Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stevie wonder Creative Commons License 2006.09.02 0 0 11137

létezik valami összehasonlito teszt?: hasznalt: benzin-motorolaj és hasznalt autogaz-motorolaj? pl: mennyi szennyezödés gyülik össze egy benzinüzemben hasznalt motorolajban és autogaz uzemben hasznalt motorolajban?

 

Mire akarsz kilyukadni? :-)

 

Hogy ha gazosra alakitod at az autodat, akkor tenyleg ritkabban kell-e olajat cserelni?

 

Ellentetben a gazosok optimizmusaval, ezt nem javaslom. Ugyanakkor felhivom a figyelmed, hogy vannak olyan kenoanyagok, amiket direkt gazos autokhoz fejlesztettek.

Előzmény: mucesz (11131)
kacagógerle Creative Commons License 2006.09.02 0 0 11136
Én spec jódarabig DOT4-es Mintexet használtam,utána áttértem a BP-re mert egy kicsivel olcsóbb,és a minősége ua.
Előzmény: WAndrew (11127)
kacagógerle Creative Commons License 2006.09.02 0 0 11135
A DOT 5-öt mellőzném utcai autóba,mert az szilikon alapú fékfolyadék.
A DOT 5.1 megfelelőbb lesz szvsz.:-))
Előzmény: stevie wonder (11130)
dokeee Creative Commons License 2006.09.02 0 0 11134
Elég ha ránézel.
Előzmény: mucesz (11131)
HDImi Creative Commons License 2006.09.02 0 0 11133

Hello

Tudna segiteni valaki abban hogy hol lehet szervizen kivül beszerezni a Pug részecskeszüröhöz Eolys adalékot?

 

HDImi

djzolko Creative Commons License 2006.09.02 0 0 11132
vagy használd az autod gyári fékfolyadékát akár utángyártottként is. én pl. bmw-hez Textart használok, ez a gyári is, csak nem gyári emblémás flakonbol. Ez tuti megbizható, és nem is drágább sztem, mint egy Shell-es vagy Prevent vagy akármi. és DOT4 igen az javasolt :)
Előzmény: WAndrew (11127)
mucesz Creative Commons License 2006.09.02 0 0 11131
létezik valami összehasonlito teszt?: hasznalt: benzin-motorolaj és hasznalt autogaz-motorolaj? pl: mennyi szennyezödés gyülik össze egy benzinüzemben hasznalt motorolajban és autogaz uzemben hasznalt motorolajban?
stevie wonder Creative Commons License 2006.09.02 0 0 11130
Haszbnalj DOT4 vagy DOT5 minositesu fekfolyadekot.
Előzmény: WAndrew (11127)
r0t0 Creative Commons License 2006.09.02 0 0 11129
Jópofa ez a szerelő, saját magának csinálja a boltot :)
Előzmény: sansovino (11122)
vtibiv Creative Commons License 2006.09.02 0 0 11128
A fékfolyadék nem olaj.
Próbáld meg a Shellt.
Előzmény: WAndrew (11127)
WAndrew Creative Commons License 2006.09.02 0 0 11127
Sziasztok,

fékolajból milyen márkát tudnátok ajánlani? A jelenleg használt Prevent Dot3-as ból elég hamar kicsapódik valami nedvesség és berágódik tőle a dugattyú. (Na nem nagyon, de egy olajtól ne kezdjen nekem rozsdásodni a fék!) Válaszokat előre is köszönöm.
Üdv.
Mc-elek Creative Commons License 2006.09.01 0 0 11126

 

  eccer egy egy ügyfelem meséli hogy vitte az egyik nagy olajtársaság mo.i mérnökét

 (nem a mol-ét de végül is mindegy) aztatat bizonygatta hogy méréseket végeztek hogy a hidgínditás milyen károkat okoznak pontosabban mekkora kopást idéznek elő a motorban. na erre csináltunk egy számítást . vedd azt alapul hogy egy átlag (pl mercedes 124 200D) 700e km mekktétele után hengerközépen a kopás nem érte el az 0,1 mm-t sem (0,1:700 000=?????  mekkpróbáltam kiszámolni nem ment :P kevés nullát bír az xp-s számológép :P) hogy egy gagyi vagy stramm gyorsolajos hidegindítási kopás közti külömbbség mennyi lehet.

közben eszembe jutott hogy a tudós mérnök azt próbálta bizonygatni hogy egy hidegindítás kb 70km kopást idéz elő :)))

 ( 0,1:700 000=???x70=na az meg mennyi??na jó ez ment 0,000001mm)na ez hogy számólta ki vagy főleg hogy mérte meg?? (de itt egyből elnézést kérek a nem propaganda mérnököktől előre, és aki a reklámot csinálta azt meg azért nem bántom mert a munkáját jól csinálta mert sokan elhitték az állításokat a gyors olajról )

 

  "Mondjuk 5 ev alatt (napi 1.7, osszesen 3000 hideginditas) a kulonbseg 15000-30000 masodperc (4-8.5 ora) is lehet."

