Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gabriel_ Creative Commons License 2002.02.26 0 0 422
Igen, nem, (utlevel), szerintem a szerzodes felbontasaig, nem. :)

Udv,
Gabriel

Előzmény: doktorúr (421)
doktorúr Creative Commons License 2002.02.26 0 0 421
Ez annyit jelent, hogy szerzek valakit, akivel kötök egy szerződést, és az aláírt papírral elmegyek a Landesamt-ba (önkormányzati hivatal), ahol kitöltök egy papírt, és 15 perc múlva kezemben az igazolás. Fénykép, stb. kell (milyen egyéb dokumentum kell itthonról)? Meddig érvényes egy ilyen igazolás?

Esetleg tudsz valakit, aki némi ellenszolgáltatás fejében hajlandó címet biztosítani, és az esetleg érkező küldeményeket Mo-ra továbbküldeni?

Előzmény: gabriel_ (420)
gabriel_ Creative Commons License 2002.02.26 0 0 420
Az maga nem nehez, un. Meldezettel kell, barmelyik Landesamt-ban van, kell hozza alberleti (vagy valamilyen hasonlo jellegu) szerzodes.

Udv,
Gabriel_

Előzmény: doktorúr (419)
doktorúr Creative Commons License 2002.02.26 0 0 419
gabriel_:
Nem tudom, hogy tudsz-e segíteni, de azért megkérdezem:
Németországi tartózkodási engedélyt hogyan tudnék szerezni? Nem akarok egyáltalán Németo-ban dolgozni, csak egyszerűen kellene egy papír vagy valami igazolvány, hogy ott bejelentett állandó lakcímem van. Lehetséges ez?

köszi

gabriel_ Creative Commons License 2002.02.26 0 0 418
Ha torve volt, es ez szerepel a hirdetesben, akkor az nincs megcsinalva, tehat latszik :)
Ami nem baj, ha belul van a megengedett hataron, mert csokkenti a vamerteket.

A 10 gurigas autoval az a baj, hogy nehez eladni, sokaig kell arulni, addig meg csak all benne a penz. Nekunk is meg mindig all a 2 gurigank az autoban.

Buktato, csavar, ideg meg annyi lesz, hogy eleg lesz egy eletre. Arra vannak ott raalva, hogy szivassanak, es jol csinaljak, a fene a beluket...

Mi mar vegigcsinaltuk, tudjuk mit hol lehet megsporolni, talan azt is, hogyan a leggyorsabb.
De eloszorre nagyon gaz.

Udv,
Gabriel

Előzmény: kuller (416)
marcsello Creative Commons License 2002.02.26 0 0 417
kuller,

határon csak "előszemlézik" a kocsit a vámtovábbításhoz, nem pecsételnek bele semmit, ha lábon hozod kapsz egy ideiglenes forgalmit. Persze ha nagyon törött, akkor más vámértéket írnak rá, de az hogy forgalomba helyezhető-e csak a mozaik utcában a roncsderbin derül ki. Ott nézik meg az elemek sérülését, esetleges rozsdásodát (futóművet, féket, gumikat ha szarozni akarnak). Ha ott átmegy csak akkor vámkezelhető belföldi forgalom számára személyautóként (ha nem megy át akkor vagy alkatrészként vámolod vagy visszaviszed).

Előzmény: kuller (416)
kuller Creative Commons License 2002.02.26 0 0 416
Végül is ha jól vettem le annyi a változás, hogy céges módszerrel nem lehet akármilyen számlát (mondjuk a valódi érték 20-30%-ról) beadni a közegnek. Magánban legálisan azért egy 20% haszon keletkezik utanként ami nem rossz. Azt, hogy miért tűntek el a nepperek azt nehéz megmondani, lehet, hogy ez nekik már nem pénz (habár egy 10 gurigás autónál ez már 2guriga), vagy lehet, hogy valami újjat találtak, meg a szezon is jön lehet, hogy készülnek vendéglátózni. De ha valaki felhomályosítana azt megköszönném. Ha az igaz amit leírtam, hogy a puntót 20%al olcsóbban megkapom, és nincs semmi egyébb csavar vagy buktató, akkor az már nekem bőven elég.:)
ui: a törésről beszéltetek, honnan tudják a határon, hogy törve volt? Tegyük fel jól megcsinálták... Beütik a forgalmiba, vagy a szervízkönyvbe vagy valami egyéb szivatás?
Előzmény: gabriel_ (415)
gabriel_ Creative Commons License 2002.02.26 0 0 415
Tavaly ev vegen tele volt a 7. sz. vamhivatal a nepperekkel. Most alig van egy-ket lezengo ember. Valszeg a nepperek lealltak a bizniccel. Na miert? Mert nem biznic mostmar...

