(Ugye, milyen királyok a kapaszkodók, meg a lyukasztók:)
Igen, én, akkor gondoltam úgy, amikor az x. csavar nem stimmelt a helyére, meg kiestek a "csak be kell nyomni" alkatrészek. az is egy jó kis pénzkidobás volt. Amúgy a részletek marha szépek rajta. Van, akinél egy hétig tartott az elektronika. Elég para, hogy a többi is ilyen lehet.
Az Ikarusnak, csak, azért fogtam neki, mert 1:12, bár ne tettem volna. Itt hánykódik, nem tart sehol, lehet már meg sincs hozzá minden. Úgy volt, hogy a gyári "4 csavar fogja a kereket" megoldás helyett csinálok valami masszívabb, gurítható tákolmányt (ötletem, anyagom sincs), nem érdekel, hogy nem kanyarodik, meg indexet.
Rakok bele rádiót, hogy értelme is legyen. Na, ebből semmi nem lesz. Főleg, hogy az elektronikai is bezárt.
Azt mondják a Hachette összerakósak szerelhetősége, megoldásai jobbak, fene tudja.
És hol érdemes ilyen matricát keresni, vagy beírom és köpi? Bár én nem fogok vele tökölődni, marad ez a szép fülzsír színű.
Ilyen lemezből árulnak, anyagában színezettet is, vagy csak színtelent? Mi ez lefűző borító? Szép lehetett a keretnél beragasztani, meg kifaragni az eredetit.
A Hachette munkatársai, ha másik öntőformát nem is, de egy kék festékes bödönt találtak még a polcon. Kész is van a következő szám. Megjelenik május 31.-én.
Minőséges. (Utaltam már erre a Polszkinál, ha rémlik >:) a Warnyúba végül beugrottál?) Az ülés szegély valami huzal? A hátsó ablakot a gyáriból húztad, vagy írásvetítőfólia? Ilyen famintás mintás matricát árulnak, vagy egyedi gyártás? Ha, azt írják, az úgy is lesz. Az idő egy dolog, lelkierő, hangulat, ihlet, meg türelem is kell hozzá. Nálam minden tervezet áll, mint a beton. Nemrégiben úgy gondoltam "most van időm". Az a kamera meg irányzék (1x2 mm-es vackok, nem bírom megfogni, nem is látom) újra lesz gyártva valamikor olyan szépek lettek. Kifaragni is kár volt, tudtam ennél valaha szebbet is. Ez van, ha nincs hangulat, csak idő.
Persze hogy kételkedem. Szerinted mi lenne abból, ha a Volánbusz a megállóban hagyogatná az utasokat? Mondjuk amikor az utolsó járat a megállóban hagyna egy nöt két kisgyerekkel. Az azért másnap szalagcím lenne a médiákban.
Figyú, én két hetente járok távolsági busszal, tehát látom, amikor a sofőr számolja a még szabad ülőhelyeket a megállóban. Persze, ettől még bátran kételkedj ebben, de hidd el, ez a Volánbusz távolsági járatain ma már így működik.
"Úgy megnézném milyen képet vágnál amikor az utsó busz vezetöje közölné hogy a megállóban töltöd az éjszakát...."
Nyugi, ezt nem fogod látni! :-) Amúgy szerintem a busztársaságok pontosan tudják, mikor melyik járatuknál kb, milyen utasforgalomra számíthatnak, és ennek megfelelően szervezik a járataikat, illetve a menetrendet.
Buszvezetőn múlik, hogy elvisz-e, de bizony van olyan, hogy nincs hely, és ott hagynak. Gondolom amikor a nap utolsó járatát viszik, azért kicsit megengedőbbek, mint mikor ráhagyja, hogy "majd jön a következővel". Ez itt Magyarország, itt ez így működik...
Régen is ez volt a szabáy, de régen sem lehetett betartani. A helyjegy váltás csak a végállomáson müködik. Olyankor ajtónyitáskor a buszvezetö felszállítja a helyjegyeseket, a többiek meg utánuk. Senki sem fogja átadni az ülöhelyét ha te felszállsz az út közepén. Söt, ha tele a busz, akkor az elved szerint helyjegyeddel a buszra sem jutsz fel. Ha leszálló nincs, meg sem áll a busz, mert ugye úgysem szállhat fel senki. Hogy nézne ki ez a gyakorlatban? Felszáll az út közepén egy helyjegyes, és abban a megállóban lerakják azt az utast aki azon az ülésen ül? El tudod te ezt a valóságban képzelni?
