Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 91889
Mondjuk ugy,hogy a 10 000 W-n a váltó vesztesége 500-1000 W,és a motor vesztesége pedig 2000 - 4000 W.
Mivel a motor 80 kW-s,ezért a csúcs teljesíményen a vesztesége min 4 kW.(95%)tehát a hűtést ilyenre kell méretezni.

Továbbá a teljesíményelektronikának is van vesztesége (3-10%)
Alacsony fordulatszámon az is levesz 300-1000 W-t
Az aksinak is van belső vesztesége(ellenálás miatt),azt nem tudom (akarom) kiszámolni.

tehát alsó hangon "normál"(10 kW) üzemi körülmények között elfüstöl 2800 W,ami 28% , rossz esetben pedig 60%-ék.
A valós érték valahol a kettő között lehet,attol függöen mennyit csiszolták a szerkezetet.

A fenti értékeket a motor méretének csökkentésével lehet csökkenteni.
Előzmény: berci222 (91885)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 91888

"Ha tenyleg az unios atlag felen vannak, akkor gondolom meg egy ideig mehet tovabb, amig elerik az unios szintet. "

 

Hát az pedig nagyon érdekesen fog kinézni, mert esetleg Indiában is kedvet kapnak. Úgy gondolod.... mennyi lesz szerinted a világ éves autógyártása 15 év múlva? 100 millió darab? Nem inkább még több?

Szerintem ezt a nyugati társadalmat (ez a gyarmatbirodalmi központok társadalma)nem lehetséges felskálázni ekkora méretekre, valaminek közbe kell jönnie ami megállítja.

Előzmény: Törölt nick (91886)
berci222 Creative Commons License 2009.08.07 0 0 91885

 

és 10 kW-n kb. 40-50% hatásfokkal müködik.

Miert pont 40-50%-kal? Szerintem meg >90%-kal.

 

Ha a kerekagyba vezetett energia fele höve alakulna :((((, akkor 5 kw füstölne el folyamatosan (az annyi lenne, mint egy fakalyha teljesitmenye). :-((

 

A droton bemegy a delej a vellanymotorba. Szerinted mi lesz az energia nem kinetikaiva alakult reszevel? Hova megy? Vörösen izzik a kerekagy?

 

Mas.

A motor (amelynek a max. nyomateka 81 Nm), meg le van attetelezve egy 10-es faktorral (gearbox), akkor max. 810 Nm kerülhet a kerekekre. Ez pedig pedig egy ~500 LE-s benzinmotornak is tiszteletere valna.

Különben ekkora nyomateknak megfelelö eröt biztosan nem tud atvinni a ket kis kerek.

 

Aptera have displayed two prototypes at the Technology, Entertainment, Design (TED) conference held annually at Long Beach California and have revealed more specifications for the 2009 production 2e that we reported on just days ago. The big news is finally some specs for the powertrain. The 1500lb (680kg) curb weight Aptera 2e will have a 60 ft/lb (81 Nm) electric motor driving the front wheels through a 10:1 single speed gearbox with power provided at 336 volts by a 10 – 13 kw/hr Lithium iron phosphate battery pack.

 

http://www.gizmag.com/aptera-2e-specification-released/10903/

 

Előzmény: Törölt nick (91882)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 91884

Nem..nagy... nem nagy... de kaland azért, lényegében egy gázkazán a szokottnál nagyobb hőcserélő felülettel, mert a kipufogó gáz nem olyan magas hőmérsékletű mint a gázégő amit tud. Kondenzációs kellene legyen az is.

Ezért mondom, hogy háztartási célra a rosszabb hatásfokú motor végül is jobb.

Előzmény: krezidiesel (91861)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 91883
Egészen pontosan mitöl is fog tudni növekedni kína mondjuk 2010-ben?
Lakásbol és autóbol már nagyjábol a felén vannak az unios átlagnak.Ami azt jelenti,hogy a régi növekedési ütem alapján pár éven belül elhagyják az uniot.Miközben a német fizukkal nme lehet öszssanolítani a kínait.

