Bal hatso lampa alatt. Ott van a kasztniban egy kipattinthato ovalis muanyag vakdugo, amin kabel atvezetove at lehet vinni a vezetekeket. Tekintettel arra, hogy szinte az osszes biztositek a motorterben van en a komplett vonohorog minden vezeteket kulon biztositekolnam
A karpit alatt elfer. A hatso ablaknal a kalaptarto sikabam van egy csavar es elol elo masok. Ehhez le kelll pattintanid a hatso ules melletti, az ajto mellett lefuto muanyagot elotte. Ugyanott fent talalhato a masik csavar.
Az enyém is ilyen,amióta másodlagos kézifék behúzása hiba jelenséget irt ki. Azóta átállittattam skandináv módban,most akkor húzom be amikor szükséges (akkor is kattog)
Szilentet cseréltek a lengőkarban. Utána még mindig hallottam koppanást a futómű felől. Megnéztem, a bekarikázott részen látszik, hogy berugózáskor a lengőkar felgyűrte a bölcső tartót... Csak a hátsó, függőleges tengelyű szilentet cserélték.
Azt nem tudom, hogy a csere előtt is ilyen volt-e...
Ajtó behúzó kilincsekkel foglalkozott már valaki? konkrétan a lekopott, gumirozott szerű anyag kiváltása, pótlása. (Plasti dip, vagy vestés és lakkozás, vagy vtn fólia vag bármi ötlet..)
Ha arra gondolsz, hogy el lehet-e indítani az álló motort úgy, hogy a váltó sebességben van a kézifék pedig behúzva, közben meg nyomom a féket akkor a válasz igen. Illetve csak próbálna elindulni a motor mert nyilván fulladás az eredménye :)
- Automata kézifék kioldás megy, tolatólámpa nem megy
csere után:
- Automata kézifék kioldás nem megy, tolatólámpa nem megy
A kiszerelt kapcsolót kimértem, egyik kontaktusa jól rövidre zár a másiknak nagy az ellenállása. Az új kapcsolót nem mértem, mert cikkszám alapján kerestem ki, beszerelés után jött a meglepetés.
Igen az egyik megvan a másik sehol. Nekem skandinávra van állítva. Amikor levettem a kereket kapcsolgattam a féket ugy nézem behúz kienged a technika de annyira amennyre kell azt nem tudom sose nézegettem. Párnap múlva többet tudok majd megírom. Remélem sokat nem kell sztenderre rakni a vasat.
most lehet rosszul értettem ha az egyik oldal elkopott a másik nem akkor lehet a kézifék is beragadva a kallantyú szorul rugó szokott rajta segíteni járatás után
Holnap megy szerelőhöz a vas, előrehozott szervíz.
Állok be a garázsba a féket nem nyomtam de hallom hogy valami nyektet hátul. Forró volt a felni. Kerék le, nem volt rajta fékbetét csak a vas, a másik felén jobb hátul pedig 5 -6 mm fékbetét de az nem is volt forró. Az hittem a kézifék hogy nem enged ki, de úgy látom nincs baja (remélem) hibát sem ír. A fék nem húzott semerre rendesen fogott. Volt már ilyen valakinek?
Csekkoltam az oldalt, tényleg ott van a leírás, nem is tűnik bonyinak. Már kivettem az ablakemelő konzolt és feltűnt, h nekem szépen rá van gyógyulva az a szivacsos anyag, amivel körbe van tekerve, ráadásul ragad is rendesen... Nagyon úgy tűnik, h csak darabokban fog lejönni... Hol lehet ilyet beszerezni és mi a neve? Ablakemelő kapcsolókat betekerő ragacsos cucc?
Ahogy írták előttem is, egyben az üres állást is érzékeli. De tök logikus ha belegondolunk, hiszen ha nem lenne akkor úgy is kioldana a kézifék hogyha benyomnád a kuplungot, adnál egy kis gázt, majd elkezdenéd felengedni a kuplungot úgy, hogy közben nincs is sebességben a váltó. Tehát kell a harmadik információ is a kioldáshoz, hogy sebességbe tetted. Annak a kapcsolónak nem mindegy mennyire nyomod be a pöckét, aszerint zárja az egyik vagy másik kontaktusát. A váltóban meg megvan ez oldva mechanikailag, hogy fokozat szerint mennyire nyomja be a kapcsolót.
a vezetőoldali ablakemelő (4db) kapcsolók közül már egyik sem világít, ha jól tudom ebben nem lehet külön izzót/ledet(?) cserélni, hanem csak egyben a kapcsolóval, ill kapcsolókkal, mivel párban vannak...
találtam kínai oldalon elvileg jót, kérdésem az, h számítanak-e a színei? csekkoltam, nekem az első oldalablakokat működtetők fekete/szürke tokozással vannak, a hátsók fekete/barnával. a neten van fekete alappal barna, kék, szürke, fekete, fehér aljzattal... vajon ezek számítanak?
Nálam a következő történt: nem működött a tolató lámpám, nem foglalkoztam vele. Közben jött egy kisebb szervíz, futómű karbantartás és váltóolaj csere. A váltóolaj cserével egyben ki lett cserélve a tolatólámpa kapcsoló is. Eredmény: továbbra sem működik a lámpa és még az automata kézifék kioldás is abbahagyta a működést. Szóval most már tudom, hogy arról a kapcsolóról 2 funkció is megy (a kézifék kioldásához a kapcsoló jelén kívül kell még gázadás és kuplungolás is). Szerintem rossz kapcsolót rendeltem, pedig pólusszámra stimmel: https://alkatreszek.hu/0912103_mtz_ko
Tudnál küldeni linket arról a kapcsolóról amit te szereltél be? Nekem egyébként 5 sebességes a váltóm. Akna nélkül elég macerás hozzáférni a kapcsolóhoz.
Itt ajánlotta asszem bnorci. Beirt 3 nicknevet, és elkezdtem sorban hívni őket. Az egyik telefonon próbált segíteni, a másik meg adott időpontot. A harmadik kimaradt... Vmilyen Zoltán, és milyen érdekes, z mint zárlat... Zárlat Zoltán.
szóval a fórumokon dicsért és ajánlott szakik sem mindenhatóak, sőt... nálam több kárt is okozott... ilyenkor legyen okos és elég körültekintő az emberfia legközelebb... :S
(persze biztos másoknak meg ő a tuti, lehet pont én voltam a kivétel, blabla...)
Az mitől van, h a digitális kijelző indítás után elhalvanyul, és nem reagál a fényerő tekerésre sem?
Amikor leállítom motort újra jó.
Amúgy most voltam diagon, azóta szar... De a nap eddig belevilágított, most vettem észre...
Egyre érdekesebb...
Ha majdnem lefullasztom induláskor szintén megjavul, egészen addig amíg nyomva tartom a féket. Kuplungot engedem fel, nem nyomok gázt rögtön csak a leállás-határon, majd mikor elindul a fékre lépek. És ilyenkor járó motor mellett egészen addig jó, amíg nyomom a féket. Amikor felengedem a lábam a fékpedálról kb 1mp után újra elhalványul és "becsikózódik" a kijelző. Ez wtf?
Szal ez azóta is ilyen, de ma kiderültek újabb huncutságok és erősen sanszos, h a zárlat kapcsán (99%) keletkeztek, hibát jelez a fény, olaj és esőszenzor is.
Közben rájöttem, h dehogy tartok ott ahol 2-3 hete, hiszen a zárlatember óta a kijelző sem a régi, halványabb lett, de ez így 1 szóban leírva csak egyszerű megfogalmazása a problémának.
A kijelző áramkörben van esetleg vmi fesz.szabályozó?
meganeklub oldalon olvastam, hogy ez a hátramenetbe kapcsolok és leáll a motortéri bztosíték tábla cserével oldódott meg. Az kafa mert alig találtunk kapcsolási rajzot is hozzá nem hogy táblát.
