Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 2025.02.23 0 0 34605

Ha jól emlékezem, akkor ezen a területen volt. Nem azon vágányon, amelyiken áll a kocsisor, hanem a mellette levő/volt drótkerítés másik oldalán. Az oda kitett kocsik egy oktatási négyszöget (aki volt sorkatona tudja, hogy mi az) alkottak. Onnan került a Parkba a filmesek prédájának a ABh 100932.

Előzmény: Zolcsi67 (34604)
Zolcsi67 Creative Commons License 2025.02.23 0 0 34604

Belül van, egy elkerített területen, valamiféle raktárnak-szerszámoskamrának használva, ha még megvan. Évekkel (hajaj!) ezelőtt volt ott egy túránk, Gumidani Topictárs többet fotózott, mint én (nekem lemerülőben volt az akksim a fotógépemben, erre világosan emlékszem, mert ami a töltőn volt otthon, azt szépen ott is hagytam).

Előzmény: somytomy (34603)
somytomy Creative Commons License 2025.02.23 0 0 34603

Jól érzékelem a múlt időböl, hogy ez a kocsi már nincs ott? Egy köpésre van a munkahelyemtől a telep, szóval ott akár megnézhetném élőben

Előzmény: gumidani (34601)
gumidani Creative Commons License 2025.02.23 0 1 34602

40 55 117 2731-6 számomra ismeretlen szerző kaposvári képein:

 

gumidani Creative Commons License 2025.02.23 0 1 34601

A Kőér utcában, a géptelepen ácsorgott a 30 55 116 6069-1. Több alkalommal, többen igyekeztünk normális képeket készíteni róla, de a környezet miatt csak mérsékelt volt az eredmény.

Előzmény: somytomy (34600)
somytomy Creative Commons License 2025.02.23 0 0 34600

Üdv

A képen látható olasz sátortetős kocsi aljáról esetleg ismert valami kép vagy rajz?

Vettem egyszer régen egy makettet, aminek az alja elég üres és gondoltam feldobná, ha sztirol profilból megcsinálnám a főkeret merevítőit.

BTJ Creative Commons License 2025.02.20 0 3 34599
BTJ Creative Commons License 2025.02.20 0 0 34598

Na jó, de azért egy kíváncsi modellező többet is szeretne megtudni,

hogy (minél inkább) valósághű modellt tudjon építeni. :)

Előzmény: rezgaras (34592)
Zsivany3 Creative Commons License 2025.02.19 -1 0 34597

Igen, ez a típus lehet.

Előzmény: gumidani (34595)
Zsivany3 Creative Commons License 2025.02.19 -1 0 34596

P-betü: Nem elég, hogy 5-tel kezdődik a pályaszám? (Legalábbis az első kocsin.)

Előzmény: gumidani (34594)
gumidani Creative Commons License 2025.02.19 0 1 34595

Erre emlékeztet.

Előzmény: gumidani (34594)
gumidani Creative Commons License 2025.02.18 0 1 34594

Nekem is a 3. és az 5. kocsi keltette fel a figyelmemet.

Egyiken sem látom a magánkocsit jelölő P-betűt a pályaszám után. 

 

Ha már szóba kerültek a Söripari V kocsijai, előszedtem egy régi képet:

Az MTI oldalán AF__LA196111090030 jellel szerepel.

Előzmény: Zsivany3 (34593)
Zsivany3 Creative Commons License 2025.02.18 -1 0 34593

A második egy LM kocsi.
A harmadik kocsi betüjelére és pályaszámcsoportjára viszont kíváncsi lennék.

Előzmény: rezgaras (34592)
rezgaras Creative Commons License 2025.02.18 -1 0 34592

Konkrétan az 178069-os Fortepan képen az első kocsi, aminek az ajtaján a Söripari Vállalat felirat látható, szerintem egy közönséges, 4m tengelytávolságú G-kocsi. (sok ezer volt belőlük)

Előzmény: BTJ (34589)
Zolcsi67 Creative Commons License 2025.02.18 0 0 34591

Majd jövő héten emlékeztess légyszi.

Előzmény: Zolcsi67 (34590)
Zolcsi67 Creative Commons License 2025.02.18 0 0 34590

Hűha...megpróbálom még egy helyen, hátha, aztán jöhet a levéltár. (Nem ígérem holnapra)

Előzmény: BTJ (34589)
BTJ Creative Commons License 2025.02.18 0 1 34589

Tisztelt Urak!

 

A "Magyar Országos Söripai Vállalat" vagonjairól van bármi elérhető információja valakinek?

