3.5 KV-on kivanjak üzemeltetni az ultrakapacitast. Barium-titanat por adja a megfelelö felületet. Eddig ennek az ipari gyartasa volt a problema. Allitolag (van rola független tanulmany is) megoldodott sok minden.
Azt mondjak, hogy ha meglesz az elsö darab, akkor gyorsan lesz több is, mert az elsö is csak szeriagyartassal keszithetö el.
Különben kezdetben ~350 Wh/kg-t, majd 450-et, vegül 600-700-at kivannak elerni.
Pl. egy 30 kg-os 600 Wh/kg-os tarolo siman elvinne egy haztartast egy-ket napig.
szerintem a korrekt elszamolas ha veszed az autoval kapcsolatos osszes koltseget (uzemanyag, biztositas, bekerulesi koltseg, kamat, ado, parkolas, garazs, autopalyadij, stb) es ezt km-re vetited es megnezed munkaba jarasra mennyi km megy.
Ha a prémium kifut mondjuk 1 hónap múlva, ehhez még hozzá kell adni a vásárlási előjegyzési időt (pontosabban ennek átlagát), s akkor megkapunk egy kvázi leállási időpontot. Mennyi most az előjegyzés? Rémlik, hogy néhány típusra kb. fél év. Lehet ez?? (Ex has. 3 hónappal számolnék.)
Nem tudom, én nem ezt vettem észre. Pesten a körülmények ellenére trendi lett a bicajozás. Szórakozó helyek parkolója tömve van bringákkal, utakon is egyre több bringás van. Nagy örömömre sok leányzó is bicajozik szoknyában, vékony kis falatnyi toppokban :), szemből kifejezetten üdítő látvány. Hozzáteszem a budapesti kerékpár út hálózat katasztrofális, járdára egy csík, nesze p.raszt itt a bringaút hozzáállás uralkodik...
Erre a cégre várok már több éve... Ötlet, amin elindultak logikus volt és jó. Egyszerű matekkal rájöttek, hogy nem a kapacitást kell az egekbe növelni, inkább a kondi feszültségét(négyzetesen nő a tárolt energia feszültség füg.-ben). Minden esetre jól felszívódtak, remélem nem kerül az europositron sorsára...
Magam sem gondolom, hogy a bicikli csodaszer lenne.
Természetesen a cipekedős munkákhoz nem alkalmas. Munkábajárásra is kb 10 kilométer a maximum szerintem, amit normálisan meg lehet tenni. Persze lehetnek kivételek, de nem hiszem, hogy ez számottevő lenne.
A munkahely is meghatározó. Ha nem lehet átöltözni, vagy őrzött helyen hagyni a gépet, akkor el lehet felejteni a dolgot. Ha a munkahelyek ezekben a dolgokban segítenének, többen használhatnák a biciklit.
A forgalom is lényeges. Kerékpárosnak lenni az utakon katasztrofális. Kellene egy bicikli főúthálózat. Ha valahová valaki el akar jutni, akkor csak a legközelebbi bicikli főútig kellene eljutnia, utána már biztonságosan mehetne.
A napi mozgásigény kielégítésére is alkalmas a biciklizés. Itt tényleg összeköthető a kellemes a hasznossal. Persze sokkal menőbb munka előtt kocsival uszodába menni, majd onnan munkába, mint egyből biciklivel munkába.
Hátráltató tényező ez a társadalomban elterjedt sterilitás mánia. Nem a jogos tisztaság megkövetelésére gondolok, hanem hogy azt tekintik normálisnak, hogy kánikulában ne izzadjon az ember. Nézzünk csak egy dezodor reklámot! Egy élőlénytől, mely izzadással végzi a hőszabályozását, elvárják, hogy ne izzadjon! Ez a szemlélet hozzájárul ahhoz, hogy a nők aztán egyáltalán ne gondoljanak biciklizésre.
