Kapásból különbség, hogy újabb, és bonyolultabb a rendszer, tehát több a hibalehetőség. Általános opel betegség az ívrohadás. Nem annyira, mint korábban, de azért fennáll a lehetősége
Én is ezen és más indokok alapján döntöttem a B2 mellett és 1.8 vagy 2.0 literes motorral, márcsak a lóerő kedvéért! :-) MÁS! Nincs valakinek eladó balos övfeszítője vekibe? Persze olcsón! :-)
sziasztok!még új vagyok itt,érdeklődni szeretnék h érdemes e beleugranom egy '98as 2000es benzines b vektrába?felszereltsége elég jó.'89es 1.6i-s kadettombol ülnék át.Mire kell figyelni vásárlásnál?Mennyivel problémásabb a 2000es benzines az 1.6ostol?előre is köszönöm:)
Majdnem elfelejtettem. A B1 és B2 között motorikusan is lehet különbség, bár nem tudom, hogy ez a ráncfelvarrással együtt jött-e, vagy később. Nekem egy X20XEV motorkódú, 2 literes, 16 szelepes ECOTEC van. Az újabb mocihoz képest észrevehető különbség a motor szelepfedelén a burkolat, valamint az, hogy az újabbnál már elektronikus a gázpedál. A réginél bowden van, ezért van pl. a tempomat is külön állítómotorral és bowdennel megoldva. Az újabbnál erre már nincs szükség.
Az a B2, tehát a ránc felvarrott. A B1-nek mezei hűtőmaszkja van, valamint színtől függetlenül a lökhárítón egy fekete műanyag van. A B2-nek krómozott a hűtőmaszkja, színrefújt az egész lökhárító. A B2 fényszórója is más, mivel a lámpatest egy egységet alkot és a búra teljesen átlátszó műanyag, a vetített fényt a tükör határozza meg. ellenben a B1-nél az index külőn van a fényszórótól, a búra üvegből van és ez határozza meg a vetített fényt is. A B1 és B2 hátsó lámpája is más. A négyajtós B1-nél a pótféklámpa a hátsó ablak alján van, míg a B2-nél ez már felülre került.
Az biztos, hogy 99 utáni lesz. De már a 2000, 01, 02-es kiadásuakat is nézem, és itt a dilemma, hogy az évek/futott km vagy a felszereltség legyen előnyben részesítve, természetesen az állapot mellett! Két példa: http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1569656&command=ugras&screenwidth=1024 http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1622587&command=ugras&screenwidth=1024
Ez így van,bár nekem a telibe fújt lökhárítósok jobban tetszenek sokkal,azoknak már krómozott a maszkja is az összesnek,szal én 99 utánit vennék,ha már..ott volt a facelift?
Igen veszprémi vagyok, Már 2 éve. a használtauto.hu-n nézegetem a vekiket, de mind messze van főleg a dunától keletre. Bár abban egyetértek, hogy megéri utána menni és fogok is. Viszont a mostanit is el kéne majd még adni, és akkor meg kocsim se lesz. Nehéz lesz összeegyeztetni.
Na jah. Én is Miskolcon vettem, oda mentem le érte.
joci-01: Én már láttam ilyet 1-2 példányt. Anno egy Vectraklub talin is volt egy gyönyörű V6-os. Mellesleg Hans-Rüdiger Etzold: "Így csináld!" könyvsorozatából a Vectra B ktetén is egy ilyen színű veki van. :)
TE veszprém környéki vagy egyébként? MErt ha igen és van kiszemelted,szívesen elmegyek veled megnézni,bár nem vagyok nagy guru,de több szem többet lát :)
ILyet még nem láttam Vekin,a sötétebb a jellemző,ez az Astrák között volt elterjedt! Szép nagyon! A mi parkunkban van egy s.lila meg egy Tigra-rézvörös :)
Sziasztok! Van egy 97-es Vekim 1.8-as, de mostanában szeretném lecserélni egy fiatalabbra 2001-02-esre! Veszprém megye környékén nem tudtok valami lehetőséget!
