Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

hugipapa Creative Commons License 2004.07.11 0 0 121

Sziasztok!

nem tudja véletlenűl valaki hogy ha a riasztó távirányítója elfelejtette a kódot hogyan lehet újra tanítani...( ez egy matiz )

Köszi.

Ace Combine Creative Commons License 2003.12.27 0 0 120
Nekem semmi bajom velük. Volt a családban egy 1.6-os Hyundai Lantra 94-es. Jól felszerelt(annak ellenére egy picit fapados járgány volt), viszont kifejezetten sportos menetteljesítményekkel, hiba nélkül szolgált minket.

Egyébként a koreai kocsikkal hosszútávon igen is kell számolni, egyre kisebb a lemaradásuk a japán konkurensekkel szemben. Ez mára 3-4 évre csökkent. Megnéztem közelebbről az új Nubirát, és le a kalappal a fejlődés előtt...

Az újságírokat pedig tényleg kilóra szokták megvenni. Odamegy Z. Kovács Ottó, akihez a kereskedő lazán odavet egy kulcsot, oldalba böki, és bratyizva a fülébesúgja: azért csak jókat apukám:(

Külföldön tekintélye van egy komoly autós magazinnak(legyen írott, vagy televíziós), nálunk meg pont fordítva van, mint minden...

KIASephia Creative Commons License 2002.05.30 0 0 118
Sziasztok!

Azt hiszem, hogy ki milyen autót szeretne venni, azt több dolog is meghatározza.
Az ár, a nagyság, az erő stb stb.

Cégbknek van egy Kia Sephia autója, s immáron túl van a 80e-ik km-en is. Az égatta egy világon semmi baj nincs vele. A kötelező szervízeken túl semmit nem kellett még javítani rajta.
Mivel cégautó, gondolom nem titok, hogy nincs kímélve szegény.
Ezért az árért egy használható, s igenis megbízható autót kap az ember.
3m Ft és full extrás kivitelben viheted.
Nem zörög, nem kicsi, sőt ebben a kategóriában igenis nagy.

Ha valakinek több pénze van, hogy 2-3 évente új autót vegyen és az erő domináljon, tegye azt. De azt hiszem nem az a lényeg, hogy mikor halhatsz meg az úton, mert magad sem tudod kontrolálni a sebességet.

István

Daewoo Fan Creative Commons License 2001.12.05 0 0 117
Udv

Ismerem,

(Talan veletlenul...)

Kelloen dragan kezdek el arulni, remelem TE akciosan jutottal hozza. Szep auto, csak a beltere kicsi, talan hasonlo meglepetes mint amit az OCTAVIA-nal tapasztaltam.

Egyebkent korrektnek tunik a jargany, hatulrol kifejezetten sportos kombis benyomsat kelt.

Orulj neki, valami kulonlegeset birtokolsz, ami nagyon keves embernek van.

DF

Milyen szinu a kocsi?

Előzmény: Ender_Wiggin (116)
Ender_Wiggin Creative Commons License 2001.12.05 0 0 116
Megpróbálom feléleszteni...

Pedig én most vettem 1 Kia-t ismét...
Lehet hogy bátor vagyok, de bízom a járgányban...
Kia Rio... Ismeri valaki? Esetleg van valakinek?

JarJarBinks Creative Commons License 2001.11.04 0 0 115
Csak egy képbeszúrás próba

Detonátor Creative Commons License 2001.10.11 0 0 114
"(Hopp, bocs, kivéve Daewoo Matiz, az jófej! :-))"

Nem az a jófej, hanem a gazdája! :)))

Előzmény: Sickboy (113)
Sickboy Creative Commons License 2001.10.11 0 0 113
Ha sorstársat keresel, nézz be a vezess.hu topicjaiba. Van egy KIA topic, ahol kesereg egy tulaj, a sztorija teljes forgatókönyvét elolvashatod.
A KIA problémára egyetlen ellenszer van: nem kell KIAt venni.

