Egyébként nincs olyan, hogy kis terhelés 130-nál. Légellenállás van amit le kell küzdeni amihez egy adott teljesítmény kell. Nem tudod semmilyen áttétellel átugrani.
Azt el tudom képzelni, hogy a benne levő fokozatmentes váltó kis terhelésnél (esetleg kisebb lejtőn) hosszú fokozatot választ, s azért pörög csak annyit, amennyit kollégánk írt. Aztán ahogy jön a bucka, mindjárt igazít rajta.. Nekem az 5.4 motor kicsit több, mint 2000-et forog 130-nál. Dombnak felfele is. :-)
Egy gond van: 130-hoz 30-40 Le (inkább 40 Le) kell és 1800-as fordulaton nem ad le ekkora teljesítményt a motor tehát nem tud annyival haladni ilyen áttétel mellett.
Na igen, egyenletes tempónál az enyém is csöndes. A gyorsítás zajos csak.
Nem tudom, az igazság az, hogy néha persze zavar. Néha meg élvezem, a Suzuki motorjának azért szép érces hangja van, nem bántó. Azért az vicces, hogy tempomattal, megpakolva a 130-at sík úton 1800-2000 körüli fordulattal abszolválja, emelkedőn elpörgeti 2500-4000-ig is, úgy, hogy hozzá sem érek a gázhoz.
Hehe, majd viszlek egy kört, megtudod, milyen a nagyköbcenti feeling. Normál esetben 1500 f/perc körül dolgozik a motor, ha odalépek, akkor meg felmegy 1700-1800-ra is. :-)
Persze, sokat számít az aktív zajelnyomás, meg a szuper zajszigetelés, ez így van.
De a legnagyobb különbség a hajtáslánc teljesítményében van. A 99 lóerős Toyota rendszerteljesítmény nagyon kevés. Ezért bőg szerencsétlen motor autópályán, meg már egy kis gyorsításkor is. Amikor a Mondeo benzines motorja még épp csak hogy forog, a Priusé (meg a többieké) már üvölt. Nekem ez baromi zavaró.
Zajelnyomás van pár éve a hibrid Mondeókban (mikrofonnal vett jelet ellentétes fázisban sugározzák ki hangszórókból) és egy "kicsit" több a passzív zajszigetelése mint a Priusnak vagy az Aurisnak. pl. laminált oldalablakok. Amúgy jó mindkét autó csak nem egy kategóriák a Forddal.
A Toyota HSD-nek nincs nyavajája örökélet +1 nap az életartama.
Az ekkora nagy jószágokhoz (F 150) már túl öreg vagyok :-(
Nepper utca, persze. Szépen be van lőve az áruk, nagyon kis eltéréssel, így sérülésmentes, tényleg kevés kilométeres, magas felszereltségű példányt célszerű levadászni :-D
Korábban Toyota hybrideket próbáltam ki (néhány P1, P2) egy hónapja meg vagy 600 km-t mentem egy 6 éves Yaris h-val, ez 99 lovas. Mit ne mondjak, mindegyik kiábrándító volt. Kicsit ösztökélted, olyan kulturálatlan, erős motorzaj volt benn, hogy kösz, nem. A belső terek is elég igénytelenek voltak.
A Mondeo más világ. A Ford egy sokkal ütősebb motort (szintén Atkison ciklushoz hasonló) motort biggyesztett a japán licensz hajtáslánchoz, állandó 140-150-nél is csendes, 2000 km alatt legfeljebb 4-5 km-en volt hallható markáns motorzaj. (Más kérdés, hogy a Vignalé-ben aktív zajelnyomás is dolgozik)
Az értékvesztése 2 év alatt horror. Ekkor kell megvenni. 6 - 8 évesen meg eladni, mert könnyen lehet, hogy az a baromi mennyiségű extra, elektronikus kütyü akkorra problémák gazdag forrásává válik. Még senki sem tudja, szvsz.