"Azt hiszem azzal semmivel sem lennél előrébb ha azt mondanám, válaszd az xy márkát, mert az jó. ;o)"
De azért egy Magellan- és egy Author-boltba érdemes ellátogatnod! Mostanában ez a két márka (és a Merida ill. Wheeler néhány modellje) kínál kész MTB-ket a legjobb ár-érték arányban. Ha nehezebb/durvulósabb vagy, a Magellan Cruxot nézd meg elsősorban, ha könnyebb/óvatosabb, akkor az Serpenst ill. az Author Tractiont. (Egyáltalán nem baj, ha esetleg tavalyi modellel találkozol!) Ezek olcsóbbak 200-nál, de alapból gyengébb teleszkóppal jönnek (sőt, a Crux Antique merevvillával), így a különbözetet félreteheted annak a későbbi fejlesztésére.
FLOW:
Ha kicsit vissza lapozol, volt már szó arról, hogy is érdemes kezdeni a nézelődést. Neked már elég határozott elképzeléseid vannak, csak a részleteken kellene finomítani.
Első eldöntendő kérdés, hogy mire szeretnéd használni az új bicot? Verseny, túra, maraton? Milyen rendszerességgel szeretnél biciklizni? Naponta, hetente, havonta? Milyenek a testi sajátosságaid? A súly alapvetően befolyásolja azt, mennyire erős alkatrészeket kell összeválogatni, mennyire kell masszív vázat választani. Ha sokszor tekersz izomból vagy kiállva, akkor nem mindegy, hogy mennyire erősek a hajtáslánc részei. A testmagasság, a karok és a lábak hossza alapvetően befolyásolja a váz méretét.
200e már elég szép mozgásteret ad. Mivel a legjobb bringa az, ami leginkább megfelel az igényeidnek, ezért minél inkább sikerül letisztáznod a kérdéseket, annál valószínűbb, hogy sikerül jól választani. Szerintem addig is nézz körül a boltok és a gyártók oldalain és próbáld meg alakítgatni az elképzeléseidet. Ha már lesznek jelöltjeid, akkor lesz érdemes mélyebben belemenni a részletekbe.
Azt hiszem azzal semmivel sem lennél előrébb ha azt mondanám, válaszd az xy márkát, mert az jó. ;o)
"Sajnos nem kaptam konkrét választ arra, hogy mi bajuk az olcsó árfekvésű kerékpároknak. Általános célúra lenne szükség, jó felszereltséggel, kevés szervízigénnyel, és jó legyen kb.10 évig."
A bringákat és az alkatrészeket egy hármas értékrend alapján lehet leginkább megítélni. Ez az Ár-Erősség/Tartósság-Súly. Ebből a feltétel rendszerből általában csak két feltétel teljesíthető előnyösen. Tehát egy alkatrész lehet olcsó és tartós, de cserébe dög nehéz lesz. Vagy lehet könnyű és erős, sok pénzért. De lehet olcsó és könnyű is, a tartósság rovására.
Ezek után azt hiszem már érteni fogod, miért nincs olyan bicikli, ami pofátlanul olcsó és tíz évig bírja. Ehhez annyi anyagot kellene belepakolni, hogy a bringa tömege miatt senki nem biciklizne vele.
Minél könnyebb a bicikli és minél jobb minőségű, erősebb, tartósabb alkatrészekből épül fel, annál nagyobb élvezet vele biciklizni. Mivel könnyű, ezért jobban gyorsítható, könnyebb vele mászni. A tartósabb, pontosabb alkatrészekkel pedig kevesebb a gond, nem igényelnek annyi utánállítást, sűrű cserét.
Egy corabájk esetében első körben az alapanyagok minőségén, utána a gyártás technológián és a minőség ellenőrzésen spórolnak. Egy ilyen színvonalon legyártott bringa szerinted mennyire lehet tartós és megbízható?
A nevesebb gyártók olcsóbb modelljeinél is spórolnak, de legalább a minőség ellenőrzés megvan. Ahogy haladunk feljebb az árkategóriákban úgy válik az alapanyagok és az alkatrészek minősége is egyre jobbá. De ennek ára van és ezt kellene végre megérteni!
Egy Trabanttól senki nem várja azt, hogy 200 km/ó-val repesszen az országúton és egy Merci kényelmét nyújtsa. De sokan egy olcsóbb bringától is ugyan azt várják, mint amit egy drágább modell nyújt.
