan hibátlan Schwalbét, ami már bizonyította, hogy tud menni egyenesen, ráadásul semmi extra munka nincs vele.