Tegnap már beszéltünk róla, már amennyi infót tudtunk. Selejtezett UV-k, melyek nagy valószínűséggel innen már a vastelepre mennek az Élessarokra. :-((
"Azért nem egészen. Gondolom, a készítői azt és annyit tesznek bele, amit a megrendelő kifizet. A belföldi részével nincs súlyos gond, nemzetközihez pedig egyszerűen a neten elérhető tucatnyi jobb programot kell használni, és kész :-)"
1. Csak azt nem értem, miért nincs benne az Elvira állomásjegyzékében Deutschkreutz. Mert azért benne kellene lennie.
2. A tavalyi menetrendben A.2.1-es számmal volt egy ilyen mező, hogy Deutschkreutz-Sopron-Wien. Ezt miért szedték ki az idén? Mert azon tavaly "csak" óránként jár vonat a fenti viszonylaton, ami gondolom nem is változott. De, ha már kiszedték a viszonylatot a menetrendből, akkor az állomást is kiszedhették volna az állomásjegyzékből.
3. A kiadott módosítások fabatkát sem érnek (átvitt értelemben-ben). Ahhoz a vonathoz van ragasztandó fedvény, melynek nem is változik a menetrendje, de ahhoz nincs, mikor egy új járatot kell felvenni, vagy a járat megállásainak időadata 75%-ban változik.
De sebaj, van hová fejlődni (amit negatív irányba is meg lehet tenni).
Viszont akkor csodálkoztam, mikor megláttam, hogy nyáron is csak 2 pár IC fog járni a 30-ason. Plussz a Mura vasárnaponként Kanizsáról, ill. a Goldoni. Merthogy télen nincs napi 4-5 pár IC, megértem, de azért nyáron elkelne szerintem (tavaly még 4 vagy 5 pár járt naponta, plussz olyan is volt, mely korlátozásos volt).
Lehet, hogy sokan ezzel nem értenek együtt, de én még jópár dolgot máshogy csinálnék a menetrendben.
Nekem most az jutott az eszembe visszaporgetve a szalagot, hogy 5-6 eve vasutas sztrajk idejen az 1-esen mentek ejjel tv2 kameraja is jelen volt es mar nem emlekszem 100% de valamiket tettek a sinre es parszor atment rajta a mozdony. Volt hibalozas, meg minden.
Kövekröl csak annyit,hogy egyszer Tapolcáról jövet az egyik haverom áthajtott egy 2 kilós kövön Csörivel.Akkorát szólt mint a ház,én még egy pillanatra láttam is a csávót aki odarakta a követ a jobb sínszálra.
"Általános iskolában mesélte az egyik osztálytársam, hogy az autópálya hídjáról dobálták kővel a kocsikat. Akkor ezen jót nevettünk, most inkább már nem...."
Vagy tizenhat éve,még gyakornok korunkban,az egyik még most is mozdvez.kollégám felügyelet alatt utazott,és egy csörgős vonattal vágodtak be Fehérvárra mikor a bejárat utáni felüljáróról "megkínálták" őket egy jó 10-15 kg-os betondarabbal.Nagy szerencséjükre "csak" a tetőn csattant,rögtön a mozdony eleje után.Nem sokkal tévesztették el,hogy nem a szélvédőn ment be.A hatást gondolom nem kell magyaráznom...
Én olyanról tudok ,hogy az Abaligeti alagutban egy kieső fékpofa visszapatant a falról és beszakitotta a kocsi oldalát de sérülés nem történt(szerencsére) és mindez
"állítólag egy vonatról leszakadt fékpofa rongált meg egy autót az egyik isaszegi átjáróban"
Sajnos laszakadó féktuskó(darab) okozott már balasetet;a kollégáimtól hallott esetben a kétvágányú pályán az egymás mellett haladt el két vonat,amikor az egyikről átrepülő alkatrészdarab súlyosan megsebesítette az ellenkező irányban haladón helyet foglaló utast.Ez már elég régen történt.
Én eddig nem féltem a kövektől, naív módon úgy gondoltam, elkapom a fejem. Másoknak is mondom, akik hasonlóan gondolkoznak, hogy két napja Lepsény előtt kapott egyet a vonatunk, és a követ már csak akkor lehetett észrevenni, mikor visszapattant a vonat oldaláról...
Ha a tenyészbirka kicsit följebb céloz, és a kő az ablakon jön be, menthetetlenül átszabta volna az arcomat...
Más:
Általános iskolában mesélte az egyik osztálytársam, hogy az autópálya hídjáról dobálták kővel a kocsikat. Akkor ezen jót nevettünk, most inkább már nem....
Nem akarom szívatni az egybenyakút, amíg nem tudom meg, hogy munkakörébe tartozik-e az utasok biztonságát veszélyeztető események feljegyzése és jelentése a célállomáson, akárhol.
Ha igen, majd írok egy levelet a főnökének, a topic mégsem üzenőfal.
Ma 16 óra után megdobáltak egy BDV szerelvényt Rákospalota-Újpest - Rákosrendező között. A szerelvényben nem esett kár, annál inkább egy 19 éves lányban, akit súlyos fejsérüléssel kórházba kellett szállítani.
U.I.: Kössz, hogy írtátok, hogy ma nem szokásos a Citadella szerelvény. Kimentem az Egerszegi állomásra, és tényleg benne voltak azok a kocsik, amelyeket egy kedves fórumozó említett.
Ez vajon mit takarhat? Elég személyre szabottnak tűnik a projekt. Melyik vasútnak van 1500 V-os fűtésre alkalmas 300 még jó állapotú, de öreg kocsija, aminek pótlása folyamatban van? DB?
Balszerencsémre a 2310 es Csörgő pont akkor jött viszafelé szintén gépmenetben amikor én már az IC Traianus vonattal mentem Békéscsaba felé. Pedig szerettem volna jobban lefényképezni.
Ahogy mentem be Szolnokra a 7217 essel távolba megláttam 1 Taurust is.. bántam h nem tudtam lefotózni.
A Rába-Balaton mellékkocsijai Győrben vannak. Tudomásom szerint az egyik a Rába udvarán a másik meg egy söröző. Én most szombaton lemegyek Győrbe, és megkeresem a két kocsit mert érdekel engem is meg még rajtam kivül egy pár embert. Ha valaki esetleg erről tudna valami pontos infót adni azt megköszönném, mert akkor lehet, hogy kevesebbet kéne bolyongani Győrben. Azt hallottam,hogy a győri rába múzeumot felszámolják, lehet, hogy beszopom és ott van mindkét kocsi aztán akkor ugrott a fotózásuk.
Az én is tudom, hogy a 6oska viszi. Csak az a baj, hogy a GySEV sem tudja, hogy mikor tud idejönni:) Mert Kópháza és Sopron között most nincs sín, mert ugye pályafelújítás van meg ott az ívkorrekciót csinálják kicsit arrébb. Na a lényeg, hogy én ma délután már voltam mindenkinél aki számít ebben a dologban, felvigyázó, tolatásvezető, üzemvezető meg még a rosszseb tudja kinél. Telefonálnak, emailt küldenek majd ha már ők is tudnak konkrétat. Lehet, hogy nem is megy holnap, az egész attól függ, hogy ide tudjon jönni Sopronba a 006-os Nohab. Ha esetleg viszont valaki tud valamit amit én még nem, akkor nyugodtan írhat mailt nekem.
kisséOFF Gratulálok "földidnek", de vigyázni kell: az "üstökösszerű" jelenségek - bár fantasztikus eredményeket tudnak produkálni - időben mindig korlátosak. A lecsendő ágat a megrendelőnek és az "üstökösnek" is idejében meg kell látnia, és illik megfelelően kezelnie. Addig meg természetesen illik magasan tündökölni. :) kisséON
A Magyar Államvasutak egy hónapon belül új honlapot indít. Ez önmagában nem túl érdekes információ, az már annál inkább, hogy az internetes oldalt egy tizennyolc éves dunaújvárosi fiatalember készíti.Horváth Viktor, a Bánki végzős diákja a közelmúltban az informatikából megrendezett Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyen elért eredménye miatt került látókörünkbe. A komoly megmérettetésen ugyanis második lett - mindössze másfél ponttal maradva el az első helyezettől. Mint mondja, ez kissé ironikus: egy két évvel ezelőtti országos versenyen szintén ezüstérmes lett, akkor fél ponton múlott, hogy nem őt kiáltották ki a legjobbnak. A számítástechnikával gyerekkora óta foglalkozó, a honlapkészítés rejtelmeit nagyrészt autodidakta módon elsajátító fiatalember viszont nem csak versenyeken, hanem már most, tizennyolc évesen, az életben is bizonyít.
Egy éve jelentkezett a MÁV Rt. felhívására, és az előzetesen elkészített tervei alapján megkapta az új honlap tervezésének lehetőségét. Elmondása szerint már csak az utolsó simítások vannak hátra, a weboldal - amelynek elkészítése tavaly egy teljes nyarat vett igénybe - nemsokára beindul. A MÁV mellett, ahol folyamatosan van számára valamilyen tervezői munka, több másik cég honlapján dolgozik még. Úgy gondolja, hogy ha késéssel is, de Magyarországon egyre inkább divatba jönnek a honlapok és a megrendelők mind nagyobb figyelmet fordítanak arra, hogy igényes - modern, de áttekinthető, könnyen kezelhető - weboldallal hirdessék szolgáltatásukat. Nem véletlen, hogy egyetemi évei alatt (az ELTE informatika karára jelentkezett programtervező matematikus szakra) is folytatni szeretné a munkát. Bízik benne, hogy Pesten még több lehetősége lesz.
az IC Traianus étkező kocsija [Békéscsaba](úgy fotózva hogy az ajtajában levő hölgy véletlen se legyen benne!)
a kormányzati vonat és a Pannónia Expressz vagonjai. Gyakran veszik elő a kormányzati vonat szerelvényeit? Ezek mi járatba lehettek?? Valami ötlet? Van valakinek erről a kormány vonat szerelvény belsejéről fotója?
Na akkor maximum ide írhatsz,de innen húzzál légy szíves a f@szba fikázni,mert ez a topik azoknak van,akiket érdekel a téma és szeretik,nem pedig kötözködésre és beszólásra tartatik fent illetve én sem járok át máshová beszólni.
Köszönjük.Ezt is ki lehet moderálni.
Ha pedig igazán érdekel a közlekedés bármelyik ága,és komolyan is szeretnél e téren megnyilvánulni,illendő lenne rendszerszemléletűen kezelni és tekinteni a dolgokat.Példának okáért a BKV is csak fele ennyire állna jól,és lehetne "rulez",ha nem lennének egyéb utasráhordó közlekedési vállalatok,és ez fordítva is igaz.
Szemezgetés az EU közbeszerzési hivatalos lapjáról, a TED-ről:
IDŐSZAKOS ÉRTESÍTÉS - KÖZÜZEMI SZOLGÁLTATÁSOK
nem pályázati felhívás
Szolgáltatás
I.1) A szerződéskötő szervezet hivatalos megnevezése és címe: MÁV Rt.
II.2) A szállítás vagy teljesítés helye: Magyarország, a MÁV Rt. vasútvonalán. II.4) A szállítás/szolgáltatás jellege és mennyisége: Vasúti pályában végzett hegesztések. Becsült érték: 400 M HUF. II.6) A közbeszerzési eljárás típusa: Nyílt.