Más, ha egy csont száraz és tiszta tábla halldoklik, akkor egy bontottól mit várhatok?
Ma reggel óta egyébként nem jelentkezett, volt vagy 7 tolatós. Reméelm csak női szeszély.
az tuti, h többféle motortéri biztosítéktábla verzió van, pl én egy olyan gugli videót sem találtam, amilyen az enyémhez passzolna, így magam kellett megoldanom...
ami érdekes volt nekem, h néhány kisebb/közepes autós boltban nem is tartanak 70A biztit, azzal a magyarázattal, h az nem szokott "kimenni", de unixban volt...
visszaszerelni az egész cuccost viszont kb 10p volt, szal most újra ott tartok, ahol 2-3 hete, h továbbra is dobja a STEERING FAULT hibát, csak most már megint egyből gyújtáskor. ugyanis amikor a fórumról ajánlott egyik szerelő hozzányúlt és egy pazar zárlattal kicsinálta a biztosítékot, utána a motorindítás után 1-2mp dobta a hibajelet. (az a faszi... jézusom... vicc volt az egész... csak a qrvarossz féle...)
egy érdekes jelenséggel találkoztam ma reggel. Volt már valakinek ilyen?
Ellőzmények:
pénteken beraktam a tolatólámpa kapcsolót és külön biztosítékkal bekötöttem a (kinai) tolató radart. Egész hétvégén hibátlanul működött a tolatólámpa, a tolató radar (sőt esőben még a hástó ablaktörlő is bekapcsolt hátramenetben.)
Tegnap kicseréltem a váltó szoknyát. Újabb körök és hibátlanul működik (a felhúzó karikát csak egyféleképpen lehet felrakni.)
Ma reggel indítok a garázsban hátramenetbe kapcsolok és leáll. Újra indít, pici gáz, megy a motor. Előre menetbe kapcsolva elindul, de hátra menetbe kapcsolva leáll a motor.
Ezt játszotta vagy kétszer, azóta semmi ilyesmi.
Gondolom ezeknek semmi köze a tolatólámpa kapcsolóhoz és tolató radarhoz (kb 80 km volt hétvégén, legalább 10 tolatással) és a váltószoknya cseréhez sem (vagy lehet kapcsolni a hátramenetet, vagy sem.)
Nos végére értem a tolatólámpa mizériának. Néhány tanács, mert nem normál módon működik.
A kereső motoroknak: renault scenic2 tolatólámpa kapcsoló, tolatólámpa hiba, tolató lámpa csere.
Szóval nem égett a tolatólámpám. Égők jók, biztosíték jó (scenic motortéri biztosíték tábla a 57265 és 57260 hozzászólásokban.)
Néhány tanács:
- ha ráadod a gyújtást és hátramenetbe teszed, akkor nem égnek a tolatólámpák. A motornak járnia kell, csak akkor tudod ellenőrizni
- ha nem ég a tolatólámpa akkor járó motor mellett mosasd le az első ablakokat és mig törölnek az ablaktörlők addig kapcsolj hátra menetbe. Ha nem kezd el törölni a hátsó ablaktörlő (és egyébként normál módon be tudod kapcsolni a hátsó ablaktörlőt akkor nagy valószínűséggel tolatólámpa kapcsoló hiba lesz. Maga a kapcsoló 3500-9500 Ft között van (az első Fae és 2 év gari van rá.)
A kapcsolót ránézésre nem nehéz kicserélni de van néhány trükk.
- a csatlakozót úgy tudod levenni, hogy alul a pocköt megemeled és lehúzod. Tehát a pöcköt (nyelvet) alul el kell emelni a kapcsoló háztól
- két féle kapcsoló van (zöld és kék házas). A zöld 3 pólusú a kék 2 pólusú.
- 24-es csillag villás kulccsal lehet levenni
- kösd le az akksit, mielőtt összezársz valamit lent
- a csillag részét rakd rá a kapcsolóra úgy, hogy a kulcsban lévő törés miatt a kulcs villás fele a föld felé görbüljön, és a szabad rész a kormány felé, menetiránnyal párhuzamosan álljon. Igy lehet lelazítani és szorítani, nagyon kevés helyed van.
a motortéri biztosítékdoboz alsó szintje. nekem elsőre (azaz ma) több óra volt ide eljutnom... valszeg most már könnyebben menne... ha minden igaz, ez az elektromos kormányoszlop főbiztije, szal ezért a steering fault...
Üdv.
Váltáskor csinál olyat az autó hogy hátulról hallok egy hogyismondjam bippenő hangot.
Asszem pont akkor csinálja mikor kapcsolom a sebességet.
Ma üres állásba átrohant a kisfiam az autó mögött és jelzett a tolató radar.
Lehet az kezd xarakodni?
szerintem kutya baja nem lesz, én csak akkor használom ha nem kel sűrűn belepiszkálni, városba szinte sose csak ha éjszaka üres az út és egyedül gurulok, országúton is csak ilyenkor, pályán is van hogy inkább kikapcsolom ha nem lehet folyamatosan tartani a tempómat, hanem a forgalomhoz kell igazodni
Nos a múltkor ott hagytuk abba, hogy a tolató lámpa biztosítékja jó, izzók jók és ha az első ablaktörlők bekapcsolásakor hátramenetbe kapcsolok akkor a hátsó ablaktörlő nem töröl.
Tehát tolatólámpa kapcsoló.
Vettem egy újat. Kivenni a régit nem tudom (nincs itthon olyan 24-es kulcs, az állíthatóhoz meg megint szét kellene szedni az egészet.
Szóval csati lehúz, rádug az új csaatlakozódra, test, gyújtás, kapcsolót benyom és nem ég a tolatólámpa.
Ha jól gondolom akkor igy égnie kellene nem?
Van még valami más kötve a tolatólámpa biztosítékára esetleg, hogy szétszedés nélkül teszteljem?
Tempomat használók! Amióta Scenic-em van azóta tempomathasználó vagyok.(elözö kocsimon nem volt tempomatok)
Kérdés: gyakori ki-be kapcsolgatást szereti a Renault? Hiába lövöm be 50-re vagy országuton 90-re,sokszor utolérek valakit,fékezek,kikapcsol,majd elözés után ujra be és folytatódik a kör.... :-)
van leersztő az oldalán, kicsavarod leereszted utána a a vérnyomásmérővel felpumpálod és ennyi
tankot nem tudom le lehet-e ereszteni. Egyszerűbb ha nem jársz üres tankkal akkor nem tud a beszívott levegőből a pára kicsapódni, illetve tankolj megbízható kúton
Az autója szerintem nem dpf-s. (de tévedhetek is) Ezért írtam ezt neki.
De az is igaz amit írsz hogy a részecskeszűrővel rendelkezőkre ez kevésbé igaz. Mármint hogy nem úgy jön ki a korom belőle mint a részecskeszűrő nélkülieknél. Viszont azoknál is fennáll a részecskeszűrő előtti szakaszon lévő alkatrészek korommal való felrakódása ha nem pörgetik meg néha-néha.
Ha igy lenne, akkor az osszes dbf tisztitas megoldhato lenne egy kompresszoros kifujassal. A regeneralas siran jelentosen emelkedik a kipufogo faz homerseklete. Ezt cagy adalekkal vagy a motor tobblet fogyasztokkal valo valo terhelesevel erik el (klima, ablakfutes stb) Egy hideg kipufogo rendszer eseten meg ha a motor me eg es forgathatod. Szinte minden dpf-es motor eseten az egyenletes, magasabb fordulatot irjak elo es eem a rovid ideig tarto porgetesi csucsokat.
