Feltöltöttem újabb 3 Rigás témájú videót, még időbe telik, mire a YouTube feldolgozza, szerintem holnap ilyenkorra már megtekinthetőnek kell lenniük. Nem egy nagy durranás, inkább ökörködés az egész, de a Riga azért ottvan!
OFF-topik, de kinek milyen motorja van még? Képeket is várok! Részemről még egy '70-es Simson Starral büszkélkedhetek. Ha normális napsütéses idő lesz, lecsutakolom és megfotózom.
Hmm... ismerős, de honnan... :D Amúgy van még pár, amin szerencsétlenkedünk, feltöltsem? Eklics barátom még a tekerésével is megpróbálkozik, bár a bal pedál mindig kilazul, mert a gányolás közepette elhagytam valamerre az ék anyáját :D
Más. Alakul a kis 4-es:
- a henger Taszáron Kacsóéknál mesteri fokon felfúratott - be lett szerelve az új főtengely a dugattyúval és az új csapágyakkal+szimeringekkel, így összeállhatott a blokk - a sebváltó és a kuplung is be lett kötve - mivel nem a saját ülése van rajta, nem lehetett lecsukni és beakasztani, a mester ezt a problémát is orvosolta a kis vasrúd hátrébb hegesztésével - ki lett gyomlálva az elektronika, megszabadultunk a gyújtáskapcsolótól - az első gumi, mivel korábban alacsony nyomáson volt használva, körben megrepedt és szakszerűtlenül lett egy folt rávulkanizálva, így állásában felrobbant, 13 centis repedést hagyva a belsőn. A belső még foltozható volt, a külső cserére szorul, Babetta gumit kap (egyedül az USSR-feliratot sajnálom róla :) - a kipuffdob és a könyök is ki lett égetve, előbbin ez elég randa nyomokat hagyott, a felülete teljesen megmattult, ötletekes várok, hogyan tudom ezt majd eltüntetni - valamint a Leukoplast- és szigszalag-markolatok helyett kapott újakat, amik nem nagyon (semennyire se) hasonlítanak az eredetire, de a célnak megfelelnek, és elsődleges cél most az üzemképesség
Holnap viszek ki üa.-ot és olajat, ezzel is újabb pontokra tehetek szert Smart-kártyám révén (amúgy nem kedvelem az ilyesmi, de annyira ajánlgatták...), így 15 évnyi kényszerpihenő után újra ereje teljében pöföghet! Ha már teljes díszében pompázik, teszek fel ide képeket, meg talán egy-két videót is a Jútúbra!
No, sikerült is az említett illetőtől beszereznem a főtengelyt, ma jött a postával, tényleg egy remekmű! Szinte hihetetlen, hogy ilyenek fennmaradtak! És az a szovjet levegő... ;)
Hali lesz :D majd.... az a lényeg hogy még a főtengelycsapágyat is kell cserélnem mert így nem kell majd megint szétkapnom a mondás is tartja lusta ember 2 szer dolgozik.. szal inkább most rendesen megcsiálom minthogy később szarakodjak vele.
Amúgy kellene 4 darab verhó/riga kerék fékkel tengellyel mivel a 2 szétszedett gépenek hiányzanak (lehet h kordély lett belőlük:(
Jeaah vettem teganap egy Riga 4 est 2000 ft ért és csak a dugója volt beszorulva de az nagyon:D most bugyikék de ez már nem az eredeti színe milyen volt a Rigák eredeti színe?
Akkor a fényképen miért a Moto 50 van rajta mindenhol? ja és még az a pláne hogy amiket láttam a neten ilyen féle verhókat azokon mindegyiken fehér a tank körül a gumi meg a hátsó csomagtartó.Ez hogy lehet meg a blokkra nem cirill betűkkel van írva hogy S-58 azt mondják hogy ez valami külföldi export ra készült és azért ilyen a csomagtartó na majd megpróbálom beszkennelni azt a képet, feltéve ha sikerül elkérni
minden eredeti rajta a tükrön kívül még az üléshuzat is nem tudom miért MOTO 50 van rajta mindenhol az oldaltáskán is pedig ez nem gányolt hanem eredeti még.
Tudom hogy csúnya de ez legalább az eredeti fényezése és az a legjobb szerintem.
Meg az a furcs hogy ene k gyárilag fekete a csomagtartója onnan tudom hogy akitól vettem mutatotta egy képet ahogyan pózol az új mocival:D.
Hali a vaterán szokott lenni szószerint zsír új riga főtengely 2500 ft ért azért zsír új mert a védőzsírt neked kell leszedni róla amit a gyárban rátettek sőt még a főtengely zacsija sincs felnyitva azaz tartalmaz egy kis szovjet levegőt
Most pl nincs de ez ügyben kérdezd azt az embert akitől vettem
a mél címe:bigyula81@freemail.hu
Gyula a neve, jófej nagyon jól csomagolja a cuccost. és kb 3500 postakőcséggel eggyütt a főtengely dugattyú nekem is kellene gyűrűt én egy simson vagy milyen gyűrűből reszeltem rá.
