Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91794
Pontosan.Ezért elég a hajtáslánc egy elemének ismerni a nyomatékát és a hozzá tartozó fordulatszámát,hogy a motor teljesítményét megkapjuk.
Az tudjuk,hogy 140 km/h-hoz mekkora fordulatszám tartozik,már csak az a kérdés,hogy a 80 Nm nyomaték hol van számolva?
Ha a váltó után,a kreéknél akkor a teljesítmény cca. 10 Kw,ha elötte,akkor cca.100 kw

Így már érthető?
Előzmény: rev251 (91788)
Degeczi Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91793
mondjuk nem is túl meggyőző a gyártást bemutató videójuk
Előzmény: Törölt nick (91787)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91792
Ja,én is ezt mondom.:-)
Előzmény: Törölt nick (91787)
berci222 Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91791

 

Olvasd at gondosan, amit irtam!!

 

Előzmény: krezidiesel (91776)
berci222 Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91790

 

Voltál már usákiában?

 

Soxor. Jartal mar Californiaban?? Mert en ott is soxor voltam. Tudod, hogy hogyan allnak ott az uj dolgokhoz? Nem? En viszont igen.

Ezert elhiszem, hogy a 4000 elörendelö mar befizette a fejenkent 5 000 $-t es örömmel varja a robogot, vagy izet, vagy mi a fenet. :-))

 

Előzmény: krezidiesel (91774)
berci222 Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91789

 

Mi lenne, ha te is elöbb megnezned, hogy mit is terveznek?

 

A teljesítményt a kerékre kell számolni.

 

Igen. A ket elsö kerek agyaba van beepitve a villanymotor.

 

1 fokosnál nagyobb lejtön nem tud elindulni.

 

Akkor annal nagyobb mernöki teljesitmeny lesz, ha megis betartja a +igert ~10 mp-es gyorsitast 100 km/h-ra (villanymotor!).

 

Aptera Motors claims the Aptera 2 Series accelerates from 0 to 60 mph (0 to 97 km/h) in less than 10 seconds with a top speed over 85 mph (137 km/h).[4] Their first vehicle will be the all-electric Aptera 2e (formerly the Typ-1e) [5], with plans for a follow-on plug-in hybrid Aptera 2h (formerly the Typ-1h).

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Aptera_2_Series

 

(Ha ~700 kg-ot akarsz 10 mp alatt 100 km/h-ra, ami ~28-30 m/sec, akkor a gyorsulas ~3 m/s2, ami kb. 700*0.3=210 kp, ill. ~2000 Newton gyorsitoerönek felel +)

 

Előzmény: Törölt nick (91771)
rev251 Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91788
Ajjaj.
A ford.szám váltó áttétel nem változtatja a teljesítményt (a fogaskerék/stb. veszteségektől eltekintve).
Előzmény: Törölt nick (91771)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91787

Garazsban nem lehet autot fejleszteni.

 

Garazsban kendacsolni lehet, meg takolni, de az nem fejlesztes.

 

sb

Előzmény: Törölt nick (91779)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91786

Miert a GM-mel hozakodsz elo? Ok nem a Volt keslekedese miatt mentek csodbe, egyszeruen egy szarul menedzselt autoipari ceg.

 

Nezd meg a Fordot, nincs csodben, meg csak allami segitseg sem kellett neki.

 

Vagy lepj ki az USAbol, es nezd meg mondjuk a Volkswagent. Nyeresegesek, meg ma is. Igaz rajtuk segitett egy kicsit a nemet roncspremium...

 

A masodik negyedevben a BMW is nyereseges volt, pedig aztan a BMW semmit sem profitalt semmifele roncspremiumbol, es meg ma is szivja a faxt az USA lizinguzlet miatt.

 

Ilyen paradigmavaltas, amit az Apteraval vizionaltok, egyalalan nem fog megtortenni. a hajtasokban esetleg lehet forradalmi valtozas, de attol meg az auto auto marad.

 

Eros naivitas azt kepzelni, hogy az autoipar magatol fejlodott oda, ahova. A fogyasztok ezt akarjak. (Persze van mindig egy kis reteg, aki nem, oda be lehet torni garazscegekkel).

 

Raadasul az autoipart ne hasonlitsuk mar az energiaiparhoz, a ket szegmens innovacios kepessege, es a szandeka a folyamatos megujulasra teljesen kulonbozo.

 

sb

 

 

 

 

 

 

Előzmény: wulfin (91777)
rev251 Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91785
Teljesen egyetértek.

Ezzel párhuzamosan kérdeztem (1-2éve9, hogy tud-e valaki akkus-villanymotoros (nem hibrid*) alkalmazást , ami BOLTBAN MEGVEHETŐ (legyen ára, mindegy mennyi), legalább a luxusterületen.

