Vannak gyógyíthatatlan betegségek. 8-10 üzemképes magnóm nekem is van, de nálam a 6,5 mmm nyomtávú vonatszerelvények állnak az üveges szekrényben és nem is zajosak. :-)))
Majd úgy lesz elrendezve a felső polc, hogy balról jobbra: Uher 631, Grundig TS100, Philips 4450, Grundig TS1000, és Uher 631. Hagy írigykedjen a gonosz erdei manója.
Még szép, hogy több. Volt egy, de naon breteg... Gabótól csencsöltem egyet, de az se sokat ért, viszont egy láb se volt. Tavaj kisasoltam az elmebajon egy rossznak titulált darabot, de volt lába, rácsaptam mint gyöngytyúk a takonyra, még meg sem érkezett, találtam egy másikat is annak is volt lába. Megjöttek, kiderült, hogy egyikbe csak az agyát kellett cserélni, a másikba meg a lendkerék lapszíjját, és van két tökéletes, komplett 631-es, az egyik 4 sávos a másik kétsávos. És most nekem nagyon jó.
Ja közben elkövettem egy olyan húzást: kivettem a forgórészt és úgy adtam neki delejt. Nem búg, nem zúg. Tehát a forgórész viszi be a brummot.Most azon vagyok, hogy tuti középre állítsam a forgórészt.Valamivel kihézagolom körbe vagy négy helyen és akkor rögzítem.Így egyszerű, de a valóság..ugye....
Azt az ócsítós nénikéjüket, ebben egy olcsóbb motor van, ez egy Lenz gyűrűs típus! A fesz beállító tárcsa jó helyen van? A royalban kicsit más a motor...:(
Értelek és nem is vitatkozom. Mindazon által megjegyezném, hogy a studió- és profi magnók jórésze sem teljesen mentes az akusztikus (mechanikai) zajtól, miután a gyártók ezt nem is tartották alapvető követelménynek. Professzionális felhasználás esetén ugyanis studió felvétel esetén a magnók mindíg akusztikusan jól elválasztott, külön helységben nyertek elhelyezést. Rádió studiókban (pl. a Bródy S. u.-ban is) minden műsornak külön magnó szobái voltak (egymás mellett) és a lehallgatás más helységben, nomeg a hallgatók lakásában történt.
Amikor én STM-el magnóztam - tekintettel viszonylag kis méretű szobámra - sok esetben nagyobb élvezetet nyujtott az vizuális élmény, mint az akusztikai. :-)))
Drága bátyám! A zajforrást keresendő, említettem meg a idler elhúzását, amivel csak azt akartam igazolni, hogy nem a többi áttétel felelős a zajért...:)
Akkor Te a szerencse fia vagy. A Miskolc mellett fekvő Mályiban műkodő Pepsi Cola üzemben (!!!) működik egy férfiú, aki számítógéppel vezérelt esztergapadon századmiliméter pontossággal, a legkülönbözőbb minőségű gumikból, bármilyen méretű nyomógörgőket és idler gumikat le tud gyártani. Általában ilyeneket használtam még Nagra és Nakamicsi magnókba is, tökéletes eredménnyel. Az Eumig FL 1000-seknél és az Uhereknél ezekkel sem lehetett a mech. zajokat a kivánt mértékre csökkenteni.
Voltak márkafannok, akik ugy oldották meg a problémát, hogy a működő készülék az egyik szobában, a hangfalak a másik szobában funkcionáltak. :-)))
De ez nem vicc!!!
Egyébként a többsebeségű Uherekben több áttétel van, mint egy vekkerórában. :-)
Az utolsó sorozatban, már külső forgórészes papst volt, annak már nincs hangja! Viszont a legfőbb zajforrás általában a capstant hajtó idler, ami idővel felkeményedik, ez viszont jobb esetben köszörüléssel, de ha teljesen átkeményedett cserével lehet kiküszöbölni... Az én 561-562-es gépeim szép csendesek... (És jól szólnak, jobban mint az akaik...:) )
Minden esetre még sohasem sikerült olyan Uher orsóssal találkoznom (persze mind használt volt), amely ne zúgot volna kisebb-nagyobb mértékben. Az elképzelhető legnagyobb precizitással elvégzett javítás után sem sikerült a mechanikai zajt tökéletesen megszüntetni. Sokan ezért adtak túl rajtuk.