Kihuzatam nem jön füst kB olyan 3-4000 fordulatnáll érzem hogy kezd ugrani jobban asszem itt más gond lesz az is lehet hogy ki fúj valahol reggel fél villant az aksi is utána elaludt hibakod nincsen bár érdekes hogy másik fajta diagramra meg ezt a hibakodot írja DF312 jármü sebesége öszefüggéstelen vagy szakadt ezt írja de müszerfalon semmit nem mutat
Hát ahogy írták előttem bizony ennek több oka is lehet.
De nagyon sok embernél ilyen lesz a diesel pld. ha papás-mamás módon vezeti és nem meri kihúzatni (lehet az előző tulaj ilyen volt) az autót mert megy az nyomatékból is. Igen megy. Viszont a korom mindig termelődik még ha nem is látszik és az lerakódik a turbóban és a kipufogórendszerben is Amit egy X légtömegáramhoz tartozó légörvény az egyik helyre lepakol azt az Y légtömegáramhoz tartozó légörvény meg lebont. Ha X légtömegáram van többségben akkor a ritkán használt Y légtömegáram látványos kormolást tud eredményezni. A koromtermelés nem nő csak a kipufogón az jön ki ami eddig a dobban és máshol volt.
Viszont ha a lerakódott a korom kijön a rendszerből akkor az autó is jobban fog menni.
Tehát érdemes egy kevésbé forgalmas helyen egy kicsit úgy vezetni hogy forogjon az a motor. SZIGORÚAN ÜZEMMELEG ÁLLAPOTBAN !
A 3000-s fordulat az kevés, az csak a bemelegítés. Tessék rendesen kihúzatni párszor akár 4000-s fordulatig . Nem tartósan ennyivel menni hanem csak kihúzatni párszor. Ha a 3-4 ilyen kihúzatás után is jelentős korom jön ki a kipufogón akkor ott más probléma lesz. Ha viszont ez a probléma akkor 3-4 kihúzatás után megszűnik a látványos koromkibocsájtás és a kocsi is jobban fog menni.
Nekem MII 101 LE dieselem van és sokat járok vele városban. Ha kiszabadulok a városból akkor mindig megcsinálom a fent leírtakat mivel a városi forgalomban nagyon lerakódik a rendszer korommal.
2-t böffen az autó és a 3. kihúzatásnál már nem szokott korom jönni. Megy is az autó rendesen. :)
thx, ezt már láttam, nagyon lazán szedi szét a csóka... pl a légzsák kiszedése, ami a szerelési utasítás szerint kellő óvatossággal végzendő, az itt kb pár mp... :O)
én a kormány alatti takaró lemezre gondoltam... ott mit és mennyire kell szétkapni, h lejöjjön...? bár egyelőre még nincs bontott kormányoszlop szervóm, alakulóban...
Akinek üvegtetős verziója van, az tudna nekem egy képet küldeni a teljesen kinyitott első tetővel és behúzott első rolóval? Valami hálószerű anyag elengedett a rolón nekem félúton, és nem látom át, mi hogyan lehetett előtte... és van egy merevítő rúd is keresztbe, lehet az is kapcsolódott valahogyan vmikor vmihez...? köszi előre is.
Hiba uzenet van? Elso korben ki kellene menni vele autopalyara vagy olyan utra ahol legalabb 10 percig egy adott fokozatban 3000 fordulaton tudsz vele menni (ez lehet akar a 3 sebesseg is).
Majd megneznem a levegoszurot, esetleg a turbonyomas szavakyzo szelepet, hogy nem ragadt-e be.
Sziasztok gondoltam még kérdezem hátha járt e így valaki vettem egy 2006 1.9 dci scenic át 131 lóerös és nekem olyan fura hogy alig akár húzni erötlen az autó javaslat tapasztalat nem füstöl vagy ilyesmi válaszotokat elöre is köszönöm
A két helyzetjelző bizti kiéegve (autovillamossági szerelő tanácsolta, hogy ne a helyén mérjem, mert előfordulhato, hogy a bonyolulut kötések miatt megtréfál és multiméter nem jelez szakadást, csak valójában nem a biztit mértem meg, hanem az autót "körbe".
Szóval a két helyzetjelző bizti kivéve és a mutliméter süket. Kicserélve, berakva, helyzetjelzők elöl, hátul égnek mindkét oldalon.
Tolató lámba bizti hibátlan (azért biztonságkedvéért egy másik jóra cseréltem.)
Sajnos már nem volt időm kiszedni a tolató lámpa kapcsolót (gondolom az az ami az akumulutár tálca alatt a váltóba megy (lehet véletlenk összjátéka volt, hogy hol égett és hol nem.)
Szóval az a terv ha rájövök, hogy hol kell a csatlakozót megnyomni, hogy oldjon akkor rövidre zárom egy dróttal. Ha jól gondolom ezzel ki lehet tesztelni a kapcsoló hibáját.
De hol/hogy kell megnyomni a csatlakozót, mert nem látom tisztán, hogy alul kell összenyomni, vagy oldalt be?
Bal oldali: Bal oldali helyzetjelz világítás (173-227) - Szivargyújtó (101) - Központi zár és vészvillogó kapcsolója (1391) - A fényszórók beállításának kapcsolója (1390) - Légkondicionálás szabályozótáblája (319) - Rádió (261) - Többfunkciós kijelz (653) - Központi kommunikációs egység (1125) - CD-váltó (1272)- Els ablakemel vezetoldali ketts kapcsolója (1512) - Elektromos beállítású ablakemel kapcsolója (134) - Hátsó elektromos ablakemel letiltásának kapcsolója (135) - Hátsó ablakemel vezetoldali ketts kapcsolója (1511) - utasoldali elektromos ablakemel kapcsolója (133) - Jobb hátsó elektromos ablakemel kapcsolója (130) - Bal hátsó elektromos ablakemel kapcsolója (131)
Jobb oldali:Jobb oldali helyzetjelz lámpa (172-226) - Sebességhatároló- és sebességtartó-automatika kapcsolója (1081) - Dinamikus menetstabilizátor kapcsolója (1106) - Sebességváltó kar kijelzje (1129) - Bal oldali ülésftés kapcsolója (1514) - Jobb oldali ülésftés kapcsolója (1513) - Merev tet kapcsolója (1482) - Ablakok együttes mködtetésének kapcsolója (854) - PB-gáz vagy benzin üzemmód kiválasztókapcsolója (1003)
Na megkönnytettem a dolgom, Gondoltam megnézem melyik szálon megy a tolató lámpához a delej, hogy bekössem a tolatóradart. Na erre lecsapattam a másik oldalt is. Igy már két biztosítékot kell keresnem.
Sziasztok, van egy Scenic 2005 1.9 dci-m. Lefulladt és azóta nincs sehol áram, csak az ajtókat nyitja. Biztosítékok jó, a motortérben is. Ha valakinek van ötlete, vagy tud segíteni, megköszönném.
nem ég a tolatólámpám. Korábban a baloldali világított most egyik sem. (a korábbi féloldalas működés miatt a kapcsoló hibát kizárnám, egők jők mindkét oldalon.)
Nem égnek a jobb oldali helyzetjelzők. Elől korábban égő csere volt akkor világított, most néztem az égőt az is jó És nem ég a jobboldali hátsó helyzetjelző sem. Ledes, nem tudom hogy kellene ellenőrizni.
vki tud-e fotósorozatot, leírást vagy youtube videót az EPS vagy PAS (szal az elektromos kormányszervó) szereléséhez?
esetleg az is elég lenne, hogy mire kell figyelni a vezetőoldali nagy műanyag takaró panel leszerelésénél, hol vannak csavarok elrejtve, patentok, stb?
Ettől függetlenül fura, h ilyen "mókás" hibával találkoztam közvetlen azután, h meg lett bolygatva elektronika.
Amúgy már nem emlékszem pontosan, mert nem nagyon állítgattam, de pl a kijelző fényerő csak felkapcsolt világítás mellett szabályozható vagy anélkül is?