Hmmm.többen oktober 1-et jelölik meg kritikus időpontként.Kiváncsi leszek rá:-)
Előzmény: Törölt nick (91881)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 91882
Van benne 1:10-es váltó,ami önmagában jelent 5-10% veszteséget.
A brossura szerint 109 kW a max teljesíménye a motornak.
Vagyis ha a motort 130% rövid idejű túlhajtásra méretezik,akkor 80 kW a teljesíménye,és 10 kW-n kb. 40-50% hatásfokkal müködik.
Ha nem képes így gyorsítani,és kisebb a villanymotor,akkor közel kétszer akkora távot képes megtenni a jármű.
Előzmény: berci222 (91878)
Vadista Szandál Creative Commons License 2009.08.07 0 0 91880
Aki eltér a központilag elfogadott paradigmától azt megregulázzuk.

http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=119465&is=1


Megregulázzák az amerikai olajpiacot! De hogy?
2009.08.07 11:46

Megosztás
Az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) tegnap új szabályozást hagyott jóvá, amelyben az olajipar transzparenciáját kívánják helyreállítani. A rendelet értelmében büntetni fogják azokat, akik manipulálni próbálják a piacot. A felügyelő szervek tehát nemcsak a spekulánsokat kívánják megregulázni, hanem az olajipari szereplőket is.
Vadista Szandál Creative Commons License 2009.08.07 0 0 91879
http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?h=1&k=2&i=119454

Állandóan le kell szabályozni az atomerőművet
2009.08.07 09:37

Egyre drágább fenntartani a magyar villamosenergia-rendszert, mert nincsenek benne szabályozásra alkalmas erőművek.

Komoly áramtúlkínálat alakult ki az idei első negyedévében Magyarországon, mivel a fogyasztás a válság következtében visszaesett, de a kötelező átvételi rendszer (KÁT) keretében átveendő villamos energia mennyisége emelkedett - írja a Világgazdaság egy az MVM-ben készült tanulmányra hivatkozva. Az említett időszakban 44-szer kellett a rendszerirányítónak leszabályoznia a hazánkban legolcsóbban termelő Paksi Atomerőművet, de a szabályozásra használt többi erőművünket sem ilyen célokra tervezték.

"Az utóbbi években a szabályozási költségek rendre az előző évi másfél-kétszeresére nőttek" - idézi a lap a tanulmányt.

Lesz még rosszabb

A hazai szélenergia kapacitások tervezett bővítése, illetve a Pakson felépíteni tervezett új nukleáris blokkok miatt a villamosenergia-rendszerünknek a mostaninál érdemben nagyobb szabályozható erőművi kapacitásokra van szüksége. A legjobb megoldás az MVM szerint az lenne, ha két lépcsőben telepíthető, két darab hatszáz megawattos blokkból álló szivattyús-tározós erőmű épülne az országban.

Ez ugyanis az áram-túlkínálatos időszakban pótlólagosan belépő nagyfogyasztóként vizet szivattyúz fel egy hegytetőre, majd szűkös kínálat idején lezúdítja azt a völgybe egy turbinán keresztül, így termelve áramot.

Az MVM maga is építene ilyen erőművet, a szükséges elsődleges energiaforrás-választási engedélyt már több mint két éve megkapta a Magyar Energia Hivataltól, helyszínt azonban még nem választott. A Dunakanyart és a zempléni térséget minősítették a legalkalmasabbnak. Az előbbi mellett az szól, hogy völgytározót nem kellene építeni (ott a Duna), míg a Zemplénben az egykori bányák üregei kínálnak tárolós lehetőségeket.

Oroszki Lajos, a Mavir vezérigazgató-helyettese a VG-nek azt mondta, hogy boldog lenne, ha épülne ilyen erőmű az országban, de a mostani sok jelentkező közül nem látni, hogy melyik veszi igazán komolyan a feladatot.
berci222 Creative Commons License 2009.08.07 0 0 91878

 

Ráadásul a villanymotoroknál az alulterheltség hatásfokveszteséggel jár.

