Láttam ma Móron egy MB Conectót. 5.50-kor ment a Volán telepről az aut.áll-ra. A rendszámát nem láttam. (Nem tartom túl valószínűnek, hogy ez a Csákberényi, vagy a Bakonycsernyei Merci, mert minek jött volna az Mórra, itt közlekedett az összes csuklós... AOA-520-al mentem, AOA-309-est láttam, FKC-720 d.után megy, és még ott a tartalék AOA-521).
semmi csak én gondoltam, hogy csak a BKVnek van ilyenje, mire pont annak a közlekedési társaságnak van, amelyikkel én is járok minden héten öt napon, kivéve a múlt és a mostani héten, mert sikeresen belázasodtam:s
Mi érdekes ezen a képen? A buszok már több mint egy éve vannak Dunaújvárosban. A festésük az Athéni olimpára készült, mert állítólag onnan vették őket. A kijelzők ma már rendesen az útvonalat mutatják, csak mikor idekerültek, vagy 2 hónapig tartott mire a Volvo szakemberei magyarosították a kijelzőt (igaz ezt nem értettem, hiszen a Bkv-nál volt magyar kijelző). Ha valami más érdekes akkor szólj, megpróbálok infót szerezni róluk.
Látom, még senki sem beszélt az Alba Volán ZRT Volvo 7700A-iról. Ha azok egyáltalán többen vannak, és még az Albánál szolgálnak. Én a HBn találtam rá (biztos ismeritek). Nekem az a kép tűnik érdekesnek, amelyik az Alba Volán képeknél a 308., 309., 310. Megpróbálok linkeket is beszúrni: 1. kép2. kép3. kép . Azért nem lepődök meg, ha már ismeritek csak nincs képetek róla.
Az új autóbusz pályaudvar épületének alapkövét tették le március 27-én hétfőn reggel Székesfehérváron, a Piac téren. Az új épületrész már idén augusztustól tudja fogadni az utasokat. Az ünnepélyes eseményen Székesfehérvár polgármestere elmondta, a beruházás elindítását alapos közvélemény-kutatás előzte meg, a fehérváriak többsége egyet értett azzal, hogy a Piac téren kerüljön kialakításra az új autóbusz-pályaudvar. A beruházás parkosítást és térkövezést is magában foglal, az új autóbusz pályaudvar mellett kulturált pihenőparkot alakítanak ki szökőkúttal.
A buszpályaudvar jelenlegi épületét 1962-ben adták át és az eltelt 44 év alatt teljesen elavulttá vált. Warvasovszky Tihamér polgármester az ünnepélyes alapkőletételen kiemelte: fontosnak tartja azt is, hogy az új autóbusz pályaudvart helyi, fehérvári cég építi meg a fehérváriaknak. A Volán új épületrészében pénztárak, forgalomirányító iroda, és váróterem kap helyet, míg az emeleti részben irodákat alakítanak ki. Az utasokat kulturált illemhely, üzletek és egy kávéház is szolgálja majd. Székesfehérvár polgármestere elmondta, a beruházás parkosítást és térkövezést is magában foglal, az új autóbusz pályaudvar mellett kulturált pihenőparkot alakítanak ki szökőkúttal.
Tóth István, az Alba Volán vezérigazgatója kiemelte, a közbeszerzési eljárás nyertese, a Hazai Építő Rt. már megkezdte a munkálatokat, az Alba Volán beruházásában épülő új forgalmi épület augusztusra az iskolakezdésre készül el. Dr. Tóth Ferenc projektvezető hangsúlyozta, hogy jelenleg naponta mintegy 70 ezer ember és 1100 buszjárat fordul meg a pályaudvaron.
Osztán megnéztem azt is amit a honlapomra írtam és látom hogy a 19esen is mennek, vagy legalábbis ki tudják írni az EMKÉk (vagy FOKGYEMek?) azt a vonalat
Magyarul: a Volvo SN12 (vagy B10?) jár a 44esen is, bár én minden héten többször szállok fel a buszra a 14-42-43-44 buszmegállóban az állomáson és mindig ezen az oldalon is meg a másikon is Ik. 412 jön.