Ha majdnem lefullasztom induláskor szintén megjavul, egészen addig amíg nyomva tartom a féket. Kuplungot engedem fel, nem nyomok gázt rögtön csak a leállás-határon, majd mikor elindul a fékre lépek. És ilyenkor járó motor mellett egészen addig jó, amíg nyomom a féket. Amikor felengedem a lábam a fékpedálrol kb 1mp után újra elhalvanyul és "becsikozodik" a kijelző. Ez wtf?
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem! Egy reanult grand scenic 2007 1.9dci-m van és a vezető ülés alatt lévő csatlakozóhoz víz került, ez által eloxidálódott és kijöttek belőle a kábelok. Ha valakinek lenne kapcsolási rajza vagy le tudná fényképezni egy azonos autóba milyen sorrendbe vannak bekötve nagyon megköszönném!
Egy ismerősom kérdezi, hogy komfort elektronika (ami a belső komfortokért felel) cseréje után nem nyilik az üvegtető.
Létezik valami egyszerű mód (citroennél 3,-5 másodpercig kellett nyomni a gombot, hogy feléledjen - ez nálam évek után az eladásnál derült ki) vagy valami programmal kell bemutatni neki, hogy ilyen is van az autóban.
Ha telepítetted akkor indítsd újra a telefont,létre hoz a telódon egy mappát pyren névvel,oda másold be az innét letöltött három mappát,utána már használható a program.
Nekem is van ELM bt-s interfacem,ha Torque szar,melyik appot ajánljátok mobilra? Nem baszogatni akarok,hanem ha bárhol beugrik valami hiba,hibakód olvasásra használnám...
Nem a kompatibilitással van a gond,az a probléma,hogy a 2.1 az már a hamisítvány hamisítványa,gagyi alkatrészekkel ellátva,egy eredeti 2.1 az menne vele de olyan nincs :)
Közben kiszenvedtem a csavart. Így ki tudtam venni középboxot. Csekkoltam pyrent, ugyanúgy nem csinál semmit. Kiválasztom autót, scenic 2, betölti a fájlokat és 94 ecus, majd indul a scanneles és megall 1/94-nél és ennyi... Mint eddig, semmi. Közben elm327 identifier csekkoltam a mini odbii interfacet, és minden bezöldult. Lehet ez a baja a diag proginak? Túl sok protokollt tud a kütyüm?
Ezt már próbáltam, a jobb első csavar úgy be van tekerve, h nem bírom kicsavarni. Ki kéne hozzá venni a jobb első ülést, hátha akkor jobban hozzáférnek, mivel nincs hosszú csavarhúzóm.
Renault Scenic kijelző nyelv változtatás, kijelző nyelv beállítás, automatikus kézifék kikapcsolás, automatikus kézifék skandináv mód beállítása
Szóval simán megy.Azt obd csatlakozó kompatibiltás ellenőrzés a ELM327 identifier programmal a play áruházból. (részletek itt: autóbuzéria5 órája0057180 számú hozzászólásban).
A plyclip 180+ verzióját használtuk.De a v2 változata is működik.
Tapasztalatok, Sokszor ledob, űgy néz ki mintha megcsinálná de mégsem. A nyelvet átállítottuk angolra. A kézifék kikapcsolása az extreme cold opció választásával oldahtó meg.
Vigyázni kell, mert külön opció van arra (a műszerfal beállításai között), hogy a behűzott kézéiféket megjelentítse-e (és kiirja-e, hogy hűzd be a kéziféket) vagy megelégszel a kézifiéken taláható piros led kijelzésével.
Na, megcsináltam, most nálam is 29,29,26. Sajna kipróbálni nem tudom, mert a középső box megint szivat, kattan, de nem moccan. Így nehéz lesz diag csatihoz hozzáférnem...
Nálam telon fut a progi, demo mode oksa, de amikor élesben használnám scan-t, akkor "elm init" után nem csinál semmit...
Elm check lefut pedig szépen és mindent okéz, szal passz...
Mondjuk nálam soxor az is kihívást jelent még előtte, h hozzáférjek diag csatihoz. Rendszeresen beragad a kartámaszboxom, és akkor hosszú percekig küzdenem kell vele. Tényleg, erre nincs vmi megoldás, valahol reteszt gyorsan feloldani?
Nálam a pyren kivégezte a kéziféket,viszont az egyszerűbb pyclippel sikerült télire állítani.
Nekem csak akkor kell párosítani újra az elm327-et a telóval ha közben használtam laptoppal is,ha csak telóval használom akkor nem kell újra párosítani,igaz most már legtöbbet csak laptoppal használom azt jobban látom :)
Igen, valami drive2ru oldal volt, de már nem tudom melyik. Legalább 3 dolgot kellett letölteni, majd a telefonon telepíteni. Nekem az első indulás volt a gázos, mert a cirill betűkkel és az orosz nyelvvel nem vagyunk barátok:D Meg minden alkalommal törölnöm és újra párosítanom kell az ELM-et a telefonnal, mert másképp nem csatlakozik hozzá.
YouTube-on van pár videó, hogy a kártya mellé egy kést szúrnak be, ezzel mintegy feszítve a kártyát a tekercsnél. Ha így elindul, akkor a tekercs forrasztása adta meg magát, talán javítható, de egy új kulcsház mindenképpen kell hozzá.
Most próbáltam, szabadkezes kártyát az elem nélkül: szabadkezes funkció nem működik, de a kártyát bedugva az olvasóval minden további nélkül indult.
Igen, mostmár igen, eddig csak láttam, hogy képes rá, de most ki is próbáltam. Angolról németre és vissza is hibátlanul tette a dolgát. Extreme cold beállítás is ment, leállitva nem is húzta be a kéziféket, viszont a műszerfalon írta, hogy húzzam be. Normálra visszaállítása is sikerült.
Esetleg kezdetben mindkettöben tegyél jobb minöségü elemet a kártyában! Majdnem hasonló volt nekem is,hogy hiába volt bent a kártya,kérte....uj energizer és minden klafa!
Sok jót erre nem lehet mondani,vagy behalt mind kettő kártyád,vagy az ecu szarakodik,vagy valahol van egy kontaktos csatlakozó és az szórakozik.Nem tudom melyik a jobb :(
Üdv.2004-es évjáratú Senic nem indul,a kártyán a nyitás zárás működik de ha bedugom a helyére akkor kéri a kártyát,mind a kettővel ezt csinálja,a kártya ólvasó cseréje nem oldotta meg a próblémát
A III-as 1.4 TCe-s (Grand) Scenic nagyon sokat fogyaszt. Városban simán 10 felett, vegyes 8.5l. Országúton 100-110-es tempónál 7.4 volt anno a legalacsonyabb fogyasztásom. A gyári értékekkel abszolút nincs praliban, olvastam valahol valamikor egy cikket, hogy egy vevő a magas fogyasztás miatt vissza akarta vinni az autót a szalonba.)
Ezt az autót cseréltem egy II-es 1.5dCi Scenic-re 2 éve.
Azt tudja valaki (tudom dupla munka) ha kiveszem a mikrokapcsolókat az ajtóból (kompletten, hogy háztartási gép műszerész átforrassza) attól még használható az ajtózár?
Mert amikor kivettem az ablakemelő kapcsolót a bal első ajtóból akkor ugyan felhúzta a távírányító az összeset, de a bent maradt kapcsolókkal már nem lehetett leengedni.
Ma bent voltam kérdeztem, hogy a német nyelvet le lehet-e cserélni angolra és a kéziféket lehet-e skandináv módra álltani.
A válasz meg kell nézni a nyelvet, a kézifékre meg az volt a válasz, hogy ez egy biztonsági funkció és a magyar autókban nem lehet kikapcsolni (a németet nem tudta.)
Arra a kérdésre, hogy a szalonban lévő, manuális kézifékes autókban milyen biztonsági funkció van ha elfelejteném behúzni nem tudott mint mondani. :)
A tartályokat 10 évente cserélni kell. A gyári, amorf alakú tartályt már nem gyártják. Ha van is belőle akkor kb 800.000 ft/db a tartály.