Kibaktattam a fészerbe, és elővettem egy régi royal de lux-ot! Na abból kiderült, hogy még nem az a papst van benne, mint az újabb 561-562-ben, hanem egy belső forgórészes aszinkron motor... Bekapcsolva, ez hangosabb némileg, de nem vészes! Egyszóval máshol kell keresni a hibát... Jó lenne látni, illetve hallani a gépedet mert ez így elég bizonytalan dolog, viszont azt mindenképp nézd meg, hogy a motor mellett lévő kapcsoló egységben, ahol a motor fázistoló kondija is van, találsz egy forgó kapcsolót, meg kéne nézni, a beállított feszültség rendben van-e! Van rajta 110, 130, 150, 220, 240, 250 Volt állás, én a 240-et javaslom. Ha ez rendben van, hibás lehet maga a indító kondi is...
Igen, érezni a felvételen, hogy valami nem az igazi de vajon hol lehet beszerezni ilyen szűrőt? Ezekből (Dolby A) csak egyféle, létezik, vagy a gyártó cégek különböző módon oldották meg a feladatot és lehet minimális eltérés? A kérdés az, hogy milyet keressek és hol?
Köszi, Mitől lehet a HANG? A szétszerelésnél összerakásnál, zsírzásnál semmi rendellenest nem láttam.A méretek rendben lehetnek mert "légpárnásan" lehetett összerakni vagyis éreztem hogy sűríti a levegőt a csapágyban. Ezért gondolom valami esetleg hiányzik ami a tengelyirányú hézagot beállítaná (teflon alátétek vagy valami más) A melegedés elfogadható? üdv.
Szervusztok! Remélem mindenki megvan, egészség OK.Jókedv..bőség..stb. Tegnap volt egy kis időm, elővettem a jó öreg Uher 263-ast.Tudjátok, aminek zúgott a motorja.Egy pár decibel zajt lefaragtam mert aki összerakta anno, 90 fokkal elfordítva rakta vissza a mocit és az összeért a védő-hűtő lemezzel:-)). Ezt már a zsírzás után vettem észre összeszerelésnél.Piszokul megörűltem mert azt hittem ez volt a gond.De nem csak ez lehet mert még mindíg zümmög. A KÉRDÉS: egy hibátlan masínában milyen hangja van a motornak? És mekkora hőt termel? Mert az enyém elég rendesen termeli a hőt.Kb 60C fokos. Ha valaki szedett már szét ilyen csudát, volt-e valami csúszóalátét a hézagolásra(a bronz csapágyaknál), vagy az alsó csapágyban golyó?Mert én semmit nem találtam. Lehet ez is az előző tulaj bűne? Köszönöm a segítséget és tanácsokat! János
Üdv mindenkinek. Nekem sok stúdiószalagom van Dolby A-val felvéve. Nagyon sok a különbség ha azzal játszom le vagy nélküle? Tudtok valami elfogadható árú megoldást?
Be kell kötni a magnó ki- és bemenetei közé a cuccost, és akkor kompresszálja illetve expandálja a jelet. A TEAC/Tascam magnókban külön aljzatok voltak a dbx-nek. szerintem sem érdemes használni, mert akkor más, zajcsökkentő nélküli gépeken nem tudod majd lejátszani a felvételt. DE nem is erre készült szerintem. Az otthoni hangfelvételt készítőknek gyártották, hogy a soksávos gépen lehetett használni, de a lekevert maszternél már nem. Így egy kicsit lehetett nyerészkedni a jel/zaj viszonnyal. A félprofi kivitelű dbx-eknél a csatornáknál külön-külön is lehetett használni a zajcsökkentőt.
Nem az elektronikus részét kérdezem, mert azt úgyse érteném :-))), hanem azt, hogy felvétel közben át kell vezetni rajta a hangot, lejátszás közben után szintén? Vagy lejátszáskor már mehet a hang a magnóból egyenest az erősítőbe?
Azért aki magnókat kajtat, az tudja mi fán terem a dbx, meg a dolby! Másodsorban meg gyűjtemény részeként veszi az ilyet az ember fia, csakúgy, mint a magnót általában...:)
Egyszer ki kellene próbálni , a keverőmben van 2 komplett sztero dbx koder-emkoder. Volt 2 Akai magnóm dolbival (Gx600, Gx 636) azok rendesen rongálták a hangot.
