Nem akarok ünneprontó lenni, de 5,7 km vasút "épül" (vissza) pár éven belül, az is Bicske irányából, tehát Sv felől sem a fociszurkolók, sem mások nem jutnak el oda belátható időn belül.
És ettől még a Sv-Lóberény szakasz tovább haldokolhat :-(
Az egygyík egykor arra dolgozó pm.-el beszélgettema hétvégén. Elmondása szerint a korábbi irányhiba nem egésszen ott volt, de a közelben. Igaz, nem egy interkontinentális vasútvonalról beszélünk. Mint írtad, már a korábbi eset után is lehettek gondok a sínhosszal. Melyik pm. el beszélgettél annó? Egy monogram elég lenne.
Ma olvastam egy cikket a Sághegyi Vulkánközpont megnyitásáról. A gugli örtön meglepve tapasztaltam, hogy a hegy lábánál épült raktárbázist eltüntették.
Többször is voltam ott, de most kiderült, hogy elég régen, ugyanis a bontás 2006 őszén megtörtént.
Az idevezető iparvágányon még utaztam is, 1998 és 2005 között valamikor az egyik vasutasnapon egy ABmot vontatta 4 tengelyes személykocsi ingázott az állomás és a bázis között (segítsen valaki, hogy mikor volt ez).
Valószínűleg az új látogatóközpontot is erre a területre építették.
Emlékeim szerint az egyetlen "kivetődés" a képen látható. Az oka szerintem az hogy itt egy áteresz van, ahol a csapadékos időszakban komoly vízfolyás van. a talaj felázott és a felépítmény elcsúszott oldalra. Csak oldalra ment el a pálya , lefelé nem. Amikor arra jártam ősszel (2011) a sínek még így is szorossan illeszkedtek, tehát lehet hogy a hőmérséklet is közrejátszott.
Jelenleg inkább csak "baráti" akapcsolatom a helyi pályafenntartással, de majd érdeklődöm. Szerintem az ipar vg. bérlete , igénye megszünt, esetleg volt kin behajtani az elbontás költségét... Majd utánakérdezek.
Kb. 5 éve (?) voltam fönt, Mór határáig unimoggal, majd kb. 2 éve (?) UDJ járt fent a nyiltvonali kitérő helyéig. (azt akkor elbontották, folyóvágány épült a helyére.) Tavaly ősszel bombát (lőszert) találtak az emberkék a sínek között.
szerettem ezt a vonalat, volt benne erdő-mező-falu-város-ipartelep hangulat, mindössze egy tucatnyi kilométeren. tudommal 2003 körül volt errefelé utoljára szállítás (személyforgalom pedig a hetvenes évek közepéig), majd hazánk utolsó mélyművelésű szénbányájának működése folytán a pálya megrongálódott/kivetődött. ekkor már csak az erdészet szállított, ennek csonakvágányát bontották fel a közelmúltban pusztavámon.
az egykori sporttelepnél még kint van az Á, vadiúj betonaljakon nem túl régi átjáró. a pálya legyomirtózva, olyan mintha... pedig nem.
Én speciel örülök neki, mert feltámad egy vasútvonal amit régóta tervezgetek hogy meg kéne gyalogolni, de eddig sajnos csak a Lovasberényi különvonatos túra keretén belül sikerült eljutnom gyalog Vereb mh. - ig keserves módon.
Azt megjegyzem hogy engem a foci egyáltalán nem érdekel, én CSAKIS a vasút miatt örülök a tervezetnek, de a cikkben szereplő kerékpárút érdekel szintén, mert bicajozni nagyon is szeretek.
Ami a morgást illeti, olvastam korábban olyan hozzászólásokat korábbi cikkekhez, hogy elkölthetnék azt a pénzt másra is, stb...
Szerintem olyan személy írhatott ilyesmit, aki egyáltalán nem fog vonatozni és meccsre sem járni.
Amúgy autóval átutazóban egy ismerős jóvoltából meg személhettem a táj szépségét! Remélem a megépülő vasút is ugyanezt a szép tájat fogja majd mutatni számomra mint a közút!
Végre értelmesen hasznosulnak a focira költött pénzek. Érdemes lenne megvizsgálni, hogy Székesfehérvár felől mennyi fociszurkoló utazna Felcsútra. Az ő minőségi kötöttpályás odajutásukat garantálni kell, remélem ennek az igénynek a kielégítése a magyar labdarúgás kiemelt feladata lesz a következő években.
Nosztalgiavonat járna a nyolcvanas években lezárt Székesfehérvár-Bicske vasútvonalon. Ha újraépül, az egyik megálló az Orbán Viktor által alapított felcsúti Puskás Akadémia lesz. Tovább »