Ez elég komplikált kérdés,nem tudom,hogy az opelnál hogy megy,de! A BMW nem gyárt alkatrészeket.TErmészetesen a motor,a kasztni stb BMW,de az alaktrészek nagyrészét gyári beszállítoktól vásárolják.PL:futómű elemi a Lemföldertől jönnek és így tovább. Amikor ezek az alakrtészek készülnek,akkor a BMNW-gyárba és BMW szakszervízbe kerülő drabokra BMW pecsétet nyomnak,a töbire a cég nevét. TEhát ugyanazt az alkatrészt megveheted a BMW-nél is feltehetőleg magasabb áron,mintha megvennéd a gyártó nevével.
Szóval a van a gyári alkatrész,ami tökéletesen megegyezika ygári beszállítóval,ez már 2 lehetőség,de a gyári beszállítót sokszor tévesen utángyártottnak nevezik,pedig az utángyárott az meg tudod,mit takar...szarabb minőség,megbízhatatlanbb gyártó stbstb...
Én se véletlenül kezdtem 4 Textar tárcsával a felújítást,értem,hogy mit akartál mondani. :)
M?egsült a vezérlő?Az jó durva....és kit kell érte pofánvagdalni,az eladót vagy a beszerelő havert? IGen,én is tanultam már a saját hibáimból a Böminél,pl azt,h fél milliós autóhoz nem veszünk gyári alkatrészeket,amikor kb 80%-kal olcsóbb a bontott :D
Igazad van, dehát "mindenki a saját hibájából tanul", szokták mondani. Amúgy tényleg az immo volt a probléma. Úgyhogy ha valaki esetleg úgy járna, mint én vagy valamilyen hihetetlen zárlat miatt leégne a vez. e. tudja, hogy immo-val együtt kel beszerezni. Hál istennek relatív olcsón megúsztam (30e: opelbonto.hu).
NA,ennek a menetnek a végére kíváncsi vagyok...ilyenkor már felesleges károgni,de ugye az örök szabály....chippelgetésnek soha nincs jó vége,a frankó meg nem olcsó...ha tolni akarod,combosabb gépet kell venni,sajnos,ez a legkifizetődőbb.... persze,mindent meg lehet oldani,e34 fórumon van egy arc,aki évekig hajtotta a chipet az M5-be,aminek a vége az lett,h a nagy BMW guruk átírták két gyári M5 programját és ezt vegyesen töltötték az autóba...az eredmény:alul is nyomatékos motor(nem mintha gyenge lett volna eddig) és 290-nél dadog le :)
Sajnos csak egy kulcsom van a géphez. De ma miknden kiderül: elkérem a bontott v.egy.-hez tartozó kulcsban lévő immot és majd meglátjuk. Addig is köszi mindenkinek a segítséget.
Nem akarok hülyeséget Írni! nekem már volt vezérlőegység javítás, és ott nekem beállították azt is hogy villogjon az index amikor nyitom vagy zárom a kocsit!
Egyébként laíkusként a kettönek köze van egymáshoz!
ilyenkor Kódolási hiba is elöfordulhat!
Egyébként mindkét gyári kulcssal próbáltál indítani?
Szerintem pont egyszerre irtunk."kiakkumuláltam" jó szó ezt megjegyzem. (habár csak az 5percig tartott mire ki tudtam mondani :-)) Szóval, ha az immonak nincs köze, akkor miért villog gyujtásnál a control ( a motor nem indúl, a benzinszvattyú működik). A vezérlőn lévő össz adat egyezik az enyémmel, kivéve a dátumot. 1 év a kölünbség, lehet hogy ez alatt történt egy váltás amitől már nem kompatibilis a kettő.
Az ebay-on rendeltem egy X18XE-chipet (gondolom, most kikapok tőletek, de ettől a csókátol már sok magyar is rendelt és csak jó tapasztalatuk volt) Szóval egy műszerész haver kiforrasztotta a régit, (már nem először csinált ilyet) új chip bele, de utánna a gyujtást ráadva nem gyulladt ki a controllámpa és a motort se tudtam beindítani. Vissza a régit, de u.ez a helyzet. Egy bontós ismerőstől szereztem kölcsönbe egy ugyanolyan vezérlőegységet, itt kigyulladt a lámpa, de utánna folyamatosan villogott (a motor megint nem indult be). Állítólag a kulcsban lévő immo a probléma, mert más a kód és az új vezérlő nem fogadja el. Szóval itt tartok most.