Sok szerencsét hozzá! Ami azt illeti kell is, mert 100-ból legalább 99 azt se tudja mi a fene az, aki meg tudja, annak kb. az a véleménye, mint nekem...
Van Phase Linear , Dolby meg dbx-ek . Ha jól értem ezek külső zajcsökkentők akár orsósokhoz is ? Használt közületek valaki ilyesmit ? Venni nem akarok , csak úgy érdeklődés szintjén... Ihagee
Ékszíja ki van száradva,és egyenetlenül továbbit,vagy a filckuplung van beállva...esetleg maga a tengelye van elkoszolódva,akkor is produkál ilyet az orsózó.
A rángatás nagy valószínűséggel a kuplunggal függ össze, szét kéne kapni,, akkor látszik, hogy mi a helyzet... A baloldali mag kotyogását is be lehet állítani, ha jól emlékszem, egy zéger gyűrű állításával!
Üdv az Uraknak.Új vagyok még a placcon,de azért kérdeznék: szereztem egy mambó m5-öt.Szépen szól a maga módján,de lejátszás közben rángatja a szalagot,plusz a baloldali orsó le fel kotyog ha mozgatom.Van ötlete valakinek?Előre is köszi
Kicsihuszár! Kapard ki a csipát a szemedből, nézd meg az időpontokat. Én már a szövgszerkesztőbe voltam, amikor elküldted. Amúgy is nekem van igazam. Lassan járj, tovább érsz. Pláne ha mexes a zagyad.
Bár nem teljesen ide tartozik, de most írták meg hogy a Sony is összepakol és eltűnik az országból. Bár az utóbbi időben csak rossz tapasztalatom volt a Sony-val, azért megint egy nagy magnós márkával kevesebb. (a TDK már régen elpucolt innen)
Van egy működő darabom, de annak elég lelakott a kávája, a kettőből csinálok egy szépet, ami marad az meg pótalkatrész.
Nekem ez a típus emlék, ez az első orsós amin magnózni kezdtem, ezzel daráltam be először apám scotch szalagjait szóval sokat jelent. Amikor meg már igazi amatőr lettem, váltottam a kashtan-ra :)
A kashtanok jók lennének de elhozni úgyse tudom, és helyem sincs ahova tegyem. (anyám úgyis kidobna velük együtt) Remélem dzogcsen nyeri, és akkor jó helyre kerülnek :)
A kikiáltási ára még reális volt... Amúgy az APEH vagyonosodási vizsgálatot fog indítani az eladó ellen, mert lényegében a semmiért kapott jelentős ellenértéket :-))))
Az A77-ből csak leginkább az MKI fér bele, a többi már a 70-es években készült, a G36 viszont jöhetne, ha nem megy el addig! Az M-20 is, ha szép állapotú...
Itt vagyok az én szép M40-esemmel :-)) Éppen a délutáni sportolás közepette arra járt a lányom , megkértem fényképezzen le , de a magnó legyen a lényeg . Talán sikerült . Ihagee
Van egy tökéletes állapotú B-43A-m, inkább szép állapotú Magyar gépek kellenének, vagy ebből az időből ehhez tartozó relikviák! Van M20-am, és M-11-em is, de nem túl szépek...
Felhívás: A múzeumok éjszakáján kiállítás lesz a kerületünkben, a címe : A 60-as évek! Felkértek, hogy állítsak össze hangtechnikai, zenei cuccokat ezzel kapcsolatos relikviákat, ezúton kérek mindenkit, aki kölcsön tudna adni erre az alkalomra kifogástalan állapotú gépeket, zenei anyagot, lemezt stb... Emilem nyilvános, a kölcsön kapott dolgokért természetesen felelősséget vállalok!
Ezúton is szeretném köszönetemet kifejezni delamancha fórumtársunknak, aki megajándékozott egy BASF adagolós szalagragasztóval, valamint meglepiként lapult a csomagban egy AGFA fém orsó is:) Nagyon hálás vagyok, nagy örömet szerzett vele. Meg tudtam végre szagszerűen gyógyítani a TDK Auduát. Köszönöm még egyszer!