II.2) A szállítás vagy teljesítés helye: Nyertes ajánlattevő telephelye. II.4) A szállítás/szolgáltatás jellege és mennyisége: Pályavasúti és pályadiagnosztikai járművek javítása. Becsült érték: 170 M HUF. II.6) A közbeszerzési eljárás típusa: Nyílt.
II.2) A szállítás vagy teljesítés helye: Nyertes ajánlattevő telephelye. II.4) A szállítás/szolgáltatás jellege és mennyisége: 24 db BDt vezérlőkocsi felújítása. II.6) A közbeszerzési eljárás típusa: Tárgyalásos.
II.2) A szállítás vagy teljesítés helye: Magyarország, Szolnok. II.4) A szállítás/szolgáltatás jellege és mennyisége: 7 db M 62 mozdony karbantartása és korszerűsítése. II.6) A közbeszerzési eljárás típusa: Tárgyalásos.
II.2) A szállítás vagy teljesítés helye: Magyarország, Budapest. II.4) A szállítás/szolgáltatás jellege és mennyisége: 10 db 1047-es mozdony karbantartása. II.6) A közbeszerzési eljárás típusa: Tárgyalásos.
II.2) A szállítás vagy teljesítés helye: Szolnok, Pécs. II.4) A szállítás/szolgáltatás jellege és mennyisége: 2 db villamos vonatfűtési próbaberendezés telepítése, szerelése. II.6) A közbeszerzési eljárás típusa: Nyílt.
II.2) A szállítás vagy teljesítés helye: A MÁV Rt. Hálózatán. II.4) A szállítás/szolgáltatás jellege és mennyisége: Távközlési infrastruktúra karbantartása. Becsült értéke: 3 évre 9 Mrd HUF. II.6) A közbeszerzési eljárás típusa: Tárgyalásos.
II.2) A szállítás vagy teljesítés helye: MÁV hálózatán, illetve nyertes ajánlattevő telephelyén. II.4) A szállítás/szolgáltatás jellege és mennyisége: Vasúti pálya karbantartása (féktuskó karbantartás a pályaudvarokon, hosszúsín hegesztés, lehúzás a hálózaton, illetve nyertes ajánlattevő székhelyén) Becsült érték: 200 M HUF. II.6) A közbeszerzési eljárás típusa: Nyílt.
II.2) A szállítás vagy teljesítés helye: MÁV Rt. teljes hálózatán. II.4) A szállítás/szolgáltatás jellege és mennyisége: 20, 30, illetve 90 GWó villamosenergia szolgáltatása. II.6) A közbeszerzési eljárás típusa: Nyílt.
II.2) A szállítás vagy teljesítés helye: A MÁV Rt. étkezőkocsija. II.4) A szállítás/szolgáltatás jellege és mennyisége: A MÁV Rt. étkezőkocsiijainak üzemeltetése. Becsült értéke: 150 M HUF. II.6) A közbeszerzési eljárás típusa: Tárgyalásos.
II.2) A szállítás vagy teljesítés helye: A MÁV Rt. háló- és fekvőkocsijai. II.4) A szállítás/szolgáltatás jellege és mennyisége: 43 db háló- és fekvőkocsi üzemeltetése. II.6) A közbeszerzési eljárás típusa: Tárgyalásos.
II.4) A szállítás/szolgáltatás jellege és mennyisége: Pályavasúti működtetés és forgalomirányítás eszközbeszerzései. Becsült összeg: 260 M HUF. II.6) A közbeszerzési eljárás típusa: Nyílt.
II.2) A szállítás vagy teljesítés helye: Budapest. II.4) A szállítás/szolgáltatás jellege és mennyisége: 1750 db vonalkód-leolvasó vasúti menetjegyekhez. II.6) A közbeszerzési eljárás típusa: Nyílt.
II.2) A szállítás vagy teljesítés helye: Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza, Pécs, Szombathely, Szeged. II.4) A szállítás/szolgáltatás jellege és mennyisége: Jegykiadó automata. Becsült összeg: 260 M HUF. II.6) A közbeszerzési eljárás típusa: Tárgyalásos.
II.2) A szállítás vagy teljesítés helye: MÁV Rt. vasúthálózatán. II.4) A szállítás/szolgáltatás jellege és mennyisége: Vasúti személyszállító járművek javított alkatrészei. Becsült összeg: 253 M HUF. II.6) A közbeszerzési eljárás típusa: Tárgyalásos.
II.2) A szállítás vagy teljesítés helye: MÁV Rt. vasúthálózatán. II.4) A szállítás/szolgáltatás jellege és mennyisége: Z1, Z2 vasúti személykocsik javított alkatrészei. Becsült összeg: 103 M HUF. II.6) A közbeszerzési eljárás típusa: Tárgyalásos.
II.2) A szállítás vagy teljesítés helye: MÁV Rt. vasúthálózatán. II.4) A szállítás/szolgáltatás jellege és mennyisége: Biztosítóberendezések rekonstrukciójához szükséges anyagok. Becsült összeg: 273 M HUF. II.6) A közbeszerzési eljárás típusa: Nyílt.
II.2) A szállítás vagy teljesítés helye: Hegyeshalom határállomás. II.4) A szállítás/szolgáltatás jellege és mennyisége: 105 db használt vasúti személyszállító kocsi beszerzése, és azt követő 2 évre ajánlatkérő - a rendelkezésére álló pénzügyi keret függvényében - még további 195 db kocsira opciós szerződést kíván kötni az alábbi évenkénti megoszlásban: 2006. évre 100 db, 2007. évre 95 db. II.6) A közbeszerzési eljárás típusa: Tárgyalásos
Csak meg szeretném kérdezni, hogy mi van azzal a topictalival, amelyet már nem emlékszem, hogy ki, de Győrbe szervezett, és egy Audi-s gyárlátogatás is szerepel? Elég sokan voltunk rá jelentkezve, aztán már egy ideje síri csönd van a dolog körül.
mai nap: megyek szolnok felé 10 óra magasságába .. nem sokkkal szolnok előtt Szilis gyorsvonat húz el mellettünk a szerelvény végén 3 v. 4 Bx +Btx038!!! Valakinek valami ötlete h merre mehettek?
és akkor a nap lényege következik!! a nap extája Szolnokon:
és a 2310 es remot Csörgő távozoba. .sajna kicsit elkéstem...:(
Jók a képek! Viszonylag sokan fotózták a menetet: Szentesen, Hékéden, a Tisza-hídnál, Kiskunfélegyházi útnál, asszem Nyársapát meg Monor környékén is, Ferencváros és Kelenföld között vagy hárman, Albertfalvánál ketten. Még olyan extra kívánságok is teljesítve lettek, hogy lelassítás utáni intenzív gyorsítással (már amennyire az MD esetében lehet erről beszélni:-))) némi füstölés látszódjon a képen. Szentesen a fűtőháznál is többen kijöttek a kerítéshez megnézni az elhaladó vonatot, bár most semmi megemlékezés nem volt az eseménnyel kapcsolatban. Terveznek viszont valami ilyet június elejére a megmaradt 3034-essel, annak elszállítása előtt.
A HAFAS program online változatát a német vasút honlapján (www.bahn.de) érheted el, de visz hozzá link az Elviáról is (a főoladlon "európai menerend" néven).
Az ÖBB netes menetrendi programja (www.oebb.at) is ismeri nemcsak a belföldi, de a nemzetközi összeköttetéseket is.
Ha változik is a Venezia EN útvonala, aligha hiszem, hogy ez a 2005. december 11-i "nagy" menetrendváltás előtt töténne, mert több országot érintő vonatról van szó.
Ezeknek viszont ilyentájt már nemzetközi értekezleteken eldöntik/eldöntötték a várható útirányát, de azt nem tudom, hogy mi lesz az.
Most a 2.sz. módosításban ez nem szerepel, az alábbi - érdemleges - nemzetközi változások vannak benne:
- Záhony-Csap között egy személyvonatpár helyett a Rétköz IC fog kijárni (ez már május 29-től érvénybelép, ajánlom a MÁV vágányzári menetrendek között megtalálható, részben cirillbetűs 100d mezőt a figyelmetekbe itt:
Talán mert az Elvira belföldi menetrend Talán mert egy taliga fos Azért nem egészen. Gondolom, a készítői azt és annyit tesznek bele, amit a megrendelő kifizet. A belföldi részével nincs súlyos gond, nemzetközihez pedig egyszerűen a neten elérhető tucatnyi jobb programot kell használni, és kész :-)
Mentségemre szolgáljon,hogy nem vagyok győri...:-)
OFF
Angol meg olasz nem elég?? :-))
ON
Van otthon egy bizonyos HAFAS nevű programom,valami HACON Timetable GMBH fejlesztette,csak sajnos a 2004-es menetrendet tudja egyedül.Asszem,39 MB az egész,és mindent tud Madridtól Moszkváig és Szanki tanyáktól Palermóig...
Nem tudod honnan lehet letölteni a frissítését vagy az egészet újból?
A menetrenben a fehér részben a helységnévmutató az A.2.1.-et jelöli.Ide lapozva a Neusiedl am See-i vonalhoz jutok,az Ebenfurt-Deutsckreutz viszonylat nincs benne.SEHOL.
ELVIRA:
Ha azt írom be,hogy Győr-Deutsckreutz,akkor elvira nem tud felismerni egy vagy több....című jelenet következik.
Ha ugyanezt írom be,csak úgy,hogy Sopronon át,akkor Győrből Sopronon át Debrecenbe küld.Itt jutottam el arra a pontra,hogy anyád.
Ha ugyanezt próbálom,csak Deutschkreutz helyett Sporonkeresztúrt írok,akkor Sopronon át variáció esetén Sopronkövesdre küld,(itt ismét anyád),ha az érintve rovatot üresen hagyom,akkor elvira nem tud felismerni egy vagy több....című jelenet következik.Na itt már inkább nem írom,hogy mit gondolok....
Kíváncsian várom az ötleteket a miért-re,és a hogyan-ra...ha így nem...
Valamelyik topicban volt leírva, hogy viszik fel Pestre alkatrészbányának, és a Sopron környékén dolgozó Hatoska fogja továbbítani. Hogy hol olvastam, azt már nem tudom, de tegnap vagy tegnapelőtt. Ma pedig Cheew topictárs is írta az hiszem a Taurusoknál.
ÚJFENT SZERETNÉM KÉRNI AZT A RENDES ÉS JÓL INFORMÁLT TOPICLAKÓT (AKI ESETLEG SOPRONBAN TARTÓZKODIK), HOGY TUDASSA VELÜNK, MIKOR INDUL M61-006 A RÁBA BALATONNAL.
Mert aztán megint az lesz, hogy lesz egy csomó jó kép, én meg lemaradok róla.
Győrben tegnap már szedték fel az egyik ideiglenes vágányt. A födém egy részén már áthaladnak a vonatok. Nemsokára a másikat is felszedik. Sajnos a jó kis fotóhelyünk megszűnt-:((( (Marslakó és Nohabfan topitárs tudja, miről van szó)
Sőt, _nyunyuka képe még azt is elárulja magáról, hogy 2005. április 21-én 11 óra 39 perc 29 másodperckor nyomta le az exponáló gombot a Fuji S5000-esén:))
Volt szó a Venezia menetrendjéről mostanában, hogy változni fog. De az nem derült ki, hogy mikortól. Ki mit tud erről? Lesz-e még valami érdekesebb változás a menetrendi pótfüzet hatálybalépésétől?
