Én úgy hallottam, hogy van, amelyiken igen, de van, amelyiken nem. Nemtom. Én inkább rámenten a biztos infókra, ezért szereztem diagnosztikai csatolót. Így legalább nem csak a hibakódokat tudom kiolvasni/törölni, hanem részletes adatokat tudok lekérni egy csomó cumóról.
segítségeteket szeretném kérni, tőletek annak ellenére hogy nekem zafiram van, 2002-es évjáratú
következő a problémám: van egy ccrt 700as telefonos rádió a kocsimba.
van benne egy autoskártya, ami működik, hálózatot talál én hallok mindent, de engem nem hallanak, csak ha a mikrofonhoz teszem a szám és üvöltök akkor nagyon kifelyezetten halkan szinte hallhatatlanul hallanak...
cseréltem újra a mikrofont és a hibajelenség tök ugyan az..
Koszi! Ez megvan nekem is szerencsere, van benne jo sok adat :) Nekem olyasmi kene amiben az alkatreszet robbantott kepei vannak, jelolve, gyari szammal, stb. Amit autosboltokban hasznalnak altalaban.
Most találtam mégegy progit, amiben a főbb részegységek rendesen benne vannak. A progi az összes autóról tartalmaz infót 1959-től 2006-ig. Nekem a vekihez pl. teljes kapcsolási rajz, megadja a motor elektronikai alkatrészének (vezérlés, szenzorok, stb) helyét. Megadja, hogyan lehet ellenőrizni az adott alkatrészt, hogy jó-e. Hibajelenségeket is felsorol és megadja a hiba lehetséges okait. A progi: Autodata 3.16.
Sajna, nem magyar (angol, meg még egy rakat nyelv).
mumtaz Koszonom a segitseged, lehet igenybe vennem a segitseged kiolvasni a hibat. Most egyelore jonak nez ki, nem csinal semmi rosszat, abban bizok hogy belerohantam valami nagy vizbe es valami vizes lett vagy paras.
A robbantott rajzos progi egy masik projecthez kene, majd 1-2 dolgot fel kene ujitani, csak most eloszor penz kene hozza :)
Csak egy valakit tudok, aki esetleg vállal, és az Aty, akinek van egy kisebb leírás is az oldalán a ledesítésről. Én magamnak csináltam és így az anyag cakli-pakli kb. 500-1000 Ft.
Közben befejeztem a műszeregységet is. Ez kicsit szivatós meló volt, hogy a ledek hol világítanak rendesen. Mások általában az egészet ledekkel csinálják meg, de én egy elég rendhagyó megoldást választottam. Vettem 8 centis PC ventikre való, hidegkatód fénycsöves ventirácsotkat. Ezekben egy nagyobb és egy kisebb fénycső van. KÉP: Ventirács KÉP: Ez itt maga a világító ventirács
Ezekből a fénycsövekből három kicsit és egy nagyot tettem a műszeregységbe. Ezek világítják meg magát a számlapot KÉP: A fénycsövek a helyükön
LEDeket ragasztottam be, hogy a piros jelzések a számlapon valóban pirosak legyenek, mert a kék háttérvilágítással ezek valami sötét akármik lennének, csak nem pirosak. LEDeket tettem be még néhány helyre, hogy a mutatók is pirosak legyenek. KÉP: A LED-ek a helyükön
Végezetül az egész cucc a helyére került. Bár a piros és a kék világítás keveredéséből a mutatók inkább rózsaszín fénnyel világítanak, de szerintem jó lett. Persze van némi hiba, amit nem tudtam kiküszöbölni, hogy a piros ledek néhány helyen a számlapot is megvilágítják. Ez főle a hőfokmérő ikonjánál látszik. KÉP: A végeredmény
Elvileg az OPEL TIS lenne, de az nekem nem ment. Nem tudtam előhozni benne a robbantott ábrákat, pedig állítólag van benne. Esetleg még az OPEL EPC, amiben az egyes megvásárolható részegységek vannak. Asszem azokat is meg lehet nézni, ha külön megvásárolható alkatrészekből álló részegységről van szó. Voltaképpen mit szeretnél?
