Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

TLBY Creative Commons License 2023.05.17 0 0 137441

(Ugye, milyen királyok a kapaszkodók, meg a lyukasztók:)

Igen, én, akkor gondoltam úgy, amikor az x. csavar nem stimmelt a helyére, meg kiestek a "csak be kell nyomni" alkatrészek. az is egy jó kis pénzkidobás volt. Amúgy a részletek marha szépek rajta. Van, akinél egy hétig tartott az elektronika. Elég para, hogy a többi is ilyen lehet.

Az Ikarusnak, csak, azért fogtam neki, mert 1:12, bár ne tettem volna. Itt hánykódik, nem tart sehol, lehet már meg sincs hozzá minden. Úgy volt, hogy a gyári "4 csavar fogja a kereket" megoldás helyett csinálok valami masszívabb, gurítható tákolmányt (ötletem, anyagom sincs), nem érdekel, hogy nem kanyarodik, meg indexet.

Rakok bele rádiót, hogy értelme is legyen. Na, ebből semmi nem lesz. Főleg, hogy az elektronikai is bezárt.

Azt mondják a Hachette összerakósak szerelhetősége, megoldásai jobbak, fene tudja.

És hol érdemes ilyen matricát keresni, vagy beírom és köpi? Bár én nem fogok vele tökölődni, marad ez a szép fülzsír színű.

Ilyen lemezből árulnak, anyagában színezettet is, vagy csak színtelent? Mi ez lefűző borító? Szép lehetett a keretnél beragasztani, meg kifaragni az eredetit.

Előzmény: vw-s (137437)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2023.05.17 0 1 137440

Nem képesek zárásra egy Nysa kisbuszt kiizadni magukból. :-(

Előzmény: Controlman (137439)
Controlman Creative Commons License 2023.05.17 -1 0 137439

A Hachette munkatársai, ha másik öntőformát nem is, de egy kék festékes bödönt találtak még a polcon. Kész is van a következő szám. Megjelenik május 31.-én.

 

Stetten Creative Commons License 2023.05.17 -1 0 137438

Más valamit leírni, meg más betartani.  😉

Előzmény: Karola82 (137436)
vw-s Creative Commons License 2023.05.17 0 0 137437

Igen, emlékszem a Polskis problémákra, szóltál, hogy ez 

lesz. )

A Wartburgot nem kezdtem el, de nagyon gondolkodom 

rajta, most tart a felénél a sorozat és sokan ilyenkor

gondolják úgy, hogy abbahagyják az egészet.

Az elmúlt hetekben kevesebb mint féláron lehetett

volna venni, több eladó is volt, van.

Az Ikarus hátsó ablakhoz csináltam egy pozitív-negatív

formát, a közé beraktam az 1mm-es lemezt és sütőben

össze préseltem.

A famintás matricát készen lehet venni, igyekeztem azt

a részt felhasználni belőle, ahol a legkisebb a faerezet

és nincsenek nagy hullámok rajta.

 

 

 

 

Előzmény: TLBY (137435)
Karola82 Creative Commons License 2023.05.17 0 0 137436
Előzmény: Stetten (137434)
TLBY Creative Commons License 2023.05.16 0 0 137435

Minőséges. (Utaltam már erre a Polszkinál, ha rémlik >:) a Warnyúba végül beugrottál?) Az ülés szegély valami huzal? A hátsó ablakot a gyáriból húztad, vagy írásvetítőfólia?
Ilyen famintás mintás matricát árulnak, vagy egyedi gyártás? Ha, azt írják, az úgy is lesz. Az idő egy dolog, lelkierő, hangulat, ihlet, meg türelem is kell hozzá. Nálam minden tervezet áll, mint a beton. Nemrégiben úgy gondoltam "most van időm". Az a kamera meg irányzék (1x2 mm-es vackok, nem bírom megfogni, nem is látom) újra lesz gyártva valamikor olyan szépek lettek. Kifaragni is kár volt, tudtam ennél valaha szebbet is. Ez van, ha nincs hangulat, csak idő.

Előzmény: vw-s (137424)
Stetten Creative Commons License 2023.05.16 -1 0 137434

 

Persze hogy kételkedem. Szerinted mi lenne abból, ha a Volánbusz a megállóban hagyogatná az utasokat? Mondjuk amikor az utolsó járat a megállóban hagyna egy nöt két kisgyerekkel. Az azért másnap szalagcím lenne a médiákban. 

 

 

Előzmény: Karola82 (137433)
Karola82 Creative Commons License 2023.05.16 0 0 137433

Figyú, én két hetente járok távolsági busszal, tehát látom, amikor a sofőr számolja a még szabad ülőhelyeket a megállóban. Persze, ettől még bátran kételkedj ebben, de hidd el, ez a Volánbusz távolsági járatain ma már így működik.