Shomee:Legfeljebb annyira vágom, amennyit saját tapasztalatból jól kiakkumuláltam. :)
pintern: Kutakodtam kicsit, és én úgy nézem (kapcsolási rajzokat is áttekintettem), hogy az immonak semmi köze sincs a motorvezérléshez. Legalábbis annyira nincs, hogy az egyik cseréje kihatással legyen a másikra. Bár a lopásgátlás érdekében elképzelhető, hogy összekötötték őket, de szerintem kizárt. A lopók is inkább egy immo egységet szoktak cserélni, hogy az autó beinduljon.
De ha már mindenképp cserélni kell az egységet, akkor ki lehet próbálni. Egyébként valóban az a kérdés, hogy mit takar az elcseszett chiptuning. Hacsak nem fizikailag lett elbarmolva a dolog, akkor olcsóbb megoldás az egységben visszaállíttatni a gyári paramétereket.
NEm hiszem,h gondot okozhat.Ne áramtalanítsd le a kocsit,úgy cseréd ki,gondolom,csak pár csavar meg stekker és kész,meg persze kormány le,a BMW-ben így megy. AZtán ha gond van,akkor egy hard resettel (leveszed az akksit egy időre) meg lehet oldani,de majd Mumtaz megmondja,ő jobban vágja az elektromos dolgokat!
Sziasztok! Egy 2000--es évjáratú X16XEL-es Vectram van. Jó kis gép. Egy próbléma van vele: az űzemanyagszínt kijelzőn a mutató állandóan fennakad. Az lenne a kérdése , hogy hogyan lehet a műszerfalat legkönnyebben megbontani, hogy hozzáférjek? A segítséget előre is köszönöm!
Az enyém egy '97-es X20XEV 'B' vectra, amiben még sima bowdenes a gázpedál és nem elektronikus, mint a '99 utáni vekikben. Ebben a tempomat úgy van megoldva, hogy jön egy bowden a gázpedáltól és jön még1 egy állítómotortól. A tempomat elektonikája ezzel szabályoz.
A tempomat kapcsolója egy billenő "kapcsoló" és egy nyomógomb. Ez mind az indexkapcsoló végén van. a billenővel lehet növelni vagy csökkenteni a sebességet, a nyomógombbal pedig ki/be kapcsolni a tempomatot.
Mellesleg nekem a tempomat bowdenje el van szakadva. Csergőnél ez a bowden 22000 kemény magyar forintocska. Ha a tempomatot valaki egy ilyen bowdenes gázpedálos vekibe utólag akarná beépíteni, annak csak az állítómotor és a bowden 110 000 Forint. Az eladó nem tudta, mit is akarok és ezt az árat mondta be. Aszittem, hanyattvágódok.
Megnéztem Epcben. Igaz, hogy csak benzineshez hozza, de annak az ára 12455 Ft.- Hívd fel Csergőéket, s Ők majd segítenek neked. Nehogy neki állj már kokányolni!!!
Bákker. Mi ment el benne? Nekem az előző tulaj lecserélte a tempomatos kapcsolót karral együtt, de magát a kart nem dobta el, mivel mezei kapcsolót raktak be tempomat nélkül. Ezért a tempomatos kart tőbe levágták és csak a kart odafogatták a kormány mellé, hogy azért a tempomatot lehessen használni. Hát K* jó. Bár a tempomat bowdenje is el van szakadva, szóval...
Calibránál (95 ös) le lehet Tech műszerrel ellenőrizni. Nekem nem működött az óra, és a műszerrel végig tudtuk nézni lépésről léprésre. De tudja nézni hogy a jeladó rossz-e (többek között)
BMW-nél (!!!) nem csak a váltónál lehet a jeladó,az enyémnél pl szoros összefüggésben van az elektronikus adagolóval,úgyhogy nem bombáznám szét a helyedben az egész hóbelebancot a jeladót kutatva! ;) Sztem kérdezz rá egy márkaszervízben,okosan add elő,h mi a bajod és kérdezd meg,h mi a várható költség,mennyi ideig tart stb...véletlenül csak elkottyanthatják,honnan kapja a jelet a műszer!
Köszi! Én is a jeladóra gyanakszom - hol elindul, hol teljesen mozdulatlan - időnként be-be rándul a mutató. Viszont egyszerűen képtelen voltam rájönni, hol van a csatlakozása -valahol a váltónál kellene lenni, de a tolatólámpa csatlakozásán kívül semmilyen elektromos kivezetést nem találtam...