Hibakódot ki tudok neked olvasni, ha eljösz újpestre.
Igaz-igaz, most csak az a bajom hogy nem merem hidalni a csatikat hogy kivillogtassam, mert vagyok biztos benne hogy jot hidalok :) Annyira jatszani meg nem merek vele, felek hogy kisutom az ECU-t vagy valamit - az lenne a jo vicc :)
Azt elfelejtettem írni, hogy a műszeregységet még el sem kezdtem. Kék edekkel valahogy nem jó, mert nem kaptam olyan ledet, ami nagy szögben szórja szét a fényt. Anno PC moddolós időszakomból tudtam, hogy a gépekbe szánt fénycsövek jó fényt adnak, ezért próbáltam hajlékony fénycsövet szerezni, mert azzal faszán egyenletesen meg lehetett volna világítani a műszerek számlapját hátulról. A hajlékony fénycsőre mindenhol azt a választ kaptam, hogy kifutott termék és nem lehet kapni. Próbáltam normál, merev, 10 centis CCFL csövet szerezni, de az sincs sehol. Hihetetlen. Moddolós időszakomban meg nem volt olyan számtech bolt, ahol ne lett volna rogyásig.
30 centist még árulnak, de azt a hajamra kenhetem. Valószínűleg marad a led. És azt hiszem, hogy a számlap piros lesz, a mutatók pedig kékek, mert a piros led elég jól szétszórja a fényt. Eredetileg fordított lett volna az elrendezés, de kék ledból rengeteget kéne berakni, hogy megfelelően egyenletes legyen a fényeloszlás.
Azt nem tudom hogy ki lehet-e mérni multiméterrel, bár nem sok bizodalmam lenne hozzá, viszont igen sokáig tartana, mire végigmérnéd az összes jeladót, arról nem beszélve hogy van olyan, amihez hozzá sem férsz valaminek a lebontása nélkül. Pl. a vez.tengely jeladó, vagy a főtengely jeladóhoz le kell venni az ékszíjat, a vezérműburkolatot, meg még ki tudja mit. Amúgy mi a gondod a hibakód kiolvasással?:)
A ledesítés ügyében talán Aty oldalát tudom ajánlani. Ott elég részletes leírás van róla, bár a klímakonzol és a környékén található kapcsolókról pont nincs leírás, viszont a világításkapcsolóról és a műszeregységről igen. Én onnan csak ötleteket merítettem, illetve a klímakonzolt saját megoldással csináltam meg.
Mutmaz! LEdesítés mekkora meló?Engem nagyon érdekelne,tipikusan idegesítő Opel-betegség ez a karácsonyfa-effekt,h hol ég minden,hol semmi,hol csak a fle,nekünk eddig mind ilyen volt! LÉgyszi kicsit írj róla! Köszi! s
MErre vagy egyébként helyileg?Összefuthatnánk egy minitalira,vagy akár szervezhetnénk többen egy kisebb összeröffenést,amig jó idő van!
"Szerintetek hol keressem a hibat? Gyujtas? EGR szelep? akarmi?"
Szerintem az akármi illik ide leginkább. Ezt így soha nem fogod tudni megállapítani, hogy mi lehet a rossz abból a tizenakárhány vagy még több jeladóból, amik befolyásolják a motor ideális működését. Tech2-re föl, vagy otthon kivillogtatni, ha jól tudom 2 hétig tárolja az esetleges hibakódokat.
Nem vagyok valami aktiv tag, de remelem azert segitetek. A vas: Vectra B 1.6 16V '96 ev vegi. Hazafele jovet kigyulladt a motor diag. lampa. Felrealltam, megneztem, es eleg szarul jart a motor, fulladozott, aztan felporgott, Lathato hiba nem volt.