A Kerta-Jánosháza lenne a jó megoldás (vagy Devecser-Ukk), és akkor nem kéne sok pénzt a meglévő pályába beleölni, hanem lenne egy (részben) korszerű jó pálya. A máv-nak akkora az ellenállása, h örülhet az ember, hogy 100-as lesz a delta, és nem 40-es... Persze minimális az ívsugár (nagy túlemelés), azt a teher majd jól eltapossa, lassújel, stb. Másfél évvel átadás után.
Hetvegen annyi utassal teli kepet fotoztam, ha attol mind engedelyt kernek... Foleg Szantodon a felszallo ovisokat meg a fiatal ovonenit kikerdezni es esetleg lakcimet elkerni mar kimeriteni a kiskoru zaklatasat:P
Hát most azért egy kicsit vitába szállnék Veled. Egy hangyányit mintha el lenne túlozva ez a személyiségi jog kérdés. Hányolyan felvételt láthatsz nap mint nap, akár újságban akár tv-ben, ahol a fő téma megjelenítése közben belekerülnek a képbe épp arra járó személyek. Ez kikerülhetetlen, ha az ember filmez vagy fotóz. És, hogy ne menjünk nagyon messze a témától, az évek óta megjelenő vasúti képeslapok 20-30 éve készült felvételein és a maiakon is látszanak, ráadásul kitakarás nélkül a személyek és szerintem ezek is hozzátartoznak az adott kép hangulatához. Más kérdés, ha valakit munka közben vagy esetlegesen olyan helyzetben fotóz az illető, mely rá nézve kellemetlenséggel járhat. Ilyen esetben valóban nem illik közzétenni a képet.
Egy hölgy feltalálta, és működik, tele van macskákkal, napfelkeltékkel és még taxxx írásait is lehet olvasni.
Nem hiszem el, hogy van külön V46-barát, M40-barát, V63-barát, stb, aki nem is foglalkozik mással, csak egyféle típus érdekli.
Nem is. De olyan sok van, aki egy sötét szoba mélyén lapul, se barátai, se kutyája, még a fikusz is elszárad mellette, olyan unalmas. Egy nap aztán megalálja a FÓRUM-ot (mert az internetetre azért telik), ahol topikot nyithat - és ez élete első sikerélménye. A haladó? topikalapítók soha többé nem olvasnak bele az általuk létrehozott topikokba.
Észrevettem (jó korán), hogy szinte minden típusnak nyílt már külön topik. Szerintem ez egy (vagyis sok) rossz ötlet volt.
Meg lehetett volna oldani sokkal kevesebb topikban is, ha már annyira a darabolás volt a cél. Például:
-Dízelmozdonyok
-Villamos mozdonyok
-Motorkocsik, motorvonatok
-esetleg egy OFF-topik vasútbarátoknak :-)
Szerintem nincs létjogosultsága ennyinek. Nem hiszem el, hogy van külön V46-barát, M40-barát, V63-barát, stb, aki nem is foglalkozik mással, csak egyféle típus érdekli.
Ehelyett kövessen figyelemmel az ember kismillió topikot...
Én egy Közlekedési szemle vagy Közlekedési Értesítő valami ilyen lapban olvastam anno a Bobai deltáról.
A Te általad felvéázolt elképzelés jelent meg ha nem is teljesen , de hasonlóan a fejemben, azonban nem biztos , hogy a "szakemberek" ezt támogatják, pedig Kerta-Jánosháza talán sok kilométert rövidítene versenyképessébbé tenné a Magyar Szlovént, vagy belföldön a Zeg-Budapestet.
Hol láthasz? Az előzményeket olvasva nem derült ki számomra.
Ha a pályasebesség 80 km/h-nál nagyobb, akkor kevés a fényvisszaverő fólia az alakjelzőn, sötétben ki kell világítani őket. Ha a főjelző és az előjelző egybe van építve, akkor sötétben kivarázsolható rá a három zöld fény (sőt, akár a három zöld egy sárga is). Az más kérdés, hogy a gyakorlatban hány lámpát tesznek rá, illetve hogy egyáltalán hogy állítanak vágányutat, hogy kezelnek előjelzőt.
Tehát elvileg minden olyan alak bejárati jelzőnél láthatsz ilyent, aminek árbocán ott van a kijárati jelző előjelzője és azokat kezelték is.
hagyd ezt az oldalt a profikra és menj inkább át te is a buszosokhoz mint a lúzerek! Nem veszed észre hogy kilógsz a sorból mert ennyi faszságot is csak te tudsz összehordani!
Mint írtam, ez az 1959-es F1-ből való. Ez volt az utolsó MÁV jelzési utasítás, amely az irányjelzés rendszerét alkalmazta. A következő kiadásban (1965-től) már többé-kevésbé a mainak megfelelő jelzőket és jelzési képeket találunk. Ek. a BHÉV a kilencvenes évek végéig alkalmazta ezeket ajelzőket, tán a gödöllői volt az utolsó vonal (2001 körül) ahol előfordult. Áthaladási jelzővel felszerelt bejárati jelzőn elméletileg öt zöld fény is előfordulhatott egyidejűleg. Hogy volt-e ilyen valahol azt nem tudom (ámbár valahol van '59-es KH-om is), talán Vendégsín vagy BAKTER kollégák emlékez(het)nek :-) ilyesmire.
Nem tartom teljesen tisztességes eljárásnak, ha - tudtuk és beleegyezésük nélkül - szándékosan belekomponálod a hölgyeket a felvételeidbe. A jogi vetületét most nem firtatnám, mert nyomasztóan sok az önjelölt jogtudós (ez önkritika is) ezen a topicon.
Elkepzelheto, jobban megnezve es nagyitva amit enged a regi 4 fenyo terkoz 2-2 lampaja egyenes negyzetes szeru. Ez meg olyan mint a nemeteknel levo oldalra eltolt 45 fokos.
Te aztán tényleg gyorsan idomulsz a majomházi környezethez....ennél még mi is többet tudunk az oviban...
Ha majd ki lesz megfelelően táblázva a nyamvadt szemétszállító vonatotok, a 2016-os szóló Dezsőn nem 2 jegyvágó fog unatkozni, visszafelé meg egy másikon nem korrumpáltatja magát a harmadik, akkor tessék majd megnyilatkozni. Addig meg jó söprögetést a homokozó környékén, mert a virgonckodás közben kitúrtátok:))
Továbbra is állítom, hogy ez egy bejárati jelző. Valahová elkavartam az '59-es jelzési utasításomat, annyira meg nem vagyok benne járatos, hogy ezt az előjelző-főjelző kombót még mire használták azon kívül.
Akit érdekel: Tudomásom szerint csütörtökön elviszik innen Sopronból a 702-es Rába-Balaton motorvonatot Budapestre. Alkatrészbánya lesz a 701-eshez. Ma kinn voltam egy pár barátom társaságában és csináltunk egy pár képet arról, hogy évek óta való állásból megmozdították, és elvitték a mosóba egy kis fürdésre.
ezek a képek a Szarvas - Mezőtúr -Szolnok-Kunszentmárton utazás alatt készült. .ezen kép címe: csajok. domborulatok és a Papagájjal érkező Lökösháza - Miskolc gyorsvonat:) és a többi képem:
Tisztelt Vasútrajongók!
Segítségre lenne szükségem! Ha valakinek van leírása, rajza, kipufogógázzal működő mozdonysípról, az legyen szíves küldjön nekem, egy másolatot a balatonivasut@fw.hu -ra. Fűzfőn most folyik egy német N-4-es felújítása, arra kellene. Az eredetit ellopták. Képeket a felújításról a www.mozdony.fw.hu –n találtok.
Üdv.!
Balatonszentgyorgyon azert nem, mert a vegpont fele nincs csonka. Ha jol latom ott egy foldkuptavot jelzo tabla van. Kezdopont fele pedig a csonka a masik oldalon van. Akkor stimmelne mert a csonka elott van a bejarati jelzo.
A célállomás még mindig nem jó,de már közelbb van.A motorkocsiról nem akarok sületlenséget mondani,mert nem vagyok szakértő,de nekem azt mondták ez a Rába-Balaton.
Igaz, viszont, hogy az év első négy hónapjában a reklám szerint kissebb a vasúti teherforgalom, ezért amit lehet, azt ilyenkor kell feladni, előszállítással.
A homok, a kő, a murva, mind-mind a föld aranytartaléka. Az előszálltás a MÁV aranytartaléka. ...
Valóban van az élesnél is egy bontó, de ez jóval lentebb van, a régi pietra porcelán árugyár mögött létesült egy komoly fémfeldolgozó, szerintem oda viszik őket mert ma tuti, hogy állt egy UV ott is.
Ja azt értem. De akkor nem egy Bmxt-t raktak a vonatba hanem egy BVhmot-ot. Eddig is így rakták össze, mert a Bmx-200as a BVhmot-201el jár a Bmx-201es meg valahol dekkol (ez az adat nem tuti).
Ez fura mert múltkor ugyanígy járt és abban volt két motor(001-003) és és Bmxtz(001-003) Az nem inkább így ment? BVmot-Amxz-Bmxz-Bmxtz-BVmot-Bmxz-Bmxz-BVhmot. Régen így is járt 3motorral, mert vezérlő sem volt.
Az szerintem úgy közlekedik, hogy BVmot-Bmxz-Amxz-Bmxtz-BVhmot-Bmxz-Bmxz-Bmxtz. Az amit ti láthattatok az a BVhmot-200-as, ami a BVmot-002est helyettesíti.
"Azt a hírt kaptam, hogy az egyetlen működő Selyemhernyó kisiklott Istvántelken, ezért a IC828 Szili + 4x21-91 + 10-91 összeállításban fog közlekedni."
Nem kettő működő van belőle? Vagy miért viszi egyes napokon 2 BVmot szerelvény a SomogyIC-t? De akkor feltehetőleg egy ideig ilyen összeállításban fog menni.
Egyébként én úgy tudom, hogy a BVmot-ot Samunak nevezik, a Selyemhernyó más. Legalábbis ezt olvastam a www.fehernegyzet.fw.hu -n.
akkor Szentesen már csak egyetlen Mdmot maradt?(3034)
most nem azért hogy úgy siettessem az Usgyi-korszakot de ha tényleg ez az egy maradt akkor azt is el kellett volna már vinni Pécsre vagy Debrecenbe a még működő mellékkocsikkal.
ami meg le lett állítva azokból meg egyet komplett (motor+2-3 mellék+vezérlő)felújítani és nosztalgiavonatként mehetne vagy egy motort emlékül Szentesen vhova az állomás mellé kiállítani vagy mittomén.
>> Kasselben amúgy jövőre lesz dízel-villamos (hibrid) sínbusz. >Nordhausenben meg egy ideje már mûködik. Dízel-villamos busz meg már jóideje működik Seattle-ben. Az alagútban troli, azon kívül dízel (gyanítom, hogy villamos erőátvitelű). A drótra cuppanás automata, ember nélküli. Az alagútban meg impozáns a sebessége. Jó, ez itt kicsit OFF, de tán elmegy :-))
Nem találtam választ a Floyd vonatokra, bár lehet hogy valaki leírta. Uzsa - Boba között Hajdú Kft. kék Szergeje húzza a vonatot, onnan a Csauruszok viszik tovább.
Az M61 006 holnap este indul vissza Sopronból Budapestre. Viszi magával a Rába - Balaton motorkocsit is.
A nordhauseni twino kettős üzemű villamost megnézheted itt:
http://www.trampicturebook.de/tram/germany/nordhaus/twino.htm
Mivel az 5 hengeres 100 kW Volkswagen motor gyengécske bele, ezért tervezték a rugós energiatárolót is hozzá.
