Keresés

Részletes keresés

karesz2 Creative Commons License 2009.09.06 0 0 93121
Nekem nincs klímám, a szomszédnak sincs. Na ha jövőre akarunk, mondjuk 1-2-3-at, akkor a hálózatot bővíteni kéne?
Az más kérdés, hogy az épület, kb 30 éves panel, mit bír. De elárulom, a villanytűzhely, vasaló, mosógép nem megy együtt, márhogy nem kapcsolom be.
Anno próbáltan a mosógépet, mert az automata sok vizet meg vellanyt zabál, szal átlagos ciklusban félig lett a kád (én anno gyerek cuccokat 2 kádnyi vízzel mostam-öblítettem, a mosógépet nem átallottam kinyitni 15 perc működés után, szal valszeg 15-30 perc max a fűtés-60 fok-tehát ez sem zabál, átlagos program nem egészen 2 órás. Kb tudom mi mennyit zabál, fagyasztó nincs, kb 150-170 kWh/hó, valszeg a külön fagyasztó hiánya miatt, mert ennél minden ismerősömnek több, a takarékos izzó más téma, nehéz jót kifogni (szin-fényerő), de ahol sokáig kell, az van. Meg hagyományos fényerőszabályozóval, érdekes, azóta nincs izzócsere, ez a felcsavarás örökéletűvé teszi az izzót.
Előzmény: Törölt nick (93105)
karesz2 Creative Commons License 2009.09.06 0 0 93120
Akkor 1etértünk ha jól értem.
Előzmény: berci222 (93102)
Fulika Creative Commons License 2009.09.06 0 0 93116
Ok, de eddig ők voltak az istenek, hogy milyen önellátóak, meg minden, itt meg olvasom ezt a 80%-ot... Most akkor mégsem olyan szuperek a kisgazdaságaik, ahogy az itt sugallva lett?
Előzmény: krezidiesel (93115)
krezidiesel Creative Commons License 2009.09.06 0 0 93115

Kénytelenek lesznek dohány és cukornád helyett értelmesebb növényeket termelni oszt kész.

Esetleg még rászokni a munkára...

Előzmény: Fulika (93113)
Fulika Creative Commons License 2009.09.06 0 0 93114
A frász ebbe a hülye böngészőbe... szóval: http://index.hu/kulfold/2009/09/06/gazdasagi_valsag_kubaban/
Előzmény: Fulika (93113)
Fulika Creative Commons License 2009.09.06 0 0 93113
Bezzegországként szokott itt kuba szerepelni, főleg nájcki interpretáiójában: "Az exporttermékek árának csökkenése és az importtermékek drágulása miatt az állam pénzhiánnyal küzd, és egyre nehezebben tudja megvásárolni az alapvető importtermékeket. Ennek szinte beláthatatlan következményei lehetnek a lakosságra nézve, mivel Kuba élelmiszer-fogyasztásának 80 százalékát importból fedezi." [link1]
krezidiesel Creative Commons License 2009.09.06 0 0 93112

Japánok amiket gyártanak mini CHP-k azoknak a villamos és hőhasznositása egyben meghaladja a 80%-os hatásfokot. Gyakorlatilag nem rosszabbak mint egy nagy gázmotoros erőmű, mert nincs szállitási veszteség. A hőt szállitani költséges és veszteséges...

De a villanyautók fejlődésével biztos sokat fejlődne a napelemes technika is.

Egy autóra simán rá lehet rakni 5m2 napelemet (amikor parkol kinyitna még plussz felületeket) és ha ezzel össze lehetne hozni 1kW-os teljesitményt akkor egy 8 órás műszak alatt (pl munkábajárós autónál) 8kWh-t tudna ideális esetben tölteni, ami kb 80km-hez elegendő. Az emberek nagyrésze meg 50km-nél ritkán utazik messzebb munkába.

Ez főleg a tőlünk délebbre fekvő országokban lenne nagy lehetőség, és ha azt vesszük pl usákia nagyrésze ilyen, akkor nem elhanyagolható.

Nagyon sok olajat lehetne kiváltani, ha lennének jó akkupackok, és ezt alternativ energiákkal töltenénk, nem csak a közlekedésben, hanem háztartási és ipari fogyasztóknál, de még energiatermelői hálózati szinteken is.