Gyorsan meg hazajottem vele, utolso szakaszon meg is turtam picit, de elaludt es alapjarat is normalis volt.
(neha-neha szokott minimalisan ingadozni) Szerintetek hol keressem a hibat? Gyujtas? EGR szelep? akarmi? Nemtudom OBD-s e, lehet az tobbet mondana?
Klíma megoldva. Míg én épp LEDesítettem, addig szépen kiment a rendszerből az összes gáz. Klímás csinált egy nyomáspróbát és 5 perc alatt 1 atmoszférával csökkent a nyomás. Biztos jó bolt lehet neki, hogy kb. 2 hete töltötte a rendszert 12 darab ezresért, mostmeg le tudott gombolni 6800-al, hogy feltöltse festékkel. És akkor még mehetek majd vissza, hogy kiderüljön, hol ereszt. Bár ezt én is meg tudom nézni, csak egy UV lámpa kell hozzá. A javítás már más kérdés. :(
Tehát akkor az az időzítő vagy-vagy kategória. Mind1. Végülis meg lehet lenni nélküle.
Van viszont egy újabb gondom. Felteszem, mert hátha találkozott már valaki hasonlóval. Kivettem az összes kapcsolót és a klímakonzolt LEDesítés céljából. A LEDesítés végeztével minden kapcsolót és a konzolt is visszatettem. Működik is minden, de a klímakompresszort azóta nem tudob bekapcsolni. Az ECO kapcsolón világít a lámpa, de mikor átkapcsolom, akkor ugyan a lámpa elalszik, de a kompresszor nem kapcsol be. Még a kis szisszenést sem hallani, hogy kezdene keringeni a gáz.
Rádugtam diagnosztikai interfészt és egy rakás hibakód volt benne, de ezt betudtam annak, hogy esetleg párszor ráadtam a gyújtást, mikor a klímakonzol (vezérlő?) nem volt benne. Gondoltam, hogy ezért ad kibakódokat, mert amire csak lehetett a klímában, arra hibakód volt eltárolva. Miután kitöröltem, már semmire nem jelzett hibát, illetve a "nap érzékelő(?)"-re igen, de érzésem szerint, annak nem sok köze van a klímakompresszor működéséhez. Ugyanakkor arra már korábban is tárolt hibakódot.
Minek van köze a kompresszorhoz és hogyan tudnám leellenőrizni, hogy kap-e egyáltalán áramot a kompresszor? Hátha csak véletlen egybeesés, vagy hasonló, hogy pont akkor adta be a kulcsot, amikor kivettem a cuccokat.
Milyen relék illetve biztosítékok vannak, amik esetleg csak a kompresszor működésére vannak kihatással? Esetleg mi lehet még a hiba azon kívül, hogy esetleg megdöglött a kompresszor?
TEgnap este apa Vekijével (2.0 16v cdx hatchback) autóztam kicsit(50-60km). Tapasztalat: -nagyon magasan ülök az E34-hez képest,még totál leengedett üléssel is -nagyon jól húz,jó végre is -ha kanyarban úgy mennék vele,mint a BMW-vel,akkor fejre álltam volna,mert sokkal könnyebb,kisebb és instabilabb is sztem -tempomattal 12-nál 6.9-es átlag hazafelé,odafelé játszósan,előzgetve 8.5....nem rossz,nagyon jól ment,tényleg! -gyári zene gyenge,szar minőségű,bár ez nem az autó hibája -semmi előzékenységet nem mutatnak vele szemben az utakon,egyszerűen kényszert éreztem,h "megmutassam" vele,pedig ez nem jellemző rám
Passz. De tudtommal a calin se nagyon próbálta ki senki. Mondjuk az EPC-ben meg kellene nézni a relé számát. Ha egyezik a caléval akkor sztem megoldható a dolog.