Annak sok értelme nincs, hogy benne van a gyári tartály és mellé még betesznek egy pótkerék tartályt is, mert az legalább megfizethető.
A gyári gázszett meg fekete ló. A márkaszervizek nem értenek a gázhoz, a gázosok meg nem a gyári szettet használják (tehát ahoz ők sem értenek és előbb utóbb átépítés lett volna a vége.)
Már egy ideje nézegetek Scenic-eket, II és III generációt egyaránt, lehet hogy ősszel lépni kell majd... A III-as mellett sok minden szól (újabb, fiatalabb stb), ellenben 1.6 16v alig van belőle, az 1.4 Tce-t (amit hordanak kintről) meg valamiért nem ajánlgatja egyik szerelő sem... A II-es generációból a 2008-as és utáni darabokat nézegetem, 1.4 és 1.6 motorral (90% városi használat, autópálya szinte soha)... Ezek fogyasztása a tapasztalat szerint? 1.4 vs 1.6 megbízhatósági/tartóssági/szervizelhetőség szempontból?
Soha nem lesz merheto adatod. Nekem most 5 szemely, 2 kutya, tetobox es klima 7.2 600 km atlagaban. Palya es Balaron part. Ekkora kulonbseg akkor van ha total mas korulmenyek kozott mered.
Beletaktam és ki is próbáltam. Égett. De beleraktad a bogarat a fülembe és kivettem. Igazad volt. A bura egyezik, a foglalat nem. Ami benne volt az kicsit eltolt amit beleraktam (lehet benne maradt volna) azon szemben állnak a pöckok.
Most milyen kell bele? A magyarnyelvű kezelési szerint:
Dilemmába vagyok, jó lenne pár hozzászólás. 2.0 DCI. Jó ideje sima OMV Diesel lel jártam(2017), + adalék a piros, meg a kék Spuri. Mindig minden rendben, de egyre több autós ismerős a Prémium MaxxMotion ra beszélt rá, kb 5-6 tank mióta a prémiummal járok, már több mint egy literrel csökkent a fogyasztásom, azonos körülmények között, csendesebb lett, és nagyon harap. Mikor tisztán normállal jártam nagyon érezhető volt, motorhang, erő stb persze a lerakódásokat nem látni, de a motor járása sok mindent elárul. Az a dilemmám hogy most Spurizni érdemesebb, vagy a prémium Diesel? Mert hiába drágább, összességében így a legolcsóbb kilométerre le osztva. De a Spuri is nagyon jót tesz, csak ott a fogyasztás nem csökkent ennyire.
Egy éve cseréltem Klímahűtőt, Valeo-t vettem 30 ért. Magam cseréltem ki, a klímás adott "O" gyűrűket. Majd vissza a klímáshoz: nyomáspróba, feltöltés, ózonos tisztítás ez mind 25-ért. Ja, és előtte volt egy szivárgás keresés. Így ez 55 lett.
Sziasztok! Most jutott eszembe valami,amit elfelejtettem leirni. 2 alkalommal volt ilyen eset,hogy este ,sötétben mentem autópályán Pestre,akkor feltünt,hogy gázadásnál,gázlevétel utáni gázadásnál valami fehéres villogást láttam a cipömön,valahol pedál környékén a gázpedálnál. Kb Villog gyorsan 4-5öt aztán alábbhagy. Valaki ismeri vagy találkozott ilyen jelenséggel? Pl valahol jeladó,vagy led villog,vagy elmozdult volna lámpa vagy mittudomén. Nem tudtam pedálok közé bújni,nem férek hozzá :-D
Ez nem feltetlen lesz segitseg. Anno a citroen javitasa soran ajanlottak egy szervizt (renault, de nem marka). Valahol a Arpad hid es a Moszkva ter felett voltam a hegyen. Ott ketto is volt, az egyik foleg elektronikaval foglalkozott.
Renaultba legyen Renault minősítése, a gyerek Alfájába aminek az a minősítése, a másikéba aminek Peugeot minősítése van, szóval legyen a gyártótól jóváhagyása
Én a nem tucat, de minőségi olajat preferálom. Az elméletem amiből kevés fogy nem érdemes hamisítani. Az árát nem nézem ha 12e akkor annyi az olaj a legolcsóbb motor alkatrész, de a legdrágább javítást tudja produkálni ha szar.
Nekem 1.6 benya scenicem van, és ezt használom: Mannol 7705 O.E.M. for Renault / Nissan 5W-40 (4 L) Motorola. A leírás alapján: A kiváló minőségű olaj tökéletesen hangolt a Renault, Nissan és Infinity technológiai követelményeknek.
Én Elf olajat anno a Lagunámba raktam teljes megelégedéssel. Most 2.0 dci-be Mobil 3000 X1 olaj megy több éve. Nincs rossz tapasztalat, 1 év /13 ekm alatt egy kocka esik az olajszintmérőn. 220 ezernél ez normális sztem..
Üdv! 2.0 DCI SCenic. Eddig az Elf Evolution 900 Sxr 5W40 olajat használtam, semmi gondom vele, 10 000km csere. Kérdésem az lenne hogy van valakinek hosszabb tapasztalata
MANNOL olajokkal? Mert nagyon jókat írnak róla, és olcsóbb az elf től. Ha rá keresek ezt hozza nekem a kereső, a Scenic 2 2.0 Dci hez : MANNOL DIESEL TDI 5W-30 C3 SN/CF 5L 6300ft, azért ez nagyon jó ár, és full szintetikus olaj. Köszönöm!
Fura a sztori. Visszamentem, továbbra is a lecsúszott kábel volt a magyarázat. Most megmutatta ember mit is csináltak vele múltkor. A fényszóró magasság állító alatt van ugyebár egy kis tartóka, ami mögött biztosítékok is vannak. Na, ezt kivette és mondta, h ha itt benyulok a kormány felé, akkor érezni fogok egy dobozt, és ebből csúszott ki állítólag legutóbb vmi csati. Aztán magyarázta, h most más a hiba, mert ha ráadja gyújtást, akkor lehet érezni és hallani egy kattanast, és múltkor ilyen nem volt. Biztatott, h nyúljak be, és ráadta megint gyújtást. Mondom neki, ez sztem a kormányzár kioldast vezérli. Mondja, h igen, de ebben van a jeladó is. Ez igaz lehet?
Tegnap a melegben mar masodszor fordult elo, hogy az auto nem reagalt a kulcsra. Sem a gombokkal sem a kulccsal nem sikerult zarni, illetve egy masik alkalommal nyitni. A kulcsban uj elem van. Merre keresgeljek?
Tuzetesebben megneztem a sarun lévő biztit, az egyik volt a ludas.. Emlekeim szerint akkucserekor kicsit "meggyepáltam".. Akkor egy parszor meghajlott, gondolom az anyagvastagság csökkent, eddig birta..
Utána rakd be a kártyát (akkor is ha egyébként nem kell, mert érzékeli).
Ha csak kattog vagy műszerfal sem világít (és semmi elektormos nem megy) akkor jó eséllyel aksi. Persze ha a fő biztik és csatlakozások épek az akksi környékén.
Kis segítség kellene.. 2.0 dci, 2007es. Felesegem elment az autoval, leparkolt felora mulva hiv h nem indul az auto. Elmentem megnezni, kijelzo sotet, ajtok zarva, csak a vezeto nyilt ki. Taviranyitora nem reagal. A tompitott lampa vilagitott mikor ideertem. Akku 12.5V,fel eves exide premium.
Levettem az akkusarut, vartam kicsit, visszatettem,. Muszerfal mar feléledt, service felirat, index visszajelzok es minden ajto nyitva vilagitott. De kartyara se kép se hang.
