Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91756

5KW-s auto?

 

Az kene meg csak.

 

sb

Előzmény: Törölt nick (91747)
Levendula68 Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91755

Ezt az infót most kaptam, hátha mást is érdekel:

 

 

2009. augusztus 1-től ismét lakossági pályázat igényelhető hálózatra kapcsolt napelemes rendszerekre:

 

A NEP-2009-4 pályázat célja: vissza nem térítendő támogatással (és/vagy kedvezményes kamatozású hitellel) lakóingatlanok vonatkozásában, a hagyományos energiahordozók, megújuló energiaforrásokkal való helyettesítése.

A NEP-2009-4 pályázatban támogatott a megújuló energiaforrásokkal előállított hő- vagy villamosenergia-termelő kapacitások létesítése, biomassza, geotermikus energia, szélenergia, szerves hulladékok felhasználásának növelése, napkollektorok, napelemek telepítése.

 

 

A vissza nem térítendő támogatás mértéke a (bruttó - ÁFA-val növelt) beruházási költség 35%-a, de lakásonként, személyenként, családi házanként  legfeljebb 1.470.000,-Ft támogatást lehet elérni. Hitel esetén a hitel és a támogatás együttes összege lakásonként nem haladhatja meg a 4.200.000,-Ft-ot.

berci222 Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91754

 

Te ezt a Polo beirasra celoztad???

A Poloban egy 90 LE-s 1,6 literes common-rail turbodiesel motor van 230 Nm forgatonyomatekkal es 180 km/h max. sebesseggel. Mar ma is lehet venni. Adjak.

 

------

 

Amennyiben megis az Apterara gondoltal, nezd meg a wiki-page-t.

 

Max. seb. 140 km/h, az elektromotor nyomateka 60 ftlb (ami ~80 Nm, ami kb. egy 70-80 LE-s atlagos benzinmotor forgatonyomateka körül jar). Tehat feljön a pinceböl.

 

Mar evek ota fut. Le van tesztelve. Akik benne ültek kivetel nelkül azt allitjak, hogy egy atlagos US auto tulajdonsagait mindenben hozza.

 

Kiszallitani 10-13 kWh akkuval kivanjak, amivel 100 miles-t (~160 km) tud majd menni, ami ismet statisztikai adatok szerint az USA ótózasi igenyenek a ~80%-t lefedi.

 

Jövöre szeretnenek egy soros hibridet kihozni, amely fogyasztasa <2 liter lesz (itt az adatok meg kicsit ellentmondoak, van, ahol 0,78 liter szerepel, amit en sem hiszek el). 

 

A brossura itt talalhato:

 

http://www.aptera.com/brochure/APTERA_2009_2E_BROCHURE.pdf

 

Előzmény: advocatusdiaboli (91753)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91753
Akkor sem számolhatsz a sík úton, nyugodt körülmények között mondjuk 80km/h sebességhez szükséges teljesítmény-igénnyel. Vagy lesz egy olyan autód, ami egy komolyabb emelkedőn egyáltalán nem tud felmenni, viharos szembe-szélben csak vánszorogni tud, vagy ha jól megrakod, nem tud kijönni a mélygarázsból. Magyarán gyakorlatban használhatatlan lesz.
Tengelyteljesítményként kisautónál 20-30, középkategóriás családi autónál 30-40kW teljesítménynél kisebbel számolni sincs értelme, és a gyakorlatban ez is alig elviselhetően harmatos, vánszorgó verdát fog eredményezni.

Ugyanakkor pont az elektromos hajtás ebből a szempontból nagyon hálás lesz majd, hiszen a jó hatásfok - ellentétben a belsőégésű motornál - töredék részterhelésnél is megvan, a nyomaték-görbe közelíti az ideális vontatási görbét, és a nagy teljesítményt a használat zömében úgysem fogják igénybe venni. De abban a kis hányadban, amikor kell - akkor kell. Egy normális autó menjen fel az Alpokra normálisan - ha lejövet az energia jó részét visszatölti, az csak még jobb.
Előzmény: berci222 (91750)
berci222 Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91752

 

Van rola egy angol wiki-page is:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Aptera_2_Series

 

Előzmény: berci222 (91749)
berci222 Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91750

 

Ha 5 kWh/100 km megfelelo, akkor miert nem pl. 5 kW teljesitmenyu benzin/dizel autokat gyartanak most is?