A calibrába néztük mi is anno. Csak a relét kell kicserélni :-)
"Fokozatmentesen állítható illetve tanítható intervallumú ablaktörlőkapcsoló
Erre mindjárt két megoldás is van, a "bonyolultabbhoz" kell a B Omega ablaktörlőkapcsolója mert azon van egy potméter az intervallum állításához, meg szintén ebből az autóból az ablaktörlő reléje ami egy az egyben bemegy a gyári Calibra ablaktörlőrelé helyére, ezzel emlékeim szerint valami 3 és 14 másodperc között asszem 6 fokozatban lehet állítani a törlési intervallumot.
Az egyszerűbb megoldás a konkurrens VW-ből származik, és úgy működik, hogy abban ha egyet törölsz az ablaktörlővel majd kikapcsolod, akkor beindul benne egy számláló, ami egészen addig számolja a másodperceket amíg nem törölsz egyet megint, ezt az értéket elraktározza, és ha utána intervallumra kapcsolod, akkor pontosan annyi másodpercenként fog megint törölni egyet, amilyen értéket az előbb beállítottál. Ehhez pedig nem kell más, mint egy jobban felszerelt '90-es évek eleji Golf III vagy Passat ablaktörlőreléje, ami amúgy egész véletlenül szintén csont nélkül belepasszol a Cali hasonló alkatrészének a helyére.
Jaigen, ha valakinek a Volkswagenes megoldás szimpatikus az ablaktörlőre, akkor a programozható VW relék cikkszáma: 3B0 955 531 és 1HM 955 531A (531B és C nem jó!)"
(By Tgabika76)
ui.: megkérdeztem VW-s ismerősömet az eredeti relé 10.000 Ft
NEm rossz,de elvi síkra helyezzük a vitát=én szívesebben kapcsolgatom a fix intervallumost egy Opelben,mint állítgassak egy VW-ben,de legszívesebben lefelé húzom egyszer a kart,ha egyet akarok törölni,mint a BMW-ben ;)
Még a régi 'A' vekimnél, de a 'B'-nél is gondolkoztam/gondolkozom, hogy a VW-ben az ablaktörlő szakaszos időzítője hogyan lehet megoldva. Annál nagyon tetszik az a megoldás, hogy szakaszosba kapcsolom egy törlés erejéig (gyakorlatilag csak oda biccentem a kapcsolót), akkor töröl egyet, majd amikor már megint elegendő vízcsepp gyűlt össze, akkor ismét bekapcsolóm és ott hagyom a kart. Megjegyzi a két törlés közti időt és onnantól ilyen időközönként töröl szakaszosan, míg újra el nem játszom.
Szerintem ez baromi jó megoldás, mert így legalább valóban az "esőhöz" lehet igazítani az intervalluzmot és nem egy pici kapcsolóval állítgatom az előre beállított időközökre. Így legalább valóban akkor töröl, amikor kell.
A VW-ben ez valami külön kis doboz lehet, vagy bele van integrálva a fő elektronikai rendszerbe?
ILyen lehetőség engem is érdekel! Állítólag nem nagy dolog,meg lehet várni a kivitelezést,de én nem ismerek ilyet személyesen,aki ezzel foglalkozik. Szóval ha valaki tud,ne tartsa magában!
Én csak a BMW-n tudom,hogy cserélhetők egyesével a pixelek az Inspection melletti mezőkben,ami a megtehető utat stb mutatja....nem board!
NEm tudom,csak gondolom,h az Opelnál is hasonló lehet,mert ezek a a pixelek is kis négyzetek,mint a Bömcsinél,nem egy nagyobb összefügő kijelző,mint sok márkánál.
Szóval a bajornál a folyamat:pixelek előzetes elhelyezése egy ragasztócsíkra világító résszel lefelé,aztán ezeket sorban össze kell forrasztgatniaz elvet nem tudom,de ha érdekel,rákérdezek pontosan!