 

    De nem eccerre!!

    MC-elek

Előzmény: stevie wonder (11125)
stevie wonder Creative Commons License 2006.09.01 0 0 11125

ezzel a tőrténettel csak azt akartam érzékeltetni hogy mekkora hűlyeség ez a 0,0000001 sec alatt elér a kenési helyekre

 

 

Azert a hideginditasonkenti 0.00001 masodpercek (ami igazabol 5-10 masodperc is lehet) az auto elete folyaman szepen osszeadodnak...

 

Mondjuk 5 ev alatt (napi 1.7, osszesen 3000 hideginditas) a kulonbseg 15000-30000 masodperc (4-8.5 ora) is lehet.

 

Egy atlagos auto motorja tehat 5 ev alatt 8.5 oraval (!) is tobbet mehet megfelelo kenes nelkul, ha gyenge olajat hasznalunk.

 

Ez kulonosen azoknal az autoknal fontos, amik a jo kenesre vannak kihegyezve, pl a turbos autok.

Előzmény: Mc-elek (11124)
Mc-elek Creative Commons License 2006.09.01 0 0 11124

 

"Az olajlehúzógyűrű se húzza le?"  NEM!

  az olajlehúzógyűrű ha le tudná húzni besűlne a motor!!!   az a dolga hogy a többlet olajat (ami az olajfílmhez már nem szükséges) lehúzza mert ha a dugattyú felet a henger falán többlet olaj lenne akkor az égéstérbe kerűlne és elégne vagy menne a kipufogóba.

 

 ""  "nem volt ojajnyomása kb 14-15km-en keresztűl"

Ez eléggé hihetetlen számomra.""

  miért mondanám ha nem tapasztaltam volna!

 

 persze ne gondold ezekután hogy 160-nal mész az autópályán és elfogy az olajad hogy feléig is kibirja! mert az olaj nem csak ken hanem hűt is (stb) a városban más a helyzet.  ezzel a tőrténettel csak azt akartam érzékeltetni hogy mekkora hűlyeség ez a 0,0000001 sec alatt elér a kenési helyekre. persze ha az inditókulcs elengedése után fórgázon hideg motornál (stb) felengeded a kuplungot és leméred hogy 1-sben mennyi idő alatt éri el a 100-at akkor elég fontos az olajnyomás kialakulása :)))

Előzmény: kacagógerle (11121)
Trebitsch Creative Commons License 2006.09.01 0 0 11123

"nem volt ojajnyomása kb 14-15km-en keresztűl"

Ez eléggé hihetetlen számomra.

 

Pedig. Akkor lesz nagyhalál, amikor kiolvadnak a főtengely csapágyai, de idő kell nekik, hogy teljesen leszáradjanak, és aztán még föl is hevüljenek a súrlódástól. Előbb-utóbb persze ez lesz a vége, de egy jó állapotú motor elég soká bírja a kínzást. (Kilyukadt karter, eltört olajpumpa hajtótengely, ilyesmi szokott lenni ezeknél az eseteknél. Meg persze vak, süket, és/vagy nagyon nemtörődöm tulaj. :)

Előzmény: kacagógerle (11121)
sansovino Creative Commons License 2006.09.01 0 0 11122
Sokat kibírnak az öreg motorok. Van egy 27 éves opel kadett d-m is.Azzal járok a garázsba.  Viszont egy hosszabb út után először alapjáraton kigyulladt a lámpa, nem gond amíg nem ég folyamatosan- mondta a velem lévő szerelő. Jó, erre vártunk, merthogy most már folyamatosan ég. Majd ha kopog- az újabb jótanács. 10 km után. Most már kopog is. No ezt már azért nem volt élmény hallgatni elmentem a bzkútra, vettem bele olajat, merthogy mindet kinyomta magából. Való igaz néhány km-nél nem mentem többet kopogósan, de azért...  Azóta nem megyek messzire, de üzemel , kis gondokkal.( Ha rosszul indítom beköpi a gyertyát - csere és kész.) Nem füstöl egy centit se. Azután egy pillanat és nincs benne olaj egy csepp sem. Már így marad.
Előzmény: kacagógerle (11121)
kacagógerle Creative Commons License 2006.09.01 0 0 11121
" a jobb minőségű olaj ott marad a kenési helyeken."

Az olajlehúzógyűrű se húzza le?

"nem volt ojajnyomása kb 14-15km-en keresztűl"

Ez eléggé hihetetlen számomra.