"Balance-ra fejleszteni meg olyan lenne, mint Trabantot Wartburgra"
Helykínálat és kényelem szempontjából valóban előrelépés a Wartburg a Trabanthoz képest.
Sajnos nem kaptam konkrét választ arra, hogy mi bajuk az olcsó árfekvésű kerékpároknak. Általános célúra lenne szükség, jó felszereltséggel, kevés szervízigénnyel, és jó legyen kb.10 évig. Sajnos nem mindenki tud rászánni 200 ezret egy bringára. De 40 ezer még beleférne, több sajnos nem. Milyen márkákban érdemes gondolkodni? Elképzelésem: Gepida, Balance, Neuzer, Csepel, illetve Olimpia.
hát lehet, hogy kissé elragadtattam magam.De ha erre gondolok mindig ideges leszek, mert már itt rontottam el a biciklivásárlást. Mert most Kona-m van és erről a nagyszerű bicikliről lett rá-szerelve sok minden. Nem igazán értettem a biciklihez mikor megvettem naivan ugyanezért egy hydrat is kaphattam volna. Na mind1, lényeg, hogy érzékenyen érint a téma.:)
Valóban a kerékről én tehetek kezdő biciklis korszakomban voltam még, tehát most már profinak is lehet tekinteni.:))))))
Eszembe sincs beszerezni beszerezni katicás csengőt, küllő bogyókat, és láma feliratú pólókat. Ellenben ez a zselés nyeregfedő érdekelne. Régebbi kerékpáromon nem volt gond, hgy kemény a nyereg, mert megfelelően rugózott, továbbá ergonómiailag is jobb volt a kialakítása. Eltört a rugója, ezért cserélni kellett a rugót. Ennek javítása 240 Ft volt. Zselés nyeregpárna 1000-2500 Ft között volt, de nyerget még nem láttam 3000 Ft alatt. Ennyit meg nem akarok rákölteni egy ideiglenesen nálam lévő kerékpárra.
Zselés nyeregfedő párna? Jesszusmária! Katicás csengő, piros bogyók a küllőkre, meg egy "láma vagyok" feliratú póló nem kéne? :) Ha túl kemény a nyereg, akkor 1) tölts el vele még némi időt, hátha mégis megszokod, de ha nem, 2) cseréld le mindenestül! Pl. mindenfelé lehet kapni a Velo Plush nyerget, az nevének megfelelően nagyon puha, de mégsincs eszement alakja (és nem is drága).
Balance-ra fejleszteni meg olyan lenne, mint Trabantot Wartburgra.
Azt, hogy nekicsaptad valaminek, az szerintem nem a kerékpár hibája. Lehet, hogy ugyanabban a szituációban más váz is hasonlóan viselkedett volna, azaz elferdült volna. Ez milyen Gepida volt? Mundo, vagy más fajta?
Az OMAS kerékpárt nem akarom tovább fejleszteni, csupán egy zselés nyeregfedő párnát tennék rá, mert eléggé kemény a nyereg. A markolattal nincs bajom, csak a stabilitásával. Sajnos az OMAS nem az én méretem. 16-os, vagy 18-as lehet? Nekem legalább a 20-as kellene. Egy 22-es montit láttam kedvező árban. Típusjele: Balance 1.3, illetve 1.1. 35-40 ezer Ft között.
viszont valamikor ellátogatnék hozzátok, úgy néz ki most már nem nyúlnak tovább a váltó bovdeneim be kellene állítani újra [én meg tutti, hogy jól elkeffenteném, nem akarok hozzábarmolni, szakember keze kell a dologhoz] mikor zavaroghatok [mondjuk szombaton reggel]?
A felnitörés igazán nem írható a kerékpár számlájára. :-) Főleg ha odaverted.
A hátsó papucs eltörése valóban gond. Lehetett anyaghiba, vagy szakszerűtlen szerelés. Írtad, hogy többszöri tengelycsere is volt. Talán itt keresendő a hiba. Hozzánk már hoztak olyan MTB vázat, aminek a hátsó papucsa a szabványos 135mm volt, de a jóképességű szerelő egy 125-ös agyat tett bele, majd simán összehúzta az 5-5mm -t az anyával.
