Hat, ha szerinted egy 6-8 eves Cinquecento megeri a 900-at...
Egyebkent a matematika hibatlan, 600-bol valoban be lehet ficcenteni a gepet, ha magad csinalod.
Üdv!
Én is elgondolkoztam a dolgon. Szerintetek egy öregebb (6-8 éves) kis olasz autó milyen vétel lenne úgy általában? Valszeg belgiumból hoznám be és tipó, uno, chinquecento(remélem jól írtam:), vagy valami hasonló lenne.). 1500 cm alatt persze. Úgy saccolom, hogy olyan 300-ból megvan meg a költségek +300, tehát 600ból van egy kocsim ami 900at ér. Megéri komolyabban körülnézni?
Előre is kösz:k
Köszönöm szépen a válaszodat, próbálok minél előbb utána nézni.
Még egy kérdésem volna: meg tudná mondani valaki, hogy hogyan megy egy külföldi autó alkatrészként történő vámolása, a vételár hány százalékát kell kifizetni vámként?
CD-Jogtarban. Legujabbat nezd meg, abban benne vannak az idei valtozasok. En most nem tudok eppen szerezni. A torveny szamat korabban beirtam. Sok szerencset!
En csak egy megoldast jartam korbe:
Az auto egy kulfoldi ceg tulajdonaban van es ez a ceg ad neked egy berleti szerzodest rola. Ugyanugy mintha bemennel a Hertzhez es ott berelnel egy kocsit. Az, hogy minek kell benne lennie a szerzodesben azt az emlitett torveny tartalmazza. Elvileg a berbeado cegnek "uzletszeruen" kell autoberlessel foglalkozni. Ez szinte sehogy sem ellenorizheto. A szerzodes nem szolhat hosszabb idore mint hat honap. Vannak emberek akik ezt ugy oldjak meg, hogy nyomtatnak egy ujat otthon a 6. honap lejarta utan :) Persze en ezt nagyon ellenzem!! :)
Nagyjabol ennyi. A mostani torvenymodositas meg megnyit legalabb 5 lehetoseget, de azokat nem olvastam at.
Gondoltam hozzaszolok ehhez a kulfoldi rendszamu auto vezetese magyar allampolgarkent temahoz. En egy ideje svajci rendszamu kocsival maszkalok mindenfele kulfoldi vizum vagy jogositvany nelkul, gond nelkul. Nezzuk eloszor a torvenyes reszet a dolognak:
Az egesz tortenetet az 1995. evi C. torveny 131-134 VHr. szabalyozza. Ezt eleg gyakran szoktak modositani peldaul most januar 1-tol is valtozott. Nem akarok belemenni a reszletekbe, de mult evben tenyleg csak az autoutlevel volt a megoldas, amihez nagyon nehez volt hozzajutni. Viszont volt egy kiskapu ami arrol szolt, hogy kulfoldi berautot vezethet magyar allampolgar a berleti szerzodes bemutatasaval. Szoval ha volt egy ismeros vagy sajat ceged kint akire meg tudtad venni az autot akkor gond nelkul furikazhattal. Ez ev januar 1-tol modosult a torveny: megmaradt ez a berautos kiskapu + hozzajot meg vagy 5 masik. Nekem nem volt idom vegigolvasni, de nagyon konnyunek tunik az elintezese. Mindossze valamelyik paragrafus szerint meg kell indokolni, hogy mire hasznalod az autot.
A gyakorlati resze a dolognak annyi, hogy neha a hataron kotekednek, de amikor megmutatod nekik a kinyomtatott vonatkozo jogszabalyt akkor feladjak. Olyan inyencek mint en meg egy VPOP allasfoglalassal is rendelkeznek az ugyrol, de ez mar tenyleg csak l'art pour l'art :) Kozuti igazoltatas a legegyszerubb dolog, a rendoroknek fogalmuk sincs a vamtorvenyrol, barmilyen meggyozo papirt elfogadnak.