Az utasjelölt majd jön a következő járattal
Úgy megnézném milyen képet vágnál amikor az utsó busz vezetöje közölné hogy a megállóban töltöd az éjszakát. De ne aggódj ha holnap szerencséd lesz akár el is visznek. ;-)
"6.8. Ha valamely autóbuszjáratot olyan hatósági korlátozású autóbusz végez, amellyel álló utas nem szállítható, továbbá a csak ülő utas szállítására meghirdetett autóbuszjáratokon kizárólag az utasok számára kialakított ülőhelyet elfoglalva szabad utazni."
A sofőr nem engedi fel a buszra. Igen, otthagyja a megállóban, mert nem vihet álló utast! Az utasjelölt majd jön a következő járattal, vagy legközelebb váltsa meg előre az ülőjegyét a jegypénztárban. Ez sem vicc, ez is tényleg így működik ma már.
Mert az utascsere gyorsításával ülöhelyet vesztett az üzemeltetö. Elvileg távolsági járatokon nem lehetnének álló utasok, persze senkit nem hagynak ott azért mert megteltek az ülöhelyek. Viszont azt a helyet ami rendelkezésre áll, ki kellett használni az ülöhelyek számára. Így nem lehetett azt mondani hogy az üzemeltetö nem tett meg mindent azért hogy ne legyen álló utas. Nem a gyár hagyta el az aljtót, hanem a megrendelök rendelték így.
"...(egyáltalán lehet távolságin állva utazni?)..."
Most már nem, de "x 1000 évvel ezelőtt", bizony még simán! Ha tudnád, hogy hányszor álltam én péntek délutánonként - akkor még egyetemistaként hazafele menet - a régi Ikarusok első ajtójának fellépőjén (még az Engels nevű téren léptem fel oda), mert annyian voltak a buszon, mint az oroszok?! :-)) ...és ez nem volt vicc. Igaz, én csak Újvárosig jártam többnyire, de akkor még nem volt M6-os autópálya sem, a régi 6-os úton pedig sokszor egy rémálom volt a buszozás. Klímát nem is ismertünk, sőt olyan embert sem, aki már utazott klímás nyugati buszon. Főleg nyáron, és persze télen is egy élmény volt az utazás! :-) A hátsó ajtót nem használták a sofőrök, igaz oda is ülést tetettek a Volán társaságok, mindig mindenki elől szállt fel és elől is szállt le. Most képzeld el, aki egy tömött távolsági busz leghátulján ült, onnan akart leszállni elől, és a közlekedő folyosón is emberek álltak, ültek, lógtak.
Na, ez csak úgy eszembe jutott a régi IK 55-ösökről, amelyeknél középen volt az ajtó. A MALÉV-nak is volt vagy 5 ilyen Farosa.
Bár biztosan van a témában nagyobb szaki nálam, de én úgy gondolom, a minél több ülőhely volt a cél, amihez jól jött, hogy csak két ajtó van, mert a képzeletbeli harmadik helyén is ülések vannak. A mai távolsági buszokon is csak kettő ajtó szokott lenni. Kényelmesebb hosszú távon ülve utazni, mint állva (egyáltalán lehet távolságin állva utazni?), utascsere szempontjából pedig sokkal ritkábban áll meg egy távolsági, hogy számottevő legyen, milyen gyorsan történik az meg. Az átszellőztetés pedig nem nagyon lehetett szem előtt a tervezésnél a háromnegyedes ablakokkal, klíma nélkül. :D
Kérdésként merült fel bennem, hogy vajon az IK-200-as buszcsalád távolsági járatokra gyártott 250-es, 255-ös és 256-os típusainál - az Ikarusok ún. hazai aranykorában, tehát a '70-es, '80-as években - miért hagyták el/ki a középső ajtót?? Egészen más lett volna az utascsere kényelme, gyorsasága, mondjuk, pl. egy Bp-Pécs, Bp-Szexárd, vagy Bp-Mohács Bp-Dunaföldvár távolsági járatokon. ...hogy a nyári kánikulai időszakban a buszok átszellőztetéséről már ne is szóljak akkor, amikor még álló utasokkal is tele voltak ezek a járatok. (Azért ezt a viszonylatot hoztam fel most példának, mert ezen utaztam nem is keveset, ezt ismerem.)
