Keresés

Részletes keresés

Rxdns Creative Commons License 2003.07.07 0 0 8
Örülök, hogy idetaláltál.

Egy ilyen Riganak örülnék, egy idő után biztos bevágnám a garázs mélyére, és csak a Szimóval foglalkoznék, de újra és újra elővenném. Ahogy írtad elég sok baja lehetett, pláne az zavar, hogy eszi a bowdeneket, manapság nem 20 ft egy bowden :( és ha ez nálam is így fog menni, akkor többet költök majd bowdenre mint benzinre. :) Rémes motor lehet, de már késő...

Én azthiszem Riga-12öt fogok venni, de még nem tudom.
A típusok hogy vannak?

A Riga-6 az a Miniriga, igaz?
Riga-12: pedálos, babettás Riga
Riga-16: lábtartós-berugókaros Riga

Ja, és tényleg csak 1:25 benzinnel hajlandó menni, az 1:40 kinyírja, vagy hülyeség és az 1:40 is jó bele?

Előzmény: Rezorr (7)
Rezorr Creative Commons License 2003.07.07 0 0 7
Hali!
Én Riga16-tal kezdtem.Figyuzz,az már lábtartós-berugókaros volt ám! :-) 1980-as kiadásu volt. 1 évet használtam,aztán az ecserin vett Simson Star blokkot tettem bele. Az 1 év alatt 4000Km-t mentem vele,de még most is él bennem az emlék,hogy 100-at sem lehett menni hiba nélkül :-) Mikor a bolt házhoz hozta,nem lehetett berugni. Mármint a mocit :-) Le volt esve a kuplungja! Nulkilométeres zsír új motornak!!!
Aztán 100-200 Km-enként szakadtak a bowdenek rajta.Főleg a gáz,és hátsófék. A porlasztó mindig eldugult.A benzincsapon újkorában nem volt szűrő. Az első villa újkora óta kotyogott,nem lehetett meghúzni.Fixre hegesztettem :-) A festéket bárhonnan(!) le lehetett kézzel húzni.Szép nagy darabokban jött le,mintha hámlana egy leégés után.Alatta rozsda volt... A hátsólámpa hetente,az első havonta égett ki. Kétszer kellett első sebesség fogaskereket+kapcsolókörmös kereket cserélni.Előszőr 2 hetes korában.Ja,a váltóbowden sem bírt sosem 1 hónapnál többet. A kuplungnál az a kis bronzhenger 500 Km-enként kopott el. A dugógyűrű eltört,és a letört darab hosszirányban beépült a dugó anyagába.Persze így már nem tömített annyira :-)A dekompresszort ki kellett iktatni,mert elengedte az összes sűrítést. Kikötöttem a bowdent,megpucoltam a fészkét a hengerfejben,jól összeszorítottam a rúgóját,aztán nem nyúltam többet hozzá.
Hirtelen ennyi,de az biztos,hogy 1 hetet sosem ment egyszerre gond nélkül. Akkor nagyon utáltam,most már csak nevetek ezen :-)
Ja,a Simson blokkal sem vált be,mert a fékpofái sosem láttak ferrodolt,csak vmi műanyag öntések voltak nulla tapadással.Megálni nem lehetett,de ha erősebben húztad-nyomtad a féket,akkor meg a bowden szakadt...
Remélem,másnak több szerencséje volt.Állítólag a 12-es masszívabb segédmotor volt.
De azért örülnék,ha lenne egy Rigám.Már csak nosztalgiából is :-)
Csá
- Tyt - Creative Commons License 2003.07.07 0 0 6
Szívesen! ( amúgy nem koppintottam a romet rulez nevét, fejből jött!)
Előzmény: Rxdns (4)
Rxdns Creative Commons License 2003.07.07 0 0 5
Addig is...:





És ebből a cikkből 'loptam' a képeket...

