Aha! Akkor a kuplungszerkezetet nem cserélték? Mert ezek szerint azt szabályozták fel. Mint ahogyan a féktárcsákat szokás. Akkor a lendkerékhez nem is nyúltak... pedig az se rossz dolog. :)
üdv mindenkinek! miután mesterék is megerősítettek abban az érzésemben, hogy kezd csuszkálni a kuplungom, kivitelezésre került a csere...komplett szett, váltóolaj, futóműállítás, lendkerékszabályozás...nem volt olcsó :( de most gyönyörűen húz a kocsi :) ma veszek benzinszűrőt, azt is kicserélem még...gnodoltam, megosztom Veletek :) u.i.: gondolkodtam azon, hogy galvanizáltatom a kuplungtárcsát, de már nem jutott rá idő :D u.i.2: épp akkor érkezett Winkler úr az off toyota 4runnerrel on . az mekkora egy batár..mármint az autó... megerősítette, hogy hétfőn lesz új adás.
Ja és azt elfelejtettem mondani, hogy üzemi mérésnél, hirtelen gázra felmegy a nyomás 2,8-ig is, tehát az is ok, hogy változik csak éppen túl alacsonyan kezdi.
Azt már megnéztük, semmi baja, ha a motortérben lekötöm a benzincsövet a szűrőről és a végére ráteszem a nyomásmérőt, akkor 2-3 mp alatt fölnyomja 3,5 bar fölé. Biztosan a szabályozó gyenge.
Arra gondoltam, hogy veszek egy bontott szabályozót és ha az sem hozza a megfelelő értéket, akkor megpróbálom a gomba közepét (ahol elvileg a rugónak lennie kell), kicsit összébbnyomni, hogy magasabb nyomásnál nyisson. Aztán mérünk! :))
Ha a szabályozó vákumcsövére gondolsz, akkor vákummal mértem, az óra meg tutira pontos, frissen vásároltam direkt erre a célra. (4 bar-os, nagy számlapos folyadéknyomás-mérő, 2 tizedes felbontással)
Az az érdekes, hogy AUTODATA szerint 2,35-2,75 bar között kellene legyen az enyémnek a nyomása, de csak 2 bar-t mérek alapjáraton. Az AC képes lazán 3,5 bar-t is csinálni, azzal semmi gond. Akkor ezek szerint a nyomásszabályozó van elgyengülve....???