Ismerned kell a helyzetet, ennél fogva az alábbi néhány bejegyzésed tartalmának nagy része nem érdemi gondolat, sokkal inkább cukkolás csupán.
Azt írtad korábban, hogy mindkét rendszer hozzáférést biztosít a térképi adatbázishoz. Na ja, ha regisztrált felhasználóként bejelentkezel és nem támasztanak egyéb követelményeket. A TuHu oldaláról lassacskán már térképet se tudok letölteni, minduntalan kiléptet a rendszer.
S hogy mit olvasnak? Tömören a válasz: semmit. Te is tudod, sokan tudják, hogy a levelező rendszerekben könnyedén letiltható egy-egy nemkívánatos e-mail cím. Ha pedig erre nyílt felszólítás is megjelenik, az eredmény borítékolható.
OSM. Számomra teljesen érdektelen. Legfeljebb a facebook oldalon található térképet hívom be. Az okok ismertek, újra nem részletezem. Az elmúlt év üzenetváltásainak részetekről tapasztalható stílusa, a dehonesztáló jelzők sorozatos használata eleve kizárja, hogy bármi témában kérdéssel, kéréssel forduljak hozzátok.
A másik társaságnál meg egyetlen ember eldöntötte a velem kapcsolatos hogyan továbbot. Senkinek sehol nem szólt, csak önhatalmúlag lépett.
S mivel én soha nem magam számára gyűjtöttem terepi adatokat, dolgoztam fel azokat, fel se vetődhet a gondolat, hogy hozzak létre magamnak egy saját térképet.
Jó pár írásban előterjesztett, kidolgozott gondolat vetélt már el. A témáik rendszeresen visszatérnek. Most is van két ilyen.
Az összegzés olykor helyénvaló. De arra nézve is, hogy ki, milyen adatokat felhasználva, milyen befektetés révén jutott el oda, ahol éppen a fejlődésben tart.
Szóval összegezzük: #849-ben azt állítod, hogy egyik digitális térképen sem jelenik meg a töltés, bevágás #851-ben azt állítottad, hogy a digitális térkép adatbázisában sem szerepl az adat, nemcsak a kimenetről hiányzik
Én a #852-ben azt állítottam, hogy megjelennek ezek az adatok a digitális térképeken, a #854-ben meg is mutattam az adathalmazt.
Erre a #857-ben megint ott tartasz, hogy nem jelennek meg az adatok, ez azt bizonyítja, hogy nem vetted a fáradtságot utánanézni.
a #849-ben azt írod: "végre lépni kellene, hogy meg is valósuljanak!" majd a #863-ban: "Tőletek nem is vártam segítséget."
Akkor kitől vártál? Miből gondolod, hogy bármely tuhu fejlesztő* ezt a fórumot fogja olvasni, és miután a tuhun már elolvasta a fórumban, az ötleteknél, az emalekben leírt dolgaidat, idetéved, és a fejéhez kap, és nekiáll programozni?
*igen, tudom, hogy némiképpen vicces a bármely kifejezés használata tekintve a tuhu fejlesztők számosságát, de nem volt ez mindig így, és talán nem is lesz.
Eddig se nagyon kellett vadászgatni a települések és részeik jogállását meghatározandó. A KSH-nál elérhetőek voltak az adatok. Már 2013-ban leírtam a javaslatom, hogy miként lehet átültetni a TuHu rendszerrébe, s ez nagyrészt meg is valósult. S még a köznyelvben használt telpülésrész nevek is megjelentek. (Lásd Győr és Csepel.)
"a kartográfia szabályainak megfelelően nem láthatók a jelenleg elérhető digitális térképeken" kérlek, mutass példát rá, a kimenet megnevezésével/linkkel. Köszi.
"Azt viszont tudom, hogy az általam alább felvetetteknek mi a megoldása TuHu környezetben." - Erre két megoldás van. Vagy a TuHu-s fejlesztőkkel megállapodsz, és meggyőzöd őket arról, hogy valóban szakmailag és minden szempontból jó a megoldásod, és implementálják az általad javasoltakat, vagy -ahogy más is írta- kvázi forkolod a TuHu-t, (DB-vel, szerkesztőprogrammal, kimenetgenerálással együtt) és belefejleszted saját magad. Tercia non datur, más nem fogja megcsinálni helyetted/nem fog odaállni a tuhusok elé, az ötleteddel.
Mindketten tudjátok, hogy nem azt jeleztem, hogy nincsenek töltésen, bevágásban utak, hanem azt, hogy a kartográfia szabályainak megfelelően nem láthatók a jelenleg elérhető digitális térképeken. (A környéken csak egy letörést jelző ábrázolást találtam. Ez igen szporadikus, nem jellemző.) A POI-k aktuális állapotára egyáltalan nincs utalás.
