AZ ÚJ SZERZEEMÉNYEMET MEGOSZTOM VELETEK EGY RÉZ UV STUKA 49 ES TÁBLÁS 3800 AS PÁLYASZÁMMAL RÁFÉR EGY KIS FELÚJÍTÁS NEM TOM A MÉRETÉT DE NAGY HO NÁL NAGYOBB JÓVAL DE A 0- ÁS NÁL KISSEBB.
Rezgésszámról, frekvenciáról van itt szó. Minden testnek, szerkezetnek van valamilyen önfrekvenciája, olyan rezgésszáma, amelyen azt gerjesztve a lengés önmagát erősíti. Ez sok esetben hatalmas szerkezeti károkat, töréseket okozhat. Lásd még "hídon nem tartunk lépést" kezdetű katonai alaptörvényt, vagy a Tacoma Narrows híd híres esetét, leszakadását, amelyet a széllökések szerencsétlen üteme (és nem ereje!) okozott.
Igaz fél éves késéssel, de megkérdezném, hogy azzal, hogy 10-20 centi magasakat ugranak egyszerre a villamosban, azzal milyen kárt tesznek a rugózásban? Egy durvább függőleges pályahiba jobban megterheli a rugózást, mint hogy az átlag 80 kilójukkal ugrálnak. Az energia egy részét a saját testük elnyeli, akkor beszélhetnénk kárról, ha 100 kilós kőtömböket ejtenének le egyszerre a plafon magasságából.