Koreai autók közül nekem csupán a Hyundai jöhet szóba, a többi el van felejtve... (Hopp, bocs, kivéve Daewoo Matiz, az jófej! :-))

Előzmény: Ati977 (111)
Daewoo Fan Creative Commons License 2001.07.07 0 0 112
Nincs is jobb mint a koreai autÓ!
Előzmény: Ati977 (111)
Ati977 Creative Commons License 2001.06.11 0 0 111
Hi sorstársak!

Gondoltam felébresztem a topicot 1 kérdéssel...
Van valaki aki KIA Pride tulaj?
Nekem van 1 (2000 augusztusi), és a tököm tele vele...
Állandó problámák, állandó szervizberohangálás...
A szerviz szerint egyedi eset vagyok, de én nem vagyok erről meggyőződve...
Irjatok ha nektek van ilyen járgányotok vagy hallotatok véleményt vagy ilyesmi...

nemmindegy Creative Commons License 2001.02.19 0 0 110
"(Bár lehet, hogy Denver, ill. Colorado állam ebből a szempontból egészen más képet mutat, mint az USA egészében véve. (Bár nem hinném... ))"

Jó, akkor majd a Te szubjektív benyomásaidnak hiszünk a hivatalos statisztikák ellenében. Így már jó lesz? :-)

Boró"

Nem kell mindjárt megsértődni ;) Én, mint közönséges "jövő-menő", megírtam, milyen benyomásom volt a kinti mintegy három hónap alatt. Nem vezettem hivatalos statisztikát, csak feltűnt, hogy SOK japán, és nemkevés koreai futott. Ha olyan nagyon gagyik lennének a koreai autók, akkor valószínűleg mindenki inkább használt öregebb ami autót venne, mint koreait. Gondolom én. Ennyi.
nemmindegy

Előzmény: Boró12 (107)
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.15 0 0 109
Sziasztok!

Van meg a vonalban rajtam kivul Hyundai S-Coupe tulaj? (A "regi" kuperol van szo, '95 elottiekrol. Az enyem '91-es.)

Egyebkent az enyemmel meg vagyok elegedve, jelen allapotaban erhet mondjuk 600e Ft-ot, az utcan hoban-fagyban szetrohasztani + a budapesti "utaknak" csufolt balkani hadiosvenyeken szetrazatni, ne adj'sten bontosokkal ellopatni boven eleg. Varosi kozlekedeshez meg sok is, orszaguti elozesekhez megnyugtato, kellemes, Movarra hazahuzni autopalyan hetvegere pont jo (mondjuk 500km-nel hosszabb utra mar faraszto lenne), ha lemosatom akkor szep is [eddig minden noismerosomnek tetszett :-))) ] ugyhogy meg egy jo ideig val'szeg marad.

Szoval a lenyeg, hogy nekem jelenleg egy nagyon jo kompromisszum.

ZOH

Daewoo Fan Creative Commons License 2001.02.14 0 0 108
Nem vagyok meglepve, hogy 10%-os aremeles utan januarban harmad annyi autot adtak el mint szoktak, de ez a februari akcio akarhogy is nezem nagyon reklamozva van, s az arakat is visszaengedtek a korabbi szintre. Nem csoda ha vasarolnak ujra:)))

Egyebkent mostansag szinte minden markanal 400-600ezer forintos arengedmenyek koszonnek vissza a plakatokrol. Ilyen legkorben nem lehet nagy profitot termelni.

A Hyundai Atos a maga 1,89millios araval nagyon el van felejtve, pedig egy nagyon jo Suzuki Swift alternativa, akarcsak a Matiz. Tagadhatatlan, hogy a Hyundai nevenel jobban cseng a Daewoo, azert is adnak el itthon 100szor tobb Matizt mint Atost. Nezzetek meg az Atost! Mostansag csinltak rajta egy arcfelvarrast, ami nagyon jol sikerult!

