Kijavítom magam, mert a Maklár-Abony állomásköz menetideje marad, Eger-Andornak lesz 4+1 perc tartózkodás a mostani 6 perc helyett.
Amúgy meg azt csiripelik, a hajnali első páros vonat közvetlen Eger-Szilvás viszonylatú lesz, Egerben még vágányutat sem kellesz neki állítani, mert ugye az a Rendezőn át közlekedik. Csak irányt vált Egerben, aztán gó Szilvás. (amúgy most is így van).
Mondjuk sz*rból ők sem tudnak várat építeni, ez tényleg már csak foltozás... őket meg mit érdekli a dolog, megkapják a fizetésüket ugyanúgy... tipikus magyar mentalitás.
Megint egy kamikáze megoldás és tudjátok az a legszörnyűbb, h mielőtt kitették az új lassújeleket a PFT-ek meg itt vigyorogtak Egerben, h milyen f*a csávók, h megint kitesznek egy-két táblát... Lehet, h ezt tényleg nem szabadna leírnom de már nagyon a bögyömben vannak... Emlékezhettek tavaj nyégy napig csinálták a Nagytályánál lévő hatvanas lassújelet és négy azaz négy teljes napig nem volt rajta lasssújel, akkor most ők minek is vannak? Senkinek nem szúr szemet ez az egész, bezzeg ha mi eltolunk valamit megint jön az eseménykönyv, a meghallgatás meg a fegyelmi...
Tipikus magyar mentalitás. Ha 120-as pálya lenne 'Abony-Rendező elág között, akkor is le merem fogadni, 120-as menetrendet szerkesztenének rá, aztán ugyanúgy késnének a vonatok továbbra is.
Amúgy menetrendváltás után egy perccel csökken Maklár-Füzesabony között is a menetidő, hogy a plusz vonatok is beférjenek. Csak tudnám, mirefel...
Ha havonta alá lenne veretve és szintezve minden vasútútvonal ráadásul hegesztett felújított meg villamosított szakaszokból állnának akkor mennyivel lenne jobb a magyar vasút?
Természetesen felújítás után is havonta újra kalibrálva lenne mindenhol mint egy krosszmotor.
Azóta hála a nagy nagy titoktartásnak nem került a birtokomba frissebb. Őszintén nem is érdekel, mert majd az utolsó pillanatban( menetrendváltás előtt 1-2 héttel) úgyis közhírré teszik a véglegest:)
Oké, mondok. Nem hiszem hogy örültök neki: Jövő év tavasszal vagy nyáron felszedik Királdon az összes váltót és vágányt (az átmenő marad csak). Nem lesz olcsó mulatság, de úgy látszik, rombolásra van pénz.
Akinek van ilyen menetrendtervezete attól azt szeretném megkérdezni, hogy az 5502/5507-es gyorsvonatpár ugye Bp.Keletiből és nem Hatvanból jön. Mivel pár hónapja f_k által a topikba tett menetrend szerint így volt.
C60-asról nem hallottam, pedig jóideje foglalkozom kisvasútakkal, de ám legyen :) közös vasúti/közúti híd az alföldön a 90-es években pl Csongrád-Szentes, vagy Tiszaugnál a 44-es főúton kb 5 évvel ezelőtt is kilométeres sorok álltak ha jött a BZ.
De asszem kiskörén meg a Hortobágy egy részén is van még közös használatú vasúti és közúti híd.
Nade visszatérve a 87-esre, hallom lesz majd közös busz/vasútállomás Egerben (pontosabban leköltöztetnék a buszállomást) Van rá némi esély, hogy ezt úgy tegyék meg, hogy a vasútvonalon ne kelljen irányt váltani ha mondjuk Füzesabony felől mennél fel Felnémetre? Mert ha most gatyába ráznák a vonalat akkor meg lehetne lépni azt hogy az összes Egerig közlekedő gyors és IC vonat Felnémetig kijárna, közben megállna Egervárnál, a Tesconál majd felnémeten, így sokkal jobban lefedné Egert, és szerintem 1/3-al megnőne az utasok száma is, hisz többen választanák a buszok helyett a várost átszelő vonatokat. Nembeszélve arról hogy a 87-es vonatai pöröghetnének Füzesabony - Szilvásvárad között, csatlakozást biztosítva a Miskolci IC vonatokra irányváltás nélkül.
