Nekem is lenne egy kérdésem az alábbi megoldással kapcsolatban.
Mi van akkor, ha itthon bejelentem, hogy elveszett a jogsim és csináltatok egy újat. A németeknél meg az "elveszett" jogosítványt adom le és az alapján állítják ki a Németet.
Persze ez nem túl etikus, de így lenne német és magyar jogsim is - Hm ?
És akkor no vám? és meddig lehet ezt csinálni? és utánna ha megunom elvihetem vámoltatni?
És nem nézik miért jelentkezem be egy lakásba hirtelen, és mit is csinálok kinn???
Zs aki már nagyon autót akar
Ha mindenaron vezetni akarod, akkor egy munkas megoldas letezik:
1. Kimesz Nemetorszagba.
2. Bejelentkezel egy lakasba. Elmesz az Ordnungsamthoz (onkormanyzat) es kozlod ezt. A lakas ne csak falbol legyen, hanem tenylegesen, mert a levelezesedet oda fogjak bonyolitani.
3. Elmesz a Zulassungsstellehez. Kozlod, hogy magyar jogositvanyod van, de itt elsz (mutatod a lakcimbejelentot) es szukseged van nemet jogositvanyra. (Hitelesitett forditas kell az OFI-tol)
4. 3-5 heten belul bevonjak a magyar jogositvanyodat, s kapsz egy nemetet. Koltsegek kb 50 EUR.
5. Ha van nemet jogositvanyod, akkor mar mehetsz Magyarorszagon nemet rendszamu autoval. Magyar rendszamuval nem. Vagy-Vagy.
Jo tanacs: Magyarorszagon ne kervenyezzel magyar jogositvanyt, ha a nemet megvan, mert akkor mar csupan a kerveny alairasaval buncselekmenyt kovetsz el.
Ha az autó német rendszámú akkor a tulaj aki német írhat nekem egy meghatalmazást hogy vezethetem az autót??
Ha igen ezt maximálisan milyen időintervallumra teheti meg?
Ez esetben nem kell vámot fizetni ugye?
Vegyel egy masik Mazdat.
Nemetorszagban igen sok Mazda 323 van forgalomba helyezve.
Ket- haromezer EUR ert 5 eves koruli Mazdakat lehet venni.
www.mobile.de
A következő a történet.
Van egy Német ürge akinek van itt egy kocsija amit el akar adni.
A kocsi most lett 10 éves.
Egy Mazda 323F.2002-ig bezárólag minden biztosítás és minden túró megvan rá.
Ha meg akarom venni tőle akkor hogy és mint kell eljárnom?????beléptetés,vám,stb......
(keresztkérdésektől kíméljetek, nem értek az autókhoz!:))))))) )
Ja és hol található a motorszám ezen a tipuson?
Az illeto orszagban ervenyes muszaki vizsgaja kell, hogy legyen ahhoz, hogy a hatarig labon mehessen
Tevedes.
Az ilyen rendszammal pl. Nemetorszagban TUV es AU nelkul a hatarig mehetsz. Tovabb azonban nem.
A rendszamban minden esetben kek koralaku plakett van, es a szamozas 04-el kezdodik. A sarga reszen az ervenyesseg olvashato.
Feltetelek:
1. Biztositas, adobefizetes min 1 honap. De az adott biztosito dont.
2. A rendszam 5 napig ervenyes.
3. A jarmunek nem kell rendelkeznie ervenyes TUV illetve AU vizsgaval. (lehet akar 20 eve lejart is!)
4. A Zulassungstelle adja ki (hagyja jova) a rendszamot.
5. Ha az auto torott, balesetes, akkor korabban a rendorseg vagy a TUV (Dekra) mar jelentette az illetekes allamugyesznek, aki a jarmu kozuti forgalomra alkalmatlansagarol hatarozott, ezt elkuldte Flensburgba, s ezek utan Nemetorszag osszes Zulassungstelleje nem fogja a sargarendszamot engedelyezni.
Koltsegek:
1. Biztositas min 1 honapra, illetve ado minimum egy honapra: 100-200 EUR. Ez a biztositotol fuggoen lehet joval nagyobb is, ha a kockazat (veszelyeztetes nagy.
2. Sarga rendszampar: 50 EUR.
Úgy tudom a KFF-n (roncsderbin) döntik el, és nem a vámos.
Az jó ha viszel ki hozzá ami kell, nem hiszem , hogy szólnak érte, de a feljavított autót
magasabb összegre értékelik.
És a vámos dönti el a 10 százalékot??? Vagy visz az ember mérőszalagot és ott centizget?
És ha veszek kinti bontóban alkatrészt és kicserélem akkor minden ok?? Csak biztos drága..
És kivinni lehet, ha tudom hogy mi kell??
Zs
Felejtsd el a karambolos autót.
