Keresés

Részletes keresés

Mad Scientist Creative Commons License 2005.05.22 0 0 179497

Apróságok egy májusi vasárnapi 29-es életéből:

 

9701 = M41 + 7 relatíve kulturált By

 

A parton viszonylag pontos, majd szépen szedegeti összes a késést: 2 menetrenden kívüli megállás, velencei tavi és Érd környéki lépében haladás eredménye +22.

 

Utasterhelés 80% körül. Minden boxban min. 3-an, néhol 4-en

+ a legtöbb peronon 1-2 bringa, ami a le- és felszállást érdekes kihívássá tudja tenni ilyen utasterhelés esetén.

etwg Creative Commons License 2005.05.22 0 0 179496

Ennek az állitásnak már több pontját sikerült megcáfolni (sok olyan országban pl. CD, ZSR) ahol kb. egyforma a 2 rendszer nagysága a mai technologia szinten senki nem tud felmutatni 1-5 % nál nagyobb elönyt a 25kV rendszer  javára. Valamikor az odon DC mozdonyok igen olcsoak voltak, igy ezek nagymértékben javitották a DC halozat hatásfokát.

Az AC hálozat viszont a drága mozdonyaival  illetve egyébb bonyodalmaival rontja a hatásfokot.

(Nemcsak maga a vontatás, de sok minden egyébb pl. sináramkörök, biztberek is függenek a rendszertöl amik drágitják az AC rendszert).

 

 

Előzmény: hal9000 (179469)
hal9000 Creative Commons License 2005.05.22 0 0 179495
Ennél azért SOKKAL bonyolultabb, a dolog, de nagyságrendekben ilyesmi.
A váltóáramnál van olyan is, hogy jósági tényező (cosinus fi /pl régen azért nem volt meg az 50Hz itthon, mert az áramművek ha nagy volt a terhelés, csökkentette a frekvenciát, a fesz maradt, de az erőmű teljesítménye csökkenthető volt), meg a nagyfeszültésgből 1500-1600voltot csinálni is veszteséges (a motorok hajtófeszültsége), de az egyenáram nagyobb veszteséggel továbbítható, de mindenképp a 25kV 50Hz sokkal gazdaságosabb, mint a 16kV 16 2/3 Hz, az 1.5kV meg maga a veszteség ezekhez képest.
Az egyenáram másképp húz ívet, mint a váltó, váltóáramnál a frekvencia szerinti 0 pontnál kialszik az ív, az egyenáram meg begyullad, és úgy marad.
Előzmény: FS E646 173 (179473)
v_peti Creative Commons License 2005.05.22 0 0 179494

A 21-esről nem tudsz valamit? Vajon ott közlekedni fog?

a 10-es és a 20-as felé nagy kerülő volna, így arra biztosan nem megy.

 

Előzmény: g8-s15 (179463)
v_peti Creative Commons License 2005.05.22 0 0 179493

Akkor most vége a Szentgotthárd felé menő IC/EN közlekedésnek, vagy lesz újra Halászbástya?

 

Venezia: Ha már nem megy Szombathely felé, akkor nem lenne rossz ötlet a ZEG-Ljubljabna útvonalon át vinni. Így egy felesleges határátmenet kimaradna.

 

 

Előzmény: g8-s15 (179463)
szivats Creative Commons License 2005.05.22 0 0 179492
Én egy hónappal ezelőtt hallottam róla az oktatási szervezet raciónalizálása kapcsán. (magyarul ha valakit érdekel: bezárnak június 30-al 8 tanműhelyt) De én úgy tudom, hogy ez az 57 év -20 hónapon belüliekre fog vonatkozni. De érdekelnek a fejlemények.
Előzmény: papanatoo (179485)
szivats Creative Commons License 2005.05.22 0 0 179491
55 év 4 hónapos kortól lehetne kapni. A dolgozó rendelkezési állományba kerülne és a rendes fizetését kapná 57 éves korig. Tehát 20 hónapon keresztül. Tehát nem kapja meg a 20 havi végtielégítést és nincs kirúgva, hanem rendelkezési állományba kerül. Persze ha valakinek nem jár 20 havi végkielégítés értelem szerűen ez az idő is csökken az 57 év felé. (20 havi végkielégítés -20 hónap, 19 havi végkielégítés -19 hónap ... 1 havi végkielégítés -1 hónap) Remélem nagyjából érthető volam.
Előzmény: Törölt nick (179488)
papanatoo Creative Commons License 2005.05.22 0 0 179490
Fenntartom én érdeklődöm, hogy házon belül hallott-e más is róla!
Előzmény: Törölt nick (179488)
szivats Creative Commons License 2005.05.22 0 0 179489
Én egy hónappal ezelőtt hallottam róla az oktatási szervezet raciónalizálása kapcsán. (magyarul ha valakit érdekel: bezárnak június 30-al 8 tanműhelyt) De én úgy tudom, hogy ez az 57 év -20 hónapon belüliekre fog vonatkozni. De érdekelnek a fejlemények.
Előzmény: papanatoo (179485)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.22 0 0 179488

57 évesen nem mehet nyugdijba csak ha arra jogosító korengedményes -ben dolgozottv vagy ha a Máv 5 évre kifizeti a nyugdijat.