Ha valamelyikőtöknek kell a 2 dinoszaurusz akkor vegye meg , én át tudom venni , tbányai vagyok . Persze csak akkor ha éppen most nem tud eljönni érte . Ihagee
Annó, még aktív TV szereló koromban, szerintem én 3x annyi junosztyot javítottam, ( az alföldön rengeteg volt), de mivel jól kiismerhető ,és javítható volt, ezért jól lehetett keresni vele ! Útálni, a Philips- TV útálom, a nyakatekert agyon bonyolítottkapcsolásért!
Ha annak idején, még aktív TV reszelő koromban nem javítottam volna annyi Junosztyot, még lehet, hogy vennék én is egyet. De annyira megutáltam az orosz technológiát, hogy nem tudom magam rávenni, hogy beruházzak egy ilyenre....
Igazad van, de félsávon még ez sem érdekes mert nem fordítod meg a szalagot, olyan befutót rakok fel ami éppen kéznél van már nem sok féle van:sárga, fehér, sárga-fehér. piros-fehér, zöld-fehér, kék-fehér, oszt annyi.
Itt az ideje, hogy valaki doktori disszertációt írjon a befűző szalagokról....:-)))
Az egésznek semmi értelme, a szalag mellett elhelyezett feljegyzés vagy a dobozon lévő felírás tartalmazza a szükséges információt, amely minden vonatkozásban egyértelmű. Spaccnak van igaza. szalag eleje zöld (kék v. sárga) a vége piros, oszt kampó!
Többféle, egymásnak ellnentmondó leírás van én egy 60-as évekbelit láttam a rádióban. Az DDR-est is láttam anno Berlinben. Rengeteg eredeti műsorcserés szalalgom van a német és francia rádióból, csak a francia rádió szalagjai következetesek (igaz ezek egy időszakban vannak és vas archív dobozban 25 cm-rd osrókon főleg de pyralok vannak magon is, de azokon nincs befűző) a németek össze vissza befűzőztek a 70-es évektől.
a Tonbandinfo fórumán találtam ezt az okosságot.Ott is érdeklődtek pár éve a befutószalagok színének szerepe felől.Arról nem esik szó ,hogy mikori a szabvány.
ami a bevezetőszalag szineket illeti ,legalábbis a németeknél ,a studiókban:19 sztereo kék/fehér ha mono akkor csak kék.Ha timekódos sztereo akkor kék/fehér/fekete.38-as mono az piros ,sztereo az meg piros/fehér.Ha timekódos sztereo akkor piros/fehér/fekete.76-os mono az fehér,sztereónál fehér /fekete.A sárga szint meg ott használták minden sebességnél ahol a stereo ill mono felvétel keveredett.
Akkor bizony azt szegény P. Laci kollégánk építette bele. ( Minden magnónkba volt akkoriban, amelyekkel előadásokat csináltunk, - fene tudja már melyikben volt gyárilag, melyikbe került be a műhelyben. ) Bocs, ha zavart okoztam ezzel. :)
Volt csak nem tartották be, és értelme se nagyon van, mert a dobozra rá kellett írni minden információt. A hatavanas évekbeli studiószalagokon (van pár) még betartották. A sztereo egyeduralkodása után meg annak megkülönböztetése is jelentőségét vesztette. A francia rádiótól való szalagagjaimon is helyesn alkalmazták. A németek akik a szabványt hozták azok rugták fel legelőszőr kivéve a DDR-t mert azok sokáig beteartották és ők használták a lilát a kék helyett még van pár méter lila befutóm.
Látod-látod így jár aki nem olvassa a szentenciát figyelmesen... volt ott valami ami utalt arra, hogy nem igazi, de jobb a celluxnál. Az is elereszt, meg ragacsot hagy.
Természetesen legjobb az igazi, e célra gyártott spuciális ragasztószalag.
És csak azt ne higgyétek, hogy az az előrevágott alant betett képen látható BASF kazettás a csúcsok csúcsa, vagy 6 darabot vágtam a kukába, mert bedöglött, és már alig ragadt. Elenben az 1973-ban vásárolt, az AKAI szallagragasztó kézi készülékhez adott valahogy dacol az idővel, a mai napig is funkcionál, csak már pár ragasztásra elegendő maradt a gurigán.