Azóta csend van felőle.
Olyan szinten gyorsak voltak, hogy én is lemaradtam, bár tudtam, hogy jönnek, odázgattam az indulást, hogy odaérek még, odaérek még. Aztán egyszer csak hopp. On maradtam. :)) Ilyen esetben mindíg jó korán elindulok, egy órás várakozás belefér, csak érjek oda, most a melegtől valami agybaj folytán ezt kihagytam :(
Hevenyészett fotók Kelenföld bejáratról. Figyelem! 1984*1488 képpont!!! A folyamatos információ-áramlásért hálás köszönet Stephenson kolléga úrnak! :)
(Az "éppen Vecsésnél járnak" infó után nem sokkal indultam otthonról kocogva, majd kicsit belehúztam a "most halad a Fehérvári út felett"-nél, mert még csak a villamos kocsiszínnél tartottam, de végülis úgy-ahogy sikerült dokumentálni a történteket.)
A menet lassan érkezett a vörös bejárati jelzőhöz, és kb. 3-4 percet állt, miközben egy szöcskés teher haladt Fc felé. Aztán állt a bejárat és egy rövid kürtjelzéssel haladt a menet Kelenföldön.
Láttam, a földkúpnál is állt valaki, de már nem tudtam odamenni ismerkedni. :)
> Kasselben amúgy jövőre lesz dízel-villamos (hibrid) sínbusz.
Nordhausenben meg egy ideje már mûködik. A Harz keskenynyomközû sinén megy ki a hibrid villamos a közeli kisebb városkába. A gõzös vontatta vonatok meg a motorvonat csak a nagyvasúti pályaudvarig megy be, a hibrid viszont a villamospályán keresztülmegy Nordhausenen.
Veszprém-Alsóörs: A jó nyomvonalhoz, mai nem kerüli el a településeket, ahhoz a HÉV-jellegű megvalósítás szükséges. Ha HÉV, akkor meg már jobb a villamos üzemű.
Más kérdés az, hogy HÉV pályán, ami célszerűen a települések belsejében vezetne. pl. Veszprémben a Jutasi úton, nem lenne célszerű, egy Csörgő vonatatta Győr-Balatonfüred fürdővonattal végigmenni. Így vagy helyi érdekeket szolgálna csak, vagy Győrtől Balatonfürdeig sínbusz menne. Annyira azért nem elvetemült ötlet ez sem. A kerékpár is elférne rajta, szemben a busszal, és a belső tér is tágasabb lenne.
Kasselben amúgy jövőre lesz dízel-villamos (hibrid) sínbusz.
Igen, gondolom abból az időből, amikor még zöldek voltak. Csörgőre meg a Pilsztik név használatos, ugye? A Gigantra meg azt hallottam, hogy Porszívó, de ezt csak Füzesabony környékén...
A modern technologáknál "elértük", hogy ma már minden mozdony majdnem ugyanannyiba kerül (majdnem függetlenül attol, hogy csupán egy rendszerü vagy több - a különbség elenyészö) - ennek ellenére még csak egy álom, hogy egy villamos mozdony eljusson Narvikbol mondjuk Isztambulba. S ennek az okai sokkal bonyolultabbak meg drágábbak, mint a hálozati feszültés ill. az áramnem kérdése.....
Tegnap 11.30-kor talákoztam az Erecos UV menettel. A 61-es busszal utaztam, és a Jászberényi utat keresztezték épp. Há ilyet sem láttam még arra. Az Ereco felé állt egy csini-vili BKV-s Bobó, mögötte 5 darab UV motor és a végén egy szép festésű, zártárcsával felszerelt BKV-HÉV jellegű nosztalgia (?) villanyomzdony, 87-es számú, ha jól rémlik.
Ha valakinek van képe a menetről, az szóljon, az Indóház hírrovatában lenne hely a számára...
Ez igaz, de egy olyan mozdony, ami meg megy mindenféle feszültségen, az meg drágább. Ami jó lenne, mindenhol egyforma vontatási feszültség, és egyforma vonatbefolyásoló rendszer. De ez még nagyon hosszú ideig nem lesz.
Elére kiirnak egy nyilvános tendert, ahol mindenki a legnagyobb részletességgel megtudja, hogy mit miért kinálnak, majd valamilyen ütüdött média fellépes után a tendert érvénytelenitik, majd pedig uj ajánlatokat kérnek.
Hol vannak itt ez egyenlö esélyek??????, hol van itt a tisztességes ügyintézés?????
"Nem tudom, de nekem úgy tűnt, hogy a TV-riportban (a jegyváltási mizériáról) mintha a szlovák és a magyar jegy is elég gépiesen lett volna kitöltve. Visszanézni már nem tudom a riportot, mert letöröltem"
A megfigyelésed helyes volt annyiban, hogy a kamerának nagyon bemutatott Budapest-Kassa helyjegy gépi volt, csakúgy, mint a Szlovákiában kiadott helyjegy.
Budapest Keletiben már ilyen gépi helyjegyet adnak. Nem egyszerűen a pénztárnál, hanem a pénztáros elmegy egy "back office"-ba és onnan tér vissza vele, én is így kaptam, éppen a kassai Hernád IC-re decemberben ilyen gépi helyjegyet (a menetrendváltásra hivatkozással több helyen ki sem tudták adni sehogy sem).
A nemzetközi menetjegy kiadása, így a Bp.- Kassa jegyé is azonban legjobb tudomásom szerint Budapest Keletiben is mind a mai napig kézzel, kézírással történik.
Innen valami hiányzik. Más megszüntetett vonallal kapocslatban mi a Máv véleménye?
"régióvillamos formájában lenne ez megvalósítható"
Én így a Veresegyház-Gödöllőt tartanám megvalósíthatónak egy HÉV formájában, vagy olyan villamos, ami Németországban is jár, hogy tud menni városban és tud menni a nagyvasúti feszültség alatt is. A Veszprém-Alsóörsöt pedig simán dízel-motorvonattal megoldanám, persze azt is inkább HÉV formájában.
Semmi baj nincsen a kéregjegyekkel, csak mára egy kissé elavult már.
A pénztárban történő kiadása, kezelése egyszerű.
Egyre kevesebb helyen kapsz kéregjegyet az utazásodhoz, a nem gépesített, kisebb állomásokon, megállóhelyeken, amelyeket még nem zártak be. De nagyobb állomásokon is, mint pl. Orosháza, Salgótarján, Szeged-Rókus, stb.
Amúgy 60-500 km-ig léteznek, de olyan pénztár, ahol minden létező kedvezményben, minden távolságra tartanak kéregjegyet - olyan nincsen.
Néhányan lelkesen gyűjtjük (a többi jegyfajtával együtt), azonban erősen alkonyodik már a kéregjegyeknek. :-(
Ez az a vonal (mármint a Szilvásvárad-Putnok szakasza), amit (a jelenlegi állapotában) szinte csak erre jó. Bár volt szó arról. hogy etgy jól elhelyezett vasúti megállóval Ózd könnyen megközelíthetővé válna.
Egyik ismerősöm mesélte, hogy ma Hódmezővásárhelyről ment északnak vonattal és Mindszent előtt "öngyilkost fogtak". Álltak másfél órát, majd Szentesen az átszállás után 10 perccel bejelentették, hogy valami gond van, át kellene szállni egy másik vonatba. Aztán Szolnokon lekéste a debreceni vonatát, így négy és fél óra helyett végül 7 óra alatt jutott el Debrecenbe... A mindszenti esetről tud valaki bővebbet?
Mivel a két vonal hegyszögben találkozik, ezért SZVSZ amúgyis kissé távol fog esni Bobától mind a két vége. Amúgy meg azt is írták, hogy Kemenespálfán kitérő lesz, így inkább oda kellene csatlakoztani.
Mondjuk ne lenne rossz ötlet Kertától még egy vágányt lefektetni, és az az állomás után 1-2 km-rel odébb elágaztatni. (Az állomásnál erdő van, és nem is biztos, hogy mindjárt ott kellene elkanyarítani a vonalat.) Így a kertai fszt kezelhetné a bizbert, és nem kellene külön Kerta elágazás szolgálati hely. Kemenespálfánál úgyszintén nem ártana valami hasonló megoldás.
Egyébként amíg nincs madzag, addig nem érdemes deltát építeni, mert úgyis meg kell majd állni Bobán a gépcsere miatt.
Mellesleg lehet, hogy Kertán még egy vágány kellene az állomásra. Ugyanis ott 2+1 rakodóvágány van. (Ez utóbbit szerencsére használják.)
Ez a "Zalalövő és Hodos között a belföldi utasok ..." nekem is szúrta a szememet.
Ha Hodosig létezhet belföldi utas, akkor belföldi jegy is.
Április 3-tól már Zalaegerszeg-Hodos között a belföldi utasok a kijelölt kocsikban helyjegy váltása nélkül utazhatnak, ami abból a szempontból más, hogy legalább van közte megállás Zalalövőn.
Nemzetközi díjszabásilag persze Hodos állomás Szlovéniának számít, a határponttól 1 km-re, vagyis Soprontól eltérően nem maga az állomás a határpont.
Egy hivatalos nemzetközi jegy MÁV-SZ 70-70 %-os kishatárforgalmi kedvezménnyel Őriszenttpéterről Hodosra: 330,- Ft , ez azért drágább, mint 10 km-re a belföldi teljesárú menettérti 184,- forintért.
Nem tudom, hogy ez a kedvezmény ott helyben ki van-e írva, gyanítom a propagandája ennek is a 0 felé közelít.
Mi is van erről a 70 %-os kedvezményű kishatárjegyről a díjszabásban:
"A kishatárforgalmi kedvezmény a jegypénztárakban adható ki. Ha a felszállási állomáson a vasút a jegyváltást nem teszi lehetővé (nemzetközi jegykiadás a kishatárforgalmi állomások közül csak Zalalövő állomáson biztosítortt), abban az esetben a jegyvizsgálók utánfizetési űrjegyen számolják el a kedvezményes menetjegy MÁV vonalszakaszra eső díját."
Ezt írja a Vasúti Menetdíjtáblázatok 2005. is : " a jegyvizsgálók által elszámolható a MÁV szakaszra".
Magyarul nemzetközi jegyárat kell fizetni, 70 % kedvezménnyel, de csak a magyar szakaszra, a hodosi határpontig, szlovén kalauz pedig úgysem jön a BZ-n. Ha valaki átszáll Muraszombat felé (az nagy teljesítmény, mert csatlakozás alig-alig van), az majd vegyen a másik vonaton szlovén jegyet.
Így meglepő módon egy Őriszentpéter-Hodos-Őriszentpéter kirándulás csak a MÁV nemzetközi díjszabás szerinti 10 km-es jegyár 70 %-ába, 150- forintba kerül a díjszabás és a szabályozás szerint, vagyis a végén kiderül, hogy azzal, hogy belföldi jegyet adnak, még nem is nyer az egyéb (pl. diák) kedvezményre nem jogosult utas, mert 150,- helyíett 184,- forintot fizet.
Arról azonban sehol sem láttam hivatalos utalást, hogy sima belföldi jegy érvényes lenne Hodosig. Pesrze, mióta tapasztaltam anno a meglehetősen fura kötegyáni kishatárjegyet ( 10 km-es belföldi teljesárú menettérti jegy + a jegy nélkül utazók pótdíja volt űrjegyen fizetendő és ez valóban olcsóbb volt, mint a nemzetközi jegy és ez a minden ízében belföldi jegy volt a kishatárjegy ), azóta azon sem csodálkoznék, ha létezne erre valami "titkos belső utasítás" az itteni jv-k és pénzárosok részére.