A fortepan 178069 számú fényképből indultam ki, de attól félek, hogy ebből levéltár látogatás lesz.

 

Üdv,

Tamás

Zsivany3 Creative Commons License 2025.02.11 -1 1 34588

A cikkben említett 6023-as hegyeshalmi kocsi ez lehetett?

Bezenye mellett egy telepen volt 2014-ig.


https://maps.app.goo.gl/uWoytopZttBvf9Vr6

 

 

Fotók innen a topicról:

Zsivany3 Creative Commons License 2025.02.11 -1 1 34587

Köszönöm, ez is letisztult.

Előzmény: MTU-890 (34584)
Zsivany3 Creative Commons License 2025.02.11 -1 0 34586

Nyugodtan javíts bele a lenti listába, vitassuk meg.

Előzmény: Szütyi (34583)
gumidani Creative Commons License 2025.02.09 0 0 34585

Ezt a sort kell módosítani? 

 

Dessau ????? Gjm 179 560-599 -> 12 55 806 3 000 - 199 -> 12 55 817 3 060 - 299 Icehs -> 01 55 841 0 000 - 178 Icehs

 

Vagy majd az összes átvizsgálása után tetszik egyértelműen kiigazítani? Addig várjak? Nem sürgetés, csak kérdés.

 

 

Előzmény: Szütyi (34583)
MTU-890 Creative Commons License 2025.02.09 0 5 34584

1. 1957-58. Győr Gjm 176 250-279 -> 12 55 806 2 000-029 -> 816 2 000-029 -> 841 5 000-029 -> 846 6 000-029 Ihs (Jégszállító a végén.)

 

A győri gyártású Gjm kocsikról egy írás a Vasúthistória Évkönyvből (2002.):

Előzmény: Zsivany3 (34578)
Szütyi Creative Commons License 2025.02.09 0 0 34583

Egy kommentem biztos van, Icehs csak maribori gyártású volt. Átbogarászom a többit is.

Előzmény: Zsivany3 (34578)
scsabi Creative Commons License 2025.02.05 -1 1 34582

Teljesen jó a számolás, mert 290800,- Ft minimálbér az évi 3489600,- Ft jövedelem, ami egy teljes munkaidőben foglalkoztatott munkavállaló éves minimáljövedelme, ez kb. 8500,- €. Ha a munkáltató az általános adószabályok szerint adózik, akkor a bruttó bér 13%-nak megfelelő SZOCHO-t kell fizetnie, így a 290800,- Ft havi bruttó bér a munkáltatónak 328604,- Ft bérköltség. A SZOCHO fizetésre nem kötelezett adózási módoknál (pl. KIVA) a bértömeg (egész pontosan a személyi jellegű kifizetések) után fizetett adó elválik a bérköltségtől.

Előzmény: alkotasu (34581)
alkotasu Creative Commons License 2025.02.05 -1 3 34581

"290800,- Ft-os havi minimálbért véve, az éves minimáljövedelem kb. 8500,- €."

 

Nem jó a számolás, mert ha hozzáveszed a munkáltató által fizetendő járulékokat, akkor ennek az összegnek legalább a másfélszerese az, ami terheli a költségeket.

 

 

"Amikor '22-ben kihozták, hogy egy kocsin a kapcsolókészülék beépítése 10980,- €, Egy teherkocsi teljes átépítése DAC4 szintű működésre 14200,- €, percekig nevettem azon, hogy ezt a képtelenséget hogyan hiheti el olyan épeszű ember, aki valamennyire ismeri az iparban szokásos árakat."

 

Na, ezért mondom azt, hogy kint is megy vastagon a hülyítés, ha valakik valamit meg akarnak csinál(tat)ni.

Előzmény: scsabi (34579)
rezgaras Creative Commons License 2025.02.05 -1 0 34580

Én "szerelvényről" írtam.

 

"mint amibe egy szerelvény ellátása kerül ezekkel a kapcsolókkal."

Előzmény: scsabi (34579)
scsabi Creative Commons License 2025.02.04 0 6 34579

Azért ez épp olyan mértékű túlzás, mint amit a DAC költség-haszon elemzésénél elkövettek. Amikor '22-ben kihozták, hogy egy kocsin a kapcsolókészülék beépítése 10980,- €, Egy teherkocsi teljes átépítése DAC4 szintű működésre 14200,- €, percekig nevettem azon, hogy ezt a képtelenséget hogyan hiheti el olyan épeszű ember, aki valamennyire ismeri az iparban szokásos árakat. Némi adatgyűjtés után megcsináltam magam is a számítást 2022. októberi árakra. Szállítás, hatósági eljárási díjak és az üzemkiesési veszteség nélkül a DAC4 funkcionalitás beépítése nekem 43000,- €-ra jött ki kocsinként (anyag és munka). Induljunk ki ebből.