Lila 9.5 cm, sárga 19, zöld 38, amire hirtelen mlékszem, a fehérrel csikozott sztereo, a teljes szin mono, a fehér 76. De nem csinálják következetesen.
Monnyuk, mi még használtunk sárgát ( két bejátszás közé ) - no ezen még pici alkoholos szivaccsal/fülpiszkával pici átlátszó ablakot is kellett fabrikálni, hogy a PR99 és az A810 optója megállítsa - és két felvonás közé jó hosszú csíkosat (sárga-fehér, piros-fehér, mikor milyen volt. ) Zöldet, pirosat természetesen elejére-végére. Monnyuk mi Ampex 479, 499, Agfa PEM-et használtunk szinte kizárólag.
Mint minden ilyen fólia alapű ragasztó. Vannak felvételeim 1964 óta és a 10 év körűli szalagok amiken van ragasztás szépen szét is jön tekercselés, de játszás közben is, lehet újra ragasztani. Nagyon jó ragasztó a nyomdaiparban használt áttetsző bíboeszinű (lénia) ragasztó amit a montírozok használtak, Van belőle 20 éves is és még tökéletes. A spacc által ajánlott is tökéletes csak méretre kell vágni. az Akai szalagprés tökéletesen működik vele, mert abba szélesebb kell.
....... csekély 20 dodóba kerül az AES ajánlás letöltése, amiben le vagyon írva az ajánlás, mert régebben vala káosz e-téren.... Tán dzogcsen emléxik a zebracsíkossok rendezési elvére, de az ámátőr gyakorlatba eccerű volt a világ: ződ a szalag eleje, piros a vége, oszt kéx.
Nagyon szépen köszönöm. Bár én nemigen járok szegedre, viszont sógornőm (aki rendkívül csinos :))) ott egyetemista. Esetleg ő átvehetné? Vagy, ha postán küldenéd és kifizetném a csomagolás plusz postaköltséget? Üdv!
Már eccer mondottam, ha nincs ló, a xamár is jó, de nem a cellux.
A probléma vele az, hogy vastag rajta a ragacsréteg, előbb-utóbb kitüremkedik. Wixont van egy baon jó kis ragasztó, mégpedig a csomagragasztó, jó széles. Két fajtája vagyon, az egyik olyan fosbarna, a másik sokkal setétebb - macibarna. Na a fosbarna (glóbuszmustárxinű) a nyerő, ennek roppant vékony a ragasztórétege, ezt amúgy a csomagolási szagemberek olyan felületre használják, ami fényezett, vagy műnyanyagbevonatú. Amikor húzza le a gurigáról az ember, olyan szép recsegős hangot ad. Na ez lehet egy pótlék. Sajna egy baja azért van, pár év után elereszt...
Van nekem jópár AUDUA szalagom (B is meg sima is), de a befutószalag ragasztása hibátlan. Valami közrehatás érte a szalagot, hogy megvált a befutótól...
Most a profik le fogják venni a fejemet, de végszükség esetén celluxal is meg lehet ragasztani. Azért ajánlott nem a kutyaközönséges celluxot használni, nekem pl. ez bevált. Magát a szalagot nem ragasztanám vele, de befutót felragasztani megfelelő. Elég sok időt kibír, nem esik le egy év múlva.
Békéscsabai vagyok, így sajnos szerintem nem tudok élni ezzel a nagyon kedves felajánlásoddal, amit nagyon köszönök! Az eladót inkább tényleg nem említeném, nem akarok senkit sem rossz színben feltüntetni, mindenki csak jót mesélt róla eddig. Biztosan nem szándékos volt a hiba a részéről.
Azért az AUDA elég öreg ahoz, hogy az eredeti tulajdonosának eccer eleresztette az elején lévő befutót....
Szerintem reklamációnak akkor van helye, ha a szalag szar...
Egy magnósnak mindíg van ragasztókészlete, és megfelelő mennyiségű befutószalagja rezervbe. A minap szedtem szét egy kb 400 méteres AEG magon lévő vágott anyagot, íme a maradék:
Sajnos az utólagos "reklamációm" (megemlítettem a hiányt) teljesen hatástalan maradt. Egyébként egy régi vaterás az illető, és itt is sokan ismerik, elég korrekt úriember, ezért sem értem az esetet.