Van-e bármilyen gond pl. bármelyik társaság repülőgépének a karbantartásával itthon? Vagy a miénkkel külföldön? Van-e gond a mobiltelefonok külföldi ill. itthoni használatával? Hát a buszokkal?
Csak az a fránya vonat... csak azzal van baj... :-)))
Tudtam h te radio100józsi tudni fogod mert napokba láttam 1ik fotódat az új Kunszenti vasúti hídról:) amúgy kunszenti vagyok csak gondoltam majd más mondja meg a megfejtést de így se rossz legalább hamar jött a válasz:)))
Még nem építik tudtom szerint. De én nem Bobai deltát építenék. Sokkal egyszerűbb és jobb lenne Kerta és Jánosháza közé építeni egy összekötővágányt. Így állomástól állomásig mehetne és nem kellene nyíltvonali kiágazást készíteni a hozzá való biztosításokkal együtt. Nem beszélve Bobánál lévő Marcal patak környéki lápos területet, ami rendkívűl megdrágítaná a beruházást.
Elég, ha a vonatai mennek. (És tessék ügyelni a nagybetűkre... :-)) Nem tudunk semmi biztosat, lévén ők egy konkurrens piaci szereplő. És a kapcsolatomnál is csak három nap múlva tudok érdeklődni.
A vonatokkal végzendő műveleteket a Floyd Kft. munkavállalói végzik (fékpróba, gépkörüljárás, akasztások).
A vonatok műszaki vizsgálata meg az ablakban. Felelősével együtt. A pályavasút ellenőrizhetné a járművek állapotát, de nincs kivel, a vasútbiztonsági szervezet nem ellenőrizheti, csak balesetet vizsgálhat, a hatóság a megoldást a MÁV-tól várja, a miniszteri biztos meg kevesli a fizetését... Ez magyarisztán.
ma volt 1 nagy túrám Szarvas - Mezőtúr - Szolnok- majd 130 as vonal:)
Mezőtúrra bejött Gyuláról a 7403 as rendőrök leszálltak róla diszkiséretet adva egy néger embernek.. passport? kérdessel. de nem sok irat volt a csávónál. Szal ő maradt a 7403 as meg ment tovább Keleti felé. Az emberünket nem vitték el a zsaruk(lehet azé mer mégis volt irata? nem nagyon figyeltem igazság szerint)hanem otthagyták! Ott is maradt a csávó egészen a Pannónia érkezéséig.
Angol csoport különvonata Magyarország legszebb vasútvonalán, Putnokról Egerbe. A hat pullmann-kocsit a hegyeken át két M47-es húzta, Egerben pedig egy Nohab várt rájuk.
A Veszprém-Alsóörs vasútvonal megszüntetése igen ostoba lépés volt. Most buszkonvojok vannak, amik szó szerint egymást akadályozzák a belvárosban a buszállomás környékén. (Persze nem önmagukban, hanem a többi helyi és helyközi/távolsági busszal együtt alakítanak ki dugókat.)
Egy MÁV-os szóbeszéd szerint 3 vasútvonal megszüntetését tartják, így utólag:
Veszprém-Alsóörs
Gödöllő-Veresegyház
Celldömölk-Fertöszentmiklós
Az első kettő visszaállításával talán érdem lenne foglalkozni, bár reálisan gondolkozva nem vasút, hanem régióvillamos formájában lenne ez megvalósítható.
Ám persze nem vehető ám meg "csak úgy" a jegy. Elmész a MÁV pénztárba, onnan elzavarnak a VOLÁNBUSZ pályaudvarra (!!!!!) EURO<26 kártyáért. A jegyet egyébként bármely kassza kiadja, csak előbb Pestre kell menni kártyáért, mert olyat a MÁV nem ad. No mindegy. A kitűzött cél teljesül a "vasúti utazást megkedveltetjük"...
Elég furcsa lenne, ha csak Bp-en lehetne hozzájutni. Most akkor akinek ez kell, az menjen Bp-re, vagy más lehetősége is van a kiváltásra?
06 1 411 2393 Ez az Euro <26 ügyfélszolgálat telefonszáma. Talán itt tudnak valami okosságot mondani ezzel kapcsolatban. A weboldalon www.euro26.hu is reklámozzák az osztrák vasúti kedvezményt.
Ja, ínyenceknek javaslom a jegyminták tanulmányozását!!! Gépi a magyar TCV kitöltése. Igaz, valaki valami képszerkresztő progiban alap betütípussal rá-ráírt a beszkennelt alapjegyre, vagy nem tudom! Mindegy is: a MÁV ELSŐ GÉPES TCV JEGYE! :)))
Nem tudom, de nekem úgy tűnt, hogy a TV-riportban (a jegyváltási mizériáról) mintha a szlovák és a magyar jegy is elég gépiesen lett volna kitöltve. Visszanézni már nem tudom a riportot, mert letöröltem.
Az említett ÖBB-s ifjúsági-jegyek elárúsításának feltételeit tartalmazó rendelet már korábban megvolt (máj.1 előtt), igaz ekkor még nem tartalmazta hogy EURO<26 kártya is kell hozzá, ezt később szabályozták le.
Azóta a kártya elerúsító helyeiről is több rendelet jelent meg, az utolsó szerint a kártya Soprontól Nyíregyházáig minden nagyobb helyen kapható 1600,-Ft-ért, így nem kell Bp.-i buszpályaudvarra menni érte.
A következő díjszabási leírást v_petinek ajánlom. Avagy Devecz úr szabályozása szerint miért kell a VOLÁNBUSZ pályaudvarra kimenni VASÚTI menetjegy váltása előtt... :))))
A dijszabas.uw.hu oldalon a MÁV Értesítő 22. számában olvasható Devecz úr első díjszabási rendelkezése. Ez a nyári ÖBB-s ifjúsági jegyek szabályozását tartalmazza. A díjszabás a "szokásos" alacsony színvonalhoz képest meglepően érthető és egyértelmű!
Ám persze nem vehető ám meg "csak úgy" a jegy. Elmész a MÁV pénztárba, onnan elzavarnak a VOLÁNBUSZ pályaudvarra (!!!!!) EURO<26 kártyáért. A jegyet egyébként bármely kassza kiadja, csak előbb Pestre kell menni kártyáért, mert olyat a MÁV nem ad. No mindegy. A kitűzött cél teljesül a "vasúti utazást megkedveltetjük"...
A szokásos sajátos dátumozás azért megvan! A jegyet május 1-től értékesítik, de a szabályozást Devecz VI.3-ával szabályozza.... Viszont most még csak május 23 van! Szóval tud a Hivatal, ha akar. Ez csak egy hónapot késett. Előbb utóbb lesz InterRail pótlék is, ami már a nyárra tekintettel igen égető, és még csak két hónapot késik?
A MÁV Rt sorozatos kritikákra mint már pár hete említettem szervezeti átalakítással válaszolt. A Marketing Főosztályból kiszervezték a Tarifa Osztályt. És hogy hova pakolták Dombónét és pajtásait? A díjszabás szerint ők most Üzemeltetési Főosztály Technológiai Osztály lettek, akik "felkérik" a Marketing Osztályt (ami már nem főosztály) "az ajánlattal kapcsolatos marketingintézkedések megtételére". Ez vajon mit takarhat? Főleg a többeszám? És mi az, hogy a külső arculat megítélést befolyásoló kedvezmény kapcsán Stró macát és csapatát nem kérik fel semmire? Mi ez a többfejűség? :))
Ja, ínyenceknek javaslom a jegyminták tanulmányozását!!! Gépi a magyar TCV kitöltése. Igaz, valaki valami képszerkresztő progiban alap betütípussal rá-ráírt a beszkennelt alapjegyre, vagy nem tudom! Mindegy is: a MÁV ELSŐ GÉPES TCV JEGYE! :)))
A veszteséget igen egyszerü kompenzálni pl. a mozdony árával. Ne felejtsd el, hogy a mai napig a DC mozdonyok nagy többsége, valojában csak egy nagyobb teljesitméynü villamosnak a megfelelöi, igy igen olcsok, egyszerüek ami rengeteg elönyt ad, s még könnyük is hiszen nem kell a trafot cipelni.
Sok DC mozdonyban az elektronika sok esetben csak a fönök tranzisztoros rádiojában van jelen, s a hibajavitás kalapáccsal, csavarhuzoval, meg fogpiszkáloval (amikor meg kell támasztani egy rendetlenkedö relét) történik.
Az AC mozdony ehhez képest komoly bonyodalom, még akkor is ha nincs benne elektronika, amit aligha lehet kompenzálni a kisebb palettával, meg a vékonyabb drotokkal.......
A modernebb konstrukciok fiszont már komoly hibridek (nem is igen tudom, gyárt-e valaki még kizárolagosan DC mozdonyt?), tele mindenféle dologgal, egy részük nagyon felfoghatatlan pl. az IGBT és ebböl kifolyolag drágák is.
Amugy az IGBT, ha még nem mondta volna valaki, az uj 3 rendszerü Tauruszban is a vezérlö elem, mert ez sokkal nagyobb frekvencián tud müködni, mint a GTO és ezzel csökkenteni lehet az elektronika okozta zavart (a modern mozdonyok legnagyobb balhéja).
Nagyobban nem lehetett volna? Esetleg bugyirózsaszínben, mint már ajánlottam! Azt értsd meg, hogy ha valaki olvassa ezt a fórumot nem csak a nagy színes szövegeket olvassa... Elolvassa ugyanúgy a többit is, és válaszol rá ha érdekelt a témában vagy ha tudja rá a választ..
Ha már itt tartunk: Megnéztem egy másik hasonmló szituációt. Eszerint Pamhagen benne van a belföldi állomásjegyzékben, az Elvira kiadja rá az árat, és a km-számítás is odáig tart.
Igaz, ez már nem MÁV, és a határ mindkét oldalán ugyanaz a cég szolgáltat.
Határok: A helyzet azért nem olyan egyszerű. Ugyanis én a menetrendben nem találtam határállomás jelzést. Valamint nem szerepel a magyar állomások listáján.
Ennek ellenére az a véleményen, hogy az egész EU-n belül be kellene vezetni a az egypontos rendszert. Így valamelyik oldalon lenne egy állomás, aminek a határponttól való távolsága nemzetközi díjszámítás esetén 0 km lenne, és oda belföldi jeggyel lehetne utazni mindkét országból.
Sopron ilyennek számít, de sajnos ez a kivétel. :(
De az osztrák Elvira már nem számolja ilyennek Szentgotthárdot vagy Hegyeshalmot. :(
Viszont jelzi a Sopron-Bük vonatpótló buszt!
Grazban a jegyautomatához odamenve tudunk Szentgotthárdig szóló jegyet venni, de az Interneten az on-line jegynyomtatást már nem engedi.
Arra viszont kiváncsi lennék, hogy sógorék ilyenkor milyen jegyet adnak. CIV díjszabásut*, vagy normál belföldit, esetleg csak az első osztrák településtől adnak jegyet.
*Ez ca. 10%-kal drágább, mint a belföldi.
Majd ha legközelebb arar járok, akkor a km-távolság és a díjszabás ismeretében eljátszadozom egy kicsikét az automatával.
