Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179557

>Tirisztorral biztos nem fogsz egyenáramot szaggatni.
??
Tettem is már, meg még később is fogom...
Oltható tirisztorról hallottál már?

 

>A legújab siemens mozdonyban TÉNYLEG tranzisztorral kapcsolnak, van is valami hülye neve ...
Esetleg tirisztor? Ami egy nagyon hülye nevű tranzisztor :-))
De ha nem, nagyon kiváncsivá tettél, elő tudnád bányászni, hogy hívják azt a hülye nevű tranzisztort?

 

>Hogy lehet 100kV egyenáramból 50Hz 20kV-ot csinálni? Odafelé könnyű, (viszonylag) generátor -> trafó -> egyenirányító -> kábel -> ??????? -> 50Hz 20kV
Egyenfeszültségből... bocsásd meg, szakmai ártalom...
Pl. szaggatással :-))

 

OFF:
>De azért azt leírod, hogy pitot cső az ancsán, holott az sem az... :-))))
Emlékeim szerint (eddig) még életemben nem írtam le, hogy pitot cső.
ON.

Előzmény: hal9000 (179551)
v_peti Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179556

Másrészt meg több, mint fél évvel a menetrendváltás előtt nagyon bizonytalan még minden. Máskor is hallottam már előzetes információkat, de azok kb. Vágó istván műsorát* juttatták az eszembe.

 

*Fele sem igaz - Azaz ott vannak a helyes válaszok is, de még nem tudjuk, hogy melyek azok.

 

Előzmény: v_peti (179554)
mcg Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179555

"Tirisztorral biztos nem fogsz egyenáramot szaggatni"

Ezt meséld be a BME Közlekedésautomatikai Tanszéken is,mert ők kicsit máshogy tanították nekem áprilisban...:o)

Előzmény: hal9000 (179551)
v_peti Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179554

Ehhez tudni kellene a 21-es menetrendi terveit...

De sajnos én sem tudok többet, mint te. Sőt ezidáig arról sem hallottam, hogy új útvonalon közlekedne ezentúl a Venezia.

 

Előzmény: g8-s15 (179521)
v_peti Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179553

Villamosok: Tegnap esett erről szó. Bécsből mennek Romániába.

 

Előzmény: Nydqist (179526)
v_peti Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179552

Érdekes módon a városi villamosközlekedésben nem jellemző a váltóáram. Pedig mostanában légvezetékből sincs túl sok a városokban. (Csak a külvárosokban.)

 

 

 

Előzmény: manhattani (179531)
hal9000 Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179551
Tirisztorral biztos nem fogsz egyenáramot szaggatni. A legújab siemens mozdonyban TÉNYLEG tranzisztorral kapcsolnak, van is valami hülye neve (ez egy újfajta tranyó, mondjuk nem egy BC212, az biztos), csak nem jegyeztem meg!

"A 100kV+ inkább durungfeszültség..."
Tulajdonképp igen, de a nagyfeszültségüeket csak durungáramosoknak hívjuk, ez egyfajta szleng. Szó szerint igazad van, tényleg szleng.

Hogy lehet 100kV egyenáramból 50Hz 20kV-ot csinálni? Odafelé könnyű, (viszonylag) generátor -> trafó -> egyenirányító -> kábel -> ??????? -> 50Hz 20kV

De azért azt leírod, hogy pitot cső az ancsán, holott az sem az... :-))))
Előzmény: manhattani (179548)
g8-s15 Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179550

Akkor már tudod

Előzmény: Nydqist (179549)
Nydqist Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179549

Bizony-bizony! -:))

 

Még gondoltam is rá, hogy rákérdezzek, fórumos vagy-e. -:))

Előzmény: g8-s15 (179546)
manhattani Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179548

>Egyenáramot vagy megszaggatod nagyteljesítményű tranzisztorokkal (mint pl a siemens új négyáramnemű mozdonyában), ...
Talán inkább tirisztorokkal. Sőt, leginkább triakokkal, de ez itt már magasiskola.. :-))

 

>Marha nagy durungáramoknál (100kV+), mechanikus átalakítóval tudod a feszt alakítani, annak nagy a vesztesége.
A 100kV+ inkább durungfeszültség...
Gondolod, hogy a nagy egyenfeszültségű energiaátvivő rendszereknél mechanikus átalakítóval képezik a nagyfeszültséget?

 

Te, figyi, én sem írom, hogy az An-2-es két fékszárnyú repülő... :-)))

 

 

Oldmumus, bocs, nem tudom elolvasni a piros tábla feliratát. Vagy mást kell nézni a képen?

Előzmény: hal9000 (179539)
NoComment1' Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179547

AMICUS!!!!!

SOS NÉZD MEG LÉGYSZIVES A POSTALÁDÁDAT!!!!

SZUPER SOS!!!!

g8-s15 Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179546
A kép alapján ez a 9913 sz. vonatból készült. Te ültél csíkos pólóban mögöttem?
Előzmény: Nydqist (179526)
oldmumus Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179544
Kep lemaradt...

Előzmény: oldmumus (179543)
oldmumus Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179543
Akkor netan ez lenne?