Egyébként pedig szerintem ha jár egy busz a 43ason annak járnia kell a 44esen mert ez úgy megy hogy a két vonalat együtt üzemeltetik és 3 busz kell hozzá és így a végállomáson 15 percet időzhetnek a vezetők + a sietés . Azért ez a megoldás jól jön a vezetőknek a 43as/44es és a 33as/34es pároson
Hoppá, és a 22-esen is. A múltkor láttam jönni a 22-est Kisfaludról, mögötte pedig ment a garázsmeneti busz 3 kitárt ajtóval (Ik. 412), csak azt nem értem, hogy minek járnak így buszok a Budai út-Krasznai u. sarkon.
Természetesen megcsináltam ennek a busznak a makettjét is, mivel naponta egyszer hozzánk is átjön, és ebből csináltam 2 festést, eredetit, és Albásat. Nekem az eredeti jobban tetszik. De ezt ki-ki döntse el magának.
Amikor az ajtókat áttették a jobb oldalra még nem volt gazdája a busznak. Az utcán árulták elkészülte után. Így nem is festhették albás színekre, de remélem nem is fogják.
Igen ide elfelejtettem beírni, hiszen múltkor már volt róla szó, hogy albás topic lesz és nem csak fehérvári. A magyar buszok topicba, rögtön beírtam kedden mikor idekerült, és megláttam. És ott írtam, hogy van egy 435-ös is mely, az ottani leírások szerint, szintén egy külföldre készült busz volt, és nem készült több belőle.
Sziasztok! Úgy láttam még senki nem írt az Alba Volán új Ikarus C83.40G-jéről. Dunaújvárosban van, helyköziben használják. Íme a képek (telefonnal készült - úgy kaptam - ezúton is köszönöm :-) ):
Ezt is értem , elfogadom , VISZONT nem vagyunk egyformák , van aki az első sorban ül , van aki az utolsóban , mert ilyen a személyisége , nem mindenki szeret szerepelni .
Körbenézelődős utastapasztalatom nincs, hiszen a fél órát az első ajtónál állva töltöttem. :)
A belső fotókat is futtában tudtam csak csinálni, sajnos lett 1-2 bemozdult képem :(
Halk a járása, ajtónyitás-zárás nagyon elektronikára van bízva, csak az első ajtó nyitása/zárása az, amit effektíve a gépkocsivezető végez, a másik két ajtó az elektronikának köszönhetően macerásabban nyílik, de azt képpel illusztrált leírásban adom majd közre, hogy mit kell hozzá a vezetőnek végeznie.
Nomeg az utasoknak is meg kell szokniuk, lesz egy két érdekes eset az tuti...
A pár cikkben, és a Fehérvár TVben hirdetett 3-4 éves kor és 26 milliós darabonkénti beszerzési ktg az maradjon az "érdekesség" kategóriájában, utólag beszerelték az elektronikus utastájékoztatást(EMKE egyébként), belső terét alakították a helyi viszonyokra, fényezés, egyebek, szerintem 30 felett van a vége darabjának.
Ami szerintem durva lesz ezeknek a kocsiknak, azok a fehérvári útállapotok...
Már most tudott érdekesen zörögni-csörögni, pedig alig pár napja közlekednek.
A külső tükrök nem állíthatóak motorikusan, kanyarodáskor jobban ki kell menni, hogy a segge nem verjen padkát/táblát/egyebet, az eddig megszokott Ik260-ashoz képest, a fék pedig keményen fog.