Érdekes, hogy ez a biciklivel járás annyiszor előkerül. mindig van, akinek a szájába kell rágni, hgoy vannak munkák, amik kerékpárral (riksával) esélytelen ellátni. 200kg menetfelszerelés, és-vagy x db ellátandó ügyfél (állomás), vagy csak 1-2 db, de 150 km-re. (Ha ezt elolvassa az irodista nick, akkor néhány pengeváltás után elhallgat, bár én még olyasmit nem láttam leírva, hogy "ja persze, erre nem gondoltam, igen". Nem tudom, meg van-e valamennyire győzve)
Amin érdemes gondolkodni: 1. Hány ilyen munkahely van? ksh jellegű adatok kellenének, bár konkrétan a ksh-nak nem kötelező az adatszolgáltatás, a fenti lóti-futi (iparos-) munkákat meg nemhogy a KKV-k, hanem 1-2-5 fős mikrovállakozások csinálják. Az útvonalat, fogyasztást biztos optimalizálják (nagyon erős a verseny, nem bír el havi 500 felesleges km-t). az más kérdés, mit számolnak el az APEH felé (+1-2 tankolás eltűnik a többi között, havi 3-8000 km futásnál) Szóval itt van egy (két) méréstechnikai (ökonometriai) probléma
2. Hány munkahely "felesleges". Ez már filozófia (vagyis talán a kérdés is rossz). Mennyit engedhetünk a gazdaság lényeges átalakulása nélkül? Mennyit engedhetünk, ha gazdaság átalakul, de az x munkát továbbra is elvégez(tet)jük? Bádogos iparosok, üzletkötők, futkosó infrastruktúra-üzemeltetők, +zsaruk, mentők, tűzoltók Mennyit engedhetünk az x munkából el, hogy még fenntartható maradjon az, amit XX. sz-i civilizációnak tekintünk.
Ez azért filozófia, mert mindenki mást érez fontosnak, és mert nincs közelítő modellünk sem, hogy minek a kiesése mit von maga után, még változatlan technológia mellett sem. Ezt tán még Hari Seldon sem tudná megmondani. (Ezenkívül a technikai újítások tettek már részben fölöslegessé bankfiókot, üzletkötőt, patkolókovácsot)
Ennél az olajkészlet/kitermelés-jóslás, de még az olajár-jóslás is sokkal egzaktabb. Legalább a kérdés jó (vagy lehet jó is).
Szerintem ezért a linkért tiltottak ki onnan és töröltek is minden hozászólásomat, tényleg nem tudok másra gondolni, mivel ontopic ez tulajdonképpen itt is, megpróbálkozok vele itt is:
Alakul ez a 4-es metró, most éppen örömtelien bejelentik, hoyg a Keletitől nemigen épül tovább.
A 4-es metró helyett villamos jár majd a Thököly úton? 2009.08.04 16:48
Megosztás A Thököly út felújítását a közbeszerzési eljárások miatt nem lehetett hamarabb kezdeni, ezért sem érhet véget az iskolakezdésre - mondta az InfoRádiónak Budapest közlekedési tanácsnoka. Lakos Imre arról is beszélt, hogy a 4-es metró Keleti pályaudvartól Bosnyák térig tartó szakaszára még nincs benyújtott uniós pályázat, így bizonytalan a sorsa, akár az is elképzelhető, hogy a Thököly úton újra villamosok közlekednek majd.
Remenykeggyünk 1 kicsit. Ismet egy hir a legendas EESTOR-rol. :-))
Ha nagy nehezen bevaltjak azt, amit 4-5 eve igernek (es van ra lehetöseg), akkor a zelektromos ótózás jatekszabalyait ujra lehet irni.
EEStor CEO says game-changing energy storage device coming by 2010
...