Apám 60 éves korától kaphat csak nyugdíjat.

 

Ez csapda szerintem!

Aki elfogadja az NYEST kaphat ami 17000 Ft be ne ugorjon senki ez jár 57 éves kortól.

Előzmény: papanatoo (179485)
szivats Creative Commons License 2005.05.22 0 0 179487
A pároson azt értettem, hogy Pest felöl jött. Tehát hozzám méltóan laikus módjára megfogalmazva ugyanez: Előttem meg múlt hét pénteken ment el Pest felöl egyszerre két Gigant vontatta teher a győri állomás 2. és 3. vágányán az állomás épület előtt. Kicsit meg is lepett hiszen akkor még a 3. vágány bakban végződött, de tudván azt, hogy a páratlan személyszállító vonatok is eljutnak Győr-Gyárvárosba valószínűleg nem megoldhatatlan.
Előzmény: csocso_1 (179443)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.22 0 0 179486

Siófok-Veszpém 45 km!

Veszpém Győr   78 km! /busz/

azaz 125 km kerekítve!

Menetidő 3 óra.

 

Székesfehérváron át!

Nos az a ciki hogy drót Komáromig.

Kissbérig a vonat a közúthoz képest dupla km azzaz 72 km busz 37 km tehát +35 km Kisbér Győr szakasz.

Ez Veszprémvarsányon át csökkenthető lenne.

Veszpémvarsányig 34 perc menetidő Veszpémvarsány-Kisbér a 21 km bő 25-26 perc alatt megállás nélkül.

irányváltással kellene Vvarsány azza +5-8 perc

Kisbérig menetidőben kb a 1+5 vonallal megegyezve haladhatna a vonat.

Székesfehérvár így 102 km lenne

Ezért nem a Bfüredit megszüntetni hanem ujat csinálni kellett volna mint pl Győr Szfehérvár-/Siófok/ én még felvittem volna Kaposvárnak is Fonyódon át. Vagy talán Pécsig érkezett volna aztán fordult volna.

Előzmény: Mad Scientist (179483)
papanatoo Creative Commons License 2005.05.22 0 0 179485

Üdv topic lakóknak!

 

Lehet, hogy van akit érint, a MÁV következő leépítési ötlete, melyről érdeklődnék igaz-e?!

 

Az 54 életévüket betöltötteket elküldik, mondjuk elő-elő nyugdíjba 57 éves korukig, mikor is ténylegesen elküldik nyugdíjba, addig pedig átlagfizetést kap az illető, három évig.

Törölt nick Creative Commons License 2005.05.22 0 0 179484

Suedbahn!

 

Bobai delta miatt kell részben villamosítani részben Zalaegerszeg -nek is jót tesz lehet hogy a 17 es re is hatással lesz és az is lesz drót alatt majd'

Ha drót lesz nem kell +10 perc gépcsere Bobán.

Zegi delta akkor Olai megállással ismét 10 perc.

 

 

 

Előzmény: SuedBahn (179433)
Mad Scientist Creative Commons License 2005.05.22 0 0 179483

Siófok-Győr alternatívák:

 

1. Veszprémen át - 138 km - kb 4 óra

2. Fehérváron át - 167 km - kb 3 óra

 

(Fentiek közvetlen vonattal.)

 

3. Kelenföldön (!) át - 238 km - 3 óra (most ennyi a legjobb, értelemszerűen átszállással)

....

 

4. Busz: 170 km 2,5 óra.

 

A MÁV max a sugárirányú vonalakon lehet versenyképes, de csak ott és addig, ahol és amíg nincs autópálya... :-(

Törölt nick Creative Commons License 2005.05.22 0 0 179482
Volán is évtizedek óta azonos minimális menetrendet készít, de ebben segít az , hogy más területre lépve a menetrend ujjabb járatengedélyekkel módosítható csak.
Előzmény: vasutTOM (179479)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.22 0 0 179481

Mire vár az Sz? nos arra hogy a Máv végre villmosítson és ne csak terveket álmodjon.

a Hodosi átadásnál fél évvel voltak hozzánk lemaradva ott van pénz hamarabb is meg tudják csinálni....

 

22-es sok lóvét nyelne el amig min 80 km/h és 20-22,5 t lenne minimum 10 milliárd...