Sziasztok! Nekem is sikerült ma utazni vele egy kicsit:) A második ajtóig tágasabb, mint vártam, egész jó. Másrészt van még néhány kisebb hiányosság, egyrészt a leszállásjelzőnek nincs visszajelzője, másrészt az ajtótól vett 30 centi távolságot, amit az infra miatt tartani kell nem jelzik semmivel, egy darab matrica sincs (még) erről kirakva, valamint az utastájékoztatás (megállók kiírása) hiába lehetséges nincs használva, így legalább van két üres kijelző a buszban. A fűtés nem volt túl hatékony, legalábbis nem volt melegem, viszont jól sejtem, hogy nyáron még légkondi is lesz? További problémám, hogy már most koszos belül (avagy még...) az ülések hátulja, belső "elválasztó" üveg erősen karcos. Ezeket a felújításnál nem cserélték, szvsz nem azóta kerültek oda, pár nap alatt ekkora kárt azért nem lehet okozni... Cserében kívülről legalábbis halk, ezt a buszt nem hallom meg amikor nem messze tőlünk beáll a megállóba:) Na ez elég szubjektív élménybeszámoló lett, majd htibortól kaptok precízebb értékelést:)
Mailt elküldtem :-) Jók lettek a képek, kár, hogy elkezdett havazni :-( Melyik járattal utaztál? 43 / 44, hogy körutat írtál? Jövő héten én is szeretnék menni egy próbakört.
Ha van még hasonlóan sikerült is(ebből a szögből és helyszínről még nem fotóztam, és szerintem nem is fogom a Teleki ablakaiból) örömmel várjuk és nézzük :)
Sikerül elkerülnöm a buszokat, ellenben legalább láttam őket. Most néztem a megyei hírlapot, szerintük is 3-5 éves buszok, kicsit félre lettek tájékoztatva, de legalább árat írtak:) Miszerint az alfabuszos felújítással együtt darabja 25 millióba került. Csak úgy tájékozódásképpen meg tudjátok mondani mennyibe kerül egy új alacsonypadlós busz?
Más: JKM-784 rendszámú Volvo 8700-es újra dolgozik, miután cirka 2 hónapot állt javítás miatt, ma reggel már szokásos 6.20as járatként közlekedett Pestre.
Még győri diákkoromban egy Győr-Vidi meccs után mentünk vissza albiba, és hát kapóra jött hogy egy 14-es busz épp akkor kanyarodott rá az Ipar útra, hogy Adyváros városrész felé menjen. Megtelt ahogy kell, dudorodott az oldala is, csakhát az egyik IK417-eshez volt szerencsénk, és azon hasonlóképpen, is van az ajtó előtt ilyet terület megjelölve, hogy ha valaki ott tartózkodik, akkor nem csukódik be az ajtó. Miután már 2 perce ott dekkoltunk, buszvezető mikorofonozta a magáét, egyes hevesebb vérmérsékletű szurkerek hatására az épp ott állót behúzták a tömegbe, hogy induljunk már el végre :)
A riport érdekelne, jó lenne ha be tudnád tenni! Na jó, meggyőztél, legyen "tubarózsaviola program", az szimpatikus. Amúgy annak örülnék igazán ha a menetrendekben látnék változást (jó irányba), meg ha néhány járatot átalakítanának... Amúgy nagyon kíváncsi leszek, hogy az ajtóktól a 30-40 centi távolságot csúcsidőben hogyan valósítják meg, szerintem azok az érzékelők kikötésre fognak kerülni záros határidőn belül. És képekre is kíváncsi leszek, a fehervar.hu fényképésze nem állt a helyzet magaslatán:)
Ha nem szabom el a felvételt, akkor tudnám már most linkelni a riportot.
Eszembe jutott hogy FTVn van ilyenkor híradó, és biztos hogy lesz róla szó.
Volt is, dehát képanyag hang nélkül nem ér semmit...
Megvárom az esti 11es adást.
Manapság vidéki megyeszékhelyeken évi 3 csuklós busz szerintem számít "csuklósbusz-program"nak, főleg hogy az utóbbi 3 évben(ITY; JIW; JXF sorozatok) minden évben érkezett 3 új csuklós Merci Fehérvárra.
Tőlem hívhatják "tubarózsaviola program"-nak, is ha ezáltal javul a városi buszközlekedés színvonala.
Elvileg megjöttek az új buszok, íme a cikk: <a href="http://www.szekesfehervar.hu/hir.php?id=5612" target="_blank">fehervar.hu-n</a>
Most pár dolgot nem értek, miért ausztria, hogyha berlin, és mitől 3-4 éves, ha 7-8... de biztos így jobban hangzik :) Meg az évi 3 busz is erős csuklósbusz-programnak...