Sziasztok! Találtam egy német oldalon egy prg-t.(http://www.simon-lab.de/)Belinkelni sajnos nem tudom. Traktion V2.1 Grafikus vezénylés utazóknak.Ismeri valaki?Próbálta már valaki "magyarosítani"?(A német koll.szerződés szerint vannak a dolgok benne.) Esetleg hasonló prg-t próbált már valaki írni? Üdv.: Zoli
Már ne is haragudj, de ez nem így van! Kihagytad, a legfontosabb elemet, az elektrondisszipáció tulajdonságait az önkisülő tirisztoros vezérlésnél! Amikor a szaggató megszakítja a triak áramát, ez visszatáplálódik a fűtési rendszerbe, amitöl az utasok is felszabadíthatják saját elektronjaikat. De ez kizárólag a milkabika és Bhv kocsik összekapcsolásával jön létre. Összefoglalva tehát: E konzisztens szublimáció a koegzisztencia pre-mediomodern manifesztációja. Bizonyítékokat találhatunk erre a társtudományok (metagenetika, dogmatika, kozmológia, alkímia) alkalmazott szintjei segítségével éppúgy, mint neopszeudo-periposztmodern tudománydiszciplinánk egyik alapvető metodikai megközelítéséből, a józan, racionális intuícióból merítve.
Nos Őrihodos/Hodos valami olyasmi lehet, mint a cseh/német Zelezná Ruda/Bayerisch Eisenstein. Az állomás közepén van egy vonal (az államhatár), és az egyik váltókörzet cseh a másik meg német. Őriodos a magyar Menetrendkönyv szerint magyar belföldi jeggyel megközelíthető. Az, hogy hiányzik a km adat, csak szisztematikus nyomdahiba. A határállomás jel a mérvadó, az meg se Bajánsenyénél, se Hódosnál sincs, tehát magyar belföldi állomás!!!
Továbbá az IC 954-es lábjegyzete szerint "Hódos - Zalalövő között a kijelölt kocsi és viszonylat BELFÖLDI utazásra helyjegy nélkül igénybevehető." Belföldi viszonylat tehát a Hódos - Zalalövő. A vonat egyébként csak a két említett állomáson áll meg.
Tehát a kalauz szakmailag nem elég képzett, avagy szakmai nihilizmus és némi köztörvényes droidizmus szaga van e témának is... :(
Ha jól emlékszem, pénteken láttam olyan GySEV-MÁV IC-t, ahol a GySEV sorba becsúszott az IC kocsik elé egy felújított ex német kocsi is. Bár jogosan, szerintem az a legszebb kocsi a magyar sineken.....
Azt olvastam egy cikkben, hogy a darált kéregjegyekben sok szabad elekron bújik meg. Elsősorban azokban, amiket villamosított vasútvonalak mentén árulnak. Minél régebbi a kéregjegy, annál jobb. Ugyanis a visszatáplálás nem cveszteségmenetes, mert az elektronok egy része szétáramlik a környezetben. A kartonpapír anyagszerkezete olyan, hogy ezeket kíválóan felfogja. De mechanikus úton, kinyerhetőek a szabad elektronok, így enegrgia szabadítható fel. Erre a legalkalmasabb mód, a kéregjegyek ledarálása. Persze a darálót össze kell kötni az elektromos hálózattal, egy transzformátor segítségével. Ezzel a módszerrel a villanyszámla is csökkenthető.Vannak olyna országok, ahol a lakosság által termlet áramot megvásárolják az erőművek. Csak mivel a legtöbb országban a kéregjegyek már nem kaphatóak, így más módszerre van szükség az áramtermeléshez.
A ledarált kéregjegyek meg kiválóan hasznosíthatóak pl. terepasztalépítéskor.
Itt felmerül az a kérdés, hogy az utasok is feltöltődnek-e a szabad elektronokkal?Igen, ez így van, de ők a vonatra való felszálláskor megfogják a fém kapaszkodót, és ekkor a felesleges elektronok eltávoznak a szervezetből.
Természetesen én nem akarom leminősíteni a 11-es vonal forgalmát, de te ezt úgyis tudod...
Viszont egy Győr-Balaton járat ezen a vonalon nem ésszerű szerintem, hiszen sem Pannonhalmáról, sem Varsányból, Zircről meg főleg nem utaznak vonattal a Balatonra fizető utasok...
Viszont esetleg Komáromból (és körzetéből), Kisbérről, Mórról lehetnének utasok, mert ezekről a helyekről nem olyan jó a buszközlekedés, mint az említett 11.-es vonali települések mellől....
Egyébként a vonat remot Dácia+1 BDt+3 Bhv összeállítással van tervezve a teljes útvonalon. Hát az utaslátszámot majd meglátjuk...
"BDt 431-es vezérlő melyik Szilivel van párban????????"
Mikor melyikkel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ki mondta azt a baromságot, hogy konkrét egységek járnak hónapról-hónapra, évről-évre!?!?!?! Még a végén összerozsdásodnak a vonókészülékek...
Nyugi van! Olvastuk egy 50 hozzászólással előbb a kérésed, nem kell itt nagy pirus betűvel nekünkesni! Aki tudja beírja, de legrosszabb esetben csak holnap vagy holnap után tudod meg. A következő betűszín milyen lesz? Bugyirózsaszín, vagy fakózöld? Esetleg 30-as betűméret?
Ha átteszik, akkor küldjék vissza a 30-asra. Ne menjen a 25-ösre, mert akkor meghosszabbodik a menetideje (Boba - gépcsere, Zalaegerszeg - körüljárás). Menjen a 30-ason, gyékényesi átmenettel, és akkor akár Zagrebig kibírja gépcsere nélkül.
>A tirisztoros szaggató kapcsolások része (lásd DB 120-as sorozat) egy kondikból és egy oltó tirisztorból felépített oltókör. Igazad van, persze hogy kell kondenzátor is, de repülősnek magyaráztam :-))))))))
Elsősorban egy régi (azaz nem remot) Szergejt.(M62 261)
Másodszor pedig a Corvinust egy remot csörgő vontatta (M41 2302). Ezen kívül nem a szokásos bautzeni étkező volt benne, hanem egy igazán EC szerelvénybe illő darab.(Talán DWA) Majd a végén jött két GOSA kocsi, és a kettő darab első osztályú kocsi közül az egyik nem más volt, mint egy Ap kocsi (amely csak belföldön közlekedhet.)
Köszi, egyébként azt a részt majd úgyis be kell utazzam mégegyszer.
"Valahol rémlik sóderágyazat is."
Talán a rövid sines résznél - sajnos a szóló Bz nem ideális pályanézegetés szempontjából. A vezérállás - mégpedig a hátsó, mert mindkét oldalt csak ott látom - jobb, de akkor feladom az "utasként" elképzelésemet. :) (Megjegyzem, ebből a szempontból a PKP EN57 villamos motorvonat bizonyult eszményinek: a vezérállás mögött található egy poggyásztér, ülőalkalmatossággal. Innen szabadon fotózható mindkét oldal a mv. zavarása nélkül, de ha valami nem világos, belekukkanthatsz a szolgálati menetrendbe, esetleg kérdezhetsz is.)
"Nekem ez az egyik kedvenc vonalam - szeretem a tájat és a nyugalmat, ami körülveszi a vasutat."
Maximálisan egyetértek. Amíg ott sétálgattam, valóban csend, nyugalom honolt, nagyon is idilli módon. Ami az utasterhelést illeti: a hétköznapi, és főleg a péntek esti - vasárnap esti időszakok természetesen egészen mások, mint egy szombati nap.
A vonatokhoz vontatójárművet, személyzetet a Floyd Kft. biztosít. Uzsabánya kiszolgálását csak a megfelelő utasításokból sikeres vizsgát tett személyzet végezheti. A vonatokkal végzendő műveleteket a Floyd Kft. munkavállalói végzik (fékpróba, gépkörüljárás, akasztások).
Uzsabányán szerelvény tárolása nem lehetséges, ezért a megrakott szerelvényt a megrakás és a megfelelő műveletek elvégzése után haladéktalanul továbbítani kell.
A vonatok közlekedése miatt az egyes vonalszakaszokra elrendelt szolgálat-megszakítást felfüggeszteni nem lehet.
Attól tartok, Andó Gergő cirkalmas nemzetközi díjszabási dolgait hipp-hopp porba lehet tiporni.
Nem mondom meg, mikor és hol, de Hodos állomás 40...50 km-es körzetében, Magyarország területén, "Belföldi és nemzetközi" feliratú pénztárban kértem Hodosra menettérti jegyet. Kaptam egy közönséges 50 km-eset. Rákérdeztem, hogy ezt tényleg komolyan gondolja-e a jegykiadást intéző dolgozó. Komolyan gondolta, de a "mióta" kérdésre kezdett elbizonytalanodni, kollégája vágta rá, hogy már 1 éve. Na jó, mondom, erre kíváncsi leszek.
Hodoson (a nem mondom meg, milyen számú vonaton) aszongya' a kaller, hogy azért legközelebb vegyek nemzetközi jegyet, mert izé meg bizé. Közöltem, hogy repestem volna az örömtől, ha azt kapok, de legnagyobb bánatomra mást kaptam. Ennyiben maradtunk, aztán visszafelé eldumálgattunk erről-arról, lévén utas nemigen mutatkozott...
Szia! Ismét jó a leírás.
Egy kis kiegészítés a 112-es gyógyvasúthoz:
A sebesség Nyíregyháza-Nagykálló között 30 km/h (a malomnál 15, Kálló előtt 50), onnan 40 km/h (Abapusztánál 30).
Kb. két éve csinálták a pályát, az anyagvonat Csörgővel járt be. Ettől fügetlenül a menettartam maradt ugyanannyi; legalábbis nagyon laza a menetrend.
Valahol rémlik sóderágyazat is.
A vonatok kihasználtsága változó, a péntek és a vasárnap itt is erősebb, a hajnali páratlan vonaton Kállótól állni is szoktak. Virágzónak persze nem nevezném a vonalat, ebben nyilván szerepe van a kiváló menetrendnek is. Velem egyszer fordult elő, hogy egyedül utaztam.
Megállók: Biri - általában van utascsere (1-2 fő), Görénypuszta: itt nagyon ritka az utas, a 2003. évi menetrendben nem is szerepelt, Balkány - itt 6-10 ember szokott mozogni, Cibak (ez inkább Balkány külső; Cibak odébb van) - itt is rendszeresen van 3-4 utas (a Cibak táblát egy Aranyosapáti tábla újrafelhasználásával készítették), Abapuszta - itt is 6-8 ember szokott felszállni (innen már inkább Nyíradony felé).
Az Ipari Park iparvágánya közel egy éve elkészült, a szabályzás kb. ősszel, a jelzőket ebben a hónapban állítgatták. A váltó tudomásom szerint még mindig nincs kész. Egyébként három vágány van bent, ebből az egyik bemegy a csarnokba.
Érdekes még Nagykállói elág. is: a fényjelzőket Nagykállóból távvezérlik, a bakter pedig naponta négyszer állítja a váltót. Felfedezhetők a Császárszállási delta nyomai is.
Nekem ez az egyik kedvenc vonalam - szeretem a tájat és a nyugalmat, ami körülveszi a vasutat. A környező erdők hihetetlenül gazdagok légyölő galócában és nagy őzláb gombában, vannak ragadozó madarak, fácán, őz, halastó is.
Tartok tőle, hogy már nem lesz hosszú életű ez az idill, persze el kell ismernem, hogy a jelenlegi formájában nincs is sok értelme.
Üdv:
Yossarian (Ni)
A nyitó irányút a kellő pillanatban begyújtod, vezetni kezd. A vele párhuzamosan szembekapcsoltat a kellő pillanatban begyújtod, ekkor rövidrezárja a vezetőt, amelyen megszűnik az áram, tehát kialszik. Az utólag begyújtott meg magától alszik ki.