Meg1x levettem a sarut, utana electronic fault felirat jott, megint semmire nem reagal. Most itt allok a kocsi mellett, a motorteri biztositekokat probalom kibanyaszni.. Mi a joisten lehet?
cserélj szerelőt, ja meg kérd vissza ezektől a munkadíj felét. Gondolom te javításért fizettél nem hibamegállapításért. Az, hogy visszadugnak egy szétcsúszott csatlakozót nem javítás. Miért? Azért mert egy sima lámpa csatlakozó is biztosított nemhogy egy kormány jeladó, így ha az szétcsúszik ott más bibi is van el van törve szét van olvadva a kontakt hibától mittudomén, szóval nem az a megoldás, hogy összedugom és lehet menni a pénztárhoz vagy cserélem vagy a minimum, hogy a csatlakozó beszerzéséig barkács módon egy kötegelővel összehúzom és visszahívom az ügyfelet.
Újraindításról 10mp-ről eddig nem volt szó,Kevés információból kb.kevés választ lehet adni.
Ha párásodik az ablakod akkor pollenszűrőre kéne ránézni,plusz megnézni nincs e víz a szőnyegekben.
A klímára meg annyi,kevés a hűtőközeg,döglődik a kompresszor,rosszalkodik a külső,belső hőmérő,vagy napfény érzékelő,haldoklik a nyomás kapcsoló,vagy csak egyszerűen kontaktossak,lazák a csatlakozók,vagy bármit fel lehetne sorolni ami kapcsolatba van a klímával :)
tegnap független szervizben jártam, elsősorban a kormány miatt. nos, állítólag vmi kormányszög jeladóból kicsúszott kábel okozta a hibát, ennyit mondtak és ez adta a STEERING FAULT jelzést. aztán szervizből el, minden remek, majd megálltam és amikor pár óra múlva indítottam már jött is újra a hibajelzés. mentem vele 1-2 km-t, majd megálltam. pár percet álltam ott, újra indítom és nincs hiba. b+, gondoltam... elindultam hazafelé, de még meg kellett állnom valahol. szal pár km megtétele után leparkoltam vele újra. és amikor újra elindítottam, hát mi történt? újra STEERING FAULT, STOP hiba. B+! így mentem vele haza, nehéz kormánnyal. és vajon most reggel mi történt? nincs hiba...
felhívtam szervizt, annyi volt a tanács, ha újra jön a hiba hívjam fel őket. itt tartok most...
A szervo elég komoly rásegítés. Ezért tudod állóhelyzetben tekergetni.
Mivel azt mondod, hogy autópálya tempónál nem olyan vészes (lehet akkor már azt sem igazán venni észre ha nincs szervő) akkor ott nem a futómú elemei szorulniak.
Inkább olyan, mintha nem érzékelné a kormány forgatást (illetve nagyobb mértékben kell mozdítani, hogy rá segítsen). Ez jobban hasonlít valamilyen érzékelő hibára.
Aksi asszem 2-3 éves lehet, eddig semmiféle jelét nem adta, h bármi baja lenne...
Korrodalt vezetékeket nem találtam a motorterben.
Amúgy lehetséges lenne, h egy döglödő akku a kormánnyal kerülne konfliktusba először? Cseréltem már akkut ezen az autón, akkor az előjel az volt, h alig bírtam beinditani, majd egy idő után már el sem kapta...
Belső keringetésre állítva a szellőzést olyan érzésem van, hogy szinte teljesen elzárja a levegő útját valami. A zúgás felerősödik, a légáramlat meg lecsökken azonos venti fokozaton. Hol találnám meg az útválasztó csappantyút? A zaj felerősödése bal előlről érkezik..
Szüleimnek van egy 2005ös scenice. Digit klímás kivitel. Már fel lett töltve gázzal de nem igazán hűt. Pontosabban nemcsak a hűtéssel van gond, hanem télen a fűtés is gyenge volt, olyan mintha nem fújna rendesen. A ventillátor működik minden fokozaton. Azt hittük valamelyik pillangómotor halott és zárva van, de elvileg mind működik. Van valakinek ötlete, mit lehetne mèg nèzni rajta?
Olyan gondom van, hogy amikor egyenes állásban van a kerék, akkor a kormányt nehéz megindítani. Olyan, mintha nem érzékelné a rendszer rögtön, hogy tekerném a kormányt. Miután megindul utána már jó de ha beállítom középre és megyek vele egyenesen, akkor a következő korrigálásnál megint jelentkezik.
Mindkét irányban tapasztalható a jelenség.
Álló helyzetben szinte nem is érezni, menet közben a sebesség növekedésével egyre erősebb. Autópályán veszem észre inkább de valószínűleg azért is, mert ott kisebb korrekciók kellenek csak.
Nem azt mondom, hogy birkóznom kell vele de idegesít a dolog. Régebben is volt ez de enyhébben.
Hali, autóval mentem, pár percre leállítottam, majd amikor indítottam újra STEERING FAULT hiba és kormány kiba... nehez mozog. Ez meg mitől lett egyik pillanatról a másikra? Vki help me? Köszi
Kedves szomszéd karosszériás mester nekem FSB szilikon tömítőt/ragasztót (kis tubus is bőven elég) javasolt, meg is vettem.
Természetesen amennyire lehetett, alatta megtisztítottam, benyomtam alá és az általa adott szélvédő fogó tappancs egyik felét rögzítve a szélvédőn, másik fele alá pedig megfelelő méretű nikecell-t tettem, így stabilan nyomta az előírt 24 órát. Az eredmény kb. örök.
Kihuzod a hibas oldalon a fuggoleges lefuto oldalt. Az ivet is fent. Megtakaritod az uveg szelet es a gumit is.
Fent a kanyart szorosan visszarakod, celszeru valami tompa targgyal rasegiteni hogy pontosan rafekudjon az uvegre es a horonyban is jol alljon.
Ezutan a fuggoleges lefuto oldalt folytatod. Amikor eljutotral kb a feleig akkor megkersz valakit, hogy a felsoreszt tartsa feszesen. Itt te beigazotod az aljat kb 10 cm-en a muanyag ala es fokozatosan elkezded ezt a starat lefele lefele tolca beigazitani
Sziasztok 2007 es Grand Scenicnel tapasztaltam hogy a szelvedo gumitomitese pl az anyos oldalon elall es laza... Ismert masnak is ez a problema? (Itt szerintem ha esik siman befolyik a viz levezetodik es a szelvedo aljanal akar beazhat) Mit erdemes csinalni vele?
SCII 1.5dCi 106 LE 2008. Tegnap azt vettem észre, hogy a klímakompresszor zörög-csörög. Egyértelműen onnan jön a hang, mert kikapcsolva a klímát megszűnik. Lehet, hogy egy feltöltés megoldja a problémát? Hideget még fúj valamennyire, de inkább nem járatom így. Egyébként időnként szoktam járatni, ha nem is használom. Tudtok javasolni megbízható klímást?
Oda léptetsz ahol mutatja a még hátralévő időt és ott hosszan nyomod a léptetőgombok egyikét,elkezd villogni majd visszaáll a gyári beállított értékre.
Nemrég vettem egy 2004.es 1.9dci scenicet. Ez az első renaultom. A jobb első lámpa valamiért nem világít.Már megnéztem az összes biztit,kicseréltem az izzót,de semmi.Esetleg valakinek,ötlet,hogy mi lehet?Előre is köszönöm.
Volt már valakinek olyan gondja a tempomattal hogy lefelé nem tudja állítani a sebességet csak + felfelé? A helyzet ugyanez a sebességhatárolóval is felefelé oké, lefelé ha pötyögöm semmi, ha hosszan nyomom kikapcsol és ellenőrizzem a "szpíd controlt" vagy mia faxomat ír ki. Ugyanaz a tempomatnál is.