Igen, sajnos igazad van, itt nem szabad semmin meglepődni. A buszok meg majdcsak elkezdenek járni. Azért a palotavárosnak külön midibuszokat venni nem tudom mennyire lesz jövedelmező, amint az éjszakai járatokra is kíváncsi leszek nyáron, remélem használhatóak lesznek, nem úgy mint a tömegközlekedés hétvégén, komolyan mondom a város bármelyik részébe érdemesebb kerékpárral menni, hacsak nem vagy időmilliomos...
legyen OFF (bár túl nagy élet nincs errefelé sajna): Honlap: ha majd minden buszról lesz 2-3-4 kép, akkor a különböző buszokat egymás alá lehetne tenni, egy sorba csak egy járműről lenne kép, bár ez így túl hosszú lenne, talán még a két hasáb is jó megoldás, bár nem tudom, de így talán több rendszer lenne benne, és aki megnézi a honlapod helyből akár "állománylistának" is használhatná :) Ez még így nem biztos, hogy jól megvalósítható, még gondolkozni kell rajta, de ha valami épkézláb ötletem lesz akkor elárulom, persze csak ha érdekel.
Magyarországon vagyunk, itt az abszurd az ami elő szokott fordulni.
Nem lepődök már semmin sem meg.
Szerintem nem 6-7, inkább 8-9 év körüli kocsik.
Ha nem is teljesen lesznek felújítva, de gépészetileg át lettek/lesznek nézve biztos, újra kellett fényezni őket, az esetleges kapaszkodó/üléselrendezést a mi módinkra módosítani stb...
Igen, én is olvastam azt, logikus gondolkodással én 12 kocsinak gondolom az ez évi helyi beszerzést.
7 alacsonypadlós használt Volvo szóló; 3 MB Conecto csuklós; és az a Palotavárosban való közlekedésre gondolt 2 midi/minibusz, ami ki tudja mi lesz.
Biztos úgyis az lesz, ami már 1-2 hónapot fog közlekedni :)
OFF
Honlap: köszönöm az észrevételt és javaslatot.
Ha csak a helyközi-távolsági kocsik oldalára gondolok, már most sok van egybe. :))
Amiért nem gondolnám megváltoztatni az egyrészt kényelmi szempont miatt, másrészt ne kelljen annyit kattogtatni az oldalon, hogy valaki eljusson egy képhez.
ACDSee-vel legeneráltatom a nagy képekből a kicsiket+egy html filet, és ebből csak copyzgatom ki a kis képeket.
A kisképek méretet semmiképp nem akarom megnövelni, amin filózok, az a fotók átrendezése más szempont alapján.
Tulajdonképpen most milyen használt kocsikról van szó? Ugyanis a mai Közbeszerzési Értesítőben megjelent az eredményhirdetése, annak a tendernek, amelyet 10 darab használt helyi szóló és 2 darab használt helyi csuklós autóbusz tartós bérletére írtak ki. Egyetlen egy ajánlattevő sem volt. Akkor ezek a buszok most honnan vannak?
Nem lehet tudni, azért vicces, hogy már lassan két hónapja itt lesznek, és még mindig nem közlekednek. Amúgy azt nem tudod mit jelent az, hogy felújítottak? 6-7 éves buszokat teljesen felújítani még nem kell:) Olvastam Tóth István nyilatkozatát, azt írta, hogy idén a buszállomány 18%-a újulhat meg, az 13 buszt jelent kb, ebből 7 már ittvan, meg valószínű az éjszakai midibuszokat is ebbe kell beleszámolni, az biztos jó kis alfa volvó lesz. Csulósból a jó kis AOA333-at sajnálnám, de nem sok helyen szaladgál még 30 éves busz.
A honlapoddal kapcsolatban: nem akarod úgy megcsinálni, hogy amelyik buszról több kép van, azokat egybevonni, azaz egyet kiteszel "kicsibe", és ha rákkattintasz akkor látnád a többit. Most még áttekinthető, de még néhány ilyen termékeny két nap, és rengetegsok képed lesz:)
Ki tudja mikor állnak forgalomba, ha már az utcán lesznek, akkor biztos.