Üdv mindenkinek. Egy kis segítségre lenne szűkségem. A vectrám bőrkormánya szétfoszlott és szeretném újra bőröztetni. Érdekelne, hogy hol tehetném ezt meg és hozzávetőlegesen milyen összeg tenne ez ki. Segítségeteket előre is köszönöm.
:-D köszi. Most még olyan mintha tuning verda lenne.De én tudom hogy nem az!! gondoltam arra is, hogy valami spirál pörgése okozza, de arra nem tudok semmi ilyesmit. majd kiderül ha megáll....
Én is gondoltam cserére, de mivel típushiba, így az "új"-nál is előjöhet akár azonnal ugyanaz a hiba. Az enyém nem azért zavar, mert egy pici hiba van benne, hanem azért, mert egyáltalán nem lehet leolvasni, amit kiír.
Találtam embert, aki 20 ezerért megjavítja fél év garival, de mi az úristen kerülhet rajta 20000-be, ha csak érintkezési hiba.
Ha tudnáőm, hogy hol és mit keressek, akkor meg tudnám javítani. Nem vagyok műszerész, de forrasztottam már SMD alkatrészeket.
Mi a véleményetek erről a termékről? Érdemes-e vele foglalkozni? http://cgi.ebay.de/tuning-chip-for-vauxhall-vectra-X18XE-1-8-16V_W0QQitemZ320153943991QQihZ011QQcategoryZ32094QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Pixelhibás kijelzőre valaki tud segítséget. Esetleg linket, ahol le van írva, rajzolva a pontos hiba és megoldása. Kézügyesség van, csak nemtom, hol keressem a hibát. Bár, ha valaki jó áron megoldja, esetleg az is jó lehet.
Megnézettem a kipufogóm, nem fúj ki. A hang a motor jobb oldala felől jön és olyan 2700-as fordulattól erősödik fel. Valami tipp? Pont olyan a hang mintha a kipufogó kifújna, tehát egy határozott fújó hang. Gondoltam arra is ,hogy berezonál valami. Sem kontroll lámpa, nem ég, sem a menetteljesítménnyel nincs gond. Tiszta kockalada lesz a végén-ha elkezd fütyölni :-) Igazából azért izgat, mert ha olyan előjel, akkor lehet később még nagyobb lesz a baj. Pl amikor a turbóm fütyölt és én fütyöltem rá. Na meg is égett rendesen, ki kellett cserélnem. Üdv
Attól függ, hogy milyen használat alatt ment fel 90-re.
Ha városban használod, dugó van, akkor azt mondják, hogy mindenkinek felmegy benzinesnél.
Amúgy nekem egyszer volt, hogy túlmelegedett (100-110), és bugyogott ki a tartályból. Megnéztem utána és kevesebb hűtővíz volt benne mint kellett volna.
Feltöltöttem, és azóta nem volt ilyen gondom hálistennek.
Köszönöm a segítséget, a kódot majd kiolvasatom. Lenne egy másik "apróság": melegedett a motor a hütővíz hőmérsékletével együtt, leállítás után bugyogott a kiegyenlítőtartály, stb. -> hengerfejtömítés csere. Megtörtént, minden ok, de pár nap óta, igaz ugyan, hogy jóval kisebb mértékben, de újra gyanús jeleket tapasztaltam, pld.: 92 helyett kb. 94-95 körüli a hőmérséklet, leállítás után alig hallhatóan, de "kuruttyol" a hűtővíz. Van valakinek ötlete?
www.opelbonto.hu A legtutibb. Ritka, hogy valami nincs nekik, ha mégis 1hét alatt beszerzik.+postai utánvéttel is bármit. Csak ajánlani tudom mindenkinek.
