Keresés

Részletes keresés

gigabursch Creative Commons License 2024.03.19 -1 1 139808

Sőt!

 

Sokkal régebben még a jég olvadása után.

Előzmény: zjakabfi (139805)
eixu_ms Creative Commons License 2024.03.19 0 0 139807

Valószínű össze lett vonva az újak átadása és az első hajó fogadása. 
Bár nem ezt gondoltam volna, hogy egy nappali tűzijátékkal ezt elintézik, furcsa. 

Előzmény: zjakabfi (139803)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.19 -1 0 139806

Valamikor a '60-as évek végén vagy a '70-es évek legelején.

Erre is csak azért emlékszem mert kirendeltek bennünket 20-20 fiút (ujjongó tömegnek) Siófokra és Balatonfüredre.

Levitt bennünket 1-1 busz.

Ott fehér ingben + nyakkendőben integetünk a TV Híradónak.

Valaki bedobta a koszorút a Balatonba.

Este meg a TV Híradóban se belőlünk, se az északi partra vitt másik 20 fiúból 1 másodperc se látszott.

 

 

Előzmény: zjakabfi (139805)
zjakabfi Creative Commons License 2024.03.19 0 0 139805

Elvileg mindig nagyszombaton indult a hajózás.

Mikor lehetett ez? Nem csak szezonváltás volt akkor?

2020-ban a covid miatt Pünkösdkor indult, 2021-et nem tudom, talán akkor is nagyszombaton.

 

Előzmény: trizs77 (139804)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.19 -1 0 139804

Én még emlékszem Május 1-i szezon indulásra is.

Igaz kevés ilyen volt, de volt.

 

 

Előzmény: zjakabfi (139803)
zjakabfi Creative Commons License 2024.03.19 0 1 139803

https://balatonfured.hu/2024/02/28/elso-hajo-fogadasa-2/

 

 

Idén nagyszombat helyett már nagycsütörtökön indul a balatoni hajózás.

 

Nem tudom, volt-e ilyen, és azt sem, helyes-e a hagyománytörés.

trizs77 Creative Commons License 2024.03.19 -2 0 139802

Megúsztattak egy tankot.

 

Előkészületek kb. 25-35 nap.

gyakorlás kb. 4-5 nap.

Bemutató aug.20-án pár óra.

Leszerelés a bemutató után kb. 4-6 óra.

Tank tréleren honába távozott másnap.

 

Előzmény: gigabursch (139800)
csecsaba2 Creative Commons License 2024.03.19 0 0 139801

kicsit öregebb konstrukció :-)

Előzmény: gigabursch (139800)
gigabursch Creative Commons License 2024.03.19 -2 0 139800

Ez a fedezékbe rejtett T-54/55 valami fantasztikus...

Mit akartak? Csatahajót???

 

:-/

Előzmény: Enzo (139799)
Enzo Creative Commons License 2024.03.19 0 0 139799
Előzmény: gigabursch (139798)
Atis57 Creative Commons License 2024.03.18 0 0 139797

Szia!

 Köszönöm--igy már érthető s a képeken már látom mit kéne nézni.

Előzmény: tehtube (139794)
tehtube Creative Commons License 2024.03.18 0 0 139796

Kissé hasonló mint egy szedán autónál, ahol az oszlopok, tető lényeges teherhordási, merevítési elem, nem elhagyható.

A hajótest anyaga kérdéses, sajnos nem tudom. Biztos van mindkettőből. Az biztos, pl. a San Franciscoban kiállított ingás gépes komp fatestű. Ami azért nem semmi.

 

Előzmény: rezgaras (139795)
rezgaras Creative Commons License 2024.03.18 0 0 139795

Kösz, értem. Igen, nyilván kellett rájuk valamilyen merevítés. Azok a hajók eredetileg fából voltak és feltételezem, hogy a kis merülés miatt a hajótest önmagában nem biztosított elég merevséget..