Nem fogalmaztam pontosan: a szalag egyik oldaláról hiányzik a befutó szalag. TDK 180 mm-es szalagról van szó. A másik oldalán, a piros jelzésű meg van.
Ha ez valami 18-as (vagy kisebb) orsón lévő szalag, akkor reklamálj kézzel-lábbal, ha viszont 26,5 cm-es orsón van, vagy studiószalag, akkor nem látok kifogásolnivalót a befutó hiányában.
Ha gyári új a szalag, akkor szinte sosincs rajta befutó. Ha használtan vetted, akkor a vétel előtt minden további nélkül kérhetted volna, hogy tegyen rá befutót az eladó.
Az általában HUB-on lévő stúdió szalagok nincsenek gyárilag befutózva. Sőt vettem gyári PEM 528-at NAB-on, azon se volt befutó. Az amatőr célú szalagokat viszont mindig befutózzák (TDK, Maxell) , mert az amatőrök szinte sosem vagdossák szét azt. Sajna én is azt tanácsolnám, hogy vegyél 250m-es befutót, hozzávaló ragasztót, meg egy szalagprést. Ezek örök életüek, biztos túl fog élni téged (bocs a morbid humorért). Én kb 30 évvel ezelött vettem egy kis tekercs BIP szalagragasztót, és a mai napig jó állapotú, nem száradt ki. A cellux hamar előregszik, és akkor egyszeüen leválik, a aragasztó meg marad.
Pici segítséget kérnék tőletek. Az történt, hogy vettem a vakerán egy megbízható, korrekt eladótól nem valami olcsón egy remek szalagot(nevet nem akarok említeni, nem akarok senkit rágalmazni). A szalag tényleg szuper, viszont hiányzik róla a befutószalag. Ezt megemlítettem az eladónak, aki sajnálatát fejezte ki(nem emlékezett rá, khm...), de ennél többet nem tett. Én utólag nem akarok alkudozni, az nem az én műfajom. Emiatt az egy szalag miatt nem akarok 1800 pénzért+posta 50m-es ragasztót venni, celluxszal meg pláne nem akarom tönkre tenni. Esetleg valakinek ha volna egy kisebb, használható szalagragasztója, azt szívesen megvenném baráti áron. Előre is köszi a segítséget!
Elmebeteg törpicsek, van egy ilyen roncsom és azonnal láttam, nem ugrottam rá a MANÓ NEM HARPAGON GONOSZ TÖRPE, panelvitéz. Meghagyon neked panel ondovitéz neked.
Régóta vagyok olvasója a fórumnak, jólesően nosztalgiázok a soraival. Annó egyik technikai szerelmem a magnó vólt, építettem is egy párat, amelyek sajnos elkallódtak e "modern" világban.
Most is van egy pár magnóm (2 darab 636 akai, rostov.....) na és van egy AEG -KL 35- háromfejes félsávos példányom is. A gép működik ugyan, de kissé hiányos(saját hangszóró, kofferzárak, díszkarika a varázsszem felett). Helyszűke miatt szívesen elajándékoznám. Nem jelent nagy értéket, de talán gyűjtőt érdekelhet. Elérhetőségem, címem publikus.
Nem az buddha nevének része, oda is dzogcsenként jelentkeztem be de elb....m valamit és utána nem tudtam ezzel a névvel bejelentkezni. Spaccot ha licitálni mer megölöm. Vérét folytom ki nekije!
ha mono Herb Alpert, akkor feltételezem, hogy még a Tijuana Brass korszaka. Ha esetleg lenne szólókarrierjéből (1979-től) szalagok az érdekelne cd-re másolva!
Nem nálam vált be, Szabolcs barátom kapott egy pár tucat tekercs amerikai AMPEX stúdiószallagot csodálatos jazzfelvételekkel, és ő preparálta és lelkendezett egy hete.
Ezek ugye amatőr szalagok? Mert van szép számmal 30-40 éves szalagom a szekrényben, de magam is meglepődöm, amikor nagynéha felfűzöm öket, hogy semmi bajuk. Modjuk ezek Agfa PER525, 528, BASF LGR50, 51, 30, SPR50LHL, ORWO 106 stb.
Csak viccőtem, tróbáld meg a sütést én még nem próbáltam, de ha spaccnál is bevált elhihető. Én valóban kivágtam egy csomót, mert azok műanyag orsókon voltak.