Előzmény: Vendégsín (179540)
oldmumus Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179542
Lehet a sok nap kiszivta az agyamat, de ezt sem ertem:-[
Előzmény: Vendégsín (179540)
hal9000 Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179541
Vasúti tapasztalataim:

Nagymarosról jöttünk haza vonattal. Szolnoki Bhv kocsik.
Az egész kocsi kezd mocskos lenni, takarítani nem ártana. A WC kezd eredeti Bhv-vé alakulni, víz mint olyan egy kocsiban sem volt. Aki kihagyta a klímát, kicsit utaztatnám 40 fokban, úgy hogy tömve van a kocsi. (tényleg lehetne bele szerelni?)
Miért kell hagyni lepukkanni ami már majdnem szép és jó?
Vendégsín Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179540

...mi a turonak van a sinbe is csatlakoztatva ...

 

Mert nem futja önkéntes rendőrre az egy vezeték kétirányú felhasználásához.

Előzmény: oldmumus (179532)
hal9000 Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179539
Akkor félreérthető voltam. Az egyenfeszültségű 3kV-os, és a váltófeszültségű 25kV-os vontatási feszültséget hasonlítottam össze, nem magát az egyenáramot/váltóáramot.

De az egyenáram nagyon nagy hátránya, hogy nem lehet transzformálni, ezért használnak olyan egyenáramot, amit nem kell alakítgatni, maximum a segédberendezések számára. Az meg megoldható nem túl nagy méretben, pár kW teljesítményen.

Egyenáramot vagy megszaggatod nagyteljesítményű tranzisztorokkal (mint pl a siemens új négyáramnemű mozdonyában), vagy ellenállásokat kötögetsz sorba a motorral (lásd UV villamos, metró, stb).
Ugyanezt váltóáramnál el tudod intézni a trafó különböző megcsapolásaival, akár autotrafó üzemmódban.

Marha nagy durungáramoknál (100kV+), mechanikus átalakítóval tudod a feszt alakítani, annak nagy a vesztesége.
Előzmény: manhattani (179513)
Nydqist Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179538

Mail ment a fiókodba! -:)

 

 

Előzmény: Vendégsín (179340)
oldmumus Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179537
Itt a "piros pont"....
Előzmény: manhattani (179536)
manhattani Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179536
>Na ezt nem ertem...
(Kihagyom azt az olcsó, elcsépelt és lekezelő poént, hogy látszik... :-)))  .)
Meg végül is igazad van: egy trafó primer tekercsére elég a 25 kV fázis, a 0 mellette nem számít...
:-))
Előzmény: oldmumus (179535)
oldmumus Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179535
Na ezt nem ertem...
Előzmény: manhattani (179534)
manhattani Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179534

>Ja es ha ez ilyen helyi jellegu akkor mi a turonak van a sinbe is csatlakoztatva aramkorzaronak????
Hübazmeg...
:-)))))

Bocsánat...

Előzmény: oldmumus (179532)
manhattani Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179533
>- visszatápláló fékezés esetén a felsővezetéki hálózat fogyasztói által fel nem vett energiát könnyedén felveszi az országos hálózat
Már a narancsosabb sárga Tátrák is visszatáplálnak, igaz, hogy nem az országos hálózatig, csak a többi villamosnak. Viszont ezzel csökken az országos hálózatból felvett energia.
Előzmény: ganymedes (179525)
oldmumus Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179532
Ja es ha ez ilyen helyi jellegu akkor mi a turonak van a sinbe is csatlakoztatva aramkorzaronak????
Előzmény: Vendégsín (179528)
manhattani Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179531
>Magam részéről a városi közlekedési hálózatokat is 50 Hz-esre csinálnám (mondjuk 750 vagy 1500 V fesszel) az előző felsorolás második pontja miatt.
Lenne is ásás rendesen! :-))
(Ahol vasutat villamosítottak, ott a korábbi légvezetékeket kábelként mind a föld alá kellett tenni.)
Előzmény: ganymedes (179525)
oldmumus Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179530
Akkor ha ez nem a buszter, akkor nem igaz az az elmelet, hogy 5-10 km-enkent vannak!!!

Foldon allo trafok azok Szabadbattyanban, Lepseny es B. Aliga kozott, Siofokon, Zamardiban, B. foldvar es B.szarszo, Balatonfenyves utan a vegpont fele es Balatonszentgyorgyon vannak. Ezek tavolsaga pedig nem ennyi!
Előzmény: Vendégsín (179528)
oldmumus Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179529
Szombaton Siofoki kepek.









Vendégsín Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179528

Itt a sokat emlegetett Buszter trafo...

 

Ez így tulajdonképpen nem igaz! © Dr. Torgyán.

 

Ez egy segédüzemi trafó, biztosítóberendezés, stb. tartalék áramforrásának. Még váltófűtésre is csak néhány váltó esetén alkalmas. A 2 x 25 kV-s autótrafók 4 MVA teljesítményűek, mindkét sarkukon megszakítóval védettek, és a földön állnak, méretük miatt.

Előzmény: oldmumus (179523)
Vendégsín Creative Commons License 2005.05.23 0 0 179527

...100A áram helyett 1600 folyik, akkor az 16x jobban melegíti az adott átmérőjü kábelt.

 

Ez így tulajdonképpen nem igaz! © Dr. Torgyán.

 

A veszteségi teljesítmény az áram négyzetével arányos.

 

Ezen túl az áramszedő - felsővezeték kapcsolat áramterhelhetőségi határa valahol az 1000 A környékén van érintkezési pontonként, ami az átvihető teljesítményt is erősen korlátozza.

Előzmény: hal9000 (179469)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!