Előzmény: Aszpirin (105)
Boró12 Creative Commons License 2001.02.14 0 0 107
Kedves Daewoo Fan!

"Boro,

A Kia kimaradt, pedig az exportjanak 80%-a az USA-ban landol."

Tényleg! Most nézem csak, hogy cserében viszont kétszer illesztettem be a Hyundait. :-) Pótlom a hiányosságot:

Kia Sephia 67,893
Kia Sportage 62,145
Kia Rio 16,624
Kia Spectra 13,642
Kia Optima 97

"Abbol pedig, hogy egy pickupbol tobb fogy mint Hyundaibol en nem vonnek le semmilyen kovetkeztetest..."

Én bizony levonok: mégpedig azt, hogy nemmindegy közlése igen távol áll a valóságtól. Azt már csak mellékesen jegyzem meg, hogy azt mondtam:

"Csak a Ford F-150 pick-upból többet adtak el, mint az összes koreai gyártó együttvéve..."

Kedves nemmindegy!

"Bár lehet, hogy Denver, ill. Colorado állam ebből a szempontból egészen más képet mutat, mint az USA egészében véve. (Bár nem hinném... )"

Jó, akkor majd a Te szubjektív benyomásaidnak hiszünk a hivatalos statisztikák ellenében. Így már jó lesz? :-)

Boró

mb001 Creative Commons License 2001.02.14 0 0 106
Kedves Aszpirin!
Engem túlzottan nem szomorít el, hogy kevesebb Daewoo-t adnak el. Soha nem értettem, ha mindenképp koreai fan akarok lenni, akkor miért nem Hyundai. Ez a márka háttérbe szorult nálunk méltánytalan módon, pedig ha valaki csak 2-3M közötti összeget tud (vagy akar) szánni egy autóra, pl:egy Accenttel valamivel értelmesebben költené el a pénzét. Amúgy meg teljesen mindegy mert használtan színte eladhatatlan mindkettő, vagy csak jóval értékük alatt.
Előzmény: Aszpirin (105)
Aszpirin Creative Commons License 2001.02.13 0 0 105
Kedves Daewoo Fan.

Nekem egy jó ismerősöm dolgozik a Daewoo-nál (a központban). Az általam ismert kép: a csőd híre óta a magyarországi eladások drasztikusan visszaestek. A tavaly valami 7ezer darabot adtak el, ami majdnem 30%-os csökkenés a tavalyelőtti szűk 10ezerhez képest (az adatokat szándékosan ezresre kerekítettem). Az idén pedig a tapasztalatok szerint a szalonokba be sem mennek az emberek, tehát nagyon kevés van, akit meg lehet győzni.
Ezt a helyzetet próbálják nyílt hétvégékkel, látványos akciókkal, mindenféle marketingfogással uralni. De ezek valószínűleg egy haldokló utolsó nagy rúgásai. Sajnos.
A hit talán még segít, mint oly sokszor. :(

Előzmény: Daewoo Fan (103)
nemmindegy Creative Commons License 2001.02.13 0 0 104
Hát lehet, hogy három hónapig Denverben pont a "legrosszabb" időben voltam, de nekem az tűnt fel (csak úgy nem-hivatalosan, számszerű adatok nélkül), hogy szinte(!) minden második autó NEM-AMERIKAI volt (ezen az USA-ban megtelepedett Japán gyártókat is értem: Lexus, Infinity, Acura), és FELTŰNŐEN sok koreai autó is futott. Jóval több, mint európai. Bár lehet, hogy Denver, ill. Colorado állam ebből a szempontból egészen más képet mutat, mint az USA egészében véve. (Bár nem hinném... )
Előzmény: Boró12 (102)
Daewoo Fan Creative Commons License 2001.02.12 0 0 103
Boro,

A Kia kimaradt, pedig az exportjanak 80%-a az USA-ban landol.