Az autóm típusa: Vectra B X20XEV CDX, aut. váltó Pár hete folyamatosan ég a motor diagnosztikai lámpa, 4500 fölé nem megy a fordulat. Több helyen olvastam, hogy a főtengely(vezérműtengely?) jeladót kell kicserélni. A kérdésem, hogy ez mennyire bonyolult művelet, házilag megoldható-e.
Kár hogy nem működik a vectra b oldal. Ott olvastam régebben, hogy ez típushiba. Az ABS tömbön a forrasztások kontakthibásak. Ez a jelenség volt már több tagnak is, és az átforrasztás megoldotta a problémát.
Az lehet, hogy a Te autódnak más baja van, csak segítségképpen írtam le amit ott olvastam.
Sztem nem feltétlenül panelrepedés,faternak égett egy időben a légzsákkal együtt,mert szétcsúszott az ülés alatt egy csati. DE siófokon állítólag van egy jó bontó,rákérdezek neked,ha fontos!
Jó estét minden VECTRA-snak! Gondom van a 2000 évjáratú, 1.6-os gépemmel, s azért írok, hátha valaki ad egy jó ötletet. Kb. 3 hónapja szórakozik az ABS. Hol szépen dolgozik, hol világít a lámpa, hogy nem működik. Elvittem szerelőhöz, aki megállapította, hogy panel-repedéses. OPEl szervíz kicserélné, 260 ezer forintért. De állítólag bontóban csak 40 ezer körül van. A gond az, hogy ebbe a kocsiba valót egyenlőre nem tudok szerezni. Tudtok valahol esetleg olyan bontót, ahol valószínüleg kapnék?
Az 1.8-ason rétestésztában jött szét a hátsó dob,vettem rá 18.000-ért egy full saválló Parragi dobot,azóta semmi baj,viszont mióta rendesen "kiégett",elég erős hangja van(nem az a tutuló,mint a hülyegyerekeknek),mély,érces,hosszú távon viszont zene nélkül idegesítő. A gyári is kb ennyi lett volna,ezért lett saválló,nem tuning célból! ;)
Köszi a reagálást, közben megoldódott. A tech 2- es műszer megszüntette a lámpaégést. Vagyis csak a hibát tárolta el, más nem sérült. igy legalább ezt megúsztam
Érdeklődnék tud e valaki egy körülbelüli összeget mondani a diesel autóm kipufogó cseréjére. Jó lenne bontott is, de ha tudja valaki az új ár is érdekelne. Elöl kifúj, hátul meg már lett hegesztve. 99-es évjáratú 2000ccm Dti a vas. Előre is köszi
Vízpumpa-kérdést nem tudom,de rákérdezek fatertól!Szerintem biztos,h jó állapotban van,az öreg odafigyel az ilyenekre.DE hogy mivel lett összerakva...ez jó kérdés. NEm tudom,h mi lehet a baj,megkérdezem tőle,h a venti mennyit dolgozik,mert ha az nem megy állandóan,akkor elvileg nem melegszik,nem?
LEfelé csal?Ez meg mekkora faszság,nem? :S Hülye megoldás sztem...
MÁS:
Ti milyen gyakran csrerélgettek műszerfal(alle) égőket?MErt nekünk eddig mindegyik opelunk olyan volt,mint a karácsonyfa,persze a villogós verzió! Mondtam már Apának,h be kéne ledeztetni aztán soha többet nem lenne baja vele.
Igen, TECH műszerrel rá kell méretetni, és lehet, hogy kell amjd egy óaAhogy a kolléga irta alább kell egy vizhőfok jeladó (920 forint) az amelyik a kompjuternek adja a jelet.
Vizpumpa lapátjai OK és gyári piros hűtőfolyadékkal lett összerakva ?