Ahogy meg a 70-es-80-as években majd minden háztartásban volt "éjszakai áramról" villanyboyler , úgy megint lehetnének éjszakai áramról háztartási pufferek, vagy a villanyautó akkukat töltenék. De a villanyautó akkupackot lehetne háztartási pufferként is használni, ha az ember pl tudná hogy most pár napig nem megy a villanyautójával sehová. Végtelen a lehetőség az energiatárolásban, és a takarékosságra nevelő, gondolkozásformáló hatása sem elhanyagolható.

Tudom mert amikor hajóztam, és napokig álltunk valahol, már csak azért is spórultunk minden Wattal, hogy ne kelljen "motorozni" és csend legyen.

Azt még a zsebünkről szó sem volt, mert nem voltunk érdekeltek anyagilag a takarékosságban.

Előzmény: Törölt nick (93111)
Freeman Creative Commons License 2009.09.05 0 0 93109
Te hol olvastál ilyet, hogy a hálózat határon van terhelve? Igen, az össz idő néhány százalákában, a többi időben viszont messze kihasználatlan.
Előzmény: Törölt nick (93105)
krezidiesel Creative Commons License 2009.09.05 0 0 93108

Talán ha megtennéd, hogy visszaolvasol, hogy honnan is indultunk.

Csak Te nem tudsz elszakadni a személyeskedéstől...

Tudod arról volt szó hogy a villanyautó miért nemkivánatos az olajosoknak, és a villanyautók milyen technológiai fejlődést okozhatnak, amit más energetikai cégek is később  hasznosithatnak.Mindez alternativ energiaforrásokkal kombinálva roppant nemkivánatos energetikai függetlenséget hozhat kis átlag felhasználóknak is.

Aztán miért keverted bele az én maszek projekteimet, azt csak te tudod, holott semmi köze nem volt hozzá, és szó sem volt barkácsolásról, főleg nem CHP-ről mert az nem alternativ....

Nem kicsit  felületesen is olvasol...

Ez igy csont meddő társalgás.

Annyit talán, hogy tiz éven keresztül sziget üzemű dizel aggregátorokról tanultam, üzemeltettem, javitottam,pl 350KVA-os rendszerrel dolgoztam két évig, az ottani volt főnököm minimum15 éve egy közművek nélküli tanyán él amit együtt csináltunk meg energetikailag önállóvá, hajók átépitésében aktivan részt veszek folyamatosan(energetikailag sziget), stb, tehát  igy talán egy házi CHP nem fog ki rajtam...

Szebb jövőt!

Előzmény: berci222 (93103)
Freeman Creative Commons License 2009.09.05 0 0 93107
Ezt csak Te hiszed így, a valóság ennek pontosan az ellentéte.
Előzmény: Törölt nick (93063)
berci222 Creative Commons License 2009.09.05 0 0 93103

 

Szerintem is hagyjuk, mert ket nagyon különbözö környezetben elünk.

 

Te mühelyes bütykölesben gondolkodsz. Ami csaladi környezetben jo, de nem lehet tarsadalmi szinten kezdeni vele semmit.

 

Ugyanugy, mint nehany kecske is inkabb hobby, nem pedig lakossagi ellatas.

 

Előzmény: krezidiesel (93101)
berci222 Creative Commons License 2009.09.05 0 0 93102

 

Mar annyiszor elragoztuk. Egy vellanyótó megy naponta atlagban 40 km-t, 100 km-hez kell 15-20 kWh. Tehat 40 km-hez kell 6-8 kWh. Az atlagteljesitmenyre szamolva, pl. 20 ora töltessel. Az orankent ~0.35 kWh, ami ~1.5 amper allando aramfelvetel.

 

1 GW -> 1 000 000 kw. 24 ora alatt 24 millio kWh. Elosztva 6 kWh-val, bele tud tölteni 4 millio autoba egyenkent 6 kWh-t.

vagy 3 millio autoba egyenkent 8 kWh-t. :-))

 

Előzmény: karesz2 (93099)
krezidiesel Creative Commons License 2009.09.05 0 0 93101

Ejtsük a témát úgyse fogunk közös nevezőre jutni!