Nekem ezek a tapasztalataim, ha van kerdes akkor allok elebe!
Vilagos.
Biztos igy is vegigcsinalta valaki oregebb autora, bar en nem ismerek ilyet.
De amig ez az elobb emlitett 1000 DM-es Passat magyar garazsban magyar rendszammal pihen, addig benne lesz szvsz ossz-vissz 500 ezer forintban.
Ezert meg nem erdemes folosleges torturaknak alavetni magunkat. Eleg stresszes az elet a vamhivatal nelkul is.
Milyen vámot kell fizetni ha csak alkatrésznek hozom be az autót? Pl opel kadett E. Mondjuk nagyon furcsa hogy az E kadett cabrio megfelel az elvárásoknak a többi nem. Mi van?????? Ezt a behozható autók katalógust is egy nagy korrupt banda állíthatta össze.
És az alkatrésznek szánt autó jöhet-e a saját lábán? Nem kell darabokra szedni ugye?
Hát, az én olvasatomban ez a szöveg:
2000. január 1-je után Magyarországon emisszió és zaj szempontjából forgalomba helyezhető:
Emisszió:
- 83.02B és 83.02C ENSZ-EGB vagy 70/220/EGK*93/59/EGK előírások követelményeinek megfelelő járművek.
- Egyenértékűség elfogadására alkalmas további dokumentumok:
1. 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget és 6 fő szállítható személyt meg nem haladó szgk. esetében:
1992 július 1-jét követő gyártás vagy 1993.január 1-jét követő forgalomba bocsátás valamely EU tagországban azt jelenti, hogy a fenti környezetvédelmi előírásokat kell teljesítenie a verdának, aminek megfelel, ha 1992 után helyezték forgalomba, de megfelelhet egyébként is.
Na, közben megtaláltam itt:
"A hivatkozott rendelet 2000. január 1-től érvényes módosítása szerint használt gépjárművek koruktól függetlenül vámkezelhetők, ha megfelelnek a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12) KöHÉM rendeletben a forgalomba helyezésre előírt feltételeknek. Legfontosabb követelmény, hogy az adott gépjárművek elhaladási zaja és légszennyezése a vonatkozó ENSZ-EGB, vagy EGK előírásokban a járműkategóriára megadott határértékeket ne haladja meg."
Az en olvasatom szerint a Kozlekedesi Felugyelet www.kff.hu honlapjan az all, hogy nemetorszagi forgalombahelyezes szerint 1992 vagy ujabb autok johetnek szoba.
Tehat az amit inzerteltel (kek Passat, 1986) tavolrol sem.
De lehet, hogy vannak kivetelek, bar nem hiszem.
Sziasztok!
Lenne még egy-két technikai jellegű kérdésem...
Mi van akkor, ha a kocsi öregebb, mint amire az Eurotax katalógusban keresni lehet?
(Példa erre ez a kocsi... 86-os évjárat nincs is az Eurotax katalógusban... :( )
Ja igen, a katalógusban melyik árat veszik a vámosok figyelembe: a kereskedői vételi vagy eladási árat?
Ha én mondjuk magánszemélytől veszem meg a kocsit, nem kereskedőtől, akkor a vételit, ha kereskedőtől, akkor az eladásit? Vagy mindig a nagyobbat?
Végig olvastam a topikot, ha jól vettem ki a szavaidból Ti meglehetősen user friendly módon hozzátok be az autóitokat a vevőknek. Szeretnék én is egy autót hozni, most a közeljövőben, valahogy vegyük fel a kapcsolatot, hogy meg tudjuk beszélni a részleteket.
Milyen vámot kell fizetni ha csak alkatrésznek hozom be az autót? Pl opel kadett E. Mondjuk nagyon furcsa hogy az E kadett cabrio megfelel az elvárásoknak a többi nem. Mi van?????? Ezt a behozható autók katalógust is egy nagy korrupt banda állíthatta össze.