UDv,
Gabriel_

Előzmény: kuller (413)
Easy_t Creative Commons License 2002.02.26 0 0 414
fila1:

Koszi!

Akkor ha ez rajta van a szamlan akkor ez eleg?

Mennyi is a hatar 5 v. 6000 euro?

Előzmény: fila1 (402)
kuller Creative Commons License 2002.02.26 0 0 413
Én még nem hoztam be autót, nem is értem amit írsz: Mivel a vamhivatalban jelentosen csokkent a tomeg, valoszinunek tartom, hogy tenyleg nem eri meg, legalabbis uzletszeruen.
Magyarázd meg, kérlek, ha xükséges magánban...
Kösz
Előzmény: gabriel_ (410)
gabriel_ Creative Commons License 2002.02.26 0 0 412
"Odakint 8-9 éves 1.6-os Opel Vectrát néztem ki magunknak, jó állapotúakat lehet kapni 1000-1200 euró között"

Erdekes, itt az utcan all 1, maganszemely arulja, ez tenyleg szep, 96-os (6 eves), de 6000 EUR, mondjuk alkudni biztos lehet.
Multkor lattam egyet a piacon 2000-ert, hat, az sz@rul nezett ki.

En mar par hete turom a webet meg a kereskedeseket itt Münchenben, hogy talaljak egy epeszu darabot epeszu aron, de nem trivialis.

Udv,
Gabriel_

Előzmény: rgranc (405)
Köt-Köt-Kötöde Creative Commons License 2002.02.26 0 0 411
Odakint 8-9 éves 1.6-os Opel Vectrát néztem ki magunknak, jó állapotúakat lehet kapni 1000-1200 euró között

Persze jobbak a nemetorszagi autok karbantartas szempontjabol, de ilyenkor azt is figyelembe kell venni, hogy noha Nemetorszag nyugati felen jobbak az utviszonyok mint Magyarorszagon, de az autopalyakon nincs sebessegkorlatozas.
Nem mindegy, hogy 8-9 evet futott es 200 ezer km-t tett meg 180-as atlaggal, vagy 120-as atlaggal.
(keleten meg az utak Magyaro.-hoz hasonloak...)

Nemet ismeroseim kivetel nelkul a maximumon mennek autoikkal. Ahol lehet, ott mennek.
Ehhez szoktak az elmult 30-40 ev alatt.

Előzmény: rgranc (405)
gabriel_ Creative Commons License 2002.02.26 0 0 410
Eeegen, azert is irtam, hogy "a mi esetunkben" :)
A "mennyit lehet keresni" dolog meg 2001-ben mas volt mint 2002-ben (sajnos). Mivel a vamhivatalban jelentosen csokkent a tomeg, valoszinunek tartom, hogy tenyleg nem eri meg, legalabbis uzletszeruen.

Udv,
Gabriel_

PS: Most epp Omega Caravan 2.5V6-ot keresek gozerovel :)

Előzmény: marcsello (409)
marcsello Creative Commons License 2002.02.26 0 0 409
gabriel_

ez azért erősen vizsgabiztos függő is a roncsderbin. Mikor mi voltunk, simán visszadobtak egy Omega caravan 2,5V6-ot, ránézésre 97es lehetett, másodikra persze némi "segítséggel" átment. A mozaikban már láttunk olyan csodát is hogy a kárpát utcából hozott 3 éves E merci megbukott a vizsgán... :-)))

Az meg hogy mennyit lehet keresni, relatív. Nekem úgy hogy revizor volt a vámolásnál, és felértékelték az autót eurotax szerint, került 2 millióba, és 2,2ért adtam el. Ha a számla alapján vámolják, 1,7MFt-ban állt volna meg a 96os 2,0i 16v B Vectra (9000 DEM + 200 fix + 300/600 sarc). Az azért nem mindegy, hogy a feje szakadt volna az anyukájába...

Előzmény: gabriel_ (407)
gabriel_ Creative Commons License 2002.02.26 0 0 408
Elvileg belefersz a 900-ba.
De nem balesetesek ezek a gepek? (accid. ??)
Mert ha az, akkor a tovabbi sulyos 100e-ket is adhatod hozza, ha egyaltalan behozhato (meg ha egyaltalan haza bir jonni).

Udv,
Gabriel

Előzmény: kuller (406)
gabriel_ Creative Commons License 2002.02.26 0 0 407
Nem nagyon foglalkoznak veled. Ha nem nyilvanvaloan serult az auto, akkor gyakorlatilag donthetsz h. melyik sorba allsz (serult/ep). A mi esetunkben az egvilagon semmit nem neztek, 5 perc volt az egesz vizsgalat. Ha nem nyilvanvaloan gazos az auto, szerintem nem szedik le.