Ha előrébb jutok a saját CHP projektemmel, akkor majd jelzek.

Előzmény: berci222 (93094)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.05 0 0 93100
A házakat is fűteni kell.
Előzmény: Törölt nick (93097)
karesz2 Creative Commons License 2009.09.05 0 0 93099
Írtam már, 10-20 Kwh-val elmegyünk 50-60 km-t, éjjel, mondjuk a hatásfok miatt 12 óra alatt csak belemegy 20 KWh, tehát háztartásonként 1 vasaló, ezt tán elbírja a hálózat, és nem mindenkinek van és nem mindennap tankol.
Na de az az X liter benzin ami kifolyik a benzinkúton, na annak ellenértéke fog valakiknek hiányozni...

és jön az idő, mikor elhisszük elég lesz a 90 km/h, ennek tartása tizenvalahány kW teljesítménnyel reális, mai átlagautó teljes gázon, max fordulaton 60 kw körül, akkor fél fordulaton, negyed gázon tartott 90-nél kb kijön a tizenx Kw, ugye 1 óra nem kell alatt majdnem 100 km ekkor... Város mondjuk /2 a megtehető táv...

Mai autókban van minden: villanymotor (indít), generátor, benyás motor, akku, csak ezek arányát +változtatva kész a hibrid...
Előzmény: Törölt nick (93097)
berci222 Creative Commons License 2009.09.05 0 0 93096

 

Szélenergiábol (vagy atombol) mennyi jármű üzemanyag készül jelenleg?

 

A kerdes felteveset nem egeszen ertem, de megvalaszolom. :)

 

A Pickens terve pont az lenne, hogy csinaljunk szelböl (esetleg PV-bol) annyi aramot, amennyit csak tudunk. Addig is le lehet tekerni a gazerömüvek gombjat. A megsporolt gazt pedig iranyitsuk a közlekedesbe. Tehat indirekt modon mar van szelböl közlekedes.

 

Különben mar szamolgattuk, hogy pl. Mo. autoparkjat (ha elektronyosan müxene)nagyjabol elvinne ~1.5-2 GW valamilyen erömü.

 

Előzmény: Törölt nick (93093)
berci222 Creative Commons License 2009.09.05 0 0 93095

 

Nem vagyok tengeresz, honnan tudnam, hogy mennyi az ottani üzemanyag ara?

A gaz ara az USA-ban es most 7.5 dollarcent m3-kent.

 

Olvastam már 400$/1000m3-es árat is.

 

Jelenleg az USA-ban 75, Europaban 250 $.

 

Előzmény: krezidiesel (93092)
berci222 Creative Commons License 2009.09.05 0 0 93094

 

Ez mind nagyon szép csak kőkorszaki, rossz hatásfokú szivomotoros csótányok egy autó áráért.(8000euro egy 25kW-os)

 

Barmibe lefogadom, hogy nem tudsz egy müködö generatort (mondjuk 5-10 kw) tokkal vonoval megközelitö aron, megbizhatosaggal, ... összebarkacsolni. Nem olyan draga az. Különben is kinai.

 

A másik hogy semmilyen hőhasznosito nincs rajtuk, tehát CHP-nak át kéne épiteni.

 

Nyilvan lehet CHP kivitelben is kapni, csak az megfelöen többe kerül.

 

A CHP-s rendszer lényege pont az energiatárolás és a megfelelő gondolkozásmód.

Magyarul akinek ilyen energetikája van annak meg kell tanulnia a fogyasztásának zömét megszervezni arra a pár óra időtartamra, amikor megy a motor. Utána kis fogyasztással  a tárolókból(hő és akkupack) vegetál. Ha van propellere és fúj a szél akkor akár több napig nem inditja a motorját.

Üresjárat, részterhelés meg ilyenek nincs, a motort mindig teljes terhelésen kell járatni.

 

Ez nem igy müxik. Almodozni lehet, de amint kiderül, hogy csaladi körben minden dragabb (CHP, hötarolo, akku, atalakitok,...), akkor mindig elmegy azok kedve, akik amiatt erdeklödnek, hogy kevesebb fütesszamlat, illetve aramszamlat fizessenek.