 

Németországban a minimálbér iparáganként van megadva, vegyük átlagértéknek a 15,- €-t. Egy évben legyen 2088 munkaóra, az éves minimáljövedelem 31230,- €. Magyarországon persze nem ilyen szép a helyzet, a 290800,- Ft-os havi minimálbért véve, az éves minimáljövedelem kb. 8500,- €.

 

De a probléma - mint lentebb írtam - nem itt van. A DAC-kal létszámot nem lehet megtakarítani érdemben a jelenlegi helyzethez képest; csak a meglévő személyzetnek lesz könnyebb a munkája. Viszont ez a személyzet nem azoké a cégeké, akiknek az átalakítást ki kell fizetniük előre.

Előzmény: gumidani (34576)
Zsivany3 Creative Commons License 2025.02.04 -1 3 34578

Összefésülve nekem az alábbi jött ki (nem tuti, aki jobban tudja, igazítson ki):

 

1. 

1956 Győr Gjm 176 250-279 -> 12 55 806 2 000-029 -> 816 2 000-029 -> 841 5 000-029 -> 841 6 000-029 Ihs (Jégszállító a végén.)

Sima oldalfal, kerek betöltőnyílás, 2 zsanéros ajtó. 

 

2. 

1956 -1959 Dessau 030-649 számok közt az alábbi bontásban.

Dessau 1956 Gjm 179 000-159 -> 12 55 806 2 030 - 189 Ichqrs -> 816 2 Ichs -> 841 5 030- Ichs
Dessau 1958 Gjm 179 200-399 -> 12 55 806 2 190 - 389   "
Dessau 1965 Gjm 179 600-605 -> 12 55 806 2 390 - 395   "

 

3.

1964-1965 Maribor: 690-899? számok között

Maribor 1964 Gjm 179 500-509 -> 12 55 806 2 690 - 699 Ichqrs -> 816 2 Ichs -> 841 5 030- Ichs
Maribor 1964 Gjm 179 510-539 -> 12 55 806 2 850 - 879    "
Maribor 1965 Gjm 179 540-559 -> 12 55 806 2 880 - 899    "

 

4. 

Részben Dessaui, részben Maribori? csapat, de a darabszámok nem passzolnak.

Ami szinte biztos, hogy a 806 30-31 csapatban együtt voltak, aztán szétszedték őket 816 3-ra és 817 3-ra. Feltételezem, hogy átfedésben voltak a pályaszámok.

Dessau ????? Gjm 179 560-599 -> 12 55 806 3 000 - 199 -> 12 55 817 3 060 - 299 Icehs -> 01 55 841 0 000 - 178 Icehs
Maribor 1960 Gjm 179 400-499 -> 12 55 806 3 000 - 199 -> 12 55 816 3 039 - 138 Ichss -> 01 55 851 3 000 -138 Ichss

 

5. 

Maribor ???? Gjm 179 654-953(?) -> 12 55 806 3 210 - 510 -> 816 1 210 - 510 Ichs -> 01 55 841 6 000 - 310 Ichs

 

6. 

Kompforgalmas kocsik:

Dessau 1956 Gjkm 181 000-099 -> 12 55 809 8 000 - 098 Icfhmqrs -> 809 7 000-098 Icfhms -> 01 55 848 0 000-098 Icfhms
Dessau 1958 Gjkm 181 100-199 -> 12 55 809 9 000 - 099 Icfhmqrss -> 829 8 000-099 Icfhmss -> 01 55 858 0 000-099 Icfhmss

 

7.

Elvileg volt egy ?? 55 846 6 000 sorozat is, ami a fentiekből kerültek ki, és csak belföldön közlekedhettek.

 

8.

Meg ugye a 217 8 000-től a Hkks fedett kocsik. 

 

Előzmény: gumidani (34570)
Atis57 Creative Commons License 2025.02.04 -1 0 34577
gumidani Creative Commons License 2025.02.04 0 1 34576

Az biztos, hogy van.

De ha a megemelt munkabérekkel elérik azt, hogy a kapcsolókészűlék ára már csupán 10-20 évi munkabérrel lenne egyenlő, akkor is kérdéses marad a bevezetés értelme. 

Előzmény: jbaal (34575)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!