én is voltam ilyen cipöben igen szervizben ki tudják kapcsolni a pilácsot de én inkább kivettem az izzot a müszerfalbol mert én is müszakira vittem mert amugy szólnak érte hogy világít mert igy kocc esetén nem biztos hogy felfujódik
Újabb kérdés: Az első kerekekhez tudtommal 2 vezeték mehet le. Az egyik az ABS jeladóé lehet, a másik a fékbetét kopásjelzőé. De melyik melyik, mert az egyik vékonyabb, a másik vastagabb. Azért kérdem, mert az autóban a vékonyabb át van vágva és le van szigetelőzve. Gondolnám, hogy ez a kopásjelzőé.
Azt hogy mennyit csal a höfokjelzöd azt Opel szakszervízbe todod kideríteni,computerral próbakör alatt mert a müszerfalnak és a computernak is külön mérömüszere van elvileg!
De ha bemész egy ilyen helyre azt elég Ólcson meg lehet úszni!
Egyébként a B-s Opelok 10 fokot csalnak lefelé! Vagyis ha a müszerfalon 100 fok az a valóságba 110!
Még olcsóbb megoldás kis megfigyelési munka a termosztát ha gyári 92 fokon nyit a ventillátor 102 fokon kapcsol be elöször!
Figyeld ki ezt a két dolgot és közbe nézd a müszerfalon hogy ilyenkor mit mutat a müszer!
Változás, hogy a leírt hiba már tuti nem dugulás, vagy hasonló. Ma beröffentettem a gépet benyával. Monsanom sem kell, alig bírtam felpörgetni a fordulatot a 2000 alatti tartományból, de mikor fölé ment, már jobban vette a fordulatot, de nem tökéletesen. Alapjáratot alig bírta tartani és hullámzó volt. A fura az egészben, hogy most nem gyulladt ki a visszajelző lámpa. Illetve egyszer igen, de akkor csak rövid időre. Légtömeg-mérő lenne?
Szia! Köszi,a hiba megoldódott! Én sem értem igazán,hogy függ össze,a BMW-nél is úgy van,ahogy te is mondod:vizes kipufogógáz=>hengerfejes! DE a VEki elkészült ma,és két belső hengernél valóban át volt égve a tömítés! A vízpumpa teljesen oké! NAgyfater 1.8-asa is melegszik,de ennyire nem durván,ezekszerint ecotecnél ez jellemző! BEzzeg a régi A vEki....annak semmi ilyen fasz baja nem volt....gyakori vízpumpacsere és elment élete végéig :) 420.000-rel adtam el :)
Ezek a motorok eléggé melegszenek, mert nagyon ki van szegényitve a keverék az ecotek szoftverben. (magyarul szar a gyári elektonika)
Én egy egyszerű vidéki gyerek vagyok, aki még úgy tanulta az öreg szakiktól, hogy a hengerfejtömitést akkor kell kicserélni, ha a hűtővizben kipufogógáz van (magyarul hengerfejes az autó) a melegedéshez nem értem mi köze van. ???
- Én is inkább a vizpumpát nézném meg ,
- illetve lehet, hogy a viz nem is meleg annyira, hanem a műszer plusz irányban csal (nekem is volt egy ilyen vectrám)
Enneél a tipusnál különösen fontos a belevaló, aluminiumbarát fagyálló használata, mert egyből tönkrevágja a vizpumpát és megkezdhet mást is a korrozió.
Szerintem szétcsúszott valami,így csak azt érzékeli,h bekapcsoltad és lekapcsolja a dátumot,de már nem jelzni ki az állomást.Sztem valami autohifis szakemberre bízd inkább,mint autvillamosságisra,nem bízom bennük,a hifis talán megszállottab,így jobban érdekli majd. Az én problémámra nincs valami tipped? LEjjebb,melegedés....