Abbol pedig, hogy egy pickupbol tobb fogy mint Hyundaibol en nem vonnek le semmilyen kovetkeztetest, mind abbol sem, hogy Ladabol tobbet adnak el mint Ferraribol.

Aszpirin,

Egy DM-nal dolgozo tudja leginkabb mi a helyzet az autokkal, mi szokt garanciaban elromlani, s mire alapozva akartak bevezetni az 5 eves altalanos garanciat. S mivel minden autonak szokott lenni gyenge pontja, miert is ne irhatna le valamit egy DM-os. Az 5 ev garancia kilatasba helyezese miatt nem gondolom, hogy az ertekesebb alkatreszekkel gyakran lenne gond.

A szalonokban meg inkabb nyuzsges lehet hiszen az aremelest azonnali hatalmas akciok kiserik egesz februarban, marha hihetunk az oriasplakatnak. Biztosan szidjak is a DM kozpontot a sok nyilt hetvege miatt.

Előzmény: Boró12 (102)
Boró12 Creative Commons License 2001.02.10 0 0 102
Kedves nemmindegy!

"Annyit szeretnék még hozzátenni, hogy tapasztalatom szerint (amennyit szerencsém volt látni) az amerikai piacon igencsak népszerűek a Hyundai-ok
(...)
kb 40% USA
kb 40% Japán (Lexus, Acura, Nissan stb.)
kb 15% Dél-Koreai"

Én egyszerűen nem értem, miért kell egymást ilyen dolgokkal hülyíteni? Abból jóformán egy szó sem igaz, amit te itt összehordtál. Az amerikai gyártók részesedése 69-70 %-os, a japánoké 20 felett valamivel, az európaiaké 5 és 6 % közötti, a többin a koreaiaké. Ha nem hiszed, itt vannak a tavalyi értékesítési eredmények (17,4 millió autót adtak el ideát):

Daewoo Leganza 24,826
Daewoo Lanos 22,061
Daewoo Nubira 21,473

Hyundai Elantra 104,099
Hyundai Accent 66,736
Hyundai Sonata 45,983
Hyundai Tiburon 15,237
Hyundai Santa Fe 10,332
Hyundai XG300 2,004

Hyundai Elantra 104,099
Hyundai Accent 66,736
Hyundai Sonata 45,983
Hyundai Tiburon 15,237
Hyundai Santa Fe 10,332
Hyundai XG300 2,004

Csak a Ford F-150 pick-upból többet adtak el, mint az összes koreai gyártó együttvéve... Több önmérsékletet!

Boró

Előzmény: nemmindegy (99)
Aszpirin Creative Commons License 2001.02.10 0 0 101
Daewoo Fan
Szerintem ne várj véleményt a Daewook minőségéről egy olyan embertől, aki a DM-nél dolgozik.

Pizo
Írhatnál néhány szót arról, hogy milyen a hangulat a Daewoo-nál magyarországon mostanság (ha nem okoz ez bajt neked). Én hallottam már egyet-mást. Igaz hogy panganak a szalonok?

Előzmény: Daewoo Fan (100)
Daewoo Fan Creative Commons License 2001.02.10 0 0 100
Pizo,

Irj mar egy ket szot a Matiz es Lanosok minosegerol. Mik a tipushibai. Te nap-mint nap talalkozol a temaval ha a DM-nel dolgozol.

Kosz

DF

Előzmény: pizo (95)
nemmindegy Creative Commons License 2001.02.06 0 0 99
Annyit szeretnék még hozzátenni, hogy tapasztalatom szerint (amennyit szerencsém volt látni) az amerikai piacon igencsak népszerűek a Hyundai-ok. És figyelembe véve az ottani egyéb-autó árakat, nem tartom valószínűnek, hogy kizárólag az áruk miatt népszerűek. (És nem csak az új típusok futnak, sok 6-8 éves autót is lehet látni.) Még egy kis rosszmájúság: német autó szinte alig van odakinn (amennyit én láttam), az is szinte kizárólag valamiféle rosszulértelmezett presztízsből (amit én sznobizmusnak hívok).
kb 40% USA
kb 40% Japán (Lexus, Acura, Nissan stb.)
kb 15% Dél-Koreai
maradékon osztoznak a német, svéd, egyéb autók.
Előzmény: AgisC (98)
AgisC Creative Commons License 2001.02.05 0 0 98
Helló Mindenki!