Selejtezések lesznek, nade hogy mik és mikor, senki nem tudja.
Ezért is volt az a két nap múlt héten, hogy körbejártam, sajna nem sikerült mindegyik szóló kocsit lekapni, ennyi jött össze. Majd legközelebb.
Szerintem nyáron várható a már-már szokásosnak mondható Mercedes Conecto csuklós adag(3 db), és híreim szerint egyes ősöregnek számító helyi csuklósok mennek majd a levesbe... :(
Köszi a gyors választ, most már minden világos :) Nemsokára már úgyis forgalomba állnak, sokat fognak javítani a helyi közlekedésen. Jók lettek az új képek, nem is láttam, hogy frissítettél. Azt nem lehet tudni, hogy miket selejteznek, illetve, hogy idén jönnek-e még új buszok? üdv: fishi
És hogy stimmel a 10, ha Tóth úr 7-ről beszélt, vagy ő sem tudta? Egyébként a tavaly szeptemberben átadott alacsonypadlós volvót sem láttam egyszer sem... Kíváncsi leszek rájuk, meg arra is, hogy mikor állnak végre forgalomba...
A DUD-382-öt már hónapok óta nem láttam , utoljára júniusba utaztam rajta Velencéröl Stékesfehérvárra a rokonommal együttés Augusztus végén már az AOA-223-as busz kezdett helyette üzemelni
Tervezzük azt is, de elöbb az összes helyit lencsevégre kapjuk. Sajnos az időnk csak néhány napot engedett. Ha befejezzük a helyieket, akkor jöhetnek a távolságiak. Viszont azokat nehezebb elkapni és több is van belőlük. De a helyieknél is sokat segített a rendszámlista. Vonatokat is tervezünk, de természetesen a teljesség igénye nélkül. Az maximum egy évtized alatt sikerülne.
Sziasztok! Fehérvári tömegközlekedési fórum, ez a paradicsom! :D Egy órája indítottuk el az oldalunk, ami néhány hete készült. A háttéranyagok pedig sok év tapasztalatai :) Ha van kedvetek hozzá, bármilyen segítséget szívesen veszünk, akár cikkek, hírek, vagy képek.
Ma reggel a szegény IDZ-477-es IKARUS CLASSIC C56-os busszal utaztam VELENCÉRE és szerencsétlennek nem nyíltak ki az ajtajai mert az vezetékei megteltek levegővel amikor leakartam szállni az Iskolánál és csak a fél ajtó nyilt ki elöl ja és SZÉKESFEHÉRVÁRON szálltám fől ahol szoktam! Nem nagyon szerencsés a Busz!!!!
Hát a minőségét nem tudom, de a kialakítások eléggé fura. Például a Locallo-k belseje igen el lett tervezve (finoman kifejezve). A kapaszkodók ugyanis olyan magasan vannak, hogy én a 187cm-el sem érem el őket, nemhogy egy alacsony nyugdíjas. Az ülések pedig 1 embernek nagyok, 2-nek kicsik. Arról nem is beszélve, hogy dobogóra szerelték őket, és csak a fél szék alatt van dobogó, így az ember egyik lába a levegőben lóg. Ha pedig leghátul leül valaki, annak a lába egymagasságban van azokkal, akik lent állnak. A Dunaújváros-i utasok nem nagyon vannak elragadtatva tőlük. Kíváncsi lennék a Budapest-i utasok véleményére.
Mekkora szégyen már tényleg ez az ország???!!! Sose lesz itt rend, mert ebben a kis szaros kupiban mindenki megveheto és megkapható... A MOL bejelentése szerint a világpiaci árak a benzin esetében literenként mintegy 20 forintos, a gázolaj esetében pedig 12 forintos emelést indokolnának. Mivel azonban egy ekkora emelés kedvezotlenül befolyásolná a fogyasztást, a MOL csak fokozatosan emeli az üzemanyagok árát.