Előzmény: tehtube (139794)
tehtube Creative Commons License 2024.03.18 0 1 139794

Felteszek több képet, meg berajzoltam mire értem. Kb zöld az 1 db óriás henger és kék a bojler helye. De lehet hogy inkább fekszik. Van egy későbbi (Ticonderoga) hajó, ott biztosan fekszik a bojler. Nem mindig, de nagyon sok ilyen álló himbás gépű hajónál van ez a külső kétoldali hídszerkezet. Gondolom továbbra is a pontszerű nagy nyomások eloszlatására. A hajótestek acélból vannak már, nem egyszerű merevítést feltételezek.

Csak egy másik érdekesség, a farkerekeseknél. Ott fordított erőjátékot alkalmaztak. A két végen van a súly, hogy középen össze ne roppanjon, igen látványos a felső feszítőmű ami összehúzza a hajó orrát és farát.

Előzmény: Atis57 (139793)
Atis57 Creative Commons License 2024.03.18 0 0 139793

Szia!

 

Ha megmutatnád , mivel én nem látom. A fedélzeti korlátok meg nem  ilyen célűak.

Előzmény: tehtube (139792)
tehtube Creative Commons License 2024.03.17 0 0 139792

Nem, nem arra. Hanem arra, hogy egy hídszerű rácsos tartó látható szinte a hajótest teljes hosszában. És pont úgy, hogy geomeriailag a henger és bojler szimmetrikusan helyezkedik el benne.

Előzmény: rezgaras (139790)
viking star Creative Commons License 2024.03.17 0 2 139791

Hirtelen azt hittem, az a baja valakinek, hogy be szeretném lemezelni a Jókait. Aztán megnyugodtam, hogy nem történt semmi, csak a szokásos. :D

Előzmény: gumidani (139789)
rezgaras Creative Commons License 2024.03.17 0 2 139790

Mármint arra a feketére gondolsz a kerék fölött?

 

Az egy himba. Az első hajógépeket megpróbálták függőleges gőzhengerrel készíteni, mert attól tartottak, hogy egy vízszintes hengerben a dugattyú kikoptatja a henger alsó részét. Érdekes módon ez a gyakorlat még akkor is megmaradt, amikor a gőzmozdonyokat már régen vízszintes hengerekkel készítették.

 

A függőleges hengereknek a legegyszerűbb beépítése az volt, ha a lapátkerék tengelye (a forgattyús tengely) alá kerültek és többnyire oszcilláló hengerek voltak, keresztfej és keresztfej-vezeték nélkül. Mert annyi hely azért nem volt a forgattyús tengely alatt, hogy a keresztfej is oda beférjen.

 

De Amerikában a hajók nagyon kis merülésűek voltak, mert a folyók nem voltak szabályozva és néhol igen sekély volt a víz. Ott nem fért be a függőleges henger sem a lapátkerék tengelye alá. Ott a hajó tetején volt egy nagy méretű, rácsos szerkezetű himba. Ennek az egyik végét a dugattyú hajotta, a másik vége egy hajtórúdon keresztül ment lefelé a forgattyús tengelyhez.

Előzmény: tehtube (139785)
gumidani Creative Commons License 2024.03.17 -1 7 139789

A graffitiző barmok ellen azt javasolják a megmondóemberek, hogy ne terjesszük az "alkotásaikat" mert számukra az a siker.

Szabadjon javasolnom, hogy tessenek figyelmen kívül hagyni ezt a pluszminuszos baromságot! Egyrészt érdemtelenül sikerélményt tetszenek nyújtani a művelőinek, másrészt a topik tárgya iránt érdeklődőket úntatják eme rendszeresen ismétlődő puffogással.

Uff.

Előzmény: gigabursch (139788)
gigabursch Creative Commons License 2024.03.17 -6 1 139788

Mínuszmanó jellemzője, hogy szóban nem tud értelmeset, tartalmasat hozzászólni, tehát köpköd ilyen kis, mindenféle mínuszjeleket.

