ez azt jelenti, hogy itt veszek egyet, hazaviszem átcsavarozom a rendszámot, vagy mást azért fizetek? mert vám most sincs vagy nem sok. és mennyi az elidegenítési idótilalom? ha van
Tom
sziasztok!
3 kérdésem van.
1.mit tudtok a franciaországban v.(eu) bevezetendő korkorlátról, tehát, hogy bizonyos kor után nem értékesíthető az autó.
2. mi van ha egy rokonom v. barátom nekem ajándékozza a kocsiját 0 ft-ért?, mit vesznek figyelembe a vámosok , miért, hogy lehet kikerülni?
3. ha külföldön élek van -e valami kedvezmény a behozatalra, amikor hazamegyek.( hivatalosan vagyok kint)
kösz
Tom
Sajnos én is nagyon jól tudom, hogy irtó sok jön rá, de nem akarok kisebbet. (akkor meg fizessek....LOL :)))
Csak érdekelne mennyi a kinti offline ára mondjuk egy 98asnak, ha esetleg vki meg tudná nézni.
Thx!
Sajna még nincs infóm. De ha lesz azonnal írom. Egyébként szívesen válasszolok emilekre, de mindenkinek ugyanazt tudom írni :-)))
Egy kicsit később leírom az összes rendelkezésemre álló infót.
Örülök hogy végre feléledt a topic. Én is autóvásárláson vagyok, és jobban szeretném kintről megoldani. Na persze ha nem csak szivatásból áll a dolog, vagy esetleg "jó" ismeretséggel. Jelenleg egy Alfa 145 Qv-t keresek, de neten elég húzós árak vannak. Minél újabbat szeretnék, és érdekelne mik az offline árak kint. Ha esetleg ebben tudnátok segiteni, az nagyon jó lenne.
Intarzia vannak már részletek autó behozatalról?
az a kérdésem hogy furgont ( Kastenwagen) érdemesebb e kintről behozni? itthun nagyon lestrapáltak vagy drágák. Az előzö furgnunk hollandiából volt, de múlt héten valmi nyomorult ellopta. Pedig 12 éves volt. vw lt. Nagyon szerettük. És milyen tipust érdemes venni? Mi az amit nem lopnak?
zsu
SZVSZ "csoringer" magyarkent nagyon nagy hiba "uvegpalotaban..." autot vasarolni, plane kulfoldon.
Tegyem meg hozza, hogy mostanaban rengeteg nemet tv-musor foglalkozik a hasznaltauto-trukkozesekkel, amik ott mennek. Nemsemmi...
Tobbek kozott ezert is vettunk mi torott autot kint, igy legalabb a javitasi koltseg magyar oraberen megy, nem nemeten, meg alkudni is sokkal jobban lehet :)
Persze ehhez bizonyos szakertelem kell, a tores nem volt veszes, mar ki is javitottak :)
Tarol(tat)ni az autodat csak akkor kell, ha az o altaluk kalkulalt osszegre nem tudod (vagy nem akarod) kifizetni a vamot (vambiztositekot), illetve nincs kezesseged (speditortol).
Ha ezt megoldottad, akkor a vameljaras elso szakasza lezarul, az auto forgalomba helyezheto.
Innentol a vamosnak kell bizonyitani, hogy a szamlad hamis, ill. az uj szabalyozas szerint ha te pereled a vamhatosagot, akkor annak a pernek kell lezajlania. Ha ezek lezajlottak (vamhatosag nem birja bizonyitani a hamissagot, ill. megnyerted a pert), akkor felszabadulsz a kezesseg alol ill. visszakapod a penzedet.
A buktato ott van, hogy ezek az eljarasok hosszan tartanak ill. sokba kerulnek. Ha tehat az ember forgatni akarja a penzet, akkor nem jar jol, ha az 0 kamattal ucsorog a hatosagnal, ill. a speditor kezessegvallalasa eleg sokba kerul... (8%).
Nem tudom felmerni a pontos hatasat ennek a rendelkezesnek, tul sok az ismeretlen tenyezo.
De az szinte biztos, hogy az allam nem nyert ezzel, meg az is, hogy a hasznaltauto arak fel fognak menni kb. aprilis-majustol. Vagy valaki kitalal ujabb trukkot...
Persze mar most is vannak, akik 0 vamot fizetnek es hamis papirokkal dolgoznak, ezeket nem erdekli a mostani modositas... :)
A vamhivatal nyer annyit, hogy kevesebb lesz az ugyintezes.
Egyebkent nagyon erdekes, hogy en pl. meg vagyok elegedve a tervezett haszonnal, amit egy auto behozatalaval sikerul realizalni, pedig abszolut legalisan oldottuk meg a dolgot. Mondjuk nem is fektettunk bele olyan nagyon sok penzt.
Persze az mas, akinek van 20-30-50 autoja, es mivel tele a piac, nem tudja eladni, annal nyilvanvalo, hogy szeretne minimalizalni a penzt, ami all a keszletben.
az vagy ossze-vissza volt torve es javitgatva (Svajcban!!! hihetetlen de igaz)
Ezt sajnos en is alairom. A nemet szerelok (persze csak a fonok nemet, a "melosok" nagy reszben kelet-europaiak) igen profin tudnak toreseket elsimitani.
Esetemben a hatso kerekfelfuggesztes volt torott, majd profin hegesztett, lereszelt, csiszolt, tobbszor vastagonfestett.
Ket ev mulva, egy szimpla alvazvedelemnel bukott ki a dolog. Utana mar senki sem mert az autoba ulni. Totalkar.
Es raadasul nem szimpla kereskedonel vettem, hanem markakereskedonel. (Tobbek kozott fiatal bombazo titkarno, uvegpalota, kellemes zene, kave peksutemeny elozekeny fonok tarsasagaban stb stb.)
Ekkor Magyarorszagon semmi lehetoseged, semmifele jogorvoslatra nincsen. Ha ne'adj'Isten valaki megserul egy ilyen esetleges balesetnel, s nyomozohatosag, majd ugyeszseg vizsgalja a dolgot, s kiadja szakertoknek a hegesztes korat megvizsgalni (ami nem olcso mulatsag), s esetleg kiderul, hogy a vasarlas elott tortent a hegesztes, akkor is a ket orszag kozotti nem letezo egyezmeny miatt a markakereskedo jot rohog a markaba az ingyenkave es a peksutemeny kozott, de minden jogi kovetkezmeny akkor is a tied.
Sracok, ha mar ugyis kozlonyoket nezegettek: az auto-utlevellel kapcsolatban valtozott valami? Mert eddig eleg szigoru feltetelekhez volt kotve, nem beszelve a vamosok zupas ormester stilusarol "vert ne adjak maganak...?".
Persze. Kb az autok 0.1%-a van fenn a neten...
Legtobbszor a neheze(bbe)n eladhatok, foleg ha kereskedonel van. Maganzok persze felrakjak kenyelmessegbol is, meg jobban is jarnak mint a kereskedovel.
Nézegettél kinnt autókat? Vectra A, vagy új B Omega érdekelne 94-95 körüli 2000ccm 16V 136Le, klímával, el.abl. stb. Mennyi kilométert futtotak ezek a típusok és kb. milyen árban vannak? Esetleg Calibra ís szóba jöhet 93-94-es hasonló paraméterekkel (115Le nem kell).
Ebben tudsz segíteni?
Előre is köszi.
Szia
Laci