Példának a csónakmotort hoztam fel, ott volna értelme is.
Ha lenne, ez azt jelentené, hogy az energiasűrűség megközelítette a benzinát (ha a fele, esetleg harmada, az már nálam adott esetben megközelítést jelent.

Akkor még nem volt ilyen (én nem találtam, de más sem mutatott semmit**).
Azóta persze lehet fejlődés (ld. az itteni infókat), de várom azt bizonyos boltban árult nem hibrid cuccot.



*A hibridnek is van értelme, amennyiben kisebb benzinmotor kell (gyorsításra ott a villany-akku is), il. a benzin motor nem fog a viszonylag rossz hatásfokú részterhelésen menni, "mindig" az optimális 2/3 tehelésen mehet

**Bár lehet, hogy csak elsüllyedt a hsz.
Előzmény: krezidiesel (91745)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91784

Te, a Salvor az nem fizikus veletlenul?

 

sb

Előzmény: krezidiesel (91776)
rev251 Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91783
Így csináltam (csak a vételárat nem számoltam, meg a használat végén a piaci értéket). Állapoton tartás szigorú (nem munkába jártam, termelőeszközről volt szó, napi rendelkezésre állásra volt szükség) - persze csak egy ideig, azután nem követtem tovább.

Kb ez az ökölszabály adódott. Lehet cizellálni de jobb ha ez lebeg az ember szeme előtt mikor kocsiba ül (vö.: "már két embernek is olcsóbb akocsi, mint a voat, mert országúton 6l", stb).
Akár magáncélból, akár azért, mert tudnia kell, mibe kerül egy kiszállás x-be.
Előzmény: wulfin (91729)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91782
miért,szerinted am motor tengelyére számoljuk inkább a nyomatékot,és 100Kw-s moci van benne?
Előzmény: krezidiesel (91780)
wulfin Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91781
Sok nagy dolgo garazsban szuletett, mint ahogy ez is, de mar tul van ezen a fazison.
Előzmény: Törölt nick (91775)
krezidiesel Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91780

Mi van???

 

Előzmény: Törölt nick (91771)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91779
Garázsban is lehet kifejleszteni érdekes dolgokat,viszont akkor nem autót fog belöllet készíteni az illető,hanem szabadalmazza és licenszeli gyáraknak,utánna meg elmegy az ISS-re nyaralni.
Előzmény: Törölt nick (91775)
wulfin Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91777
"Folyamatosan vizsgaljak a lehetosegeket, es meddig jutottunk el?"

A csodig. Legjobb pelda erre a GM. Addig tokoltek a Volt projekttel mig a startup-ok 0-rol reg leleptek oket.

Ez tipikusan olyan paradigma valtas amitt uj 0-rol indulo cegek tudnank megnyerni. De jellezo ez az egesz mai energia iparra ahol nagy valoszinuseggel az oriasok nem tudnak valtani, be vannak ragadva a mokuskerekbe.
Előzmény: Törölt nick (91772)
krezidiesel Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91776

Ismételd át amit fizikábol általános iskolában tanitottak.

A kW teljesitmény mértékegység, a kWh az munka energia.

5kWh munkát meg nem csak egy 5kW-os motor tud leadni 1h alatt...

Ahogy 100km megtételéhez valoszinü nem egy orányi haladás tartozik.

stb,stb...

 

Előzmény: Törölt nick (91747)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91775

Ha nem kevlar, akkor meg uvegszalas muanyag. Vagy sima muanyag valamilyen vazon.

 

De az meg az atomjaira hullik, ha csak egy kis utest is kap.

 

"Sok olyan dolog van amit nem oldottak meg aztan valaki egyszer csak jott es megoldotta"

 

Csak az ilyen megoldasok nem a faluvegi garazscegekben szoktak szuletni, hanem kutatokozpontok vagy nagy cegek laborjaiban.

 

sb

Előzmény: wulfin (91768)
krezidiesel Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91774

Voltál már usákiában?

Láttad mekkora vasakkal járnak az emberek?

Egy átlag jenki be se fér egy ilyenbe...

:-)

Ezek csak probálkozások fenntartani a fenntarthatatlant...

Előzmény: berci222 (91769)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91772

Igen, ez a rizsa resze.

 

Az alapanyagot ugyanugy meg kell venni nekik is, ami baromi draga, es egyre dragabb lesz, mert a repulogepipar egyre tobbet sziv fel belole. Lehet hogy magat a gyartasi  folyamatot teljesen automatizaljak (iszonyat beruhazast igenyel, az ilyen gyartosorokat nem ket fillerert adjak) de amit megsporolnak, az esetleg a laminalas kezi munkaja, de eros ketsegeim vannak, hogy teljesen ki tudjak hagyni belole a kezi melot, kulonosen a komplex reszeknel.

 

A kemenyites ugyanannyi ideig tart, azon nem segit az automatizalas...