Szét lett szedve mostanában a műszerfal izzócsere miatt? Nálunk a rossz összeszerelésből adódott ez a probléma,két csati csréjével orovsolható,de az is lehet,h csak lerázkódott valami. REmélem,tudtam segíteni ;) s
Szeretném kicsit gyakrabban látogatni a topicot,ezért bemutatkozom! VArga Soma vagyok Várpalotáról.Opelfan családból származom,én vagyok egydül BMW-s ;) A jelenlegi flotta két B Veki.Az édesapámé 97-es hatchback,2.0 16v 137le. NAgyapámé 99-es 1.8i OPEL100 jelzésű.Mindkettő elég jól felszerelt,tempomat,sok légzsák,xenon stb
LEnne egy nagy kérdésem,amit talán ti meg tudtok válaszolni! FAter nagyon régóta egy szerelőhöz hordja az Opelokat,amiket eddig rendszeresen meg is csináltak,ahogy illik,Az öreg nyugdíjba ment,helyette a fia dolgozik,aki ua a minőséget tudta nyújtani eleinte,viszont az utóbbi időben szerintem kurvára elkanászodott.A BMW-n pl mindet elég hányaveti módon csinált meg,ezt betudtam annak,h nem ért hozzá,és én,mint fodrász,aláfeküdtem és befejeztem a munkáját. A jelenlegi hiba: FAter kocsija melegszik.a piros vonalak és az utolsó fehér között kóricál a hőfok,most,h nincs nagyon meleg és kicsrélte a paraszt a termosztátot.DE a kocsi még mindig melegszik,hengerfejtömítést akar cserélni rjat.NEm lehet,h inkább vízpumpa a hibe?INkább meg kéne nézni azt,mivel nem bonyolult levenni,ahogy néztem4 Mit tanácsoltok? Köszi4 Shomee
Egy 1998-es B Vectra-val kapcsolatos problémám van, amiben szeretném a segítségeteket kérni. Ha bekapcsolom a rádiót akkor a kijelzőn nem jelenik meg semmi, ha ki kapcsolom a rádiót akkor jó (a dátumot mutatja). Ha tudtok segíteni kérlek külgyetek egy e-mailt a: levi92@freemail.hu-ra.
Egy 1997-es B Vectra-val kapcsolatos problémám van, amiben szeretném a segítségeteket kérni.
A generátorban mind a hat terhelésdióda egyszerre ment tönkre. Az autóvillamosságis azt mondta, hogy ilyet még nem látott... Szerintetek mitől lehet ez? Nem lehet valamilyen külső ok miatt?
(Hát) az opel sem volt normális, mikor rábólintott egy ilyen megoldásra. Vagy legalább csinálták volna meg normálisan.
Egyébként akad még itt probléma dögivel. Egyrészt a kipufogó sortömítés hallhatóan cserére szorúl, mert hidegen - de néha melegen is - valamelyik hengernél kifúj (csattog). A másik probléma, hogy ez egy LPG-s verda és az előző tulaj szinte kizárólag csak gázzal ment. Benyára váltva volt olyan, hogy beindult ugyan, de gázadásra azonnal le akart állni. Le is állt volna, ha nem lépek le a gázpedálról. Kimentem vele gázosan pályára és olyan 140 környékén átváltottam benyára. Ment a gép, de próbálgattam a gázpedált így benzin üzemmódban és a moci soha nem reagált azonnal a gázadásra. Volt kb 1/4-1/2 mp-es késés. Lejöttem az autópályáról és megálltam, aztán el akartam indulni, de a moci le akart állni. Csak úgy tudtam elindulni vele, ha szépen felpumpálgattam a fordulatot olyan 3000-re, aztán kuplung jól megcsúsztatva padlógázzal nagy nehezen elindult. Ha a fordulat olyan 3500 felett volt, ott már húzott a gép rendesen, de ott azért az a fent említett 1/4-1/2 mp-es fáziskésés megvan. A cuccba én - tudva, hogy főleg gázzal volt használva - tankoltam 30 liter benyát és belenyomtam STP injektor tisztító adalékot.
Van valami ötlet, hogy mitől lehet ez? 'B' vekikben nem lehet a villogtatós módszerrel kiolvasni hibakódot?