Ezen a topicon remélhetőleg nyugodt és békés körülmények között beszélgethetünk a sokunk által méltán kedvelt, legendás mozdonytípusról. Mindenkit szerettel várunk, szabad véleményt formálni, de csak kultúrált keretek között. Ide várunk képeket, híreket eseményekről, történetek leírásait, élményeket, videókat, linkeket, és mindent ami a NoHABbal kapcsolatos!
Isten óvja a NoHABokat!!!
Mondom leghamarabb csütörtök este lesz. Nincs itt a gépem USB kábele. Fel fogom rakni, mert két topiclakó /akkikel Egerben találkoztam/ is kérte, hogy rakjam fel. De mivel sok kép készült, söt OFF topic gépeket is fotóztam, majd megkérem Bartha Endre segítségét, hogy a trains.hu-ra felkerüljön.
Most megyek, mert tanulnom kell, holnap Eurázsiából vizsgázni fogok, holnapután meg szigorlatozok egyetemes történelemböl.
Naná, hogy összejött!!! Szép volt, kb du. 3-kor jött be Egerbe, és másfél órám volt fotózni! A vezér rendes volt, még a vezérállásba is felengedett! Két video is készült /amint megérkezik, illetve indul/. a videok egy picit trék lettek mert remegett a kezem a felvétel készítése közben:))))).
Hangja fenomenális volt, asszem ilyen dallamos hangot nem tud kiadni más diesel gép sem.
Most még Egerben vagyok, holnap és holnapután vizsgázok, leghamarabb csütörtök este felrakom a képeket is, amelyek jól sikerültek.
Ezuton is szeretném megköszönni az egri forgalmista segítségét, illetve a vezért, aki engem és a többi Nohab barátot felengedte a vezérállásba, illetve a motortérbe, és készségesen bemutatta nekünk a mozdonyt. Remélem ezért a fönökei nem cibálják meg.
Amúgy ö mondta, hogy a 006-os most felújításon van.
Na szoval köszi a választ, csak néha nem értem egy ujság foglalkozott az ergonómiával és felmerült bennem ez a kérdés. Más: valahogy ez nem ide vonatkozik de mi magyarok minden dolgot meg tudunk oldani, ugyanakkor rendszerint nyugatról lett megvásárolva sok licensz és más mint kiderült ennek is az átkos eggyik baklővése volt az oka- ha valami nyugatrol lett megvásárolva akkor oda küldötség és tanulmányut indult ezért nem terjedt el sok magyar szabadalom technikai ujitás. köztudott volt hogy utazni nyugatra elég nehéz volt. Tankönyvek és a tapasztalat is azt mutatja bármennyire magyar volt valami az mégse kellett és ezt most is lehet tapasztalni. A Nohab nem vonatkozik ide szerintem, de tudok nagyon sok példát és inkább szenvedünk egy domino70-el mig a kisállomási megujitott változata csak diszpéldány maradt a forgalomnál : köztudott hogy a svájciak is mindent tulkomplikálnak.
Most kicsit távol voltam a napokban, de érdekes módon nekem is álmom volt. -:)
Andrással utaztunk valahová, fogalmam sincsen, honnan hová, de Nohab vitte a vonatot (IC-t ráadásul!!!), mi meg azon bosszankodtunk, hogy nem tudjuk lehúzni az ablakot, hogy halljuk a gép hangját, a helyjegyünk meg a vonat utolsó kicsijába szólt. -:))
Nem csak a jármű származása és megjelenése volt az a szempont ami által kivívták ezek a mozdonyok a magyar vezérek elismerését és szeretetét, hanem legendás megbízhatóságuk tette őket igazán naggyá.
Lehet, hogy be kellett volna állítani az ülést.:-) Na jó, tudom, amikor tolongás van és úgyis csak néhány száz métert lehet menni, akkor ilyesmire nincs mód. Viszont amúgy a NoHAB-nak igen szuper ülése van és azért -szerintem- ebből is látszik, hogy a világ mely táján volt fontos az ember. (Ebben az időben a sziliken például a vesetámasztó szék volt rendszeresítve...) 2585
Erre talán a vezér ismerőseim tudnának válaszolni ugyanis elég változatos méretekkel vannak megáldva,ők tudnának mesélni hogy nekik hogy esik kézre.
Jómagam a Füstibe próbáltam ki egyszer a 017-est egy idénynyitón még nekem is nyújtózkodnom kellett hogy elérjem a kontrollert pedig nem vagyok egy kis méretű ember.