 

 

"Úgy megnézném milyen képet vágnál amikor az utsó busz vezetöje közölné hogy a megállóban töltöd az éjszakát...."

 

Nyugi, ezt nem fogod látni! :-) Amúgy szerintem a busztársaságok pontosan tudják, mikor melyik járatuknál kb, milyen utasforgalomra számíthatnak, és ennek megfelelően szervezik a járataikat, illetve a menetrendet.

Előzmény: Stetten (137431)
zeti02 Creative Commons License 2023.05.16 0 0 137432

Buszvezetőn múlik, hogy elvisz-e, de bizony van olyan, hogy nincs hely, és ott hagynak. Gondolom amikor a nap utolsó járatát viszik, azért kicsit megengedőbbek, mint mikor ráhagyja, hogy "majd jön a következővel". Ez itt Magyarország, itt ez így működik...

Előzmény: Stetten (137431)
Stetten Creative Commons License 2023.05.16 -1 0 137431

Ezt te sem gondolod komolyan... 

Régen is ez volt a szabáy, de régen sem lehetett betartani. A helyjegy váltás csak a végállomáson müködik. Olyankor ajtónyitáskor a buszvezetö felszállítja a helyjegyeseket, a többiek meg utánuk.  Senki sem fogja átadni az ülöhelyét ha te felszállsz az út közepén. Söt, ha tele a busz, akkor az elved szerint helyjegyeddel a buszra sem jutsz fel. Ha leszálló nincs, meg sem áll a busz, mert ugye úgysem szállhat fel senki. Hogy nézne ki ez a gyakorlatban? Felszáll az út közepén egy helyjegyes, és abban a megállóban lerakják azt az utast aki azon az ülésen ül?  El tudod te ezt a valóságban képzelni? 

 

Az utasjelölt majd jön a következő járattal

Úgy megnézném milyen képet vágnál amikor az utsó busz vezetöje közölné hogy a megállóban töltöd az éjszakát. De ne aggódj ha holnap szerencséd lesz akár el is visznek. ;-) 

 

Én ezeket a szituációkat nem tartom életszerünek. 

Előzmény: Karola82 (137428)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2023.05.16 0 0 137430

Csak ámulok és ismételni tudom önmagam, a szokásos vw-s minőség!!!

Előzmény: vw-s (137424)
Karola82 Creative Commons License 2023.05.16 0 0 137429

Ezt a Volánbusz üzletszabályzatában találtam:

 

 

"6.8. Ha valamely autóbuszjáratot olyan hatósági korlátozású autóbusz végez, amellyel álló utas nem szállítható, továbbá a csak ülő utas szállítására meghirdetett autóbuszjáratokon kizárólag az utasok számára kialakított ülőhelyet elfoglalva szabad utazni."

Karola82 Creative Commons License 2023.05.16 0 0 137428

A sofőr nem engedi fel a buszra. Igen, otthagyja a megállóban, mert nem vihet álló utast! Az utasjelölt majd jön a következő járattal, vagy legközelebb váltsa meg előre az ülőjegyét a jegypénztárban. Ez sem vicc, ez is tényleg így működik ma már.

Előzmény: Stetten (137427)
Stetten Creative Commons License 2023.05.16 -1 0 137427

Most már nem, de "x 1000 évvel ezelőtt", bizony még simán!

 

Miért, most mi történik ha megtelnek az ülöhelyek? A hoppnon maradt utasokat otthagyják a megállóban? 

Előzmény: Karola82 (137423)
Stetten Creative Commons License 2023.05.16 -1 0 137426

Nekem ez is egy nagy ládába érkezik. Majd elöszedem ha úgy alakul... Minden esetre elég gáz, hogy ennyi pénzért javítgatni kell.

Előzmény: vw-s (137424)
Stetten Creative Commons License 2023.05.16 -1 0 137425

Mert az utascsere gyorsításával ülöhelyet vesztett az üzemeltetö. Elvileg távolsági járatokon nem lehetnének álló utasok, persze senkit nem hagynak ott azért mert megteltek az ülöhelyek. Viszont azt a helyet ami rendelkezésre áll, ki kellett használni az ülöhelyek számára. Így nem lehetett azt mondani hogy az üzemeltetö nem tett meg mindent azért hogy ne legyen álló utas. Nem a gyár hagyta el az aljtót, hanem a megrendelök rendelték így. 

Előzmény: Karola82 (137421)
vw-s Creative Commons License 2023.05.16 0 3 137424

Időm nekem sincs sok, igaz sokmindent csinálok

egyszerre, jelenleg 14 db 1:43-as Ikarus készül.

   Plusz az 1:12-es összerakós, amit kár volt 

elkezdeni, mert napokat kell foglalkozni vele, hogy 

hasonlítson a reklámokban mutatott buszra. 