A nagykereskedelmi árak változása következtében a 2005. április 9-én 0 órától érvényes fogyasztói árak az alábbiak: ESZ 95 ólmozatlan benzin 258.50 Ft/l ESZ 95 keverék benzin 261.50 Ft/l ESZ 98 ólmozatlan benzin 267.50 Ft/l Diesel gázolaj 252.00 Ft/l Továbbá:
A kormány nem kíván kompenzációs eszközöket alkalmazni a benzinár-változások kapcsán - jelentette ma be László Boglár kormányszóvivo sajtótájékoztatóján az MTI tudósítása szerint.
A szóvivo emlékeztetett arra, hogy 2004. december 31-én hatályukat vesztették a jövedéki törvénynek a benzinár-emelés kompenzációjára vonatkozó rendelkezései, s hozzátette: a kormány most ne m kíván hasonló kompenzációval élni, a jövedékiadó-többletet inkább az árvíz elleni védekezésre fordítja, hiszen annak éves kerete már most kimerüloben van. A Magyar Autóklub próbapert indított a Gazdasági Versenyhivatal ellen a MOL árképzése miatt.
A per során a tisztességes gazdálkodás és ármegállapítás kérdését boncolgatták. A MAK keresete azon a tényen alapult, hogy a MOL üzemanyag forgalmazása során olyan árakat állapít meg a nagy- és kiskereskedelemben egyaránt, melyeknek valódi ráfordításaihoz bevallottan semmi köze.
Azaz vasúti költséget számol vezetéken érkezett benzinért (koolajért!), amit nem a nyugati tozsdén vásárolt, de annak árával számolt.
Nem kész benzint, hanem olcsóbb orosz vagy hazai koolajból - a nyugati munkabérköltség 1/5-é-ért itthon eloállított termékeket forgalmaz. Ezt úgy számítja, mintha a nyugat i tozsdén kész benzint venne és vasúton szállítaná haza. A MOL ebben a földrajzi környezetben kizárólagos koolaj lepárlási lehetoséggel rendelkezik, ezért nem mindegy, hogyan alakítja ki árait saját hasznára és a fogyasztók kárára.
A pert az Autóklub megnyerte!
Ezen ítéletnek rendkívüli a jelentosége. A Legfelsobb Bíróság ítéletében kihangsúlyozta, hogy a MOL árképzése mekkora hatást gyakorol az egész magyar gazdaságra. Mi magyar állampolgárok, autósok és autó nélküliek egyaránt azt hihetnénk, hogy a 2003. november 26-án hozott ítéle, melyrol az ország legnagyobb civil szervezetének lapjából, az Autósélet 2004. január számából vehettünk tudomást, megrengeti az országot. (Bizony meg kéne rengetnie gazdasági életünket!). Ezzel szemben - egyetlen tv-adó aznap esti híradóján kívül - sem az elektronikus, sem az írott sajtó egy szónyi, vonásnyi figyel emre sem méltatta a hírt mind a mai napig. Így a média hallgatásával maga is hozzájárul ahhoz, hogy az ügy elkendozodjön, az eljárás elhúzódjon. Mi pedig tovább fizetjük a térség legmagasabb árát nem csak a benzinben, de a kenyérben, ruhában és minden másban. Kinek az érdeke ez? Vajon hány magyar nagy- és kisrészvényese lehet a MOL-nak és milyen százalékarányban, akik nyereséget könyvelhetnek el maguknak? Vajon megéri-e az orsz ág (tízmillió ember) gazdasági helyzetét akár a legcsekélyebb mértékben is rontani (hagyni) kevesek tisztességtelen hasznáért? 2003-ban a MOL története legnagyobb nyereségét érte el.
Meg kellene mozdulnia az autós társadalomnak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
EGYETLENEGY NAP!!!!! EZEN AZ EGYETLENEGY NAPON NE TANKOLJON SEHOL SENKI. ENNYIT MINDENKI KIBÍRNA!!!!!