Igen. Ezert tervezik az optimumra a motorokat. tahat, pl. egy Aptera akkor van jol megtervezve, ha a 60-100 km/h tartomanyban a motor a legjobb hatasfokan müködik. A nehany masodperc gyorsitasnal fellepö plusszveszteseg pedig nem olyan fontos.

Egy kerekagyba epitett motornak nincs sebvaltoja. Pl. 10 km/h-kent fordul, mondjuk  800-at. Akkor 40 km/h-nal 3200-as fordulat, 100 km/h-nal pedig 8000-es fordulat. A max. teljesitmeny körüli erteket pedig szinte barmely fordulatszamon le tudja adni.

 

amiket ha összegzünk,könyen eljuthatunk 30-50% veszteségig,az akis és a kerék között.

 

Kb. 30% a veszteseg. De az aksiba betaplalt (a halozati kanocon befolyt) es a kerekre atvitt energiahoz viszonyitva.

 

Előzmény: Törölt nick (91838)
berci222 Creative Commons License 2009.08.07 0 0 91877

 

Ha valakit erdekel (megegyszer) a Shai Agassi nevü gentleman egy teljesen elektromos autoinfrastrukturarol almodozik (es pl. felesleges közbensö lepesnek tartja a hibrid autot).

 

Es esküdözik, hogy a munkassaga eredmenyekeppen 2011-2015 között az elektromos autok szama 1 milliorol 10-re nö.

Ö egy akkucsereberet tart megvalosithatonak es esszerünek.

Ugy, mint ahogyan a gazpalackot lehet cserelni a konyhaban ugyanez az autoakkuval.

Elsö mintaorszag Izrael, ahol kormanyszinten tamogatjak az 5letet. Izrael egy közlekedesi "sziget", ahol az elkepzeles bevezetese optimalisnak tünik.

 

20 perc.

http://www.ted.com/talks/lang/eng/shai_agassi_on_electric_cars.html

 

berci222 Creative Commons License 2009.08.07 0 0 91876

 

Ebben teljesen igazad van.

 

(Különben az "akkori" normaknak csak akkor felelt meg, ha belekalkulaltad, hogy az üzemanyag költsegszempontbol mellekes. Pl. az 535-ös normalbenzines ugy elfogyasztotta a varosban a 15-17 litert, mint a huzat. De akkoriban egy 320-as, 420-as mercedes sem volt a takarekossag mintapeldanya. A mai pl. 118d viszont valoban a MAI abszolut elvonalban van).

 

Előzmény: Törölt nick (91871)
Fulika Creative Commons License 2009.08.07 0 0 91875
Az lehet, de egész eddig eletromos autó kontra hagyományos volt a téma.
Előzmény: Törölt nick (91874)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 91874

Speciel nem erre gondoltam, a Prius-M3 osszehasonlitasnak nem sok ertelme van, azon kivul, hogy mokas elgondolas.

 

Mondjuk ez mar erdekesebb http://www.timesonline.co.uk/tol/driving/used_car_reviews/article3552994.ece

 

Arra gondoltam, hogy a hagyomanyos meghajtasu modelleknel, ami a Toyota kinalatanak is a tulnyomo reszet teszi ki, a BMW jobb fogyasztasi adatokkal rendelkezik.

 

sb

Előzmény: Fulika (91873)
Fulika Creative Commons License 2009.08.07 0 0 91873
Főleg, ha Jeremy Clackson hasonlítja össze. Ha én csinálnám a tesztet, hidd el, a bmw duplát fogyasztana, mint a prius ;)
Előzmény: Törölt nick (91871)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 91872
Elöször legyen elektromos autó,utánna lesznek erőművek is:-)
Előzmény: Törölt nick (91863)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 91871

Az akkori ertek megfelelt a kategoria atlaganak.

 

Manapsag meg a kategoria legjobbja, direkt osszehasonlitasban uti meg a nagyon zold Toyotakat is.

 

es ezt megveheted, akar holnap. Nem pedig igergetsz, hogy majd jovore talan megcsinaljuk.