It sounds too good to be true, and quite a few people think it is. But the company has passed some initial tests; it has signed an exclusive contract with Lockheed Martin; electric car company ZENN is ready to put EESUs in vehicles and begin selling them in short order
Jelenleg eppen nagyon terjed a vellanybicikli. Söt, a jobbak 40 km/h-t tudnak. Tekerni kell, de hozza lehet adni, hogy mennyi plussz eröt kivansz (50%,100%,130%).
5-6 km biciklizest mindenkitöl el lehet varni. Elektromos rasegites pedig ~duplazza az elerhetö tavot.
Azonkivül egy 50 cm3-es kis roller mindenütt fillerekert kaphato, autojogositvannyal is hasznalhato.
Az igazi bicajozok pedig evente nehany nap kivetelevel (az a nehany nap, amikor vagy tükörjeg van, vagy a holoccspoccs ejszaka összefagyott) mindig hasznaljak.
"Nem lehet középkorú embereket 30-40km-re hóban-fagyban biciklin zavarni dolgozni (időre!), nem lehet alapvetően mobilitásból élőket, nem tökéletes egészségűeket erre kényszeríteni - márpedig sokan ezt tennék." Ők mehetnének riksával, a szolgáltatás már nálunk is elérhető.
Persze, erre rá lehet készülni. Eleve át kell tudni öltözni (alkalmasint előtte megmosakodni-lezuhanyozni) a munkahelyen, tudni kell valahol tárolni a ruhákat stb.. A munkahelyek 70%-a megbukik azon, hogy nem lehet megfelelően tisztálkodni. De ezt meg lehetne oldani. Hivatkoztál Norvégiára, én Koppenhágát ismerem, ez a világ fejlett városai közül a leginkább biciklis közlekedésre épített városa. Valahol szürrealisztikus, ahogy éjszaka tele van minden félretett bicajokkal - amelyeket nyilván nem lopnak tömegesen, mert akkor nem hagynák őket csak úgy kint a kapuk előtt.
De ettől még Nyugat-Európában is messze van a legtöbb (mindegyik) város, ám kétségtelenül lehet tenni ezügyben még sokat.
Általában bennem azért szokott sokszor kis rossz érzést hagyni a bicajos életmódúak érvelése (és ezért hivatkoztam a zöldfasizmusra, pl: Levegő Munkacsoport), mert közülük nagyon sokan nem igen értik meg, gondolják át, hogy ez sokak számára akkor sem lehet alternatíva, ha amúgy a hajlandóság meglenne. Nem lehet középkorú embereket 30-40km-re hóban-fagyban biciklin zavarni dolgozni (időre!), nem lehet alapvetően mobilitásból élőket, nem tökéletes egészségűeket erre kényszeríteni - márpedig sokan ezt tennék.
10 óra körül hazasétálok reggelizni, 1-kor ebédelni, ha kevesen vannak akkor 3-kor is, hogy mélyebben beszélgessek az asszonnyal, 6-fél7-kor meg vacsi...
Sok hegy van és gyakran van szar idő, mégis rengetegen járnak bringával dolgozni, még öltönyös nyakkendős melóhelyekre is. Pl apósa is ilyen helyen melózik és közel a 60-hoz 8 km-re biciglizik naponta. Melóhelyén bent van a melósruhája (a cég adja) átöltözik, lezuhanyzik , megborotválkozik minden munkakezdés előtt, és ez olyan általános, hogy fullos öltöző van minden munkahelyen.
Azt mondja, hogy igy még mindíg hamarabb ér be mintha buszozna, vagy araszolna a reggeli dugóban, ráadásul a belvárosokba fizetős a behajtás, és horror a parkolás.
De sógorom aki sebész, szintén bringázik, bár ő lusta, ha szarabb az idő akkor buszra szál. Az 530d BMW-t nem használják melóba járáshoz...
És Norvégia talán nem is annyira csóringer hely, és némi olajuk is van...