Valami nem stimmel. A szembe kapcsolt csak úgy nem fog vezetni. ha mégis, legfeljebb a tűzoltóktól alszik ki.
A tirisztoros szaggató kapcsolások része (lásd DB 120-as sorozat) egy kondikból és egy oltó tirisztorból felépített oltókör. A kondenzátor töltését szabadították rá az oltótirisztor gyújtásával a vezető tirisztorra, amin így az eredő áram a tartóáram alá csökkent, és a feszültség szabaddá válási idő leteltéig záróirányú lett. Ezért kapcsolt ki, az oltó meg a kondi kisülése után szintén kikapcsolt.
Pénteken 4 kocsival láttam a 17.56-os Szeged-Békéscsaba InterPici-t. Lehet, hogy ez csak nekem új, eddig 3 kocsival láttam pénteken, vasárnap és általában kettővel szombaton."
Kb másfél hete pénteken is négy kocsis volt, elég jól kihasználva. Azt hiszem akkor volt, hogy a 706-os +25-tel indult a Nyugatiból, mert érkezése után kihúzták és csak ennyivel tudták visszatolni. Nem tudja valaki, hogy miért volt ez? Szegeden az IP-n várakozók persze nem tudták, hogy miért indulnak késve (az IC tartotta is a +25-öt, a 480 pénzt visszaadták).
Persze, igazad van. De a fizika könyvben nincs benne a politikai változó :-) Meg a történelmi változó sincs. Szóval szakbarbár módon, csak műszaki oldalról közelítettem meg.
Igen, a maradekot meg az interneten. Ugyanis aprilis es majusban Balatonszentgyorgytol Siofokig tobb szaz foto keszult. Nehez lenne az ujsagba beletomoriteni.
Ne haragudj, de közel sem. Az, hogy egy adott helyen és időben milyen feszültségnemmel "jobb" villamosítani, függ még kismillió tényezőtől, és ezek között korántsem csak műszaki jellegűek keresendők. E tényezők közül egyet-kettőt kiragadni és azokkal példálózni, súlyos melléfogásba torkollhat.
Az viszont kétségtelen, hogy az egy-két tényező alapján történő érvelés, a korábban már kiválasztott megoldást a közvélemény előtt hihetően alátámasztó (elhitető) megoldásként, elég jól be szokott jönni. (Konkretizálva. Újságban-riportban megjelenik, hogy azért villamosítunk így, mert a veszteségek meg az energiaszállítás meg az anyámkínja. Közönség zöme egy szót se ért belőle, de k.rva tudományos és meggyzőző, ezért elhiszi. Közönség kicsi, tanultabb része azért hiszi el, mert önmagában az érvrendszer zárt (ha sikerült olyanra megalkotni - de ez az érveket összeállító emberek felelőssége). Tehát mindenki meg lett győzve. Holott a valódi érv az, hogy az ilyenolyan cég által gyártott-szállított-tanácsadott ilyenolyan berendezés árából xy részesül ennyivel-annyival, amiből ki tudja fizetni válófélben lévő feleségét, és így folytathatja létezését élete legújabb párjával. Vagy ilyesmi, de hasonló távolságra a műszaki érvektől.)
"Jövő héten jön a 2-es pótlék, benne a nyári menterend..."
Jelentem a 2.sz. módosítás és a Balatoni nyári menetrend már május 21-én szombaton beszerezhető volt egyes állomásokon. Nem volt még mindenütt, ahol kérdeztem, de utasként kaptam már belőle szombaton, úgyhogy lassan kereshetitek az állomásokon.
Dicséretes (a jót is vegyük észre), hogy a beharangozott május 27. előtt majd egy héttel megjelent és bőven teljesítették az életbelépéstől visszaszámítva 14 napos határidőt (a vonatok korábbi közlekedését tartalmazó módosítást ui. 14 nappal előbb az utazóközönség tudomására kell hozni).
A 2.sz. módosításon az a szöveg virít, hogy " a módosítás a Balatoni nyári menetrendet is tartalmazza!"
Ez annyiból nem igaz, hogy 2 füzetet adnak, amik egy papírszalaggal vannak átkötve, az egyik a 2.sz. módosítás, a másik a balatoni nyári menetrend, vagyis a balatoni nem a 2.sz. módosításban van benne, hanem külön füzetke.
A 2. sz. módosításban teljesen új menetrendet kap a 102-es és 147-es vonal, utóbbinak főleg a Szentes-Kiskunfélegyháza szakasza.
Ennek egy kicsit - "kevés nektek az átszállási idő az IC-hez, na akkor majd mentek a gyorson Pestre" - szinezete van.
A lényege tehát, hogy ezentúl nem az IC-khez/től lesz a csatlakozás Kiskunfélegyházán, hanem a gyorsokhoz/tól, de csak késő délutánig.
Az utolsó vonat Szentesről Kiskunfélyegyházára az eddig sem korai 18.17 helyett már 17.08-kor elmegy. Nincs is csatlakozása sehonnan Szentesen, cserébe Szentesen átszállva sem lehet normálisan késő délután-este Kiskunfélegyháza felé utazni, mert a 18.00-s vonatcsoport többi tagja változatlan maradt.
Kiskunfélegyházáról este a 147-esre csak a dombóvár-alsói gyorstól lesz jó csatlakozás, Budapest-Kecskemét felől nem, a mostani 20.18-as és 22.10-es indulású Kiskunfélegyháza-Szentes vonatok helyett ui. egy esti marad 21.15-kor.
Kár a 22.10-esért, mert annak volt csatlakozása a Budapestről 20.15-kor induló szegedi vonattól:(
Egy kicsit ez az esti 147-es nekem olyan "elkapkodottnak" tűnik és még egy vonatpár nagyon hiányzik (tudom a szent ülőhelykm és egyéb korlátozások).
Nemzetköziben változás, hogy egy Záhony-Csap személyvonatpár helyett a Rétköz IC fog kijárni Csapra, így a Latorca IC mellett újabb IC vonatpár közlekedik át Ukrajnába.
Mivel a Latorca IC-re külön nemzetközi díjszabási szabályok voltak, kíváncsi vagyok, hogy az új vonatot mikor követi majd a díjszabási szabályozás.
Kedvező újdonság, hogy este 18.00 után új személyvonatpár közlekedik júniustól Szabadka (Subotica) - Kelebia között, budapesti csatlakozással, ehhez csatlakozóan ui. a 150/7911-es sz. személyvonat közvetlenül Kelebiáról megy majd Budapestre 19.00-kor.
A közvetlen balatoni vonatok megszűnését (pl. nem lesz Szegedről a több éve létező nyári balatoni közvetlen összeköttetés vonattal) már írtátok.
FOMA (179213), taxxx (179510):
LIDL-DB németországi jegyakció:
A Bahn TV-n láttam egy riportot róla, sorbanálltak nyitáskor a jegyekért és a riport szerint 9.00-ra az egész országban elfogytak.
Nagyon elégedetten nyilatkozott a LIDL főnök, míg a DB-s nem mosolygot annyira (lehet, hogy fáradt volt, hogy hajnali nyitáskor kellett egy LIDL üzletnél szobroznia).
A DB-s úgy nyilatkozott, hogy ez egyszeri, figyelemfelhívó akció volt, ezt nem szánják új jegyértékesítési csatornának, hanem azt szerették volna elérni, hogy ezáltal új utasokat szereznek, akik a következő jegyüket már a hagyomásnyos értékesítési csatornákon veszik majd meg.
135-ös vonal:
Pénteken 4 kocsival láttam a 17.56-os Szeged-Békéscsaba InterPici-t. Lehet, hogy ez csak nekem új, eddig 3 kocsival láttam pénteken, vasárnap és általában kettővel szombaton.
Elég sok Uzsgyi van még Szentes állomáson, mégis már - csatolt - Uzsgyikból állt a vasárnapi Gyula-Szeged esti 17701.sz. közvetlen gyorsvonat is.
>De én csak "mezei" tirisztort mondtam, így igaz, hogy nem szaggatod meg vele az egyenáramot :-)))) Na jól van. Birom én a stapát.
Ettől kezdve gyengébb idegzetűek ne olvassák.
Fogsz két mezei tirisztort és párhuzamosan szembekapcsolod őket. A nyitó irányút a kellő pillanatban begyújtod, vezetni kezd. A vele párhuzamosan szembekapcsoltat a kellő pillanatban begyújtod, ekkor rövidrezárja a vezetőt, amelyen megszűnik az áram, tehát kialszik. Az utólag begyújtott meg magától alszik ki. Két mezei (üregi) tirisztorral egyenáramot szaggatok.
>Nem én csak arra próbáltam utalni, hogy egyre több visszatáplálásra alkalmas gépe lesz a békávénak és az alállomások nem képesek a visszatáplált energiát az országos hálózatba nyomni. Így egy olyan forgó (lendkerekes) géppel kisérleteznek, amely képes elraktározni, majd vissza nyomni a villanyt, mert ugye ha egy adott betáp szakaszon csak egy jármű termel vissza, akkor az hatástalan, ...
Igen, ilyen is van, de ez csak a kisebbik baj. Nagyobbik, hogy vészesen fogy a Föld elektronkészlete.
A villamos áramhoz szabad elektronok áramlása kell. A környezetszennyezéssel rengeteg műanyagflakon, egyebek molekuláiban elektronok vannak lekötve, amik nem vehetnek részt a villamos áramlásban. Ezért, ha így folytatjuk, nemsokára nem lesz lehetőség villamos áramot kelteni.
Amerikában már felismerték a problémát, és pl. San Franciscoban a föld alatt drótkötéllel kötötték össze a villamoskocsikat, így egymást húzzák fel a hegyre. A kötelet egyelőre még villamos motor mozgatja, de ott van mellette a gőzgép is.
Köszi az infót. Ezekszerint egy cég csak névváltás volt? Mondjuk akkor meg nem értem hogy miért van mindkettőhöz honlap. Az egyik ráadásul csak szlovákul. Ezért is nem tudom kibogozni ezt a dolgot. :)
Ez az IGBT dolog engem is érdekel. Nem vagyok szakember, de olvastam egy cikket az IRJ-ben, amiben azt taglalták, hogy az IGBT átalakító mennyivel jobb hatásfokú, mint a GTO. Persze lehet, hogy az nem olyan átalakító volt, amilyenről hal9000 és manhattani vitatkoznak. Légyszi magyarázzátok el nekem, mint egy kétéves kisgyereknek!
Váltakozó feszültségű metróval már kisérleteznek Berlinben. Az indokaik: egyszerűbb alállomások, a lendkerekes hókusz-pókuszok szükségtelensége és mindemellett nem bonyolultabb járművek.
Lehet, hogy nem a legpontosabb válasz, de a ŽSSK az a vállalkozó vasút, a ŽSR pedig a pályavasút, mindkettő létezik. Régen csak a ŽSR volt, abból vált ki a ŽSSK, meg most a teherszállítás.
Lenne egy aprócska kérdésem. Mi a különbség a ZSSK és a ZSR szlovák vasúttársaságok között? Melyik állami? Kicsit kusza nekem és szeretnék a végére járni.