 

sb

Előzmény: berci222 (91867)
berci222 Creative Commons License 2009.08.07 0 0 91870

 

A következő generáció, a mai gyerekek joggal fogják a szemünkre vetni, hogy eltékozoltuk az erőforrásokat, ...

 

Különösen dühösek lesznek, ha megtudjak, hogy mennyi energiat vettünk ki a napbol. Azert majd kicsit megnyugodnak, ha megtudjak, hogy meg mennyi maradt nekik. :-)))

 

Előzmény: hanyattesett (91864)
berci222 Creative Commons License 2009.08.07 0 0 91869

 

Ilyeneket nem nagyon keszitenek. Nincs valos igeny (meg) ra.

Különben, ha ilyen picurka a generator, gondod lesz, ha nagyobb fogyasztot kötsz ra. Ugyanis egy vakkanassal leall.

 

Ez egy pofas kis diesel generator (igaz leghüteses). Ennel kisebbet nem igen erdemes venni.

 

http://www.kipor.com/prouducts_rueal.asp?info_id=243

 

Előzmény: wulfin (91862)
berci222 Creative Commons License 2009.08.07 0 0 91868

 

A betáplálás az igazi agymosás!!!

 

A vilag PV kapacitasanak 60%-a van Nemetorszagban. Annak a 2/3-a Del-Nemetorszagban. Annak a nagy resze Bajororszagban.

Es kepzeld. Az összes agymosott taplalja befele, gyömöszöli az aramot a halozatba. Mi lenne, ha rad hallgatnanak?

 

(Az egesz alapja egy megfelelö törvenyi keretrendszer, amely garantalja, hogy az inveszticio megterül). Persze remeteknek ez nem jarhato ut.

 

Mar evek ota merengsz a VW-diesellel müködtetett generatorrol. Hogyan all a projekt jelenleg??

 

Előzmény: krezidiesel (91859)
berci222 Creative Commons License 2009.08.07 0 0 91867

 

A BMW 15 ev alatt 30%-kal csokkentette a flottafogyasztast,

 

Ez rendben is van. Dicseretes is. Viszont kicsit arnyalja a kepet, ha a 15 evvel ezelötti ertekeket veszed (ami köztudottan tul magas volt).

 

Előzmény: Törölt nick (91856)
padisah Creative Commons License 2009.08.07 0 0 91866
milyen gyerekek? ;(
Előzmény: hanyattesett (91864)
wulfin Creative Commons License 2009.08.07 0 0 91865
Na egy ujabb csodaaksi:

http://timesofindia.indiatimes.com/news/health-science/science/Tiny-battery-traps-solar-power-to-run-a-house-for-24-hrs/articleshow/4854050.cms

"Researchers at Ceramatec have created the disk, which can hold up to 20-kilowatt hours, enough to power an entire house for a large portion of the day."


hanyattesett Creative Commons License 2009.08.07 0 0 91864
A következő generáció, a mai gyerekek joggal fogják a szemünkre vetni, hogy eltékozoltuk az erőforrásokat, a helyett, hogy egy működő gazdaságot hoztunk volna létre...
Előzmény: Törölt nick (91863)
wulfin Creative Commons License 2009.08.07 0 0 91862
"Most pl aggregátort tervezek belőle épiteni, arra is nagy igény lenne."

Nekem is jo lenne egy ilyen dizel aggregator, a padlasra ki is van vezetve a vizes kor hozza. De nekem valami nagyon kicsi kene, 500 watt elektromos, 1.5kw ho boven eleg. Ilyen kis teljesitemnyueket amit neztem egyik se volt vizhuteses.
Előzmény: krezidiesel (91859)
krezidiesel Creative Commons License 2009.08.07 0 0 91861

Kipufogó hőhasznositó nem nagy kaland, főleg kis teljesitményű motorra, EGR-hűtőből kell pár darabot beszerezni csak hozzá.

Én a sajátomra egy nagyot akarok épiteni rozsdamentes csövekből, és egy öreg bojlerből.