Ha egyszer kész lesz, megcsinálhatod az enyémet is. ;-)
Ahogy a jelenlegi helyzet áll, sosem lesz ilyesmire idöm. A Vector 620-ast sem tudom befejezni, a 180-asnak meg neki sem tudtam még állni. Idöigényes hobbi ez.
Ja, nekem is hasonló Gu(ba)ccsy meg Ármányi termékeim vannak. Az ember egy bizonyos szint alatt, nem megy bizonyos szint fölé, nem adom feljebb, na. Nálam az, akkor 8 rugós, egy éves, Redragon, elektronikai hibával történő elhalálozása óta (amikor is vitte volna magával az USB vezérlőt, deszkával) egy legalja, török, kamu magyar kiosztású, kamu magas profilú Rampage (Philips...) teljesít szolgálatot. Olyan jó rajta gépelni, alig vártam, hogy behaljon, aztán még a festék is alig kopik róla. Már nem is lehet kapni, akkori árért főleg. Az egeremben (régi, de pár hónapja bontott, az előző kontakthibával vitte volna magával...) nemrég kalapáltam vissza egy valamiért felgörbült fémlemezt, mert már vizet kellett facsarni belőle bal klikkhez. Kiállító állványnak, annyiért nem rossz ár, LED lámpának, viszont xar. Érzésre "kifelejthették" belőle a reduktort és az egyenirányítót. Jó lesz az úgy. Minimum 76 (ebben 30-at látok) LED kellett volna bele sorba, hogy lenyelje a 230-at és, akkor még mindig lecsapja az 50Hz, meg az Amper. De minek mentél vissza, kellett még egy állvány, hátha leégeti a hálózatot :? Nekem megvannak a tesói. Egy eldobható, fake indukciós, gyanúsan kevés menettel, remélhetőleg nem radioaktív "neodímium" (spiáter) maggal, rejtett gombelemmel. És egy "tölthető", kamu (remélhetőleg nem radioaktív) "akkumulátorral", kamu elektronikával, sok LEDdel és huzallal, ami a fogantyúját egyből le is dobta. Nálam nem csapott le semmit, de nem is töltődött. Szétvágtam, donornak, sohanapján még valamire jó lesz, pl. a kommunálisba.
Akkor voltam agyhalott, mikor Mátyásért ott hagytam a Harry Potteres, diorámás, vitrines Ford Angliát, mert HP nem kell.
"Az 1500 fronyós Silver Line billentyűzet előtt. >:)..."
Stimt..., mindig is törekedtem a minőségi, tartós cuccok beszerzéséhez otthonra, általában a kedvenc, szintén angol(!) áruházláncomból, a teszkóból! :-))
"(Érdekelne, hogy mi a csuklós, szétnyitható bánat tetején pihen. LED lámpa?)..."
Baromi jó szemed van!: :-))
Íme:
Egy kínai LED-lámpa őstermelőtől vettem kb egy éve, valahol a Blaha és a Keleti között 1990 Ft-ért, egy Rákóczi úti LED-es márkakereskedésben. :-) Baromi erős fénye van/volt, mert ahogy ráküldtem otthon a 220-at a falból, egy erős atomvillanás fénye világította be Zuglót, kb. egy másodperc tized részényi időre, aztán ezzel a készülék be is szüntette a fénykibocsátó alaptevékenységét. :-)) Elsőre nem is akartam elhinni ezt, úgyhogy kb. 2 hét múlva visszamentem az üzletbe a párjáért..., és minden megismétlődött! (Kb. félmilliárdnyi kínai édesanya csuklása hallatszott aznap a Távol-Keleten, mert emlegettem őket!) :-))
Nem olcsó hobby az angol sportautó modellek gyűjtése... :-)))