SÚLYOS ÁRBERVÉTELKIESÉST OKOZNA A KERESKEDŐKNEK, AKIK MAGUK IS TALÁN SAJÁTJUKNAK ÉREZNÉK EZT A RENDKÍVÜL FONTOS ÜGYET!
Szerencséd van, mert ezt tudom, és már utaztam is vele, 2004. december 27-én. Gyúróról indul, 16.01-kor, munkanapokon ér Martonvásár, vasútállomáshoz (itt szálltam fel), befordul a Kutatóintézethez (felnyitják neki a sorompót!), majd visszafordul, felmegy az autópályára és meg sem áll a Déli pályaudvarig (itt szálltam le). Csak azt nem értem, miért nem lehet elintézni, hogy a Széna térre vagy az Etele térre menjen. (De most néztem a netes menetrendben, mintha már nem lenne meg a járat...) * Jó hír! HZT-963 megvan (0203), ma néztem meg a Népligetben. (962 a 0202.) Tehát vizslasd a következőket: HZT-858, a vérteses és kaposos HZT és IAW E95-ösök, IDZ-470 és 477, valamint az albás HIV C56-osok. Köszi! A listákat is. Ehhez hasonló, amiket küldtél, nincs nekem. * Nem tudsz Alba Volános régi rendszerű rendszámos infókat? Tehát amiket 1990 előtt osztottak. Speciel Albából nagyon kellenének az infók.
Akkor azonban lenne egy kérdésem. Szégyen, hogy ezt én, mint az Alba volán hatáskörében élő nem tudom, de ez van. Hiv-248 melyik vonalon jár, és milyen gyakran jön Fehérvárra?
Küldd mielőbb (lásd egri topic, ott már szóltam)... és arra kérlek, figyeld a HIV rendszámos C56-osokat is! Bár ott jobban kell figyelni, mert azokban még a kicsi tábla van... tehát a VIN-kód utolsó 4 számjegye. Elárulom, hogy 0114 és 0119 közé fognak esni. Csak a sorrend nem világos. Amelyiket tudod, kapd el. Előre is köszi!
Hzt-963-al minden héten min. 1-szer utazok, 858-at utóbbi időben nem láttam. (okot pár hózzászólással lejjebb megtalálod) A Vértes Volánosok közül a 966-ot szoktam látni, de még soha nem szálltam fel rá, mindig "rohan" Hévízre. A Kapos volánosak közül 002-t láttam valamikor régen, de hamarosan lehet, hogy újra jön, mert minden héten másik a kaposvári busz. A C56-osok közül láttam már mindkettőt, de egyikkel se utaztam, persze megkereshetem őket. Ez azonban nem mostanában lesz: jön a tanév vége, mindenből tanulnom kell. De érettségi szünetben utánuk tudok nézni, vagy ha előbb nem, akkor júniusban :-)
Kolléga úr, volna egy kérésem, hátha tudsz segíteni. Szoktad-e látni a következő buszokat: HZT-858, 963 (Alba), 965, 966, 967 (Vértes), IAW-002, 003 (Kapos), IDZ-470, 477 (megint Alba). A kérésem a következő: írd ki ezeket magadnak, és arra kérnélek, hogy gyűjtsd össze, amelyiknek látod, a gyártási számait - tehát E95-ösök esetében a VIN-kód utolsó 4 számjegyét, a C56-osoknál pedig azon az A/4-es fémtáblán külön mezője van a gyártási számnak, jobb felül, az évjárat fölött. (470 bakonycsernyei, 477 pázmándi.) Nagyon kellenek az adatok, többen vagyunk, akik igényeljük! Cserébe szép listákat kaphatsz. Előre is köszi!
Telepre? Hhr-811, Hzt-858 a lehető legjobb állapotban lévő buszok, az utasokat kéne szolgálniuk, nem pedig "üdülniük". Vagy áthelyezték őket másik vonalra?
A napokban Ghp-964 vitte a Siófok-Bp. járatot. Pedig a délutáni siófoki busz Hzt-858 szokott lenni. Csak nincs vele valami baj? És mi van Gmp-946-al? Már több, mint egy hete Aoa-502 jár helyette.