Előzmény: Mc-elek (11120)
Mc-elek Creative Commons License 2006.09.01 0 0 11120

 

  a jobb minőségű olaj ott marad a kenési helyeken. nem mondom hogy a nyomás kialakulásának ideje nem szempont de közel sem a legfontossabb. javítottam olyan autót aminek bizonyitottan nem volt ojajnyomása kb 14-15km-en keresztűl a tulaj mint jó trehány ember a nem működő olaj lámpa híjján a motor egyre rendszeresebb lefulladásából következtetett hogy valami bibi van :))  elvontatták hozzám. belenéztem a motorba , a vezétműt.-en nem volt egy karc se de tök száraz vólt az olajpumpa mekkhajtást mekkcsináltam de a főtengelyt nem mertem megnézni próbaindítás után az olajnyomás szépen kialakult ment minden mintha semmi sem tőrtént volna motorral. ennyit a századmásodpercekről.  és még mielőt valaki azt mondaná na jó de meddig ment még tovább?  kb 1-1,1/2 évig tudtam az autóról meg 50e km-ig ezalatt motor javítás nem vólt  ( előtte kb 250-300e km volt már benne)

Előzmény: kacagógerle (11119)
kacagógerle Creative Commons License 2006.09.01 0 0 11119
Ha a logikám nem csal,akkor az alacsonyabb viszkozitású olaj mint pl. a 0W40 hamarabb elér a kenési pontokra hidegen mint pl. egy 10W40,tehát elméletileg egy hangyaf@sznyival hamarabb el kellene aludni az olajnyomivisszajelződnek.
A te esetedben én inkább az olajszűrő környékén keresném a hibát.
Előzmény: Danika77 (11117)
SLX-350 Creative Commons License 2006.09.01 0 0 11118

Szia Mc-elek,

 

".... a CI-4/SL az jó minősítés?   10W40-es ...."

 

ez egy nagyon jó minősítés de HDI motorokhoz nem javaslom, mivel a részecskeszűrő az API CI-4 minősítésű motorolajokra jellemző magas hamutartalomtól valószínű rövid távon dobna egy hátast (vagyis eltömődne).

Előzmény: Mc-elek (11112)
Danika77 Creative Commons License 2006.09.01 0 0 11117

Az volt a bajom a az5w40el,hogy hideginditásnál lassan aludta el az olajnyomás lámpám.Azt gondoltam,hogy a 0w40el jobb lesz de nem.

Több helyről hallottam hogy 10w40 kell bele és jo lesz.

Előzmény: kacagógerle (11114)
Pitbull Creative Commons License 2006.09.01 0 0 11116
Passz. Majd SLX.
Előzmény: Mc-elek (11115)
Mc-elek Creative Commons License 2006.09.01 0 0 11115
pl xsara picassó 2,0 hdi-be
Előzmény: Pitbull (11113)
kacagógerle Creative Commons License 2006.09.01 0 0 11114
Hogyhogy nem jött be a 0W40?Túl jó vagy mi?:-)
Előzmény: Danika77 (11110)
Pitbull Creative Commons License 2006.09.01 0 0 11113
Attól függ mibe.
Előzmény: Mc-elek (11112)
Mc-elek Creative Commons License 2006.09.01 0 0 11112

sziasztok :)

  a CI-4/SL az jó minősítés?   10W40-es

Pitbull Creative Commons License 2006.09.01 0 0 11111
Mivel hamarosan jön a hideg én az 5W40re voksolnék.
Előzmény: Danika77 (11110)
Danika77 Creative Commons License 2006.09.01 0 0 11110

SLX!

 

Nyugodtan befolyásolj :))

A 0w40 nem jött be.

Nem sokára olajcsere és addigra ki akarom tökölni,hogy mi menjen bele.

Vagy megint 5w40 vagy 10w40.

 

Előzmény: SLX-350 (11109)
SLX-350 Creative Commons License 2006.09.01 0 0 11109

Szia Danika77,

 

".... 5w40 ből melyiket ajánlanád akkor? Találtam olyan 10w40es olajat ami tudja B4 et. ..."

 

Ettől jobban (mint hogy megegyeztünk az ACEA B4-es olaj előnyeiben) nem kívánlak jobban befolyásolni....

Előzmény: Danika77 (11101)
Törölt nick Creative Commons License 2006.08.31 0 0 11108
    Szvsz. az5w-30-as gyári bőven elég neki, de cseréltem már pár twinportba olajat és van akinek az 5w-40 Valvoline Syn Power-t tettem az autójába ami úgy áll, hogy bejött. A moci finoman jár, olajfogyi abszolut normális - minden motor használ el olajat, amelyik nem, ott már gond van - de ezt ne vedd reklámnak.
Előzmény: WiZARD (11106)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!