95-ös B Vectrám van, nemrégiben elromlott a kilométeróra - néha be-beindul, de többnyire meg se rezdül. Van valakinek sejtése, mi lehet a probléma? Kontakthibára gyanakszom, de az az igazság, azt sem tudom, milyen elven működik a redszer. Biztosan nem spirálos, alighanem indukciós. Esetleg ismer valaki olyan linket, ahol utána lehet nézni a működésének részletesen?
Nagyon régóta Opelos a család és szeretem őket,megbízom bennünk,sőt,nekem a legtöbb tetszik is. Mindig van aktuális álom-opelom,de ettől függetlenül a BMW az én autóm. A két legjobb német autómárka szerintem a maga kategóriájában.
Már akartam kérdezni: Hogy-hogy a 'B' veki topicba jársz? Az az oka, hogy bömös helyett 'B' vekit szereted, vagy csak azért, mert van a családban és tetszik, vagy mi? Nem rosszallásból, csak nem értettem ezt a nagy mértékű elhivatottságot. :D
Egyébként még nem biztos, de lehet, hogy megyek veszprém felé hétvégén. De nem 100%.
Bemegy egy férfi a kocsmába, leül kényelmesen egy asztalhoz, jön a kocsmáros, mire ez: "Egy rántotthúst meg egy sört! A BMWésnek meg a rohadt kurva anyját - Pfuj!" és köp egy hatalmasat. A kocsmáros meglepődik, de felveszi a rendelést. Míg ez a rendelésére vár folyamamtosan csak ismételgeti: "A BMWés rohadt kurva anyját - Pfuj!" és köp mindig hozzá egy jókora csulát a földre. A többi vendég egyre idegesebb lesz, mire a kocsmáros odamegy a köpködőshöz: "Legyen szíves, hagyja abba a káromkodást meg a köpködést. A végén még elűzi az összes vendégemet!" De ez csak egyre tovább: "A BMWés rohadt kurva anyját!" és csak tovább köpköd: "Pfuj! Pfuj!" A kocsmáros idegesen: "Hagyd már abba! Mi a franc ütött beléd!?" Mire ez: "Hát idefigyelj! Ma reggel a 40 tonnás pótosommal megcsúsztam, és beszálltam az árokba. Kijönni semmi esély. És ekkor egyszer csak megáll egy X5-ös BMWés, a rohadt kurva anyját! Pfuj!" Köp. "Kihúzzalak?" Mire én: "Ha sikerül, bazd meg, esküszöm, leszoplak!"
A fogyasztás sok-kevés kérdéshez szólva:én nem vagyok elengedve anyagilag,tanulok,dolgozom,de a fogyasztás az,amit a legjobban leszarok,mert inkább visszafogom az autózást,de ne kelljen már egy alulmotorizált kocsival küzdeni,mert az megöli azt,amiért jó autót tartani. Szép a linkelt vas,de ennyi pénzem nem lesz mostanában.
Nálam szintén X25XE, csak Calibrában. A fogyasztás így van, azért oda oda lépek neki városban, de 10L felett sose evett. De pályán meg nagyon jól eszik hosszú távon. Azért a motoron kívül az i500 futóművében a fék is nagyobb. 308x25 ös az első tárcsák.
Azért a Calibra, "A" Vectra, "B" Omega V6 motorjánál még ott van a nyamvadt műanyag szelepfedél, ami kuka, mert elvetemedik, s azonnal csere. Át kell tenni B Vekiről, nekem is ez van a Calin. Egyből nem folyik sehonnan se az olaj a szelepfedél alól. Az tény, hogy alul lomha a V6, de egy normális csippel ezzel lehet segíteni.
Nálam szintén V6 van, (X25XE) és szintén nem eszik 10L többet átlagban; városban néha 11, de úton kint behozza mert ott max 8.5et eszik, bár ez is attól függ mekkora éppen a cipőm talpa. :)
Nyilván 2 kategóriáról beszélgettek itt, amikor vectra és omega választása kerül szóba, remélem ezt senkinek nem kell jobban elmagyarázni, ha ennek ellenére a fogyasztás kerül szóba, mint egy lehetséges kizáró ok, akkor ne is gondolkodj omegában. Nekem 2.6 V6 vegyesben 10 lityó, soha nem jutott eszembe, hogy elégedetlen legyek... Itt egy kéziváltós darab.
