Keresés

Részletes keresés

Flight02 Creative Commons License 2003.07.15 0 0 21
Ti mondjátok, hogy "régen"??? Én 1958-61 között voltam úttörővasutas. Hámán Kató Úttörővasutas és Postáscsapat II. (énekkaros) raj. Minden 15. napon szolgálat, nyáron tábor Csillebércen, és a zászlófelvonáson és -levonáson túlmenően max. az úttörődalok jelentették már akkor is az ideológiát, másra nem is jutott idő. Csodálatos évek voltak!
Kurbli Creative Commons License 2003.07.09 0 0 20
86-90. Asszem. De az tény, hogy én még Úttörővasútasként kezdtem, és Gyermekvasútasként ballagtam. V. csop, csomó ifivel, Burián Andi állandó volt.
Életem legszebb szakasza.

Kurbli

Mk45-2009 Creative Commons License 2003.05.07 0 0 19
Sziasztok!

Nézzétek meg ezt az internetes oldalt, melynek címe a következő: http://mk45-2009.freeweb.hu
Mindanyiunk érdeke, hogy megmeneküljön, hát tegyünk is érte valamit és mentsük meg közös erővel az Mk45-2009-es mozdonyt! A mozdony oly sok ideig minket szolgált és segitett nekünk, most itt az ideje, hogy mi is segitsünk rajta azaz neki, hogy még sokáig élhessen és közlekedhessen. http://mk45-2009.freeweb.hu ne feledjétek megnézni!

Józsga Creative Commons License 2003.05.07 0 0 18
Né' mán! Ilyen topic is van?! Én is voltam gyv.-s. De az sem ma volt. Sajna, megöregedtem...
lbence Creative Commons License 2003.05.01 0 0 17
x
Diablo Creative Commons License 2003.02.12 0 0 16
Lásd még:
ÚTTÖRŐ TÁBOROK!Te voltál? topic, 30. hozzászólás (2000.07.10.).
Már régen létre kellett volna hozni ezt a topic-ot, de hát én egy lusta állatfajta vagyok :-(
Diablo Creative Commons License 2003.02.12 0 0 15
1984-88 XI. csoport. Több, mint száz szolgálat, táborok stb.
Tök jó időszak volt, abban az időben az úttörő lét már nem volt igazán túlideologizált, de volt még összetartó ereje. Imádtam.
emem Creative Commons License 2003.01.31 0 0 14
Ez mindig is így volt... nem is értem, miért :-))))
Előzmény: SÜNÖCSKe (13)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2003.01.28 0 0 13
Jelenleg a XIII. csoport a legjobb a közösségi élet terén, bár a szolgálatvégzés hagy némi kívánnivalót maga után...
Előzmény: emem (12)
emem Creative Commons License 2003.01.28 0 0 12
XIII. csoport, de pontosan nem tudom, mikor volt. Nagyon régen. 70-es évek vége.
Előzmény: SÜNÖCSKe (1)
gertam Creative Commons License 2003.01.27 0 0 11
AZ ÚTTÖRŐVASÚT ELSŐ
MOTORVONATI SZERELVÉNYE

Motorkocsi
kilátókocsikkal

Az Úttörővasút első motorvonati szerelvénye a Camot 001 pályaszámú sínautóbusz és Cax 501, Cax 502 pályaszámú mellékkocsijai voltak. Ez a szerelvény alkotta az Úttörővasúton elsőként közlekedő vonat szerelvényét az 1948. augusztus 1-i megnyitó ünnepségen.

A motorvonati szerelvényt a Magyar Államvasutak megrendelésére Nagy Géza Újpesti Karosszériagyárában készítették. A szerelvényt valószínűleg más keskenynyomközű vasutak részére szállított motorvonati szerelvények prototípusaként gyártották, és a Nyíregyházi Keskenynyomközű Városi Vasúton állították volna forgalomba.

Erre utal, hogy tervezésüknél a nagyobb sebességű sínautóbuszok építésénél nyert tapasztalatokból indultak ki. A kocsikat alacsony kocsiszekrénnyel és alacsony padlómagassággal szerkesztették. Addig szokatlan megoldást választva a kocsiszekrényeket teljes egészében hegesztett kivitelben gyártották. A motorkocsi és mellékkocsijai 80 km/h sebességgel való közlekedésre voltak alkalmasak. Megengedett legnagyobb sebességük 30 km/h lett az Úttörővasútra kerüléskor.
RÓLA és a SZABOLCS tesójáról van SZÓ!

http://www.gyermekvasut.com/kispiri.html

Motorkocsi
szállítása
a Fogaskerekű
Vasúton

A motorkocsit és a mellékkocsikat a Fogaskerekű Vasúton szállították a Széchenyi-hegyi motorszínbe az Úttörővasút első szakaszának megnyitását megelőzően.