Ez vajon a SONY ULH-val is műxik? Nemrég olvastam, amikor a nemzetbiztonságiak mentették le a mágnesszalagokról az infót, úgy jártak ők is, hogy ragacsossá vált a szalag a tárolástól, rögtön begyűrte az elsőt az olvasó. Erre "megsütötték" ők is a szalagokat, asszem ők 60 fokon és lám, jó lett...
Rengeteget vágtam, míg át nem álltunk digitálisra. Szalagok ezer kilométerjeit nyiszáltam miszlikbe. De a vágómasinákat mindig utáltam. BASF bronz antimagnetikus ollóval nyestem állandóan.
Lehet.... illetve lehetett volt. Ez szakmai berkekben is egy különálló dolog. Nem kell hozzá más, mint nagy-nagy gyakorlat, és némi vas. Úgymint egy editáló funkciókkal felvértezett magnó (ilyen csak stúdiómagnók között van, és ezeken nem csak a stempli, az olló vagyon, hanem némi elektonikus segedelem is) Ja, és sok-sok türelem, hogy az eredmény jó legyen..... Ha tanácsot akarsz kérni, akkor kapkodd magad, mert már kezdenek kihalni azok, akik valaha vágtak, ma már inkább digitalizált anyagon gyakorolják ezt, az jóval kényelmesebb. Ja, meg tescosabb.
Na puff. Így megdobja az árát egy filctoll meg egy borotvapenge? :)) Ez esetben azt kérdezem, lehet-e precízen vágni szalagot manuálisan? És lehet-e kapni még valahol ragasztó szalagot, vagy lehet-e azt vmi mással helyettesíteni. Megamixet szeretnék készíteni a la Ben Liebrand.
Studiómagnókon szokott lenni, vannak magyar gyártmányúak, STM 310, STM 610 stb. A viszonylag olcsón ebben az esetben azt jelenti, ha 100 eFt alatt megkapod.
Üdv mindenkinek! Az lenne a kérdésem, hogy lehet olyan magnót találni, amiben van beépített vágó is? Nem tudom, van-e mindegyiken, gondolom nincs :) Esetleg van-e ilyen magyar gyártmány, és hol lehet hozzájutni viszonylag olcsón? köszi
Sőt már itt a topicon is próbálkozott. akkor elgé hosszú polémia alakult ki a témában, és azt mondta hogy ad 10%-ot annak aki segít eladni... ezek szerint még nem sikerült.
Vajon lehetne-e az évtizedek alatt gyártott sok-sok orsós után egy olyan profilú készüléket alkotni, amely teljesen egyéni lenne és egyetlen korrábbira sem hasonlitana többé-kevésbé?
Ha az volt a fő szempont, h nehogymá' csak úgy össze lehessen téveszteni pl. egy AKAI-val, akkor sikerült. Inkább eklektikus legyen, mintsem bárki koppintással vádolja őket.
Nézem, mondom biztos káprázik a szemem, hisz nem lehet, h 2 milláért adná, elszámolhattam a 0-kat, de nem, télleg nem a szemem szorul kezelésre, hanem ez az őrült.
A négyből egyet csencseltem, az a donor. a másik hármat vettem. Mit gondolsz miért van az erkélyajtónál a szkemen egy logikapanel? mert azt cseréltem benne. A másikba meg csak szíjat kellett rakni. Bibááá
Nem, nem tévecc. Biza. Az egyikük donor, a másik meg vár a sorára, csak lusta vok levinni a pinyóba, pedig le kéne, hogy ezt a kettőt felrakhassam a helyükre.
Szívesen meghallgatnám a tiédet, az enyim állapota még kérdéses, próba csak a csévélőtárcsák megérkezése után lehetséges. Na amúgy nem létkérdés volt a magnó, de azért csípte a csőrömet, hogy a 700-as családból megvan a preceiver és a végfok, és pár hónapja láttam, hogy egy ilyen triád 1860 euróért ment el az elmebajon, akkor arra gondoltam, megér némi csöszötölést, eprészkedést, molyolást a rendbehozatal és kiglancolás... amúgy gyűjtői értéke se piskóta, mert nem csináltak belőle sokat, a 4 sávost csak megrendelésre csinálták, és várni kellett rá.