Hogy nehogy leüljön a topic...

Sokáig én sem gondoltam arra, hogy nem német vagy amerikai autót vegyek, de a pénzkérdés az fontos dolog :-)
Az asszonynak a méret a lényeg... ezért nagy autót kellett vennem (az Omegánkat leamortizálták). A kör eléggé behatárolt volt (kb. 5-6 éves, nagydarab, automata váltós, sok extra, max. 100.000 km). A következő járgányokat kukkoltuk:
Opel Omega B 2000 ccm 1.800-2.200e HUF ez lett volna a kívánatos
Dodge Intrepid 3300 ccm 2.200-2.500e HUF fapados
Ford Scorpio 2500 ccm 2.300-2.800e HUF piszok drága

Elég húzós árak, ezért már terveztük a szint lejjebb adását (lehet öregebb, több kilométer, stb).
És ekkor a következő történt:
Hyundai Sonata 3.0 V6 automata. 95-ös, 71.000 km, metálfény, spoiler pótféklámpával, elektromos ablakok, elektromos fűthető tükrök, elektromos tetőablak, légkondi, dupla DIN CD-rádió-magnó (meglepően jól elhelyezett hangszórórendszerrel), full bőr belső, fabetétes cookpit, fűthető ülések, ABS, légzsák, alufelnik.Tágas belső, hatalmas csomagtér.Megvettük ! Raktam bele riasztót, immobilisert (az előző tulaj kivette a sajátját...a tahernyák), kicseréltettem az első lengéscsillapítókat (az eredeti volt benne, több mint 70.000 km-t szaladt és csak a jobboldalán lehetett érezni erős hupliknál!!!!), az összes szíjat és olajat és most tartunk 1.600.000 Ft.-nál ! Utánanéztem a típusnak és 1.600.000-1.800.000 között kaphatóak a piacon mindenféle kiszerelésben ilyen korú példányok! Először aggódtam, de kiderült hogy azért nemcsak Amerikában és Kanadában (meg persze Svájcban) kedvelik a márkát, hanem nálunk is van több képviselet, igaz főleg kisbuszokat adnak el meg egy rakás Accent (a Colin McRae öccse egy ilyennel nyomul a rallyn!) és Lantra megy el a népnek (néha egy-egy Sonata).
Az autó: megy mint az állat (Mitsubishi V6-os moci), a rugózás mint a selyemágy, az útfekvés király (215/60x15 papucsok), az ülések mint a fotel. A fogyasztás hosszú távon cca. 10 lityi, a várost nem szereti (szaladnának a lovak, csak nem szabad...) ott megiszik 15-öt is (de a legtöbb 1.6-1.8-as taliga is megiszik 11-12 litert a cityben!).

Szerintem el kell gondolkozni az ilyesmin !

P.S.:
Az egyik kollegámnak Daewoo Lanos-a van (hidegindítás rulez!), de jól el van vele! A csődközeli helyzet aggasztó, de ha olyan multiknak is fáj rá a foguk mint a GM és a Hyundai :-), akkor nem lehet olyan pocsék a gyártástechnológia....

minimal Creative Commons License 2000.12.16 0 0 97
bocs... technikáján
minimal Creative Commons License 2000.12.16 0 0 96
Ha jól tudom, azokat a Mercedes motorokat licensz alapján gyárták, tehát max a konstrukcióra, nem a minőségre lehet hivatkozni.... :-)
1ébként a Chairman a korábbi S osztály technikályán alapul.
pizo Creative Commons License 2000.12.15 0 0 95
Szia,