Nem adom vissza. Nem tudom az okokat, hogy mit miért csináltak, hogy miért van európában 4 féle áramrendszer, mert semmi értelme. Így alakult ki történelmileg. Ahogy itt valaki írta, hogy kb 1000A vihető át áramszedőn. Az 1.5kV-nál max 1500kW ami egy háromnegyed szili maximális teljesítménye. Ahol nagyobb áram folyik, ott nagyobb a veszteség is, ez biztos. Ha meg kompenzálod a veszteséget, vastagabb vezetőkkel, nagyobb trafóval, akkor meg az kerül pénzbe.
">A legújab siemens mozdonyban TÉNYLEG tranzisztorral kapcsolnak, van is valami hülye neve ... Esetleg tirisztor? Ami egy nagyon hülye nevű tranzisztor :-))"
>Még egy kis ideig. Tervezgetik a "lendkerekes konténereket", amelyek szépen el fogják raktározni a visszatáplált ménkűt. >Megkérdezném a professzoroktól az EVTSZ-en, hogy ideális trafót hol lehet kapni, ami egyenáramon is remekűl működik. Mert ezt márpedig oktatják. :)
Na!! Még egy kundschaft!!! Most azt akarod mondani, hogy az a villamos nem táplál vissza, és oltható tirisztor nincs, csak oktatják, vagy csak szórakozol? :-))
OFF: >Jó, földbedöngöltél. Eszemben sem volt, sőt, kimondottan élveztem a beszélgetést :-)) ON
>Az oltható tirisztornak is tirisztor a neve? Mert a tirisztort ha begyújtod, úgy marad. Igen, kivéve az oltható tirisztort... :-))
>Én is 3x olvastam el, hogy tranzisztor, ... Nem egy németről fordításban láttad? Nemrég olvastam egy vasúti ilyet, azóta mindent lehetségesnek tartok :-))
>De mivel szaggatsz meg 100kV-ot? Pláne, hogy utána szép színuszos legyen? (nem kötözködöm, érdekel) Sorbakapcsolt tirisztorokkal... Utána meg megszűröm. Fourier tétel rendben?
(A tranzisztoros átalakító (amelyik tényleg tudna szép színuszos váltakozófeszültséget csinálni) hatásfoka kb 67 %. A Milkabika max. teljesítménye olyan 8 MW. Képzeld el, hogy azt a kb. 33 %-ot disszipáló tranzisztorokat hűteni kéne... A mozdony hűtőbordavonatot húzna :-)) .)
>Tirisztorral biztos nem fogsz egyenáramot szaggatni. ?? Tettem is már, meg még később is fogom... Oltható tirisztorról hallottál már?
>A legújab siemens mozdonyban TÉNYLEG tranzisztorral kapcsolnak, van is valami hülye neve ... Esetleg tirisztor? Ami egy nagyon hülye nevű tranzisztor :-)) De ha nem, nagyon kiváncsivá tettél, elő tudnád bányászni, hogy hívják azt a hülye nevű tranzisztort?
>Hogy lehet 100kV egyenáramból 50Hz 20kV-ot csinálni? Odafelé könnyű, (viszonylag) generátor -> trafó -> egyenirányító -> kábel -> ??????? -> 50Hz 20kV Egyenfeszültségből... bocsásd meg, szakmai ártalom... Pl. szaggatással :-))
OFF: >De azért azt leírod, hogy pitot cső az ancsán, holott az sem az... :-)))) Emlékeim szerint (eddig) még életemben nem írtam le, hogy pitot cső. ON.
Másrészt meg több, mint fél évvel a menetrendváltás előtt nagyon bizonytalan még minden. Máskor is hallottam már előzetes információkat, de azok kb. Vágó istván műsorát* juttatták az eszembe.
*Fele sem igaz - Azaz ott vannak a helyes válaszok is, de még nem tudjuk, hogy melyek azok.
Érdekes módon a városi villamosközlekedésben nem jellemző a váltóáram. Pedig mostanában légvezetékből sincs túl sok a városokban. (Csak a külvárosokban.)
Tirisztorral biztos nem fogsz egyenáramot szaggatni. A legújab siemens mozdonyban TÉNYLEG tranzisztorral kapcsolnak, van is valami hülye neve (ez egy újfajta tranyó, mondjuk nem egy BC212, az biztos), csak nem jegyeztem meg!
"A 100kV+ inkább durungfeszültség..." Tulajdonképp igen, de a nagyfeszültségüeket csak durungáramosoknak hívjuk, ez egyfajta szleng. Szó szerint igazad van, tényleg szleng.
>Egyenáramot vagy megszaggatod nagyteljesítményű tranzisztorokkal (mint pl a siemens új négyáramnemű mozdonyában), ... Talán inkább tirisztorokkal. Sőt, leginkább triakokkal, de ez itt már magasiskola.. :-))
>Marha nagy durungáramoknál (100kV+), mechanikus átalakítóval tudod a feszt alakítani, annak nagy a vesztesége. A 100kV+ inkább durungfeszültség... Gondolod, hogy a nagy egyenfeszültségű energiaátvivő rendszereknél mechanikus átalakítóval képezik a nagyfeszültséget?
Te, figyi, én sem írom, hogy az An-2-es két fékszárnyú repülő... :-)))
Oldmumus, bocs, nem tudom elolvasni a piros tábla feliratát. Vagy mást kell nézni a képen?
Nagymarosról jöttünk haza vonattal. Szolnoki Bhv kocsik. Az egész kocsi kezd mocskos lenni, takarítani nem ártana. A WC kezd eredeti Bhv-vé alakulni, víz mint olyan egy kocsiban sem volt. Aki kihagyta a klímát, kicsit utaztatnám 40 fokban, úgy hogy tömve van a kocsi. (tényleg lehetne bele szerelni?) Miért kell hagyni lepukkanni ami már majdnem szép és jó?
Akkor félreérthető voltam. Az egyenfeszültségű 3kV-os, és a váltófeszültségű 25kV-os vontatási feszültséget hasonlítottam össze, nem magát az egyenáramot/váltóáramot.
De az egyenáram nagyon nagy hátránya, hogy nem lehet transzformálni, ezért használnak olyan egyenáramot, amit nem kell alakítgatni, maximum a segédberendezések számára. Az meg megoldható nem túl nagy méretben, pár kW teljesítményen.
Egyenáramot vagy megszaggatod nagyteljesítményű tranzisztorokkal (mint pl a siemens új négyáramnemű mozdonyában), vagy ellenállásokat kötögetsz sorba a motorral (lásd UV villamos, metró, stb). Ugyanezt váltóáramnál el tudod intézni a trafó különböző megcsapolásaival, akár autotrafó üzemmódban.
Marha nagy durungáramoknál (100kV+), mechanikus átalakítóval tudod a feszt alakítani, annak nagy a vesztesége.
>Na ezt nem ertem... (Kihagyom azt az olcsó, elcsépelt és lekezelő poént, hogy látszik... :-))) .) Meg végül is igazad van: egy trafó primer tekercsére elég a 25 kV fázis, a 0 mellette nem számít... :-))
>- visszatápláló fékezés esetén a felsővezetéki hálózat fogyasztói által fel nem vett energiát könnyedén felveszi az országos hálózat Már a narancsosabb sárga Tátrák is visszatáplálnak, igaz, hogy nem az országos hálózatig, csak a többi villamosnak. Viszont ezzel csökken az országos hálózatból felvett energia.
>Magam részéről a városi közlekedési hálózatokat is 50 Hz-esre csinálnám (mondjuk 750 vagy 1500 V fesszel) az előző felsorolás második pontja miatt. Lenne is ásás rendesen! :-)) (Ahol vasutat villamosítottak, ott a korábbi légvezetékeket kábelként mind a föld alá kellett tenni.)
Akkor ha ez nem a buszter, akkor nem igaz az az elmelet, hogy 5-10 km-enkent vannak!!!
Foldon allo trafok azok Szabadbattyanban, Lepseny es B. Aliga kozott, Siofokon, Zamardiban, B. foldvar es B.szarszo, Balatonfenyves utan a vegpont fele es Balatonszentgyorgyon vannak. Ezek tavolsaga pedig nem ennyi!
Ez egy segédüzemi trafó, biztosítóberendezés, stb. tartalék áramforrásának. Még váltófűtésre is csak néhány váltó esetén alkalmas. A 2 x 25 kV-s autótrafók 4 MVA teljesítményűek, mindkét sarkukon megszakítóval védettek, és a földön állnak, méretük miatt.
A veszteségi teljesítmény az áram négyzetével arányos.
Ezen túl az áramszedő - felsővezeték kapcsolat áramterhelhetőségi határa valahol az 1000 A környékén van érintkezési pontonként, ami az átvihető teljesítményt is erősen korlátozza.
Ezt Csornán készítettem. Ki tudja, ezek a járművek honnan jöhettek, és hová tartanak. Én kifuserált villamosnak néztem, de lehet, hogy csak felújításra viszik őket valahová:
Én alapvetően 50 Hz fan vagyok. - legegyszerűbb alállomások, 25 kV esetén elég kevés is kell, így legolcsóbb a villamosítás - visszatápláló fékezés esetén a felsővezetéki hálózat fogyasztói által fel nem vett energiát könnyedén felveszi az országos hálózat - aszinkron motorok korában az egyenáramú járművek is tele vannak teljesítmény-elektronikával, így a járművek között sincs számottevő árbeli különbség
Magam részéről a városi közlekedési hálózatokat is 50 Hz-esre csinálnám (mondjuk 750 vagy 1500 V fesszel) az előző felsorolás második pontja miatt.
>Hehe, a nemrég kelenföldről egyszerre indultunk a délibe, két külön vágányról. Tök párhuzamosan mentünk át, hol mi, hol Ők voltak a gyorsabbak :-) Beszéltem egy délis rendelkezővel, ő, ha teheti, egyszerre ad engedélyt Kelenföldnek a Déli felé mindkét vágányon. Olyankor jobban
>Az egyenáramú hálózatnak szerintem elég sok hátránya van. >Mivel P=U*I, (I=P/U)azaz ha 2500kW teljesítményt akarunk felvenni, akkor:... >Ne haragudj, de ez puszta fizika.
Ne keverd már a fogalmakat, légyszi! :-)) Nem az egyenfeszültségű hálózatnak van hátránya, hanem a kisebb feszültségű hálózatnak a nagyobb feszültségűvel szemben van technikai hátránya (a gazdaságosság meg teljesen más kérdés, mert oda egyéb szempontok (jelfeladás módja, távolbahatás, stb.) is bejátszanak.)
Például van a világban egyenfeszültségű energia-átvivő, nagyfeszültségű távvezeték-rendszer is. Ott az egyenfeszültségnek semmi hátránya nincs.
" En nem azt irtam, hogy semmi nem megy, hanem azt kerdeztem, hogy mi csordogal arrafele... Csordogalas alatt azt ertem, hogy forgalom (teher is) folyik, de nem tul nagy, lassan folyik. En is lattam mar arra Opel/Audi iranyvonatot, sot vmi Tauregg Exp.-t is, de az csak idoszakos volt, sot ilyen fa szallitast is nehyn kocsival, amit te most Kormendrol befotoztal ide. De a 21-es vonal atuto, transzkontinentalis jelleget NEM ertem, mert azon szamottevo teherszallitas tudtommal nincs. Persze lehet, hogy tevedek ... "
Csak tavalyi Szolgálati Menetrendkönyvem van, abban 6 pár tehervonat szerepel, és ezen kívül még szokott vonali tolatós (szatelit) is közlekedni.
A tehervonatok pedig nem 3-4 kocsival szoktak errefele közlekedni...
Persze nincs errefele számottevő teherszállítás, sajnos nincsenek tele az állomások tehervonatokkal...