Köszönöm a választ! Hasonlóra tippeltem én is. Sajnos nagyon fent fog a kuplung, és nagyon hirtelen, így induláskor egyesben ha nem vagyok nagyon óvatos, lefullad. Ezért kell közben gázt adnom neki. Még kettesben is erőlködik. Tudom, hogy gyilkolja, de a kuplungtárcsa már amúgy is cserére szorul. (Csak van benne 270e km. :) )
Majd megírom, hogy mi volt a baj.
1. főtengely ékszíjtárcsa a tippem, leveszed a doblemezt húzol a csavartól a széléig egy csíkot alkoholos filccel beindítod ha egy vonalban marad akkor más lesz, kuplung csúsztatással gyorsítani???? váltás után leszállok a kuplungról és nyomok egy kövéret amíg nyomva a kuplung nem adok gázt
de lehet a kuplungod csúszik
2. na ez sok minden lehet ezt így nehéz, hogy traktor hang, ez lehet kifújó kipufogótól kezdve csapágyas motoron keresztül csúszott vezérlésig bármi.
Vidd el szerelőhöz ő nagy valószínűséggel hang alapján megmondja hol a hiba
Renault Scenic II. (2007) 1.5 dCi motorral rendelkező autómon elkezdtek előjönni a problémák.
Indítás pillanatában nyekken/nyikorog a motor mindegy, hogy melegen van indíva vagy sem. Leállításkor ugyan ez a nyekkenő hang jelentkezik. Mikor alacsony fokozatban pakolgatom a sebességet és kisebb kuplung csúsztatással gyorsulok vele, akkor megdadog néha (szakaszosan viszi át a kerekekre az erőt), és akkor is nyikorog.
Egy Debrecen-Budapest autópályás út után elkezdett a motortérből gázadáskor egy jó kis traktormotor hang jönni. Berreg.
Kb. 30ezer km van a mostani vezérműszíjban, kétlem, hogy az lenne a ludas. A motorban 270e km van.
Valakinek valami tippje, hogy mi lehet a gond? 1 hét múlva viszem szervízbe, de addig is szeretném tudni, hogy mivel számoljak.
Sziasztok.2004 es 1.9 dci grand scenic.elkezdett olyat csinálni hogy néha bedadog mintha fogyna kifele az üzemanyag.semmi rendellenes működés megy indul húz rendesen csak néha bedadog.inkább alacsonyabb fordulaton vettem észre.ötletek a hibára?köszi a válaszokat előre is.
Nekem jó a link akkor is, ha ki vagyok jelentkezve.
Eddig még minden mp3-at lejátszott, amit szerettem volna,1db pendrive és 1 db memóriakártya (noname, szintén Ali-ról) amivel etettem. Egyikkel sem volt semmi gond, biztonság kedvéért FAT-ra formázva, gondolom az NTFS-t nem csípné.
Hangzásban pedig azon kívül, hogy az mp3 kicsit halkabb, az aux-in sokkal halkabb, mint a rádió, mást nem vettem észre.
De 60$ körül van yatour is AliExpress-en, ami itthon 24 ezer...
Src gombbal lehet váltani a rádió és a 6-os cd-váltónak látszó eszköz között. 6 könyvtárnyi, könyvtáranként max99db mp3-al bírkózik meg. Van rajta aux-in is, illetve SD kártya olvasó és usb csatlakozó is. Eddig egyszer fagyott ki több órányi üzemidő után, nem változott a játszott track száma a kijelzőn, de akkor is ugrott a következőre.
Ami negatív, hogy nincs MP3 infó, csak a cd és a track száma látszik.
Arra figyelj, hogy legyen benne a leírásban, hogy Renault, mert pl a vw-khez is kék csatlakozóval szerelik, de annak más a lábkiosztása.
Szép napot mindenkinek! Lenne egy Renault Scenic II 1.6v 2003 -as évjáratú kocsim. A gondom az lenne,hogy az egyik nap a műszerfalam eltünt,ezt egy ujraindítással orvosoltam, de a tegnapi nap folyamán totálisan eltünt se kép, se hang.Biztosítékokat megnéztem mindegyik tökéletes.Esetleg valakinek hasonló jelenség nem jelentkezett valakinek? Válaszokat előre is köszönöm.
Már vagy soxor ellenőriztem, hátul a sárga veszkioldo a helyén van, ennél jobban már nem lehetséges neki. A Reset eljárást is már vagy 5x végigcsináltam, de a P jelzés még mindig ott figyel. Nem sípol indításkor, működik a parkoló fék automatán és kézzel is.
Gyakorlatilag azt értem igen,hogy rendesen,nálam volt olyan,hogy azt hittem én is vissza ment és mégsem,2x3 ki akasztottam,majd motorral behúzattam kiengedtem párszor és azóta jó.(5 éve)
Ebből ugyan nem derül ki, hogy a connection box az mp3-as képességekkel rendelkező rádiók esetében a navigálás és a zene hallgatás egyidejűségét biztosítja, vagy a simát is felruházza mp3 lejátszási képességgel.
si inca o chestie care nu o cunosc multi, sunt 2 tipuri de CNI2. 1. cel normal (care apare doar update list in meniu, nu are aux in si nu citeste mp3, are intrare cdc) care il am si eu: ninav5/rad3 - 8200487884 -> 8200796837 -> 8200964809 2. cel pe care scrie si cabasse tronic mp3 (are aux in, are si intrare cdc) : ninav5/rad6 - 8200487887 -> 8200796844 -> 8200964827 "
Ha beírod a keresőbe az elsőnél emlegetett gyári számokat akkor láthatod hogy azok a tekerővel ellátott rádiók.
"Ha nem youtobos videókat raktál volna be,hanem a sajátodról képet akkor lehet többre mennénk"
Nem ilyen egyszerű. A hátuljáról fényképet csak úgy tudnék készíteni, ha az összes csatlakozót lehúznám.
A fő különbség (még képet is alig találok róla a neten az elejéről, nem hogy a hátuljáról) hogy:
- az enyémen baloldalt forgatható (és nyomható) gomb van, ellentétben a többieken található négy irányban nyomható gombbal
- az egyémen hátul a csatlakozók függőlegesen vannak bedugva, ellentétben a többivel ahol egy vizszintes padkában vannak.
Az első kép az átlagos rádió, a második az enyém.
A fő kérdés, hogy hogyan lehet(ne) aktiválni, mert szerintem az aktiválás független kellene legyen attól, hogy van-e hátul vezeték csatlakoztatva vagy sem (hiszen három érpár megy benne, amik elviekben nem érnek össze. A csatlakozóban meg nem láttam érintkezőt, ami azt jelezné hogy be van-e dugva oda valami.)
Olyan lehetséges, h a bal hátsó lapos (1bar alatt picivel) kerék felfújása utáni induláskor megszorul a parkoló fék? Okozhat ez egy ilyen jellegű hibát?
"Hazabicegtem" vele, pár km, majd emelővel fel, forog, de szorulva... másik oldal hibátlan. Vészkioldó sem segített rajta...
Azért csak óvatosan az erőnöveléssel nehogy úgy járj mint én hogy kapott +50Nm-t aztán nyáron úgy vágta fel a csomagtérajtót az MII kombin hogy azt vártam mikor szakítja ki a zsanérokat. Azóta is a polcon van. Tőlük tudsz rendelni ha nem eredetit akarsz venni.
Üdv Tagok.
Vásároltam egy 2004-es Grand Scenicet.
Pici segítségre lenne szükségem vagy némi tanácsra.
De akár némi alkatrészre is szükségem lenne.
Remélem tud nekem segíteni...
...megköszönném!
Semelyik. Kiválasztod az autód motorkódja alapján a megfelelő autót és kikeresed a fix ablakhoz valót.
Az hogy a teljes hossz mm-ben 515, 519,520 vagy 522 az mindegy szinte. Az eltérés max 2 cm.
