biztos vmit rosszul csinálok, de engem még sose akartak szopatni a rendőrök. és szóváltásom se volt velük. viszont mindegyikkel normálisan el tudtuk intézni az épp aktuális dolgot, akár igazoltatott, akár megbüntetett.
Ha az intézkedő közeg nem ismeri a szabályokat? 1. A JQA - de ezt ne mond neki!!! :-) 2. Udvariasan világosítsd fel és finoman jelezd, hogy nézzen utána!!! (Egy ismerősöm KRESZ könyvvel a kesztyűtartóban jár, amikor először láttam, röhögtem rajta, de az idő őt igazolja!) 3. Ha bármi más után kérdezősködik jelzésszerűen kérd el a jelvénye sorszámát... 4. Esetleg említsd meg a BM kommunikációs "csoportját", régebben volt már szó róla... Ha jól emlékszem: police kukac bm pont gov pont hu a címük...
5. Indulás előtt mindig ellenőrizd az elsősegélycsomagodban a mull-lap szavatossági idejét... :-D
A kereső hozott ebbe a topikba, mivel nappali menetjelző lámpára kerestem rá, és itt,- jócskán ezelőtt-, volt szó erről a szerkezetről.
Kérdezni szeretném van-e ennek használója, és vannak-e tapasztalatok?
Én amióta lehet, használom, 3 vagy 4 éve. Többször kellett már magyarázkodni az igazoltató rendőrnek, de eddig viszonylag simán ment a dolog. (Műszaki vizsgán legalább kétszer voltam amióta megvan, sose szóltak miatta.)
Ma viszont öt egy ellen arányban kellett felvilágosítani a közegeket arról hogy mi is az a nappali menetjelző lámpa. És olyan hangnemet engedtek meg maguknak mint amit egy szerbiai rendőrtől hallottam legutoljára.
Szóval a KRESZ értelmezése: Mi van akkor amikor az intézkedő rendőr nem ismeri a szabályokat, ami még nem is lenne nagy baj, de amikor nem jön össze neki a fellépés, erőlködni kezd, mindenáron keresni akar valamit? ( talált is radardetektort az ablakban, de az se jött össze neki)
az elsőbbségadás azt jelenti, hogy nem kényszerítheted hirtelen fékezésre vagy irányváltásra. Enyhe lassításra viszont igen. Szal ha nem kellett fékeznie, akkor bekaphassa...
Ha már előtte átment a másik forgalmi sávba, akkor nem lépte át, mégis ott van a túloldalon, de ez a jelek szerint nem így értelmezi mindenki. A 38.§ arról szól, hogy a sávon belül pl. egy biciklist azért megelőzhetsz akkor is, ha nem látod be a kanyart, feltéve, hogy nem érinted a záróvonalat.
18.§. c. A záróvonalat érinteni és átlépni nem szabad.
Elképzelem, ahogy magyarázod a rendőrnek. Biztos úr, láttam a 30as táblát, azt jelenti, hogy a 30km/h sebességet átlépni nem szabad. De mivel fél órája 120szal megyek, közelébe se voltam a 30nak, így nem is tudtam átlépni :o))))))
"34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;"
(8) Tilos előzni: c) be nem látható útkanyarulatban, illetőleg bukkanóban, kivéve, ha az úttesten egyirányú forgalom van, vagy záróvonal van felfestve és az előzés annak érintése nélkül végrehajtható;
tehát a záróvonal kezdete előtt kimehetek előzni bukkanóban, majd a záróvonal végén visszajövök, a bukkanó túloldalán, igaz? Az, hogy közben jön 2 kamion szembe, kitérdekel :o))
18. § Útburkolati jelek c) záróvonal: hosszirányú folytonos vonal, amely az úttest felezővonalát jelzi, illetőleg a két forgalmi irányt, a forgalmi sávokat egymástól, vagy a nyílt villamospályát a forgalmi sávtól választja el; a záróvonalat járművel sem átlépni, sem érinteni nem szabad; ha azonban közvetlenül a záróvonal mellett terelővonal is van, a záróvonal a terelővonal felől - az előzésre, illetőleg a bekanyarodásra vonatkozó szabályok megtartásával - átléphető;
Ennyit mond a KRESZ. Lehet vitatkozni meg mondani a példákat a magyarázó részből ...
"az előzni tilos tábla azt jelenti, hogy a tábla vonalától előzni tilos, - tehát a megkezdett előzést a tábla vonaláig be kell fejezni - vagy a még a tábla előtt megkezdett előzés a tábla után is be lehet fejezni."
"Vannak érdekes szituk, nem tom, megvan-e még, Enesén volt egy olyan hely, ahol volt egy darab záróvonal, de nem volt előzést tilsó tábla, csak balkanyart tiltó. Itt pl. - a közvélekedéssel szemben - lehet előzni, de csak úgy, hogy a vonal előtt megkezded, és utána befejezed."
húha, érdekes lenne, ha így lenne :o))) Mindenki kerülgetné a záróvonalakat :o)) Akkor ha meg van szaggatva a záróvonal, akkor megkezdhetem az előzést, de nem jöhetek vissza? :o)))))
Szóval ez így marhaság, maradjunk annyiban ;o) Záróvonal azt jelenti, hogy azon a részen nem lehetsz az úttest másik oldalán.