 

Szoval eloszor viritsak a szeriagyartmanyt, meg az arat, aztan majd meglatjuk.

 

Komolyan azt hiszitek, hogy egy normal autogyarban ez nem merul fel, hogy ilyet kene csinalni? Folyamatosan vizsgaljak a lehetosegeket, es meddig jutottunk el? Az M3 meg az M6 kompozit tetejeig. Draga retegmodellek egyszeru alkatreszeiig. 

 

Nem csodalkoznek, ha ez ugyanugy egy kamu projekt lenne, mint a magyar Solo-Duo.

 

sb

Előzmény: berci222 (91766)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91771
A kerék max sebeségel 21,71 ford/sec-et tesz,ami 80Nm-el számolva 10,9kw teljesítmény.
A teljesítményt a kerékre kell számolni,nem a motor tengelyére,mivel ha a motorra számlojuk,akkor 109 KW-s teljesíményt kapunk.(áttétel 1:10-hez)

A kerék felületén az erő 140N,vagyis indulásnál egy felnött ember vissza tudja tartani a kocsit.
1 fokosnál nagyobb lejtön nem tud elindulni.
Előzmény: berci222 (91754)
wulfin Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91770
"Auto?"

Ezt a kifejezest at kell ertelmezni, ezt teszi ez az AUTO:)
Előzmény: krezidiesel (91767)
berci222 Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91769

 

Beraktam az altalam erdemesnek tartott linkeket.

Neked robogo, shadowbullnak izé.

Californiaban meg ilyenekkel akarnak nehanyan jarni. Reszemröl ennyi.

 

(Rendszerben kellene gondolkodni)

 

Előzmény: krezidiesel (91767)
wulfin Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91768
Nem kevlar. De mondom pont ez a lenyege, hogy olcson meg tudtak ezt oldani. Sok olyan dolog van amit nem oldottak meg aztan valaki egyszer csak jott es megoldotta, ez egy ilyen (legalabb is az eddigi infok alapjan, de varjuk meg mig elindul a gyartas)
Előzmény: Törölt nick (91765)
krezidiesel Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91767

Auto?

Ez egy 3 kerekü robogo...

Ugyanez egy apro dizelmotorral se fogyasztana 1l-t százon.

Itt nem a villany a trükk, hanem a méret.

Ha az autok méretét igy elkezdenék csökkenteni, az is jelentős előrelépés lenne, takarékosság terén.

Előzmény: berci222 (91749)
berci222 Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91766

 

(mielott valaki belemkot: terveztem mar szenszalas kompozit alkatreszeket, targyaltam beszallitokkal, ugyhogy van nemi ralatasom, mit hogyan csinalnak, es mi mibe kerul)

 

Pedig ugy tünik megsincs. Es ez az allapot valszeg addig tart, amig ugy vitatkozol, hogy nem nezel utana semminek.

 

Megeccer:

http://en.wikipedia.org/wiki/Aptera_2_Series

 

Abbul + ilyesmiket lehet kiolvasni (persze bele kell nezni):

 

Aptera Motors uses composites in its construction, both to reduce weight and allow the unconventional body shape. This would normally be prohibitively expensive, but their Panelized Automated Composite Construction (PAC2) process fully automates the manufacture of the composite body

 

Előzmény: Törölt nick (91765)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91765

Kevlar karosszeriat a budos eletben nem fogsz olcson sorozatgyartani.

 

(mielott valaki belemkot: terveztem mar szenszalas kompozit alkatreszeket, targyaltam beszallitokkal, ugyhogy van nemi ralatasom, mit hogyan csinalnak, es mi mibe kerul)

 

sb

Előzmény: wulfin (91763)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91764

"de inkabb csinaltak a nagy vasakat es mennek csodbe. "

 

Bocsi, de nincs osszefugges.

 

"Igen ilyen peldaul egy hummer $20/gallon-nal. "

 

Ez az, hozzal csak peldat a masik vegletbol. Mintha az az lenne a kerdes, hogy vagy Hummer, vagy Aptera.

 

Ott alljunk mar meg egy szora, hogy egyaltalan kinek kell 2 uleses auto?

 

Tudom, az autok tobbsegeben 1 ember ul, es 30 kilometernel rovidebb tavra hasznaljak havonta.

 

Csak abba nem gondol bele senki, hogy ezek az autok aztan hetvegen 4 szemellyel mennek a nagymamahoz 300 kilometerre, meg mennek a tengerpartra, meg ki tudja hova.

 

Arra meg nagyon keveseknek van lehetosege, hogy 2 autot tartsanak fenn, egyet varosban szaladgalni, egyet meg amikor messzebre kell menni.

 

sb

Előzmény: wulfin (91761)
wulfin Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91763
Ennek az autonak pont a kompozit kaszni olcso sorozatgyartasa a lenyeg.
Előzmény: Törölt nick (91762)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!