Köszi szépen a tanácsokat! Sajnos az otthoni szerelés körülményei nem adottak, nincs kert, vagy műhely, sőt, engedély se édesapámtól, hogy belenyúljak :(( Attól függetlenül az apróbb dolgokat megcsináltam, mint légszűrő-, karburátor- és benzincsap-pucolás, stb.
Amúgy ma kaptam a hírt a mestertől, egy súlyos hibát is felfedezett: a motor egy korábbi gányoldai látogatása során egy idegen dugattyút kapott elszabott csapszeggel, így a henger oválisra kopott. Jelenleg azt átadta a valakinek felfúrni, azt mondja nagyon szépen dolgozik. Kell még egy új dugattyú, új főtengely, új csapágyak és szimeringek. Aki a főtengelyben és dugattyúban tud segíteni, írjon! Meg még mindig kéne benzincsap is! Dani
Ha adhatok egy tanácsot,inkább magad álljál neki,ha valami baja van,mert útközben,ha lerobbansz,a szerelő nem lesz ott veled.Amit magad csinálsz meg,arra emlékezni fogsz és legközelebb nem okoz akkora meglepetést.Inkább alkatrészekre költsd a pénzt,mint szerelőre.Igy megismered egy idő után a saját motorodatés gyermekbetegségeit,amik vannak bőven.:) Rigával nem lehet szerelőre számítva motorozni!!!.Ez nem BMW. 9 db motorom van,amikhez soha nem hívtam szerelőt,csak a gépmunkát (pl.dugattyúkészítés) csináltattam szakműhelyben. Ervin
Ő lenne itt a kicsikém. 1969-es évjárat, 15 évet állt egy pincében, itt az első porréteg már le van törölve róla. Még egy alapos lemosás és egy minden részletre kiterjedő pucoválás és lekenés hiányzik az örömhöz. Azóta az eredeti alkatrészek beszerzése folyamatban van, így hozzájutottam: - 2 R-12 pedálhoz, amik megszólításig hasonlítanak az R-4 sz@rrá ment pedáljaira - egy eredeti villkapcshoz, - 2 gyújtástrafóhoz, - egy nagy adag mindenféle aprósághoz, pl. szelepek, csapágyak, megszakítók, egy úszó, - és 4 fékbetéthez.
Mindezt tökingyen, nagyapám picéjéből :D
Hiányzik még: - egy eredeti benzincsap, - vissza kell állítani a villamos rendszert eredeti állapotába, mert valami rettenetes sufnidizájn gyújtáskapcsoló van a trafóra berhelve, - a MÉH-telepről szeretnék még összeszedni valami réégi-réégi motoros rendszámtáblát, csak a poén kedvéért, hisz' ki kell használni, ha egyszer van rendszámtábla-világítás a hátsó lámpán :D
A fejleményekről folyamatos képes tájékoztatást adok!
Nekem van egy Moto 50 em ami lehet h Riga lehet h Verhó de mind1 mert egyremegy! csak azt nem vágom h mit kell megcsinálni egy ilyen motoron hogy 70 et menjen! nekem eddig 68.2 km/h sikerült kisajtolni belőle GPS el mértem be mit lehet ezen még tuningolni?csak a karbi van tuningolva (tükörpolírt kapott) kipufogónyílás is a kipufogón nincs semmi sem tuningolva Rometet azt legyorsulom simán persze a pony kilő de a pálya negyedénél otthagyom! az enyém teljesen eredeti! a hátsó lámpa kivételével mert az egy babettáé majd rakok fel képet nitró is lesz benne amikor ráépítem ami a babettámon volt
eccóval léci írjatok tuningokat! nekem pöccre indul a motor!a gyújtás miliméter pontosan lett beállítva a karbi is! TUNINGOKAT LÉÉCIII amivel még nem kell átalakítan i a külsejét neonmeg Hifi az lesz benne kis 12 v os aksiról meghajtva:D
Újonc Rigatulaj vagyok, bár egy Verhovinám már régebbóta van (Dancsi elsővillával). A Riga-12-es 400 km-t ment eddig, mivel iskolai kiállitási darab volt, mindent leszedtek róla, amit kézzel le lehetett. Nemrég lettem kész vele és a gondom a következő:
Nagy fordulaton ha már be van melegedve a motor visszafojt. Nem tudom, hogy porlasztó, vagy légszűrő gond-e, vagy gyújtásszög? Az eredeti légszűrőt nem tudtam pótolni, igy egy Danuvia szűrő került rá. Az lehet a gond, hogy túl sok levegőt enged be, vagy az, hogy koszos és túl keveset (ugyanis nyitás-zárással sem változott a dolog). Mindenesetre azt furcsálltam, hogy hideg motornál nem csinálja.