Ma Hia-153-al jöttem haza. DAF motoros, és induláskor szokatlanul rángat. Ennek vajon mi lehet az oka, hiszen ezt még se 415-ösön, se C63-ason, se semmilyen más DAF motoros buszon nem észleltem.
Nincs, de ha kell szerkesztek egyet, aztán elküldöm mailben. De sajnos csak a fehérváriakat tudom hiánytalanul felsorolni, a dunaújvárosiakat nem. No, megszerkesszem?
És arra is kíváncsi vagyok, hogy pl. Eue-864 2000-es gyártású, vagy felújított? Ha felújított, akkor nagy marhaságot követett el a volán, mert ennyi alkatrészt kicserélni hatalmas meló lehetett, talán már inkább megérte volna újat venni.
Meg állítólag Bag-225 és Dud-619 is az oroszoknak készült. (Bár ezekről jobban el is tudom képzelni.) De ha a Gmy-osak orosz kivitelűek, akkor miért nem ráncajtósak?
Tévedés. Csömörön még csak sárga busz sincs. A Mercedes az stimmel. (Amúgy ez egy ML 400 CDI volt - ezért volt a puszta közepén.) Már másfél évtizede úgy van, hogy a Mercedes-Benznek nem gyári képviselete van itt Magyarban, hanem axem egy osztrák magánszemély tulajdona a hazai képviselet - tehát ő hoz be mindent, minden osztályú Mercit, smart-ot, haszonjárművet, buszt, miegymást. Ezek mind-mind közös rendszámmezőkbe kerülnek. (Nem vagyok nagy MB-rajongó, de már jártam a Kárpát utcai bemutatótermükben /ex pártgarázs/, és mondhatom, nagyon tetszett - na, szóval aki figyeli a rendszámokat, azt magával ragadja a zegész.)
Conecto lesz idén is, az szinte biztos. E94-esben ne reménykedj, úgy tudom, IOA-840 anno valami más tenderes darab helyett jött, tehát az nem lett volna. De ugye ki tudja. Alfabusz simán elképzelhető... tenderes MAN, tenderes Credo... tudja a fenyő. * Ma láttam JIW-675-öt Pest és Csömör között a határban. Tudod, mi az? Nem véletlen sem a rendszám, sem a kérdés.
Utazott már valaki Pestre Pestről Fehérvárra és onna még tovább átszállva nos én igen.
Siralmas mert a 15.45 16.45 Pestre menő járat késik rendszeresen. Ha továbbutazol pestről vidékre még ugy 2,5 órácskát akkor izgulhatsz, van miért.
Gyalog hamarabb odaersz mint a helyijárat rossza számozás sok az útvonal meg minden a helyijáratokon.
Alba Volán Pesti utazóközönsége a nyugdijasok hiszen a 110 perces Pákozdi vagy Agárdi kitérőt megemlegeti minden elsős Kodolányis amikor elször és utoljára arra megy...
És valaki meg tudná mondani, hogy idén milyen buszokat szerez be a volán? EAG lesz közöttük? És valami olyat is hallottam, hogy a szabadbattyáni buszokat (Hia-153, Isf-056) csuklósra akarják lecserélni. Ez vajon Merci lesz, vagy kerítenek egy 280-C80 félét?
Bár én nem utazok sokat busszal, de a menetrendi tájékoztatókra ki van írva, hogy a menetrendi adatok csak tájékoztató jellegűek, azoktól eltérés lehetséges. Én mindeg legalább 5 perccel korábban odamegyek a megállóba. (persze ha tehetem)
Tudom, ez nem segít, de magyarázat lehet az eltérésre.
Fehervaron egy uj szokas harapodzott el.
Normalis helyeken a buszok kestek. Ezt megszoktuk, el is lehet fogadni nehany perces kesest.
De amikor a buszok korabban jonnek? Nem azert kesek 30-45 percet, mert kesik a busz, hanem mert siet. Korabban indul, szaguld, nem all meg...
Ha meg csak en kesnem le... Rendszeresen latni futo utasokat, akik az aznapi utolso buszt probaljak elerni - remenytelenul.