 

Mert nem mindenkinek az az igenye. Es költsegekben es jelenleg nem az az optimalis megoldas. Szinte mindenki a mainstreamet veszi.

 

Különben egy pl. VW-Polo Bluemotion TDI hivatalos fogyasztasa (varosi, autopalya atlaga) 3,7 liter diesel. Az ~37 kWh 100 km-enkent, amiböl ~12-14 kWh-nyi energia lesz mozgasi energiava alakitva.

Es itt egy 4-szemelyes vasautorol beszelünk, amely 150 km/h-val is siman elegereszik, a sulya 1200 kg, ... !!

 

Ezen a lapon lathatoak a tulajdonsagai. Csemege krezi-nek is.

 

http://www.volkswagen.de/vwcms/master_public/virtualmaster/de3/modelle/polo/zahlen___fakten/technische_daten.detail.1.1.html

 

Előzmény: Törölt nick (91747)
berci222 Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91749

 

5kWh-val  nem lehet 100km-t autózni, ebbe ne éld bele magad.

 

Itt lehet nezegetni azt az autot, amelyikkel lehet. Eddig 4000 autora van elörendeles.

 

http://www.youtube.com/results?search_query=aptera+2e&search_type=&aq=f

 

Előzmény: krezidiesel (91744)
Heesh Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91748
Engem speciel csak az fog tudni kiszállítani a kocsiból, hogy komoly útfelújítások kezdődnek nemsoká, ami pont az utamba esik a melóhely felé, és +fél órát nem ér meg nekem a kényelem(autó). Akkor nyeregbe pattanok :) Amúgy kocsival gyorsabb, és nekem számít az idő, mert kevés a szabadidőm eleve. Na meg lusta is vagyok :)
De ha nem sok plusz idővel jár a kerülés, akkor lehet maradok a kocsinál. MAjd látjuk.
Előzmény: rev251 (91714)
krezidiesel Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91746
A piaci értékvesztés, és a lizingköltség (vagy a beruházott pénzed után elmaradt jövedelem) a legdurvább egy autónál, főleg ha újonnan veszed.
Előzmény: rev251 (91727)
krezidiesel Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91745

Akkor hiszem el, hogy van valamire való, használható akkupack (és a súly csont mellékes) ha az erőművek ilyenekre ruháznak majd be, mindenféle viztárolós, szivattyús energiatárolás helyett.

Nekik érné meg legjobban, főleg a szélerőműves rendszereket, és a csúcsidőket tudnák ezekkel stabilizálni. Szvsz óriási pénzeket tudnának megspórolni...

Előzmény: berci222 (91730)
krezidiesel Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91744

5kWh-val  nem lehet 100km-t autózni, ebbe ne éld bele magad.

100Wh/km-re számolnak még a fanok is egy olyan villanyautónál ami meg se közeliti a hagyományos kocsik menettulajdonságait.

És ez csak haladás. De egy autót klimatizálni , és világitani is kell, de jónéhány biztonsági elektronika is jelentősen tud fogyasztani (ABS, kormányszervó,ablakfűtés, ablaktörlő, és akkor még csak alap dolgokról volt szó).

A másik amiről majd minden villanyautó fan elfeledkezik a hálózati töltő és az akkupack hatásfoka, önkisülése. Mert ha a dizelautómat megtankolom, és letámasztom, akkor két hónap múlva is tele lesz , hacsak le nem lopják a tankomból a cuccot. Egy akkupackról ez nem mondható el.

De a jelenlegi elektromos hálózatok sem alkalmasak a nagyszámú villanyautó töltésére, sőt Mo-gon egy átlag háztartás villamos hálózata(240V/25A egy fázis) nem is birná el a marketingekben reklámozott gyorstöltőket.

Arról ne is beszéljünk, hogy egy  kisméretű ,lomha villanyautóval közlekedni nem veszélytelen...

Előzmény: berci222 (91743)
berci222 Creative Commons License 2009.08.05 0 0 91743

 

Pl. az iden a nemet aramfogyasztas eddig ~10%-t esett. Tartalek van böven. Nehany autot biztosan fel lehetne tölteni a különbsegböl.

 

Különben az Aptera megmutatja, hogy kb. hol a hatar. Egy teljes, komfortos tulajdonsagu ketüleses, klimatizalt, aramvonalas, sulyoptimalt, atlagos menettulajdonsagu autot ~5 kwh-val lehet 100 km-t mozgatni.