Előzmény: tehtube (139787)
tehtube Creative Commons License 2024.03.16 -5 4 139787

Mínuszmanó elemében! 😃

révész64á Creative Commons License 2024.03.16 -4 7 139786

tehtube Creative Commons License 2024.03.16 -4 3 139785

Mostanában a világ gőzhajó-kedvelők különböző csoportokban nagyon aktívak lettek. Ennek köszönhetően töméntelen képet tesznek közzé.

Mindig csodálkoztam, az amerikai gőzösökön gyakran látni ezt a hídszerű csontvázat. 

Aztán nemrég leesett. A pl. magyar hajókkal ellentétben sem a gép, sem a bojler nem fekszik, mert van fölfelé bőven hely hidak hiányában. Az egy drb óriás henger és álló bojler akkora pontszerű terhet jelent, hogy ezzel a nyomottöves rácsostartóval tartják meg azokat a hajó fenekén, eloszlatva a súlyt. 

KZX003 Creative Commons License 2024.03.16 -1 4 139784

Új fotókkal frissült a Balatoni Hajók Képtára!

viking star Creative Commons License 2024.03.15 -6 0 139783

A belemezeletlen főfefélzet ezzel a fehér festéssel úgy derengbül ki a tájból, mintha egy amúgy szépnek mondott testre rádobtak volna egy vasműétkezdét. Remélem, belemelezelik a szezonkezdésre.

Előzmény: révész64á (139777)
rm40 Creative Commons License 2024.03.15 -4 4 139782
Ep128 Creative Commons License 2024.03.14 -6 0 139781

Megnézte, hogy a veszett fejsze nyel-e... :-D

(Ennyit rég láttam bénázni valakit. Elsőnek megszondáztatnám, mert nagyon gyanús, hogy ezt józanul nem igazán lehet elkövetni. :-P )

Amúgy mindig is úúúúútáltam a folyami kabinosokat, nincs bennük sok ormó... (Mondhatnám úgy is, hogy ku....a ormótlan jószágok!)

Előzmény: Mwin (139780)
Mwin Creative Commons License 2024.03.14 -4 2 139780
gigabursch Creative Commons License 2024.03.14 -6 0 139779

Kérdés!

 

 

Előzmény:

Múltkorjában itt körbejártuk több oldalról, hogy az NKH (vagy épp aminek hívják) megköveteli, hogy egy hajón legyen legalább két önálló hajtás.

Hogy miért jó és miért nem, illetve hogy vannak érdekes anomáliák most nem tartozik ide.

 

 

Viszont:

Nem is oly rég volt egy kép egy Missisipi gőzősről, amelynek a vég ott fityegett - a hajó méretéhez képest relatíve kicsi - Z hajtás.

A magam részéről eljátszottam a gondolattal, hogy az ilyen egygépes hajók esetén vajon járható út lenne-e egy kis Z-meghajtású habverő, ami a kívánt feladatot el tudja látni sőt, hátrázáskor még képes elég nagy oldaleltérítést is biztosítani?

 

 

Hogyan lehetne ezt pl ízlésesen megoldani, szinte rejtve?

Ezen egy kicsit elmorfondíroztam, és arra jutottam, hogy úgymond felhajtható, mint egy motorcsónak motor, de az randa, vagy ha kormánylapátos hajó esetén nem is kell nagy csoda, a középső kormánylapát helyett milyen jópofa lenne.

 

Aztán rájöttem, hogy alighanem jó nagy ellenállása lenne és semmit sem segítene.

 

 

Szóval a kérdés:

Esetleg valaki látott már hajócsavaros hajón kiegészítő jelleggel beépített kisméretű Z-hajtást? Vagy ez teljesen elborult ötlet, gondolat...

 

 

gigabursch Creative Commons License 2024.03.14 -4 1 139778

Annyiban vitáznék, hogy az SS Eastland azért volt különleges, mert álló hajó, a móló mellett borult fel, ami talán még előtte senkinek sem "sikerült".

Előzmény: rm40 (139769)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!