Rxdns Creative Commons License 2003.07.07 0 0 4
Látom, jöttök, örülök.

Tyt, tudod, ez egy 'séma', és én még kb. 5 topicot tudnék sorolni, ami hasonló nevü. (csak egy példa: Fotó -> ZENIT rulez...)
De! Kösz Tyt! A my topic címe is almost the same like your topics címe... :)

Robeee: Ha tudsz képeket készíteni, tedd meg légyszi! Talán csinálok egy Riga-honlapot, és azon lehetne pl. Galéria is, és oda betehetnénk... Elvileg van valami riga.ini.hu honlap is, de nekem nem jött még be... De a képeknek örülnék nagyon!

Robeee Creative Commons License 2003.07.07 0 0 3
Nekem is van egy Verhovina-4(nagyapámé volt most 31 éves) bátyámnak meg egy riga-12(apám első motorja volt most 29 éves) mindkető full felújított, tavaly mióta megvanak a simsonok azóta a padláson porosodnak, ha kérdésed van tőlem kérdezhetsz én is sokat szereltem (minden nap).
ha érdekel majd csinálok róluk képeket.
- Tyt - Creative Commons License 2003.07.07 0 0 2
Öhöm! :) Rxdns, nem hasonlít a topicod címe véletlenül az enyémre??? :)) Legalább odaírhattad volna, hogy "Thanks Tyt, my topic's name is same as yours"... :))

Amúgy sok szerencsét a rigázáshoz, de az idegeidet fogod tépni. Vagy mi. :)
EZ TUTI. Tapasztalatból mondom, volt rometom... ;)))
Inkább gyűjts még, ne vegyél ilyeneket, 1 év múlva add el Benőkét, és vegyél valami nagyobbat.... ;))))

Na jó, nemmondok semmit, mert kivételesen kurva jól megy a Szinyóm, mint a vadbarom! Ha 20 kilóval könnyebb lennék, mindent aláznéK!!!!

Sok sikert a topichoz.
Üdv
Tyt

Rxdns Creative Commons License 2003.07.07 0 0 1
Még nem akarom elkiabálni, ha biztosan nyélbe ütöm az üzletet irok, addig - babonából - nem árulom el.
Előzmény: I__ZOLI__I (0)
I__ZOLI__I Creative Commons License 2003.07.07 0 0 0
Üdvözletem.
Te honnan tudsz szerezni egy ilyen motort. (RIGA R-12)? Érdekelne.
Előzmény: Rxdns (-)
Rxdns Creative Commons License 2003.07.07 0 0 topiknyitó
Hello!

Hadd mutatkozzak be: egy 15 éves srác vagyok, egy S51-es Simson boldog tulajdonosa. Megfogott a szocimotor-feeling, és egy Riga-12 beszerzésén gondolkodom, második, amolyan hobby-motornak. Eszméletlen kis összegért lehet kapni ilyeneket, de alkatrészellátással gondba vagyok. Alap dolgokat - gumi, bowdenek, dugattyú, gyűrű, lánc, lánckerekek, csapágyak - beszerezhetőek általam is, és egy komplett motorgenerál - főtengelyfelújítással, csapágyak cseréjével, fúrással, új dugóval, tűgörgővel, stb - max. 10 ezerből kijön. De pl. nemtudom, hogy egy esetlegesen hiányzó dekompresszor-kart honnét szerezzek itt pesten.
Szóval érdekelne minden. Régi nosztalgiázó tulajdonosok, esetleg újdonsült, hozzám hasonló bolond emberek írjatok! Érdekelnének tapasztalatok, élmények, alkatrészforrások, melyik bontóban érdemes keresgélni, melyik börzét érdemes meglátogatni - egyszóval minden érdekel!
Tudom, sokan kezdték pályafutásukat Rigával vagy Verhovinával, remélem írtok!
Széles utat, kevés defektet, alacsony benzinárakat: :)

Rxdns

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!