A motorkocsi és mellékkocsijainak szolid méretei, szögletes élektől mentes formája pontosan illettek az Úttörővasút hangulatához. A járművek színezését is az úttörők vörös színű nyakkendőjéhez igazítva választották meg. Színéről a gyerekek "Kis Piri"-nek nevezték el a motorkocsit. Ezt a színtervet – a járművek oldalfala piros, az ablakok vonalában fehér – a Gyermekvasúton több-kevesebb módosítással a mai napig általánosan használják.

Az Úttörővasúton
közlekedő
első vonat

A motorkocsiban a vonóerőt egy Láng dízelmotor biztosította. Járművenként 28 ülőhely és 26 állóhely állt rendelkezésre. A járművek csatolására a keskenynyomközű vasutakon elterjedt középütközős, lánctagos, nem önműködő kapcsolókészüléket alkalmazták.

Tolatás a
motorkocsival
Széchenyi-hegy
állomáson

A motorkocsi gyors elhasználódása miatt az 1950-es évek második felében már csak pótkocsik nélkül, alkalmanként közlekedtették. A mellékkocsikat más vontatójárművekkel továbbítva használták. A vontatási feladatok nagyobb részét az 1950-ben forgalomba állított Ganz-MÁVAG motorkocsikkal látták el.

A motorkocsi 1957-től Bamot 802 pályaszámmal közlekedett. A szerelvény 1962-ig – az Mk49 sorozatú dízelmozdonyok forgalomba állításáig – volt az Úttörővasút állományában.


gertam Creative Commons License 2003.01.27 0 0 10
"A piros az biztos, hogy motorkocsi volt? a kisvasut.hu dunaújvárosi képtárában egy piros mozdonyról találtam képeket, az egy Jenbach-kuli (kismozdony). Azonkívül (ugyanott) csak a gőzösről van képanyag."

Köszi a képeket de a Piroska és a Szabolcs motorkocsi volt, sőt mindkettőt egyszer vezethettem is!

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2003.01.26 0 0 9
A piros az biztos, hogy motorkocsi volt? a kisvasut.hu dunaújvárosi képtárában egy piros mozdonyról találtam képeket, az egy Jenbach-kuli (kismozdony). Azonkívül (ugyanott) csak a gőzösről van képanyag.
Előzmény: gertam (8)
gertam Creative Commons License 2003.01.26 0 0 8
Pantográfos szépjóestét mindenkinek!

Egy pici segítséget szeretnék kérni Tőletek!

Én is úttörővasutas voltam, de:
1963-71 között, és nem Budapesten, hanem
DUNAÚJVÁROSBAN.

A gőzös időszak után volt két igen szép motorkocsik.

A piros színű neve: PIROSKA
A kéké pedig: SZABOLCS

Tudtok valamit róla?

Előre is köszi a segítségeteket!

Üdv
geri

lyeri Creative Commons License 2003.01.25 0 0 7
Bocsanat, 84-ben ballagtam. 88-ban a gimibol ballagtam...:)
Előzmény: lyeri (6)
lyeri Creative Commons License 2003.01.25 0 0 6
Ez egy milyen jo otlet!!!
En is vasutas voltam, 88-ban ballagtam, es VIII. csoportban voltam, csoportvezetom Konyecsni Dora volt. Remelem, be fog indulni ez a topic. Olyan sokan voltunk, es olyan szuper volt!
hc Creative Commons License 2003.01.23 0 0 5
70-es évek közepe.
Előzmény: SÜNÖCSKe (4)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2003.01.22 0 0 4
Ez nem kizáró ok. Mettől meddig volt?
Előzmény: hc (2)
hc Creative Commons License 2003.01.22 0 0 3
Bakker, pont a 0 maradt ki belőle. :-)
Előzmény: hc (2)
hc Creative Commons License 2003.01.22 0 0 2
Azt nem mondhatom, hogy Úttörővasutast sem ismerek: a feleségem az volt, de az nem ma volt.
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2003.01.21 0 0 1
Ez a topic a volt illetve a jelenlegi úttörő- ill. gyermekvasutasoknak szól. Azért indítottam, mert ilyen még nincs! Most már van.

Jómagam egyébként 2001-ben ballagtam el a gyermekvasútról, ahol a IV. csoportban voltam.

cucu Creative Commons License 2001.06.18 0 0 0
Ja.
cucu
Előzmény: bartav (-)
bartav Creative Commons License 2001.06.18 0 0 topiknyitó

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!