A BMW-s tesóban ülök jelenleg,ismerem,soha többet diesel BMW :S Egyébként nem lebutított,a BMW-ben 525td néven fut,az intercooler az eltérés a tds-hez képest,az omegások előszerettel nevezik tds-nek a magukét,pedig nem az,egyébként meg egy tds tulajának lenni általában nem olyan felemelő érzés.
A sima 2.5 Veki és az i500 között van különbség a motor-hajtás-futómű vonalán is,vagy csak optika/felszereltség?
3.0 MV6-ból létezik kéziváltós?Az nagyon állat lehet!!!!!! Az ára sehol nincs a kényelemhez képest,igaz,a presztizs is zéró sajnos ezekben az idősebb Opelokban,de nekem az élmény számít igazából.
Holnap lehet,h kerül hozzám egy 94-es CAlibra,ha összejön,tolok róla pár képet és megadom az árát is,mert csak fogni akarok rajta egy kicsit,ha esetleg valakit érdekel,vagy tudtok valakit....akkor holnap megmondom a tutit.CSak akkor hozom,ha hibátlan,mert ki akarok belőle szállni,amennyire jól csak lehet,szóval biztos,h szar nem kerül a házhoz :)
Szerény vélemény nekem 2,5 v6 van csak a viszonyítás miatt!
Az I500 egy limitált széria volt ami drágítja a dolgokat! Alkatrészbe, és ha nincs Profi szerelőd akkor majdnem hogy leköpnek vagy írdatlan összegeketet mondanak még egy rutin szerelésért is!
Nekem csak a generátor ki és beszerelés egy napos munka volt! pl
Az Omega meg szerintem ha hasonlítani akarod akkor az 5 BMW partnere! automatát mindenkép kerüld!
Egyik ismerösnek volt 12l minimum fogy!
És nem egyszerű ezt se szerelni!
abból inkább a dízel mert az lebutított BMW motor!
VAn itt köztünk valaki,akinek van i500-as VEctra vagy MV6 Omega tapasztalata,de a "haveromnak vót és szar mer sokat eszik" kommenteknél magasabb szinten tud a témához hozzászólni? Mostanában gondolkodom ezeken,le kéne váltani a BMW-t.
Végre megtaláltam azt az oldalt ahol leírják, hogy hogyan kell kivillogtatni a hibakódokat. Ha esetleg mást is érdekel itt a link: http://www.topbuzz1.carenthusiasts.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm#simtec565
Nem, az szerencsere nem. Az ajtom rohad alul, meg ami gazabb, a teto (elozo tulaj okosan nekicsapta a tetocsomagtartot a szelehez, es ott holyagzik).
Amit lattam az csak a kormanyosszekoto belso gombfej, 1-2 szilent, stabilizator palca.. ilyesmi. Meg van 1-2 dolog amit kene ujitani, de semmi komolyabb hal' isten.
Ugy nez ki megoldodott a problemam, gagyi olasz levegoszurot eleg szar allapotunak talaltam, el volt deformalodva mar, nemtudom mitol... (csak azert volt olasz benne, mert olajcserekor nem volt mas raktaron..) Vettem bele normalisat es azota semmi baja, motor is szepen jar. Letezik hogy nem kapott levegot, a MAP szenzor rossz ertekeket mert es azert dadogott? Mast nem tudok elkepzeni igy hirtelen..
viszont ala is mentem es rémeket lattam, kolthetek ra egy adag penzt :(
Mas: bal 1 ajtom alul felholyagzott es le is jott a festek :(, tudtok jo fenyezot? mennyibe fog ez fajni?
Jajahm. Ez a számítás. :) De az is meghatározza, hogy milyen színű a LED. Asszem, a nagy fényerejű fehérnek a legnagyobb. A nagy fényerejű kékeknek kb 20 mA-t adtam. 12V-ról 3 darab párhuzamba kötött lednek adtam 250 ohm-os ellenállatot. Persze a kékeknek. Kellett is párhuzamba is kötni, mert volt olyan hely, ahol a klíma gombjai túl picik és közel vannak egymáshoz, ezért nem szarakodhattam, hogy mindegyiknek külön ellenállást tegyek be. Szerintem jó lett.