Az helytelen, hogy a kerékpár út volt a felépítmény, mert a fűtőház a töviskes téri autómosó mögött van a Szentlőrinc étterme, és az iskola közt. Most autófestőműhelynek vagy minek használják, de megvan és jól kivehető. Felnémeten is vannak hídpillérek, sajna elég csalázatos állapotban, meg a feljáró töltés is elég szépen kivehető mindkét oldalt. Felnémeten a Pásztorvölgyi úton haladt keresztül (Most ott közlekedik a 11-es busz), és a 11-es busz régi végállomásánál állt meg, az volt a Hámán Kató utca megálló.(ott, ahol az út olyan furán kanyarodik balra, meg elválik a két sáv, az buszforduló volt) Továbbfolytatta utját enyhe jobb kanyarral, azután átment a patakon, malyd 90 fokban merőlegesen vezetett a vonal a sínekig, a síneknél éles balos kanyar, végig almárig a sín mellett egyenesen, és a nagyvasúti megállónál bement a hídon (autó és vasúti híd. Ritka az ilyen) az erdőbe.
Na sajnos onnan tovább nem tudom.
Én ezt a pályarészt egyszer-kétszer be is jártam, és a hidpillért, meg a két töltést kb két három évembe telt mire megtaláltam.
De igazad van szép volt a vonalvezetése.
Erre a vonatra még anyukám is (43) emlékszik.Elmondása szerint, még utazott vele.
Más források szerint, pedig kettő C60-as dízel húzta vonata a két három személykocsit egy nap kétszer, plusz a tehervonatok.
Amúgy eredetileg az Almár és Szarvaskő között épült bányavasútként.
Putnok és Királd között szerintem egy 60-ra rálehetne nyomatni, Királd után már necces. Az útátjárókkal is kéne valamit kezdeni mert oké hogy szárnyvonal, de ez nonszensz hogy minden földút átjáróba le kell lassítani 10-re hogy nem jön-e valami lovaskocsi vagy taligáscigányok :)
Te, ha már 50-el menne az is jó lenne, mert a busz még annyival se tud ott a hegyek között menni. Azért nem mindegy hogy 30 perc alatt érsz el Szilvásról Putnokra, vagy 70 perc.
Vannak olyan szakaszok ahol reális lenne a 60 sőt nagyobb sebesség is csak több sebességszakaszra kellene osztani a vonalat (Menetrendi segédkönyv, állandó lassúmenet különböző járművekre vonatkozó állandó lassúmenetek), ám vannak olyan gondok is mint pl megfékezettség és ebben az utasítás nagyon gyöpös az egész vonalra megfékezettnek kell lennie a vonatnak. Erre tökéletes példa mikor Hegyesben belépett egy EC ami meg volt fékezve Ausztriában bezzeg a nagy magyar síkságban nem volt megfékezve a Herceghalmi emelkedő miat...
"Akkor akár 60 vagy 80-al is mehetne a vonat /ívviszonyoktól függően/"
Ennyivel semmi esetre sem.
A jellemző ívsugarak:
R250 , de ettől kisebb ívsugarakat is alkalmaztak pl R 225 m.
Így a vonalon maximum 50 km/h sebesség érhető el a MÁV szabvány szerint.
R 250 m íveknél még túlemelés meg pendolino rendszer esetén is max 60 km/h lehetne a sebesség, de jelenleg a 50 km/h a szabvány alapján.
Amúgy a vonal fele kb ívekből áll. Ezeknek a túlnyomó része R250 es ezért 500 méteres meg 1000-1500 méteres egyesnes szakaszok is alig vannak. A vonal teljes rajza a birtokomban van (A3) szkennelni nem tudom, de átnézve a rajzokat nem sok lehetőség van.