A földgáznál meg lassan a gázolaj is olcsóbb, más éghető olajokról nem is beszélve...

Előzmény: Törölt nick (91860)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 91860
"Most pl aggregátort tervezek belőle épiteni, arra is nagy igény lenne."

 

Ezt én is forgattam a fejemben, hogy földgázra alakítva, a rengeteg jóálapotú de kiselejtezett motor jobban lenne hasznosítva mint a beolvasztásukkal.

Az bonyolítja a dolgot, hogy egy kazán szerű szerkezet is kell hozzá, mert a kipufogógázt is hasznosítani kell.

Előzmény: krezidiesel (91859)
krezidiesel Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91859

A betáplálás az igazi agymosás!!!

Ha valamivel megéri zsonglőrködni az csak a házi energiatermelés, és energiafüggetlenség, és  csakis úgy hogy senkinek se adok belőle.

Sőt titkolom, hogy van.Leginkább az áramszolgáltató előtt.

Nem mert irigy vagyok , hanem mert mások irigyek. 

Ha pikolaj, meg energiaválság lesz, az első amiért célpont leszel az a jól működő házi energetikai rendszered amit felépitettél, utána a háztájiban fellelhető kaja-pia és  utána jön majd esetleg(ha van) a 16 éves modellalkatú lányod...

Költséghatékonyság?

Ha valóban lesznek hibridek, és jó akkupackok amik már most állitólag félmillió km-t tudnak, akkor lesznek törött, megunt, (stb) szétbontott autók is amikből ezeket ki lehet majd szerelni.

VW tdi motorokat 100eft-ért lehet kapni, és igen jó motorok.Annyi van belőlük.

15 évvel ezelőtt csak egy 1,6-os szivódizel fűzött blokk felújitása anyaggal a gépműhelyben volt ennyi. És az a forint nem a mai forint...

Rakjuk is hajóba, meg minden régebbi vasba, a régi motor felújitása helyett.

Most pl aggregátort tervezek belőle épiteni, arra is nagy igény lenne.

Előzmény: berci222 (91854)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91858

"Ha megis valamilyen (pl. PV) energia elöall, akkor sokkal celszerübb azt a halozatba betaplalni, mint otthon minimalis hatasfokkal zsonglörködni vele. "

 

Minimális hatásfok? Szerintem az is kell. Ha pl. 10KW al megy a fűtés, melegvíz akkor pl. 30% hatásfok esetén e-hez el kellene használni folyamatosan a 4.3KW elektoromos energia áramot, ami elég soknak tűnik. Talán nyáron, kell ekkora hatásfok.

Az energia termelés hatásfoka annál jobb minél kisebb egységekben, elszórtan csinálják, a hőt úgy lehet hasznosítani a legjobban.

Előzmény: berci222 (91854)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91857
En a kicsik letjogosultsagat csak ebben a kategoriaban latom, bar nekem nyilvan fent van a szemellenzo.

http://www.paganiautomobili.it/english.htm

Bar a motorokat ok is nagytol, jelen esetben a Mercitol veszik.

sb
Előzmény: Törölt nick (91853)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.06 0 0 91856
" Vagy te mit neveznel forradalminak pl. a BMW jelenlegi termekpalettajaban?"

Idezz legyszives tolem olyan hozzaszolast ezen a topikon, amikor en a BMW barmelyik termeket forradalminak neveztem.

Ja hogy nem megy?

Viszont ha mar takarekossag: A BMW 15 ev alatt 30%-kal csokkentette a flottafogyasztast, es kategoriajaban a legalacsonyabb fogyasztasu tipusokat kinalja.

Amugy meg erre erdemes odafigyelni, persze a hirszerkeszto szubjektiv marhasagait ki kell hagyni, mert semmifele olcso markarol nincsen szo. A lenyeg az alacsony fogyasztasu/nullaemisszios varosi kisauto.

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2009/08/06/teszko-gazdasagos_markat_tervez_a_bmw/

sb


Előzmény: berci222 (91850)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!