A műszeregységben még majd meggyógyítom a fénycsöves világítást, mert baromi erős a fénye és nagyon fakó kék. Valamint nagyon keveredik a fénye a mutatók piros világításával, amiért a mutatók inkább rózsaszínűek, mint pirosak. Valószínűleg a számlapra belülről egy sötétebb fóliát fogok tenni.
1, sorban van 1-2-3 vagy "n" darab LED. Mivel 1 LED nyitófeszültsége kb. 1,7-2 Volt, ezért sorba kötve a tápfeszből (13 V) le kell vonni a sorba kötött LED -ek száma szerint (n) n x 2 V-ot. A LED áram kb 10 mA, így a sorba kötött LED-ek előtét ellenállása az alábbi: R=(13 V - n x 2 V) / 10 mA
Azaz pl 3 sorba kötött LED-nél : R= (13-3x2) / 10 mA=(13-6 )/ 10 mA= 7/10=0,7
Mivel mA-el osztottunk, ezért az eredmény kOhm-ban adódik, azaz 0,7 kOhm vagyis 700 Ohm. Ez nem sorérték, ezért lehet 680 Ohm helyette.
Természetesen a LED-ek ajánlott árama típus és színfüggő, 10 mA-nél nem szokott kisebb lenni, de elmehet 30-40 mAig is, ez katalógus adat. A nagy áram a LED-et melegíti és egy határ felett azonnal is tönkremehet.
A fenti képletből tetszőleges számú sorbakapcsolt LED-hez számolható az ellenállás. A sorba kapcsolt LED-ek száma 13 V feszültség esetén kb. max 5 ennél több esetén túl kicsi előtét adódhat és "elfogy" a feszültség. Azért számoltam 13 V-al, mert ez kb középút a járó motor és az álló motor akku feszültségének.
2, Párhuzamos LED-ek
Ilyenkor a feszültségből csak 1 LED nyitófeszültségét kell kivonni, de annyiszor 10 mA folyik az előtéten, ahány LED van párhuzamosan kötve.
Tehát: "N" db párhuzamos LED-nél R= (13-2) / N x 10 mA ha N=3 akkor
az R=(13-2 )/ 3x10= 11/30 = 0,366 kOhm A sorérték 360 Ohm tehát ez megy előtétnek.
Itt is lehet játszani az áram értékével, azonos típusú LED-ek kb. azonos áramokat fognak felvenni
Minden led sorba van kötve egy ellenállással és külön van tápra kötve. Ahol több led van sorba, vagy párhuzamba kötve, ott elég egy ellenállás a táp és a ledek közé, de ebben az esetben más értékű ellenállat kell, mintha csak egy led lenne. Minél több led van sorba, vagy párhuzamba kötve, annál kisebb elenállás kell, de már a fene sem emlékszik, hogyan kell kiszámolni, hogy mekkora.
OK,nagyon sokat segítettél,köszi! NEkünk igazából nem optikai szempontból lenne fontos,hanem mert ezek a buzi kis égők egyfolytában kiégnek.Én legszívesebben hófehérre csinálnám,eltérő színű mutatókkal! Ha a FAter idegei totál beadják a kulcsot a válatkozó mennyiségű belső fényke miatt,akkor mindenkéépen megkereskel ;) s
Nem vagyok műszerész, vagy hasonló, de ehhez nem is kell szaktudás. csak forrasztani kell. Tanácsokkal el tudok látni bárkit, de nem tudok elvállalni ilyen melókat. Nem merném máséval is megcsinálni. Így, ha elbaxok valamit, akkor a sajátomat szúrom el. Meg időm sem lenne rá. A sajátomra is csak azért volt, mert két hétig betegszabin voltam.
A kivitelezéshez egyébként egy forrasztó kell (akár pillanatpáka is jó). Némi forrasztóanyag. És persze kell egy kevés vezeték, megfelelő mennyiségű és színű LED. Minimum annyi ellenállás (kb. 450-550 ohm között), ahány LED van. Kézügyesség.
Sziasztok. A segítségeteket kérném. Nemrég a B vectrám jobb oldali központi zára tönkre ment. Kicseréltem egy bontottra. Pár hétig jól is működött, de aztán az is megadta magát. Gondoltam egyet, átraktam a régit, és csodák csodájára álltába meggyógyúlt, de a bontott azóta sem működik. Valaki tudja, hogy mi szórakozhat velem?