Ezek szerint az üzemanyagköltseg pl. a jelenlegi magyar aramaraknal (ha jol tudom) akkor ~250 ft/100 km-t jelentene (2,5 ft/km). Egy atlagos 6 litert fogyaszto auto üzemanyagköltsege pedig ~16-18 ft/km.

 

Előzmény: Törölt nick (91741)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.05 0 0 91742
mivel 1 kwh elégetett olaj termikus energiája megfelel 1 kwh áramnak a számítások szerint.
Előzmény: wulfin (91739)
wulfin Creative Commons License 2009.08.05 0 0 91740
magyarul a vegkovetkeztetes: a kovetkezo 10 evben a nuklearis energia folytatni fogja a megkezdett trendjet es megtermelet abszolut gwh-kban is csokkeni fog.
Előzmény: wulfin (91739)
wulfin Creative Commons License 2009.08.05 0 0 91739
jo nuklearis osszefoglalo van a drumon

http://europe.theoildrum.com/node/5631

par erdekes adat:

"The amount of nuclear electricity produced in 2008 is 2.1% below that of the record year 2006"

"the contribution from nuclear fission energy to the total amount of produced electric energy has decreased from 18% in 1993 to 14% in 2008."

"nuclear energy contributes now less than 2.5% to the world's end energy mix."

"The average age of these reactors is already about 25 years, and 130 reactors with a capacity of more than 90 GWe have an age between 30 and 40 years. A large fraction of those reactors will probably be decommissioned during the coming 5 to 10 years."

"Since the beginning of 2008, one reactor in Slovakia and two of the older reactors in Japan were shut down permanently, whereas not a single new reactor was completed. In fact, the year 2008 marks the first year since 1968, when not a single new reactor was connected to the electric grid. During the past 10-15 years, about 3-5 new nuclear power plants per year were connected to the electric grid on average, and an equivalent number of smaller and older reactors were decommissioned."

"it seems rather unlikely that even a net increase of the world-wide fission-produced electric energy is possible by 2015"

Hat ez nem tul fenyes jovo igy.
berci222 Creative Commons License 2009.08.05 0 0 91738

 

Monnyuk, hogy olyan, mint egy felvezetögyar. :-))

 

Ha összeall a teknyologia, akkó passzol az összes 400-500 parameter. Elkeszül az elsö müködökepes microprocessor/memoria, .... Meg lehet gusztalni,...

Aztan, ha indul a gepsor, utana havonta lehet szazezres nagysagrendben gyartani az alkatreszeket. Valahogy igy gondolom (legalabbis igy mondjak, latni nemigen latta senki).

 

Előzmény: ayantaqe (91737)
ayantaqe Creative Commons License 2009.08.05 0 0 91737
'mert az elsö is csak szeriagyartassal keszithetö el.'

Ette értettem, mert jelentésében nem volt nekem tiszta.
Előzmény: berci222 (91734)
berci222 Creative Commons License 2009.08.05 0 0 91736

 

Pl. ilyeneket lehet olvasni:

 

http://theeestory.com/articles/154

 

 

berci222 Creative Commons License 2009.08.05 0 0 91735

 

Én lassan atcsapok az ovatosan optimistak taboraba.

Viszont egy komoly fenntartasom maradt.

 

Gyakorlatilag ratette a kezet a kotonasag a cegre. Ha sikerülne valamit összehozniuk, elöfordulhat, hogy eveken keresztül csak katonai kütyükbe epitik be. Esetleg railgun-t fejlesztenek vele,...

Es a civil terület, a vellanyótózás tovabbra is csak varhat.

 

Ennek ellenere vannak egyeb projektek is. Pl. a Bosch is kemenyen hajt a 10-szer hatekonyabb Li-ion akkura, ...

 

Előzmény: wulfin (91733)
berci222 Creative Commons License 2009.08.05 0 0 91734

 

He?

 

Mi he?

Aszongyak, hogy egy ipari bariumtitanat gepsort tuningolnak. Ha megfelelö minösegü port tudnak gyartani, akkor attol a pillanattol fogva elharulnak a fö gondok es a mutatvany sorozatgyartasanak utjaban (allitolag) nincsenek mar különösebb akadalyok.