Csak a sofőrülés mögötti domború plexi elkészítése

volt egy teljes hétvége. 

Az meg egy vicc, hogy egy ekkora modellen nem 

csinálják meg a gumikéderek festését, nekünk kell

megoldani filc tollal, festékkel ki, hogy tudja éppen.

  Jelenleg így áll a feljavításokkal, az ajtók most 

érkeztek de állítólag azzal is gond van, nem nyílik

teljesen, beleütközik a lépcsöbe....

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Stetten (137420)
Karola82 Creative Commons License 2023.05.16 0 0 137423

"...(egyáltalán lehet távolságin állva utazni?)..."

Most már nem, de "x 1000 évvel ezelőtt", bizony még simán! Ha tudnád, hogy hányszor álltam én péntek délutánonként - akkor még egyetemistaként hazafele menet - a régi Ikarusok első ajtójának fellépőjén (még az Engels nevű téren léptem fel oda), mert annyian voltak a buszon, mint az oroszok?! :-)) ...és ez nem volt vicc. Igaz, én csak Újvárosig jártam többnyire, de akkor még nem volt M6-os autópálya sem, a régi 6-os úton pedig sokszor egy rémálom volt a buszozás. Klímát nem is ismertünk, sőt olyan embert sem, aki már utazott klímás nyugati buszon. Főleg nyáron, és persze télen is egy élmény volt az utazás! :-) A hátsó ajtót nem használták a sofőrök, igaz oda is ülést tetettek a Volán társaságok, mindig mindenki elől szállt fel és elől is szállt le. Most képzeld el, aki egy tömött távolsági busz leghátulján ült, onnan akart leszállni elől, és a közlekedő folyosón is emberek álltak, ültek, lógtak.

Na, ez csak úgy eszembe jutott a régi IK 55-ösökről, amelyeknél középen volt az ajtó. A MALÉV-nak is volt vagy 5 ilyen Farosa.

Előzmény: zeti02 (137422)
zeti02 Creative Commons License 2023.05.16 0 0 137422

Bár biztosan van a témában nagyobb szaki nálam, de én úgy gondolom, a minél több ülőhely volt a cél, amihez jól jött, hogy csak két ajtó van, mert a képzeletbeli harmadik helyén is ülések vannak. A mai távolsági buszokon is csak kettő ajtó szokott lenni. Kényelmesebb hosszú távon ülve utazni, mint állva (egyáltalán lehet távolságin állva utazni?), utascsere szempontjából pedig sokkal ritkábban áll meg egy távolsági, hogy számottevő legyen, milyen gyorsan történik az meg. Az átszellőztetés pedig nem nagyon lehetett szem előtt a tervezésnél a háromnegyedes ablakokkal, klíma nélkül. :D

Előzmény: Karola82 (137421)
Karola82 Creative Commons License 2023.05.16 0 0 137421

Kérdésként merült fel bennem, hogy vajon az IK-200-as buszcsalád távolsági járatokra gyártott 250-es, 255-ös és 256-os típusainál - az Ikarusok ún. hazai aranykorában, tehát a '70-es, '80-as években - miért hagyták el/ki a középső ajtót?? Egészen más lett volna az utascsere kényelme, gyorsasága, mondjuk, pl. egy Bp-Pécs, Bp-Szexárd, vagy Bp-Mohács Bp-Dunaföldvár távolsági járatokon. ...hogy a nyári kánikulai időszakban a buszok átszellőztetéséről már ne is szóljak akkor, amikor még álló utasokkal is tele voltak ezek a járatok. (Azért ezt a viszonylatot hoztam fel most példának, mert ezen utaztam nem is keveset, ezt ismerem.)

Előzmény: vw-s (137415)
Stetten Creative Commons License 2023.05.16 -1 0 137420

Jól nez ki! 

 

A jó öreg epokitt. ;-) 

 

Ha egyszer kész lesz, megcsinálhatod az enyémet is. ;-) 

Ahogy a jelenlegi helyzet áll, sosem lesz ilyesmire idöm. A Vector 620-ast sem tudom befejezni, a 180-asnak meg neki sem tudtam még állni. Idöigényes hobbi ez. 

Előzmény: vw-s (137419)
vw-s Creative Commons License 2023.05.16 0 3 137419

Nem sokat haladtam vele azóta,  beraktam az első ajtót, 

megcsináltam a tetőre a bordázatot és a szellőző

nyílásokat, kész a kerékívek peremezése. 

Kéne rá egy vékony alapozót fújni, hogy lássam hol kell

még javítani a sok gittelésen.