A Daewoo Motor Kft-nél dolgozom mint műszaki oktató és többször voltam már a Daewoo gyárakban oktatásokon Dél-Koreában. A SSangYong a koreai háború után a Willys Jeep MB-t gyártotta, a régi Korandón még mindig felfedezhetőek a régi Jeep és a Wrangler stílusjegyei. A 90-es évek elején a Daimler-Benz 10%-os részesedést szerzett a SsangYong-ban és ekkor kezdték az új modelpalettát kialakítani. Először 1994-ben a Musso jelent meg, majd 1997-ben az új Korando és az Európában nem forgalmazott Istana kisbusz (MB 100). 1999-től gyártják a Chairman-t, ami W124 vázszerkezeten W140 (S-Klasse) karosszéria, az ennek megfelelő extra felszerelésekkel. Az összes SsangYong-ban Mercedes motorok (benzines és diesel) és automata váltók vannak, a kézikapcsolású váltó és az osztómű amerikai Borg-Warner. Chairman már kapható M. o-n is, de igen magas az ára: 17 mFt, de ezért felszreltségben kb. annyit tud, mint a Merci 30 mFt-ért. A minőség alapvetően nagyon jó.

Üdv: pizo

Előzmény: Aszpirin (89)
cosmic Creative Commons License 2000.12.15 0 0 94
Engem csak azoktól a modelektől ver ki a víz ami úgy akar kinézni mintha minimum
Jaguar lenne. (króm stb..) Kár erőltetni ezeket, soha sem lessz belőlük manager autó.
A kicsik teszik a dolgukat és kész. Azért nem szívesen lennék tesztbábu...
I. Blasius Creative Commons License 2000.12.14 0 0 92

Szvsz a Daewoo Cielot az Astra Classichoz kéne hasonlítani, ismerve a Romániai életszínvonalat, nem kis terhet jelenthet ott egy Cielo megvásárlása. Kb. a Tico lehet a Suzuki 1,0 megfelelője, Lengyelországban pedig a Cinquecento a sztár.
Előzmény: Aszpirin (90)
Asszem Creative Commons License 2000.12.13 0 0 91
Kisebb zökkenők után, újra megindult a hyundai magyarországi forgalmazása.
Legújabb dobásuk az Atos Prime GLS. Ez egy Wagonka méretű jószág, 2.6 milláért légzsák, ABS, klíma, alufelni, spoiler, krómbetétek, magnó, centrál, szervó, ablakemelő, stb

Vagy a H1 kisbusz sok személyes, dupla klímás, stb 5.5 plusz fa.

Nálunk annyira nem elterjedtek, szerintem nagyon rossz az itthoni marketing. Tőlünk nyugatabbra, sokkal elterjedtebb.

Előzmény: Aszpirin (89)
Aszpirin Creative Commons License 2000.12.13 0 0 90
Íme egy-két érdekesség.

Romániában a Daewoo-nak van gyára, így ami Magyarországon a Suzuki, az ott a Daewoo. Érdekes kívülről nézni, hogy mennyi Daewoo-fan van ott. Valahogy ilyen lehet pl. osztrák szemmel a magyar suzuki-mánia.
Szóval ott akinek van pénze, az egy Nexiát vesz, az alapvetően a gazdagság szimbóluma :o) És ott nem Nexiának, hanem Cielónak hívják. Eszméletlen dolog elnézni, ahogy egy újgazdag egy Nexiában flancol a mobiljával... Vicces.
A múltkor Marosvásárhelyen tapasztaltam, hogy szinte minden taxi Tico!!! Létezik egy olyan taxi-társaság, hogy aszongya "Tico-Taxi". No comment. Az az autó minden egyébre alkalmas lehet, de taxinak?... Ez is vicces.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!