 

Előzmény: ayantaqe (91732)
wulfin Creative Commons License 2009.08.05 0 0 91733
http://en.wikipedia.org/wiki/EEStor#Skepticism

"Despite going into talks with numerous clients, including GM, Lockheed Martin, LightEV, Venture Vehicles, Zenn, and a number of others, no EESU prototypes have been publicly independently tested or acknowledged by anyone outside the company."
Előzmény: berci222 (91730)
ayantaqe Creative Commons License 2009.08.05 0 0 91732
'Azt mondjak, hogy ha meglesz az elsö darab, akkor gyorsan lesz több is, mert az elsö is csak szeriagyartassal keszithetö el.'

He?
Előzmény: berci222 (91730)
wulfin Creative Commons License 2009.08.05 0 0 91731
Igen, ez olyan technologia ha mukodik az mindent atrendez rovid ido alatt.
Előzmény: berci222 (91730)
berci222 Creative Commons License 2009.08.05 0 0 91730

 

3.5 KV-on kivanjak üzemeltetni az ultrakapacitast. Barium-titanat por adja a megfelelö felületet. Eddig ennek az ipari gyartasa volt a problema. Allitolag (van rola független tanulmany is) megoldodott sok minden.

Azt mondjak, hogy ha meglesz az elsö darab, akkor gyorsan lesz több is, mert az elsö is csak szeriagyartassal keszithetö el.

Különben kezdetben ~350 Wh/kg-t, majd 450-et, vegül 600-700-at kivannak elerni.

Pl. egy 30 kg-os 600 Wh/kg-os tarolo siman elvinne egy haztartast egy-ket napig.

Vagy pl. az Aptera 2e kisautojat 300-400 km-re.

 

Előzmény: dajtás (91717)
wulfin Creative Commons License 2009.08.05 0 0 91729
szerintem a korrekt elszamolas ha veszed az autoval kapcsolatos osszes koltseget (uzemanyag, biztositas, bekerulesi koltseg, kamat, ado, parkolas, garazs, autopalyadij, stb) es ezt km-re vetited es megnezed munkaba jarasra mennyi km megy.
Előzmény: rev251 (91727)
rev251 Creative Commons License 2009.08.05 0 0 91728
Ha a prémium kifut mondjuk 1 hónap múlva, ehhez még hozzá kell adni a vásárlási előjegyzési időt (pontosabban ennek átlagát), s akkor megkapunk egy kvázi leállási időpontot.
Mennyi most az előjegyzés? Rémlik, hogy néhány típusra kb. fél év. Lehet ez??
(Ex has. 3 hónappal számolnék.)
Előzmény: Törölt nick (91723)
rev251 Creative Commons License 2009.08.05 0 0 91727
Gépkocsi-költség
Én a gyakorlatban a benzinköltség mellé még egyszer annyival számolok, mint üzemeltetési költség (állapotontartás).

Ez a nem szórványos használat felett mindig használható ökölszabály.
nagy és kisfogyasztású kocsinál, motorkerépkpárnál is)

Feltételezi, hogy nincs extrém sok (vagy nagy költségű) baleset, meg a megkarcolt kocsit nem fényezik újra.
A piaci értékvesztést nem fedezi.
Előzmény: wulfin (91718)
hanyattesett Creative Commons License 2009.08.05 0 0 91724
És mi van, ha a probléma elodázása közben egy nagy konkurens a falnak megy és új élettér nyílik?
Előzmény: Törölt nick (91723)
Fulika Creative Commons License 2009.08.05 0 0 91722

"Hozzáteszem a budapesti kerékpár út hálózat katasztrofális, járdára egy csík, nesze p.raszt itt a bringaút hozzáállás uralkodik..."

Vidékhet képest még ez is istenes...

Előzmény: dajtás (91721)
dajtás Creative Commons License 2009.08.05 0 0 91721
Nem tudom, én nem ezt vettem észre. Pesten a körülmények ellenére trendi lett a bicajozás. Szórakozó helyek parkolója tömve van bringákkal, utakon is egyre több bringás van. Nagy örömömre sok leányzó is bicajozik szoknyában, vékony kis falatnyi toppokban :), szemből kifejezetten üdítő látvány.
Hozzáteszem a budapesti kerékpár út hálózat katasztrofális, járdára egy csík, nesze p.raszt itt a bringaút hozzáállás uralkodik...
Előzmény: ÁtlagFf_1963 (91716)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!