 

 

Előzmény: Stetten (137417)
TLBY Creative Commons License 2023.05.15 -1 0 137418

Ja, nekem is hasonló Gu(ba)ccsy meg Ármányi termékeim vannak. Az ember egy bizonyos szint alatt, nem megy bizonyos szint fölé, nem adom feljebb, na.
Nálam az, akkor 8 rugós, egy éves, Redragon, elektronikai hibával történő elhalálozása óta (amikor is vitte volna magával az USB vezérlőt, deszkával) egy legalja, török, kamu magyar kiosztású, kamu magas profilú Rampage (Philips...) teljesít szolgálatot. Olyan jó rajta gépelni, alig vártam, hogy behaljon, aztán még a festék is alig kopik róla.
Már nem is lehet kapni, akkori árért főleg. Az egeremben (régi, de pár hónapja bontott, az előző kontakthibával vitte volna magával...) nemrég kalapáltam vissza egy valamiért felgörbült fémlemezt, mert már vizet kellett facsarni belőle bal klikkhez.
Kiállító állványnak, annyiért nem rossz ár, LED lámpának, viszont xar.
Érzésre "kifelejthették" belőle a reduktort és az egyenirányítót. Jó lesz az úgy. Minimum 76 (ebben 30-at látok) LED kellett volna bele sorba, hogy lenyelje a 230-at és, akkor még mindig lecsapja az 50Hz, meg az Amper. De minek mentél vissza, kellett még egy állvány, hátha leégeti a hálózatot :?
Nekem megvannak a tesói. Egy eldobható, fake indukciós, gyanúsan kevés menettel, remélhetőleg nem radioaktív
"neodímium" (spiáter) maggal, rejtett gombelemmel. És egy "tölthető", kamu (remélhetőleg nem radioaktív) "akkumulátorral", kamu elektronikával, sok LEDdel és huzallal, ami a fogantyúját egyből le is dobta. Nálam nem csapott le semmit, de nem is töltődött. Szétvágtam, donornak, sohanapján még valamire jó lesz, pl. a kommunálisba.

Akkor voltam agyhalott, mikor Mátyásért ott hagytam a Harry Potteres, diorámás, vitrines Ford Angliát, mert HP nem kell.

Azt rühellem a legjobban, ha visszaugranak egy már dobott témára:MIXER:https://img.index.hu/imgfrm/7/6/1/5/BIG_0014397615.jpg

Előzmény: Karola82 (137413)
Stetten Creative Commons License 2023.05.15 -1 0 137417

Valójában arról akartam érdeklödni hogy hogy áll a 266-osod.

Előzmény: Stetten (137416)
Stetten Creative Commons License 2023.05.15 -1 0 137416

Arra a címre küldtem ami itt meg van adva. Telcsin nem tudlak elérni, mert a telefonra volt a számod elmentve, a telcsi meg elhalálozott. 

Előzmény: vw-s (137412)
vw-s Creative Commons License 2023.05.15 0 0 137415

Kár, hogy nem látszik a középső ajtó, de valószínűleg

ez már egyszárnyú.  Amit a Modimio lemodellezett azt

csak  1956-ig gyártották.

Előzmény: A210 820 08 21 (137410)
vw-s Creative Commons License 2023.05.15 0 0 137414

És már munkába is állt,  jó kép!

Előzmény: tupolev (137408)
Karola82 Creative Commons License 2023.05.15 0 0 137413

"Az 1500 fronyós Silver Line billentyűzet előtt. >:)..."

 

Stimt..., mindig is törekedtem a minőségi, tartós cuccok beszerzéséhez otthonra, általában a kedvenc, szintén angol(!) áruházláncomból, a teszkóból! :-))

 

 

"(Érdekelne, hogy mi a csuklós, szétnyitható bánat tetején pihen. LED lámpa?)..."

 

Baromi jó szemed van!: :-))

Íme:

Egy kínai LED-lámpa őstermelőtől vettem kb egy éve, valahol a Blaha és a Keleti között 1990 Ft-ért, egy Rákóczi úti LED-es márkakereskedésben. :-) Baromi erős fénye van/volt, mert ahogy ráküldtem otthon a 220-at a falból, egy erős atomvillanás fénye világította be Zuglót, kb. egy másodperc tized részényi időre, aztán ezzel a készülék be is szüntette a fénykibocsátó alaptevékenységét. :-)) Elsőre nem is akartam elhinni ezt, úgyhogy kb. 2 hét múlva visszamentem az üzletbe a párjáért..., és minden megismétlődött! (Kb. félmilliárdnyi kínai édesanya csuklása hallatszott aznap a Távol-Keleten, mert emlegettem őket!) :-))

 

Nem olcsó hobby az angol sportautó modellek gyűjtése... :-)))

 

 

Előzmény: TLBY (137406)
vw-s Creative Commons License 2023.05.15 0 0 137412

Olvasom a fórumot rendszeresen, emailt pedig nem kaptam tőled

tavaly nyár óta. Biztos, hogy jó helyre ment?

Előzmény: Stetten (137407)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!