És az alkatrésznek szánt autó jöhet-e a saját lábán? Nem kell darabokra szedni ugye?
fila1 Köszönöm!
Motortípust nem tudok, de a KFF szerint minden hasonló Vectra megfelel (legalábbis úgy látom).
Az eurotaxot még meg kell néznem.
Kösz szépen!
Robi
1. A Kozlekedesei Fofelugyelet (www.kff.hu) honlapjarol a motortipus alapjan megtudhatod, hogy behozhato-e az auto. Ha igen:
2. az eurotax (http://www.schwacke.com/schwacke/) katalogusbol kinezed a hozzavetoleges arat, 50% elteres megengedett
3. Ha maganszemelytol veszed a teendoket lasd a 306-os hozzaszolasba. Ha kereskedo, akkor az ad papirt, Te csak a rendszam+biztositast kell beszerezd
4. Kb. 200k Ft. vam/afa varhato (ha nem ter el 50%-al az eurotaxtol) + vizsgadijjak, stb.
Gabriel próbálom itt most visszaolvasni az egész topikot, de mivel a topik eleje óta azt hiszem, hogy változtak bizonyos jogszabályok, szeretném kérni a segítséged, ha lehetséges.
Rövid háttér: Belgiumba kell utaznom valamikor április környékén (kell, tehát útiköltség mindenféleképp van), és (habár nem terveztük előre, de ha már ott leszek...) talán egy kocsit is vennénk - annak ellenére, hogy pénzünk az nincs. Így tehát csak nagyon olcsó kocsi jöhet számításba. Egy (ott lakó) ismerős ajánlott 1400 euróért 1992-es Vectrát, 1600-as motorral (valami 180ezer kilométerrel), de nem tudom, hogy magánszemély, vagy cég árulja-e.
Ha ezt én onnan akarom hazahozni, ott 235 euróért intézik a papírokat (30 napos tranzit rendszám, biztosítás, exportdoksik) (legalábbis ezt írják itt, gondolom, hogy ha nem pont ez a cég, más is hasonló).
A kérdéseink: Úgy tudom, most behozható bármilyen öreg kocsi, csak a környezetvédelmi feltételek vannak. Igaz? Mekkora vám/áfa várható erre a kocsira?
Fogalmam sincs, hogy most az Európai Unió törvényei milyenek, várható vajon valami extra költség (ott) erre a kocsira?
Tudnál (vagy valaki más) esetleg segíteni ebben a friss törvényeket figyelmbe véve? Vagy nagyon nem éri meg, maradjunk inkább a BKV-nál?
Köszönöm!
Robi
Sziasztok!
Segítség az én példámból.A behozott autó ALFA 155 2.0 93.10.- havi,vétel 4000 DM.A számla 3400 DM ról szólt.Gergely utcában a 3400DM után 242000 ft-ot fizettem + a "gabriel" által említett költségek.A vége 1000000 Ft+ itthoni segítség.Az autót 2001 tavaszán hoztam,egyénileg.
Kicsit dragabbakat mondjal, mert mondjuk egy 100 eur-s autora nem szivesen fizetnek meg 300-400 EUR koltseget. Mondjuk erdekelne ujabbacska Golf2, 1.6-os v. nagyobb motorral, borrel, klimaval. Es egesz Nemeto-bol lehet kerni, vagy azert van valami korzeted?
Kedves Gabriel, lehet hogy igazad van. Ezennel közlöm hogy keresek autót mindegy milyen orszagból, akar itthunról is, amiben elfér a gyerekem, dizel(a cégünk elszámolja az üzemanyagot) vagy nem dizel, megy 5 ajtós, szép a műszerfala... én az astratm eg az escortot szeretem. Van kb. összesen 800.000Ft-unk. ( ha nyerek a Széchenyi terven az a B változat) Ennyi.
Nem akarok mindenáron autót, csak a draga peugeot-nk dögledez.
csók. mi az hogy Hp-zezse???
u.i: a "fiuk"is azt monják merjünk nagyot álmodni nem????