 

Generátort nem forgatunk áttétellel, az komolytalan. 

 

Pedig nehany 10 kw-os tartomanyban milyen jol müxik. Pl. az összes motorbicikli eseteben.

 

A tempomat meg az auto elektronikák autóhoz is szarok nemhogy generátorhoz (lassúak).

 

Miert lenne lassu? Ha az 50 Herz nehany %-kal elter, meg semmi gond.

 

A CHP (ahogy nevében is benne van: combinated heat and power) lényege a maximális hőhasznositás.

 

combinated helyett combined, de nem az a lenyege. A lenyeg, hogy amikor hö kell, akkor gyartsunk mellekesen aramot is. Tehat lehetöleg ott gyartsunk aramot is, ahol füteni kell. Ha nem kell füteni, akkor ne gyartsunk aramot, mert draga lesz.

 

Én úgy saccolom, hogy egy 20kW effektiv villamos teljesitményű dizel CHP-nél kb25kW hőnergiám is keletkezik.

 

Lesz abbol meg 35-40 kw hö is.

 

Sokan érdeklődnek ilyen rendszerek után úgyhogy lehet kiváncsiságból is megépitem.

 

Mondom, hogy azert erdeklödnek, mert nem kivanjak fizetni a szamlaikat. ha viszont töled kellene valamit venni, akkor mar nem annyira erdeklödnek.

 

Egyelőre nincsenek még olyan energiaálságos idők, hogy sürgetnem kéne a projektet, csak a szakmai kiváncsiság a motiváció.

 

Ezt sokan masok is igy gondoljak. Azert nincs meg kialakult es erett, esetleg versenykepes piac.

 

Előzmény: krezidiesel (93091)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.05 0 0 93093
Szélenergiábol (vagy atombol) mennyi jármű üzemanyag készül jelenleg?
Előzmény: berci222 (93090)
krezidiesel Creative Commons License 2009.09.05 0 0 93092

A tengerészeti üzemanyagok ára 1Mj-ra vetitve hogy viszonyul a földgázéhoz?

Én nem is tudom mennyi a földgáz, mert össze vissza olvasni számokat.

Olvastam már 400$/1000m3-es árat is.

Mondjuk az olaj sokkal környezetszennyezőbb a földgáznál, valószinű ezért is szorult ki. 

Előzmény: berci222 (93090)
krezidiesel Creative Commons License 2009.09.05 0 0 93091

Ez mind nagyon szép csak kőkorszaki, rossz hatásfokú szivomotoros csótányok egy autó áráért.(8000euro egy 25kW-os)

A másik hogy semmilyen hőhasznosito nincs rajtuk, tehát CHP-nak át kéne épiteni.

A CHP-s rendszer lényege pont az energiatárolás és a megfelelő gondolkozásmód.

Magyarul akinek ilyen energetikája van annak meg kell tanulnia a fogyasztásának zömét megszervezni arra a pár óra időtartamra, amikor megy a motor. Utána kis fogyasztással  a tárolókból(hő és akkupack) vegetál. Ha van propellere és fúj a szél akkor akár több napig nem inditja a motorját.

Üresjárat, részterhelés meg ilyenek nincs, a motort mindig teljes terhelésen kell járatni.

Nálam is igy lesz, a generátor fennmaradó szabad teljesitménye fűtőszálakat fog hajtani a hőtároló tartályomban .

Generátort nem forgatunk áttétellel, az komolytalan. A tempomat meg az auto elektronikák autóhoz is szarok nemhogy generátorhoz (lassúak). Ezerszer egyszerűbb, olcsóbb, megbizhatóbb egy mechanikus adagoló. A hibrid technológia terjedésével komoly jo hatásfokú CHP-k gyártásához lesz meg a potenciális technológia. Amiket linkeltél, meg a a jelenleg kapható aggregátorok nem jó hatásfokúak és nincs kiépitett hőhasznositás rajtuk.

A CHP (ahogy nevében is benne van: combinated heat and power) lényege a maximális hőhasznositás.