A többi érdektelen, csupán a korábbiak folytatása a már megszokott módon.
Valóban nem fogok ténykedni OSM környezetben. Azt már korábban jeleztem, hogy miért. Nem ismétlem meg.
Azt viszont tudom, hogy az általam alább felvetetteknek mi a megoldása TuHu környezetben. Az egyikét már többször le is írtam.
A tanácsokat meg mellőzöm. Sugárzik belőlük a "jóindulat".
Mivel az itteni topiklakók közül senki nem jogosult a tuhu eszközein változtatni, így a következő lehetőségei maradtak alnibellnek: Letölti(/megvásárolja) a Mapedit forráskódját, és elvégzi a szükséges változtatásokat. Forkolja a tuhu adatbázisát, felkészíti az új vonaltipusokra. Berajzolja a kívánt vonalakat. Időről időre átveszi a friss adatokat a tuhuról, persze, itt már muszáj valami verziókezelőt alkalmazni, hogy az általa rajzoltak is megmaradjanak, de a többi friss rajzolás is átjöjjön. Elkészíti a kimenetet, és közzéteszi, így lesz egy tuhu alapokon nyugvó, de annál többet nyújtó térképe. Ennek hatására biztos mások is kedvet éreznek majd, hogy segítsenek neki, és lesznek rajzolótársai.
Ott a pont, csak két probléma van vele: TuHu-n ha minden igaz, nincs lehetősége szerkeszteni, az OSM-et meg zsigerből utálja, úgyhogy ott dafke nem fog szerkeszteni :-D A többi stimmel .
Bosszantó, ha az embernek pont azok az adatok hiányoznak a térképéről, amikre szükség lenne. Két megoldás is van: vagy berajzolod, vagy megkérsz valakit, hogy berajzolja.
A "survey:date" használatával , illetve a módosításcsomag dátumával beazonosítható a felmérés dátuma, az életciklus előtagokkal pedig jól lehet egy POI előéletét is jelölni: https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Lifecycle_prefix
Szóval az az állításod, "nem látható egyik digitális térképen sem, hogy
- hol vezet az adott út töltésen, bevágásban, hol van fölötte vagy mellette éles letörés;
- aktuális-e még egy-egy térképen szereplő POI állapota?", nem igaz.
Ugyanakkor ez csak mintegy negyede a két részletkérdés megoldásának. Továbbá az OSM adatbázisában is szerepelnie kell a vonatkozó alapadatnak ahhoz, hogy az a kívánt módon a kimeneten megjelenjen. Azt meg látom, hogy azokon a helyeken, ahol én szöveggel jelöltem a terepjellegzetességet, ott nincs jelölve a bevágás.
Nincs mit átgondolnom, az általam használt rajzolóprogram (josm), az általam használt kimenetkészítő program (mkgmap), és az általam használt adatbázis (osm) mind ismeri és használja a töltést és a bevágást is, és jópár helyen jelölve van az országban.
Ahhoz, hogy valami megjelenjen egy bárki által generált térképen, előbb valami módon "tudatni" kell az éppen alkalmazott térképgeneráló szoftverrel, hogy az adott helyeken valamit ki kell(ene) rajzolnia. Ha ez a valami nincs az adatbázisban, nem is fog megjelenni sehol.
A turistautak.hu és az openstreetmap adatai is elérhetőek odbl licensz alatt, így semmi akadálya nincsen, hogy olyan kimenetet készíts amin a kiválasztott adatok a neked kedves formában jelenjenek meg.
Ja, ez az, persze, ezt ismerem! Az zavart meg hogy ez azért már távolabb esik a Karancstól. Oda-vissza túra volt? Váraszón megnéztétek a kis templomot? Ngoro-boron-tó? :-))
Előfordulhat a csempekiszolgáló netszolgáltatójánál, vagy a te netszolgáltatódnál kiesik egy hálózati csomópont, és abba az irányba torlódnak a kérések, így egyes csempék időtúllépés miatt nem töltődnek le, míg másnál hasít az egész. Nekem volt olyan, hogy a tárhelyemen futtatott script a vps-emnek nem tudott adatot küldeni, és onnan fogadni, közben mindkét szerver bármi mással tudott kapcsolódni. Két napon keresztül bújtam a tcpdump eredményeket, míg meg tudtam értetni a supporttal, hogy az ő tűzfaluk blokkol egy egész ip tartományt. Mondjuk, aztán meguntam, és átalakítottam az egész logikáját, onnan kezdve azzal nem volt több gondom.