Most fogadjunk, h még két éw mulwa sem lex belöle semmi... Mámint a magnojábol. ))) Különben is ez nem hallgat zenét. Bármit felrakx, kettö percen belü pofázik, de azt folyamatosan. )))
Gratulálok az A700-hoz. Nekem már kb. 1 éve van,és szeretem,mert nagyon szép hangja van,és elég exkluzív darab.Ami nálam idáig gond volt: a motor vezérlésekben az olajkondik szó szerint felforrtak,azokat cseréltem. Egyébként van belőle 4 sávos is,én komplett 4 sávos fejgarnitúrával együtt vettem. Az előző tulaj alakíttatta át félsávosra. BASF szalagokra van belőve,ezekkel nagyon nagy hangja van.A hangrésze ok, de a vezérlésében sajnos néha előjön egy apró disznóság.Előre tekerésből lejátszásba kapcsolva néha rondán nyávog,de stop, utána play, és már szépen szól. A hordózó fogantyú nekem sincs meg. Ha CD-ről másolok,bőven elég a 9,5 cm/s. Ha nem vagy tőlem túl messze,akkor összejöhetnénk egy meghallgatásos eszmecserére. (A paneltörpe,+ a panelóriás)
Igen de azokat senki nem fogja felbontani! Ez a helyzet a mostani Akai EE-vel is.
Azért én sem értem teljesen az Elmebayosok logikáját. Ha van jó állapotú, de felbontott használt Maxell UD-XL 10,5"-ös, azért sajnálnak kiadni $20-t. De ha bezzeg megjelenik egy fóliázott MR-10-es orsó, (amin nincs szalag) akkor ész nélkül veszik őket $50-ért!
Meg kell mérni ohm méréssel, van-e kapcsolat a a tranyó hátsó felülete és valamelyik lába között. A BD-nél a középső láb (kollektor) és a fém hátlap között 0 ohm mérhető.
oké. ennek a 'galvanikus kapcsolatnak' nem tudom hol lehetne utánnanézni, de a lényeg, hogy nem olyan mint a Cleopátra végfokjai mert oda kell csillám is és szig.gyűrű is.
itt csak a trutyi volt, és simán rá volt csavarozva a tranyó a hűtőbordára (egy hibás végfokot szétszedtem, megnéztem.)
Ha nem volt, akkor lehet, hogy nincs galvanikus kapcsolata.
Ez jo volna tudni.
Ha csillámot raksz, akkor ezzel nem kell foglalkozni, trutyit meg mind a két oldalra kell kenni a csillám meg a borda és a csillám meg a tranyo közé is.
Az ABC rendszerint a betára válogást jelzi (azaz a tranyok erösitését). A csillám mellé jo a paszta is (azaz mind a kettö kell). (A csillám elöktromosan szigetel is a paszta nem, igy ha volt csillám akkor most is kell).
Vixont van BD243 A B C nem tudom mit jelölnek a betűk, melyik lenne a legjobb
Ja igen! Eredetileg fehér trutyi van megkövülve a tranyók alatt, ez hővezető paszta lehetett. Használjak megint ezt vagy jó a csillám-alátét is? mit gondolsz?
BD243, vagy bármely 6A min. 30 Watt disszpációjú kb 20 MHz- cilicium teljesítménytranya. Japót ne, azok zömmel 100 Mhz felettiek, úgy fog gerjedni, mint a baromállat.
Aszontad, csak akkor kell, ha rendben van, az viszont zabálta a szalagot, és elektronikai gondjai is voltak! Viszont, mintha azt mondtad volna, hogy szereztél egyet...
Keresek Uher Report Monitor stereo IC négysávos négysebeséges riporter magnóba való meghajtókereket.A rajta levő gumi hajtófelület elöregedett. Az alkatrész képe itt látható:
Bármilyen segítséget maximálisan megköszönök. További szép napot ill. éjszakát.
Hogy mik elő nem kerülnek időnként a sufniból! Egy ilyet érdemes lenne megvenni többen összeállva, aztán elosztva testvériesen! Mivel egyben árulja az a agyanúm, hogy amatőr az illető. Csak az a baj hogy nagyon régi, nem tudom milyen állapotban lehet. Bár nem érdemes felbontani....