Egy belsőégésű motornál a hőveszteség meghaladja a mechanikai munkát, tehát lényeges a hasznositása. A kipufogóra (kipufogó csonk, kipufogógáz) kell hőhasznositó, a kenőolajra, és a hűtőfolyadékra.

Én úgy saccolom, hogy egy 20kW effektiv villamos teljesitményű dizel CHP-nél kb25kW hőnergiám is keletkezik.

Ha lesz hozzá hangulatom , és kevés melóm lesz,  akkor télen összerakom a sajátom. Sokan érdeklődnek ilyen rendszerek után úgyhogy lehet kiváncsiságból is megépitem. Egyelőre nincsenek még olyan energiaálságos idők, hogy sürgetnem kéne a projektet, csak a szakmai kiváncsiság a motiváció.

Kecskéket se azért tartok mert nem tudnám megvenni a tejet, sajtot, vagy a húst a boltban... 

 

Előzmény: berci222 (93086)
berci222 Creative Commons License 2009.09.05 0 0 93090

 

Olajjal gyakorlatilag nem keszül mar aram.

 

Földgazbol viszont igen.

 

Különben nezz bele. Nem nez ki tulzottan uj reneszansznak.

 

http://www.nuclearpowerdaily.com/

 

Előzmény: Törölt nick (93089)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.05 0 0 93089
Az atomenergia jobb,mint a szél.De nem jobb,mint az olaj vagy a földgáz.
Előzmény: berci222 (93080)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.05 0 0 93088
Hallotál a szolárium nevű találmányról?
Sőt,lehet kapni a boltban D vitamint is.
Előzmény: berci222 (93087)
berci222 Creative Commons License 2009.09.05 0 0 93087

 

A kérdés az,hogy mennyiben kell átalakítani gondolkodásmodunat ahoz,hogy akkor világítsunk amikor fúj a szél.

 

Ahhoz mar reg hozzaszoktunk, hogy akkor jarjunk napozni, ha süt a nap. :-)

 

Előzmény: Törölt nick (93084)
berci222 Creative Commons License 2009.09.05 0 0 93086

 

Ez csak veszteséget termelne, és ezer sebből vérzik.

 

Fel tudnal sorolni az ezer sebböl ugy kettöt, harmat?

 

Itt lehet kicsit nezelödni:

 

http://stores.shop.ebay.de/MagnaGen__W0QQ_armrsZ1

 

Kis diesel generatorokat meg itt osztogatnak:

 

http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=diesel+generator&_sacat=0&_trksid=p3286.m270.l1313&_dmpt=DE_Haus_Garten_Heimwerker_Generatoren&_odkw=dieselgenerator&_osacat=0

 

Előzmény: krezidiesel (93082)
berci222 Creative Commons License 2009.09.05 0 0 93085

 

Egy jó dizel pl 200g/kWh körül.

 

Ez kb. igy van. Az optimalis munkapontja körül igy van.

Ennek ellenere minden motornak van egy önfogyasztasa. Ha eppen kerreg, de nem termel delejt, tehat üresjaras, akkor is elfogyaszt 2-3 litert (mondjuk kb. ennyi kg) orankent (auto turbodiesel motor). Ha pedig 2 kw-ot termelsz vele, akkor 2,2 kg-ot. Ami 1 kWh-ra szamolva nudli. Tehat igy szinte csak meleget termel(ne). Elektromos 6ásfoka 10%. Ezt pedig az olajkalyha is majdnem tudja.

 

Előzmény: krezidiesel (93081)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.05 0 0 93084
Pontosan.
A kérdés az,hogy mennyiben kell átalakítani gondolkodásmodunat ahoz,hogy akkor világítsunk amikor fúj a szél.
Előzmény: krezidiesel (93083)
krezidiesel Creative Commons License 2009.09.05 0 0 93083

A problémákat gondolkozásmódok keltik és oldják meg.

Erőművek meg áramot termelnek...

:-))

Előzmény: Törölt nick (93074)
krezidiesel Creative Commons License 2009.09.05 0 0 93082

Mert egy emeletes baromság...

Ez csak veszteséget termelne, és ezer sebből vérzik.

Előzmény: berci222 (93060)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!