Az erősebb könnyebben emeli fel az ajtót (nm-ben adják meg). De lecsukásnál is igaz. Ha alacsonyabb ember használja akkor lehet csimpaszkodni kell bele, hogy elinduljon lefelé.
A 6-7 ülés hosszabb távon csak kisebb gyerekeknek és amputált lábú felnőtteknek alkalmas. 1,6-os Grandból biztosan volt gyárilag 5 személyes is, a nagyobb motorúak jellemzően 7 (azaz inkább 5+2) ülésesek. Ami gyárilag 5 személyes, abból kicsit nagyobb meló 7 személyest barkácsolni, pár évvel ezelőtt arra jutottak itt a topikban, hogy nem érdemes.
Egy kategóriával feljebb, pl. az Eurovanoknál (Phaedra, Ulysse, 807, C8) kedves nepper szokás az ülésekkel szórakozni, és a hátsó ülésekért (melyek teljes értékűek) felárat kérni, mert azok egyesével is kivehetőek.
Ha nem lenne kihasználva a 7 ülés,kár olyat venni...viszont az 5személyes grandot ami picit kedvezőbb árú a piacon,azt 7 személyesre alakítani nem ócsó móka...
valahol kontakthibás kapcsolótól vagy a lámpa csatlakozótól végig kel követni követni hol tűnik el az áram valószínű nyoma is lesz a csatlakozóba ahol a hiba van
Heló mindenkinek.Egy kis segítségre lenne szükségem.Van egy grand scenikem és néha elmegy a fényszóróm nem tudom felkapcsolni de olyankor a ködlámpám sem működik.Aztán egyszer csak megjavul.Mostmeg a tompított nem kapcsolódik fel.Esetleg tud valaki segíteni mi lehet a baja?
Az ott kaphatóak közül szinte mindegyik elektromos, ami nem azt jelenti, hogy motorosan behajtható. Olyet ott sem találni, az elektromos a tükörlap mozgatására vonatkozik.
Sziasztok! Scenic II 2.0 dci A hangvezérlés folyamatosan bekapcsol., a Cabasse fejegység nem szól benne az autótelefonra váltva a mikrofon adja a jelet tehát a hívott fél hall engem de én nem hallom őt. Lehetséges a fejegység kiváltása?
Ötletelésben kérek egy kis segítséget. 2006-os 1.6-os bezinesem van. Hosszabb ideig szerelőnél volt, vontatni kellett, ezért manuálisan kellett oldani a rögzítőféket. Most visszakaptam a kocsit és a műszerfalon szerviz üzenetként rögzítőfék hibát jelez. Hibakódja nincs a kocsinak, a rögzítőfék működik, behúz, utánahúz és rendesen ki is old. Akksit lekötöttem, majd vissza, hátha eltűnik, de nem. Esetleg Valaki tud-e nekem tanácsolni valamit, hogy eltűnjön a hibajelzés? A válaszokat előre is köszönöm.
Hol vettél motorosan behajló tükröket? (Bontott nem létezik, nem is akarnék.) Nekem a jobb oldali van szétkopva, becsukás után nem hajtja ki, vagy alig.
Nekem 1.6 b automata van. 2006 - os évjárat fogyi lábfüggő. 7.5 alá még nem sikerült menni 9.5 fölé se vegyes 30 -70% úthasználat főút a több faluról megyeszékhely és vissza napi 40 km átlagban. A váltóban van 2 db mágnes szelep ezek szoktak idő előtt elkopni. Ilyenkor rúg egyet a váltó és beáll biztonsági üzemmódba. Motor lekapcs ujraindít után egy darabig jó. Én a 3. eset után vittem szakihoz Pestre 120 ezerbe fájt. Ez másfél éve volt azóta semmi baja. Most 155 ezret mutat a km óra. 2 év vagy 40 e km olaj csere. Szaki ezt ajánlotta.
amikor csurig tankolsz eldugítod a tank szellőző csövet is meg lehet a kaniszter szelepet is ezért rángathatott állt le, ha kitisztult a cső már nem lesz gond valószínűleg
1 katanásra tankolunk mindig betolt pisztollyal, nyáron főleg hisz a földben lévő tartályból 10fokos üzemanyag jön ami majd a tankba melegszik 30 fokosra esetleg ami meg szeret tágulni
Ma ijesztö estèn volt! Túlzásba vittem a csurig tankolást,azt vettem èszre a benzinkúton hogy csöpög az üzemanyag vezetöoldal mögötti ajtó alatt.... Elindultam,pár száz mèter után le is át a motor...pont megálltam a buszmegállóban. Alánèztem,nem csöpögött már,viszont nehezen indult be. 2 ik inditásnál padlógáznál beindult. Aztán kb 150 km-n át enyhèn rángatózott,vègèn már annyira nem. Közben a pillanat fogyasztásmèrő furán számolta. Autópálya elött benzinkuton megálltunk pihenni. Induláskor pöcre beindult,vègig autópályáztunk szèpen ment. Itt felèrve pesten ugy èrzem,erőre kapott a scenic,nyomatèkosabb lett.... Viszont 230km-t megtettünk 14 liter üzemanyaggal ami kevesellem....autópályán odalèptem pedig. 1.6benzin Grand Scenic 2005
A 4 sebességes renault váltót nem dicsérik a váltó szerelők. Hol lesz használva? A 2 literes kicsit többet fogyaszt és jóval ritkább benzinesben. Automata váltóval párosítva még ritkább (lehet), főleg külföldön vehették.
Segítséget szeretnék kérni autóvásárlással kapcsolatban. 1,6 v 2,0 benzin automatát szeretnénk venni a páromnak. Melyik a jobb választás főleg a váltó szempontjából?
Az se jó megoldás ha távra zárja, PUG407C így csinálja kinyitod a távval kinyitja becsukod a távval behajtja. Ja csak a garázsba ha nem férsz be gomb nincs a behajtásra és ezt a funkciót ki se tudod kapcsolni csak szervíz diagnosztikával, télen azért megy a para be van-e fagyva vagy nincs.... és nekem pl jobb behajtott tükörrel beállni ezt a Scenicen meg tudom csinálni a PUG-n nem tudnám
Parkolóházba azt szoktam beállok kinyitom az ajtót megvárom amíg a másik oldal kinyílik vagy már be is zárják és csak akkor zárom a gombbal így 1 ki/be zárást megspórolok. Nem tűnik soknak, de ha folyamatosan van használva 7 év alatt nekem elkopott :(
Sziasztok! Ma megvettem az elektromos behajtós tükröket,elèg hülyèn van megoldva gyárilag. Ha belül elforditom behajtja. Ka kinyitom az ajtót akkor kinyitja,majd ha ujra becsukom,behajtja....Azt hittem akkor hajtja be amikor lezárom a kocsit....
Van egy gyári könnyűfém felni szett az autón (+1 lemez pótkerék).
A felni küllőin menetirányban megjelentek a "táskásodások".
a) egyenként elszedem és magamnak házi körülmények között rendbe rakom.
b) felújítattom a felniket (homokszórás + festés - szintert még nem láttam szépet) kb felninnként 10-14 E FT. És totál új felnik lesznek. Ekkor kell kérnem egy garnitúra gumit amig felújítják (van másik autó de mégsem lehet téglán... :) )
c) kis szerencsével már vehetek 4 használt felnit gumival 60-65 E Ft-ért (lehet jobb állapotban van mint az enyém) és gumit lejárva új gumikat kap a régit meg elvesztegetem mondjuk 20-25 eft-ért a garnitúrát.
Oldalról nézve nincs sérülés (csak normál karc ahogy hozzáért valami), küllők belső oldalán vannak kb 20 forintosnyi foltok a gumi közelében...
off autómban úgy működött a skandináv funkció, ha be volt húzva a kézifék akkor nem égett a tompított ha járt a motor, ha kiendgedtem igen, de csak a tompított, hátum semmi nem világított..