 

Előzmény: v_peti (179420)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.22 0 0 179480
Nagyon szép felvételek, köszönjük! :))
Előzmény: hmsoft (179476)
vasutTOM Creative Commons License 2005.05.22 0 0 179479

Egyébként visszafelé késés várható, mivel a vonat több helyen is meg fog állni...

 

 

Szerintem pedig belefér a több megállás, ha igaz amit írtál:

Porva-Csesznek: 14.38-14.41                                  3 perc tartózkodás

           Vinye mh: 14.49-14.54                                  5 perc tartózkodás

           Bakonyszentlászló: 15.02-15.09 (forg.ok)     7 perc tartózkodás

 

Ezeket összeadva kiderül, hogy menetrend szerint is van 15 perc tartózkodása pár kilóméteren belül. Ebbe bőven belefér néhány fotómegállás is.

 

Amúgy meg amit írtál a Győr-Siófoki vonatról azzal nem értek egyet! Miért kellene másfelé vinni? Vagy te is beálltál a 11-s vonal üzemének ellenzői közé?

Én az egészben csak a MÁV üzletpolitikáját nem értem! Miért kell minden évben más-más útvonalon közlekedtetni egyes vonatokat? Már amikor megszokják az utasok és elkezdik használni, akkor gyorsan módosítják! A menetrend szerkesztőket szívesen elküldeném egy kicsit nyugatabbra tapasztalatot szerezni. Ott szinte minden vonat minden évben ugyanakkor és ugyanarra közlekedik.

De ez nem jó, mert akkor mit csinálnának egész évben szegény menetrend szerkesztők?

Előzmény: rutthin (179382)
_nyunyuka Creative Commons License 2005.05.22 0 0 179477

128 km/h többször is, lehetne is rá 130/130-as menetrendet csinálni.

 

(gép- és vonatszám, időpont nem publikus :-)))

Előzmény: abdhulbin (179454)
hmsoft Creative Commons License 2005.05.22 0 0 179476
Sziasztok,

Próbálom magamat utolérni...
Elkészült a "Nyírség I." című képes riport, a 111-110-112 vonalak környékéről.

Nyírség I., 2005.04.30
(Magyarországi utazások szekció, legfelül)

Jó olvasgatást és nézelődést!
Nyíradony
hm
oldmumus Creative Commons License 2005.05.22 0 0 179475
V43 11... nem jegyeztem meg.. sajnos.
Előzmény: HLP (179471)
HLP Creative Commons License 2005.05.22 0 0 179474

arra a 20km-re minek?

 

Úgy érdekesebb!::-))

Előzmény: mcg (179472)
FS E646 173 Creative Commons License 2005.05.22 0 0 179473
THx :) Valami ilyesmire gondoltam én is csak nem sejtettem h ennyire eccerű :) Kinek vannak meg a képekről az oldalcímek? :)
Előzmény: hal9000 (179469)
mcg Creative Commons License 2005.05.22 0 0 179472
Győr-Veszprém-Casjág-Lepsény-Siófok vonat lesz,gépcsere nélkül...arra a 20km-re minek?
Előzmény: HLP (179466)
HLP Creative Commons License 2005.05.22 0 0 179471
Miért mi volt? Melyik gép vitte ma?
Előzmény: oldmumus (179470)
oldmumus Creative Commons License 2005.05.22 0 0 179470
Balatonfoldvaron +20, Balatonmariafurdon +30...
Minden vonat menetrendje delutan felborult, illetve mar felfele is kesett.
Előzmény: HLP (179461)
hal9000 Creative Commons License 2005.05.22 0 0 179469
Az egyenáramú hálózatnak szerintem elég sok hátránya van.

Mivel P=U*I, (I=P/U)azaz ha 2500kW teljesítményt akarunk felvenni, akkor:

25 kV: 2500000/25000=100A
16 kV: 2500000/16000=156A
3kV : 2500000/3000=830A
1.5kV: 2500000/1500=1660A

És, hogy ez miért gáz? Mert ha mondjuk egy km kábelnek x ohm az ellenállása, akkor 100A áram helyett 1600 folyik, akkor az 16x jobban melegíti az adott átmérőjü kábelt. Azaz sokkal nagyobb felületű paletta, vastagabb felsővezeték, sürübb betáp szükséges.
Előzmény: FS E646 173 (179462)
etwg Creative Commons License 2005.05.22 0 0 179468
Majd a MÁVosok elmondják,  csak erdekességként emlitem, hogy a Siemens ablakai alatt a DBAG legujabb központi vezérlö rendszerét az angol Westinghouse szállitotta.
Előzmény: hal9000 (179464)
HLP Creative Commons License 2005.05.22 0 0 179467

Az új menetrend mit jelent? A júni 11-től érvényes, vagy a decembertől érvényes?

Hátha visszakerül a 30-asra.

Előzmény: g8-s15 (179463)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!