Az a kis zöld húzottszemű ET, aki ide tud jönni jópár fényévről, gyanitom más technikai tudással bir, és még az is elképzelhető, hogy nem fény jellegű sugárzásokat lát... Úgyhogy ők mit észlelnek a mi világunkból az rejtély. (szvsz)
Hát ez pedig nagyon érdekes és szerintem van köze ehez a topichoz, távolról sem offolok. Théta reinkarnációnak véltek? Vagy tényleg nem tudom, mert nagyon ügyeltem, sőt kínosan ügyeltem a szakszerűségre, ontopicságra, meg mindenre.. aki nem hisszi nézze meg, az Az usa dabjaira esik? topicban és képzeljétek kitiltottak. Most akkor nyitnom kellene egy topicot mint théta? Azonos címmel csak felkiáltó vagy pont jellel a végén? Az a baj,hogy van mivel foglalkozzak, pedig kellene ezzel is mert szerintem nagyon is érdekes.
Szerintem érdemes lenne egy kicsit pihenni, lazítani és élvezni a nyarat, amíg lehet.
Az energiagondokat megoldani ilyen rövid idő alatt nem lehet.
Pár év alatt biztos nem, mert sok millió év alatt keletkeztek. A megújuló energiák még gyerekcipősek, inkább vakítások, mint valós eredményűek. Annak kifejlesztéséhez hogy, megfelelő töménységűek legyenek (megfelelően fejlettek és energiagazdagok), legalább 50-100év kellene, de odáig el kellene jutni, valahogy.
Ekkora tömegű poulációnak biztos nem, talán egy kisebb lakosságnak sikerülhet.
Én azt gondolom: minél több szellemi, anyagi javakat halmozott fel, annál többet veszíthet az elkövetkező években...
Amikor én kisgyerek voltam akkor nem indiában vagy afrikában éltem, hanem egy pesti külvárosban. Emlékeim szerint senki sem kérdezte milyen szinten akarok élni (a 40-es évek vége, 50-es évek eleje, háború, romok, Rákosi pajtás). Az az életmód ami akkor általános volt az az ide írogatók szerint bizvást nyomornak nevezhető. A család jómódu felét az különböztette meg a szegény felétől, hogy a jobb időkből maradt polgári lakásban (ha maradt) és porcelánból ette a kelkáposztát. Mielőtt reflexből rávágjátok, hogy ez ma nem fordulhat elő szeretnék figyelmeztetni arra, hogy a háború után sokkal több maradt a magyar iparból és mezőgazdaságból mint ami most áll rendelkezésünkre. Van egy instabil gazdasági rendszerünk, a pénzügyi rendszer már elvérzett csak még festik mint Lenin múmiáját, alig van szakmunkás, mérnök, orvos. Utolsó erőforrásunk amit a természet ad: föld, víz, levegő, bioszféra. Erre "okos" emberek azt mondják "Ki nem szarja le a ...." Ha már erkölcsi és esztétikai szempontok nem számítanak annyi eszetek lehetne, mint egy busmannak. Nem csak ebben a természeti környezetben, de ez által, ezzel összhangban maradhatunk életben. Ha elpusztítod te is meghalsz. Hogy amúgy is? Igaz de így írmagod sem marad.
Állítólag ezt egy amerikai újságíró "találta ki" egy cikkéhez. Amikor megkérdezték, szakértők, hogy ezt honnan veszi, azt válaszolta, hogy Kínából jól látszik a Hold, és ezért úgy gondolja, hogy a Holdról is jól látszik Kína. :O
Szerintem ezen ne ragodjunk. A vilagür jo nagy. Egy ürhajo repülhet ~100 km magasan is, vagy 300 km-en, vagy ... Tehat valszeg van egy magassag, amelyen a kinai fal meg lathato, a többi emberkez alkotta objektum pedig már nem.
Die chinesische Mauer ist übrigens das einzige Bauwerk der Erde, das man aus dieser Höhe erkennen kann.
Leferditve:
A kinai fal az egyetlen epitett objektum a földön, amely ilyen magassagbol felismerhetö.