Nem áll érdekemben védeni a Gepidát, megértem hogy szívtál vele, de egy egész márkát emiatt nem érdemes ignorálni.
Hát a KTM vázat láttam.(nem volt semmi!)
Amugy a Gepida-val kapcsolatban azért vagyok ennyire "elborult".
Adott egy Gepida Sirmium.Első probléma kezdődött egy hátsó felni töréssel (jó én hülyeségem, hozzávertem egy patka széléhez véletlen), folytatódott egy hátsó tengelycserével. Majd egy agycserével egybekötött hátsó tengelycserével. Ezek után azt mondta a boltba az eladó, hogy szerinte egy picit a hátsó két "villa" tehát a váz el van ferdülve egy picit, ennek már akkor nagyon örültem. Mondom annyi pénzem nincsen most, hogy úgy bringát építtesek tehát használtam, elérkezett az újabb hátsó tengelycsere. Ekkor jött a vég, kerék be, tengely be, anyát elkezdték rátekerni és az ami tartja a kereket a vázon (nem tudom mi a neve pontosan, szóval ahova becsúszik a tengely), tehát elkezdék becsavarni és az a kis rész a vázon meg előbb elkezdett vékonyodni menni majd lefele tehát ahova bemegy a tengely az a rés elkezdett tágulni majd elrepedt úgy, hogy nem volt ráeröltetve semmi. Szóval ez a nagy helyzet a gepidával. Zárójelbe mondom csak 70-74kg vagyok nem vagyok annyira örült típus tehát rendeltetsészerű volt a használat is, levonva azt, hogy használtam a biciklit a végén már akkor is amikor már lehet, hogy át kellett volna éppítetni, na de kérdem én az előtte való problémákról is én tehetek??? Persze időközben lejárt a garancia is.Na ennyit erről. Azóta van egy Kona-m 2éve, és lekopogom semmi baja.
Azért ez elég szélsőséges vélemény. Volt a piacon 380 ezer forintos Gepida is, a Magellan Crux-ok váza is teljesen megegyezett a Gepida Asgard vázakkal 1998-99-ben.
Három hete láttunk egy _szétszakadt_ KTM vázat (talán te is láttad a képet a kerékpáros topicban). Tehát akkor KTM-et soha? A Magellanoknál 2001 első felében nagy visszahívási akció volt, mert a csúcs alu vázak (Crux, Pyxis) törtek a láncvillánál. Magellant soha?
A topicból Exseven Scott G-Zero-ja törött el tavaly. Scottot soha?
Egy kicsit érdemes feljavítani, főleg a kényelem érdekében (nyereg, markolat, fékek). De ez akkor is egy boltbajárós, hétvégén kerékpárúton kerekezős bicikli marad.
Gepidat soha ha jót akarsz!!!!!!!(Nekem az volt, tapasztalatból mondom. Csak annyit mondok, hogy váztöréssel végződött a sorsa, a többit nem sorolom mi volt előtte, vond le a következtetéseket.)
Igazából a váltó maradhat, a fékeket akarom átteni V-rendszerre, meg szétkapni az agyakat, megnézni, 10 év alatt mi esett szét. Esetleg elgondolkodom a szinkron váltón.
hát ha igazán sokat kell rajta cserélni azaz váltók, fékek, kerék stb, tehát szinte csak a váz marad, akkor lehet hogy érdemesebb egyben venni egy újjat, így még olcsóbb is lehet..
alapvetően az a kérdés, hogy mit akarsz kicserélni, mivel van bajod? lehet, hogy elég pár dolgot beállítani 1 - 2 apróságot lecserélni [fékpofák stb.] és akkor viszont felesleges újjat venni, az hogy schwinn az még nem gáz [a páromnak is van egy nagyon öreg, még altus-al szerelt bicaja és nagyon jól el tud vele bicajozni ahova akar]
Kezdő topikos kezdő kérdése: érdemes a 10 éves bicómat (Schwinn MTB) felújítani, kicserélni rajta a cuccokat, vagy inkább hagyjam és ruházzak be egy újba?
Melyik olcsóbb? (nem akarok sok pénzt rákölteni)
a legkisebb bukó is lötyög még kicsit a fején, de már kezdni szokni. viszont lelkesen integet a többi bicajosnak, motorosnak [motorosokat szereti a legjobban, mert azok még hangosak is] nomeg a kutyáknak