Az csavarral oldható elemek max. 30% sérülhetnek,
a nem oldhatóknak max. 10%-a. A fő hossztartók ,"tetőtartóknak", tetőnek HIBÁTLANNAK kell lenniük.Nagy profizmus kell ahoz , hogy
valaki megállapítsa ,hogy az adott elem csak 10%
és nem 15%-ban sérült.
Igaz, hogy 4p mar ket autot is behozott, mig en egyet sem, de egy-ket dolog azert nem stimmel nekem:
1. A kocsi vamertekere eloszor rahuzzak a fogyasztasi adot, majd _az_egeszre_ az AFA-t. Tehat nem osszeadodik, hanem szorzodik. Vagyis egy 1.6-nal nagyobb auto legkevesebb masfelszerezodik. (Plusz a kornyezetvedelmi termekdij, es az egyeb koltsegek, amiket o is emlitett, kb 200e.) De ha jol ertelmezem a www.vam.hu-n nemregiben frissitett oldalon talalhato szabalyokat, akkor a vamertek nem a szamlaertek, hanem az illeto orszagban ervenyes torvenyek szerinti AFA-t leszamitjak belole (persze, ha nem lett visszakerve, de azt ritkan lehet).
2. Csak 6000 eurot meghalado erteku jarganyhoz kell az eur1, az alatt az elado szamlanyilatkozata is eleg. Persze nem art, ha van...
3. Hogy maganforgalomban is elfogadjak-e az Eurotax-ertektol az 50%-os elterest, vagy ott maradt a 20%, azt jo lenne, ha most mar tutira megmondana valaki. (Kozlony-olvasok! Intarzia?) Persze lehet, hogy o" ezt is cegesen hozta be.
"Hali,
Szkátó: Kosz a gratulaciot.
GanXstaZolee: Kosz a tippeket. Rajta vagyok a vilagitason meg a riaszton. Bocs, de mi az a top es a story amit kerdeztel? (kezdo vagyok itt)
pater0: Tobben kerdeztetek a kulfoldi tapasztalatokat, ugyhogy ide irom mindjart a tapasztalataimat.
gabriel: Kosz a graulaciot.
Ruppy: Ez egy igazi pinafogó gép Ez nekem nagyon tetszett :-), de a baratnom nem tartotta viccesnek. Na de sebaj.
alpha324: Kosz. A Tytan/Dipol miert csak az automataban jo? Nekem volt mar ket automban is (kezi valtoval) es meg is mentette mind a kettot. Abban meg bizonytalan vagyok, hogy tegyek bele TD-t is meg riasztot is vagy csak az egyiket. A kettonek azert mar van ara.
ath: Hat te itt? Igen, igen attertem a bomosre. (tobbieknek: Eddig Alfa Spiderem volt)
mlke: Kosz es igyekszem elmenni a talira.
zvajo: Kosz. De hogyan tudom megallapitani, hogy van-e benne szintszabalyzo vagy sem. Az a problema, hogy a kocsikkal ugy vagyok mint a nokkel. Imadom oket, de nem nagyon ertek hozza.
AttiM3: Kosz.
Ivwi: Mindjart irom a behozatal tapasztalatait, mert tobben kerdeztetek.
Bömbölö: Kosz a tippeket. Kezdo kerdes: Mi az az ETK?
netudGI: Kosz. Az Amaxot hol lehet beszerezni? Te tennel bele TD-t is meg riasztot is?
Szoval a behozatal tapasztalatairol.
Ez a masodik autom amit igy hozok (az elso a Spider volt). Azert hozom No-bol, mert hasznaltam szerintem ott kisebb a riziko. Nem tudom tudjatok-e, de ha handlertol veszed, vagy vallakozotol (ilyen pl. az orvos is) akkor egy evig minden nagyobb meghibasodasert o a felelos es ki kell fizetnie. Ezt altalaban kevesen tudjak. Ha maganszemelytol veszed, akkor bele kell irni a szerzodesben, hogy mi mukodik jol es mi nem, hogy serulesmentes stb. Ami le van irva azert mindert az elado a felelos. Ezt itthon tenyleg sokan nem tudjak es a kintiek meg ugye csesznek szolni. De ha beszeled a nyelvuket es latjak, hogy elboldogulsz akkor nagyon ugyelnek.
