létezik valami összehasonlito teszt?: hasznalt: benzin-motorolaj és hasznalt autogaz-motorolaj? pl: mennyi szennyezödés gyülik össze egy benzinüzemben hasznalt motorolajban és autogaz uzemben hasznalt motorolajban?
Mire akarsz kilyukadni? :-)
Hogy ha gazosra alakitod at az autodat, akkor tenyleg ritkabban kell-e olajat cserelni?
Ellentetben a gazosok optimizmusaval, ezt nem javaslom. Ugyanakkor felhivom a figyelmed, hogy vannak olyan kenoanyagok, amiket direkt gazos autokhoz fejlesztettek.
vagy használd az autod gyári fékfolyadékát akár utángyártottként is. én pl. bmw-hez Textart használok, ez a gyári is, csak nem gyári emblémás flakonbol. Ez tuti megbizható, és nem is drágább sztem, mint egy Shell-es vagy Prevent vagy akármi. és DOT4 igen az javasolt :)
létezik valami összehasonlito teszt?: hasznalt: benzin-motorolaj és hasznalt autogaz-motorolaj? pl: mennyi szennyezödés gyülik össze egy benzinüzemben hasznalt motorolajban és autogaz uzemben hasznalt motorolajban?
fékolajból milyen márkát tudnátok ajánlani? A jelenleg használt Prevent Dot3-as ból elég hamar kicsapódik valami nedvesség és berágódik tőle a dugattyú. (Na nem nagyon, de egy olajtól ne kezdjen nekem rozsdásodni a fék!) Válaszokat előre is köszönöm. Üdv.
eccer egy egy ügyfelem meséli hogy vitte az egyik nagy olajtársaság mo.i mérnökét
(nem a mol-ét de végül is mindegy) aztatat bizonygatta hogy méréseket végeztek hogy a hidgínditás milyen károkat okoznak pontosabban mekkora kopást idéznek elő a motorban. na erre csináltunk egy számítást . vedd azt alapul hogy egy átlag (pl mercedes 124 200D) 700e km mekktétele után hengerközépen a kopás nem érte el az 0,1 mm-t sem (0,1:700 000=????? mekkpróbáltam kiszámolni nem ment :P kevés nullát bír az xp-s számológép :P) hogy egy gagyi vagy stramm gyorsolajos hidegindítási kopás közti külömbbség mennyi lehet.
közben eszembe jutott hogy a tudós mérnök azt próbálta bizonygatni hogy egy hidegindítás kb 70km kopást idéz elő :)))
( 0,1:700 000=???x70=na az meg mennyi??na jó ez ment 0,000001mm)na ez hogy számólta ki vagy főleg hogy mérte meg?? (de itt egyből elnézést kérek a nem propaganda mérnököktől előre, és aki a reklámot csinálta azt meg azért nem bántom mert a munkáját jól csinálta mert sokan elhitték az állításokat a gyors olajról )
"Mondjuk 5 ev alatt (napi 1.7, osszesen 3000 hideginditas) a kulonbseg 15000-30000 masodperc (4-8.5 ora) is lehet."
az olajlehúzógyűrű ha le tudná húzni besűlne a motor!!! az a dolga hogy a többlet olajat (ami az olajfílmhez már nem szükséges) lehúzza mert ha a dugattyú felet a henger falán többlet olaj lenne akkor az égéstérbe kerűlne és elégne vagy menne a kipufogóba.
"" "nem volt ojajnyomása kb 14-15km-en keresztűl"
Ez eléggé hihetetlen számomra.""
miért mondanám ha nem tapasztaltam volna!
persze ne gondold ezekután hogy 160-nal mész az autópályán és elfogy az olajad hogy feléig is kibirja! mert az olaj nem csak ken hanem hűt is (stb) a városban más a helyzet. ezzel a tőrténettel csak azt akartam érzékeltetni hogy mekkora hűlyeség ez a 0,0000001 sec alatt elér a kenési helyekre. persze ha az inditókulcs elengedése után fórgázon hideg motornál (stb) felengeded a kuplungot és leméred hogy 1-sben mennyi idő alatt éri el a 100-at akkor elég fontos az olajnyomás kialakulása :)))
Pedig. Akkor lesz nagyhalál, amikor kiolvadnak a főtengely csapágyai, de idő kell nekik, hogy teljesen leszáradjanak, és aztán még föl is hevüljenek a súrlódástól. Előbb-utóbb persze ez lesz a vége, de egy jó állapotú motor elég soká bírja a kínzást. (Kilyukadt karter, eltört olajpumpa hajtótengely, ilyesmi szokott lenni ezeknél az eseteknél. Meg persze vak, süket, és/vagy nagyon nemtörődöm tulaj. :)
Sokat kibírnak az öreg motorok. Van egy 27 éves opel kadett d-m is.Azzal járok a garázsba. Viszont egy hosszabb út után először alapjáraton kigyulladt a lámpa, nem gond amíg nem ég folyamatosan- mondta a velem lévő szerelő. Jó, erre vártunk, merthogy most már folyamatosan ég. Majd ha kopog- az újabb jótanács. 10 km után. Most már kopog is. No ezt már azért nem volt élmény hallgatni elmentem a bzkútra, vettem bele olajat, merthogy mindet kinyomta magából. Való igaz néhány km-nél nem mentem többet kopogósan, de azért... Azóta nem megyek messzire, de üzemel , kis gondokkal.( Ha rosszul indítom beköpi a gyertyát - csere és kész.) Nem füstöl egy centit se. Azután egy pillanat és nincs benne olaj egy csepp sem. Már így marad.
a jobb minőségű olaj ott marad a kenési helyeken. nem mondom hogy a nyomás kialakulásának ideje nem szempont de közel sem a legfontossabb. javítottam olyan autót aminek bizonyitottan nem volt ojajnyomása kb 14-15km-en keresztűl a tulaj mint jó trehány ember a nem működő olaj lámpa híjján a motor egyre rendszeresebb lefulladásából következtetett hogy valami bibi van :)) elvontatták hozzám. belenéztem a motorba , a vezétműt.-en nem volt egy karc se de tök száraz vólt az olajpumpa mekkhajtást mekkcsináltam de a főtengelyt nem mertem megnézni próbaindítás után az olajnyomás szépen kialakult ment minden mintha semmi sem tőrtént volna motorral. ennyit a századmásodpercekről. és még mielőt valaki azt mondaná na jó de meddig ment még tovább? kb 1-1,1/2 évig tudtam az autóról meg 50e km-ig ezalatt motor javítás nem vólt ( előtte kb 250-300e km volt már benne)
Ha a logikám nem csal,akkor az alacsonyabb viszkozitású olaj mint pl. a 0W40 hamarabb elér a kenési pontokra hidegen mint pl. egy 10W40,tehát elméletileg egy hangyaf@sznyival hamarabb el kellene aludni az olajnyomivisszajelződnek. A te esetedben én inkább az olajszűrő környékén keresném a hibát.
ez egy nagyon jó minősítés de HDI motorokhoz nem javaslom, mivel a részecskeszűrő az API CI-4 minősítésű motorolajokra jellemző magas hamutartalomtól valószínű rövid távon dobna egy hátast (vagyis eltömődne).
Szvsz. az5w-30-as gyári bőven elég neki, de cseréltem már pár twinportba olajat és van akinek az 5w-40 Valvoline Syn Power-t tettem az autójába ami úgy áll, hogy bejött. A moci finoman jár, olajfogyi abszolut normális - minden motor használ el olajat, amelyik nem, ott már gond van - de ezt ne vedd reklámnak.