Szal' a kocsit a mobile.de-n szoktam kinezni, Stuttgart kornyeken (ott vannak a rokonaim es akkor ma egy kis csaladlatogatas is). Mikor talalok 3-4 megfelelot akkor meg itthonrol megbeszelek veluk egy talalkat es kimegyek. (gyorsan elkelnek kint az autok, volt olyan hogy reggel megbeszeltem a talalkat es mire egy ora mulva odaertem eppen megvettek; szal' rizikos egy kicsit)
A kocsihoz, hogy hazahozd ket dolog kell rendszam es EUR1-es papir. Ha handlernel veszed akkor ezt intezze el (altalaban el szoktak), ha maganembertol veszed akkor neked kell elintezni. (en eddig csak maganembertol vettem, mert a mobile.de-n sok a maganember)
No-ban a rendszam emberhez kotott es nem autohoz, tehat altalaban a rendszam marad. Persze az a legjobb ha a regi tulajjal meg tudod beszelni, hogy adja oda neked egyszeruen a kocsi papirjat es a rendszamot es te isten bizony visszakuldok itthonrol. (ez a legolcsobb, de nem nagyon szokott menni)
Ha nem adja akkor el kell menni a helyi TÜV-hoz, ahol kb. 130EUR-ert adnak egy 9 napos piros zoll szamot es hozza tartozo biztositast. Itt az autot is megnezik, de az egeszet el lehet intezni 1 ora alatt. (a nemet tudas nem art, mert a nyomtatvanyt ki kell tolteni).
Ha megvan a rendszam akkor mar csak az EUR1 kell. Irany a helyi Zollamt (igazabol barhol lehet a Zollamtra menni, tehat nem csak abban a varosban ahol vetted) Mielott azonban odamennel kell egy papir, hogy az autod tenyleg europai. Ezt az illeto auto gyartoja adja ki. Kell kuldeni egy faxot az orszagos markakepviseletre (en felhivtam a bomos honlapjan talalhato szamot es ott meg is mondtak, hogy melyik fax szamra kuldjem) az auto karosszeria szamaval, tipusaval es a sajat neveddel cimeddel. Egy oran belul kuldenek egy valasz faxot (ha nincs kint faxod akkor irany a posta) amit vinni kell a Zollamtra.
Figyelem! Ket ujabb nyomtatvanyt kell a Zollamton kitolteni(EUR1 es Ausfuhrunganmeldung) amit altalaban a handlerektol vagy okmany arusito helyeken lehet beszerezni (de a Zollamton nem). Ez szinten igenyel nemi nyelvtudast. Itt is megnezik az autot, az egesz ingyenes, es hamar megvan ha megvannak a papirok.
(ha nem akarsz te ezek utan jarni akkor meg lehet bizni egy helyi speditor ceget, de az gondolom penzbe kerul)
"Ha mindezen van ahogy irva, het emberkent szallj a sirba" Szal' indulas haza. Itthon a vamnal ki kell tolteni egy behozatali papirt (3 perc az egesz) majd megnezi a vamos a kocsit (2 perc), irany az EUROTAX controll (20 perc) aki megmondja, hogy mennyi is az autod erteke (ez igazabol nem szamit majd a vamnal, de ez alapjan ad majd a Speditor ceg kezesseget), eztan a Speditor ceg ad kezesseget es kotelezo biztositast (kb. 20 perc es 20E Ft /ertekesebb kocsiknal letet kell otthagyni aminek az osszege egyszeru ciganykodas alapjan dol el), majd rendszamkero lap kitoltese amire rendszamot adnak (kb. 25 perc, 4E Ft illetekbelyeg amit nem art ha mar itt Bp-en megveszel, hogy ne kelljen sorba allni erte; es meg 5605 Ft a rendszamert amit nem art ha kiszamolva viszel kulonben anyaznak es kesobb kerulsz sorra)
Ekkor mar csak fel kell szerelni a rendszamot es irany haza.
Ezutan harom napon belul be kell mutatni az autot es megkezdeni a vamolast. Ezt mar nem en vegzem -mert ugye dolgozom es k sok ido- hanem nemi penzmagert az egyik baratom, de ha kell majd leirom a tapasztalatait.
Meg nehany tipp:
A vamon elfogadnak 50%-os elterest az EUROTAX-os katalogustol. Tehat mikor megveszed meg lehet beszelni az eladoval (mindig mukodik), hogy mennyi keruljon a szamlara. Ez persze egy olyan szam legyen ami a tureshataron belul van.
Sokat segit az is ha beleugrik meg kint a kocsiba 200-300E km, mert az csokkenti az eurotaxos arat.
Mibe kerul? A kocsi ara + a szamla ertekenek a 25%-a (AFA) + a szamla ertekenek 20%-a (fogyasztasi ado) +kb. 200E Ft (kiutazas, benzin, autopalya matricak, rendszamok, kornyezetvedelmi dij, muszakiztatas, eredetvizsgalat, kisfaszom...)
Kotelezo biztositas. Nezzetek meg a netrisk.hu oldalt. Ha en veszem meg a bomost akkor az eves dij lehet 173E Ft, ha edesapam akkor lehet 28E Ft is. Nalunk a szuloknek sok autojuk van :-)
Ennyi roviden :-)
Ha van kerdesetek vagy segithetek akkor szoljatok."
Meg tudnad egy kicsit konkretabban mondani, hogy hol van az a hozzaszolas?
Hanyadt dobtam magam, amikor meglattam, hogy 49 ezer felett van a hozzaszolasok szama! :)