Udv,
Gabriel

Előzmény: Easy_t (403)
kuller Creative Commons License 2002.02.26 0 0 406
Igen itt nagyságrendi külömbségek vannak: Ha lehet keresni vele akkor írjuk oda, hogy csak 200E-t lehet vele keresni de annyiért meg se mozdulok, mert lehet, hogy ez másnak meg pénz és tuti bisnic!
Egyébként megkérdeztem belga ismerősömet a kinti 6-8 éves puntókról és az írta:
FIAT Punto '96 1.900€. 3 doors
FIAT Punto 1100cc '95 6 Speed 1rst owner 88.000km px 2.000€
FIAT Uno '94 17D 3doors , 2.150€ garage
FIAT Punto 55S '95 3doors 145000kmct ok 1700€
FIAT Panda Fire 1,0 - 5v. '93. piros Et. perfect. 1.000€.
FIAT Tipo '94 1372cc benzine 115.000km 1.611,31€
FIAT Tipo 1700D '94, 5p. vert mét. 235.000Kms, 1.735€,
FIAT Punto 60 '96 accid. 1.900€. 3 doors
FIAT Punto 1,1. 3p. '95. Accid. 1.900€
FIAT Punto '96 1700 diesel 118.000km CT ok px 2.600€
FIAT Punto 55 '97 noir 70.000km 3doors CT ok 3.200€
Ez kb annyit tesz, hogy 1900€ alatt lehet venni kint 94-96-os puntót. Namost megnéztem a képesautót és volt benne vagy 10 puntó de a legolcsóbb is 1,1 vót. Szerintetek mennyért jön be egy ilyen kocsi, mert mondjuk megveszem 450E-ért és ha a kisfaszomat is hozzászámoljuk akkor megáll 8-900ban?
rgranc Creative Commons License 2002.02.26 0 0 405
Easy_t:
valahogy máshogy számoljuk a dolgokat, ha szerinted nem éri meg behozni (legálisan). Vagy másként tekintünk 150-200 ezer forintra: nekem ezért megéri, neked nem.
Én max 450-500 ezer forintot tudok autóra szánni. Ez itthon elég limitált. Odakint 8-9 éves 1.6-os Opel Vectrát néztem ki magunknak, jó állapotúakat lehet kapni 1000-1200 euró között. Ez adóval, mindennel (utazást itt most nem számolom, mert valószínűleg úgyis ki kell mennem, de akár talán még azzal együtt is) beleférne a fenti összegbe.
Itthon is körülnéztem, hasonló kocsik 650 ezer Ft körül kezdődnek - és a poén, hogy ezek jó része pont importált...
Előzmény: Easy_t (403)
kuller Creative Commons License 2002.02.26 0 0 404
Sziasztok!
Lenne egy alapvető de elég namatőr kérdésem:
Kétmillió alatt milyen autót éri meg behozni? Van e olyan márka vagy kategória ami jobb a többinél ebből a szempontból? (Külföldön nem kedvelik, magyarországon meg igen vagy valamilyen szabályozás miatt kedvezőbb behozni, stb.)
Vagy teljesen mindegy csak olcsó legyen? Másodlagos szempontkét még annyi, hogy lehessen városban használni, persze én elég rugalmas vagyok a BMW Isetta és a Hummer között bármivel eljárkálok:)
ui: és ne újmagyarul mert azt nem értem :)
Üdv:k
Előzmény: gabriel_ (398)
Easy_t Creative Commons License 2002.02.26 0 0 403

Ok, vilagos hogy a 10 millkas autonal
%-osan kevesebb a kisf@szom.
Azt viszont az ado dobja meg rendesen.

Tehat egyetertunk, hogy semmit nem erdemes
(legalisan) behozni.

A balesetes autot ugy ertettem, hogy mar ki van
javitva. Egy laikus nem veszi eszre, hogy volt vmi.
Viszont van a draganak egy kuszob spoiler-e is,
ami alatt nem tom mi lehet.

Nemtom a vamolasnal mennyire nezik meg. Pl.
a spoilert leszedik?

Előzmény: gabriel_ (398)
fila1 Creative Commons License 2002.02.26 0 0 402
>El tudna vki kuldeni nekem azt a standard >szoveget,
>amit a szlara ir ra a kereskedo, es azt >bizonyitja,
>hogy eu-ban gyartott a kocsi?!

Kb. ez:
"Der Ausführer der Waren, auf die sich dieses Handelspapier bezieht, erklaert, dass diese Waren, soweit nicht anders gegeben. Praeferenzbegünstige EU-Ursprungswaren sind."

Előzmény: Easy_t (396)
rgranc Creative Commons License 2002.02.26 0 0 401
Remenykedtem, hatha nem. Koszonom!
Előzmény: gabriel_ (400)
gabriel_ Creative Commons License 2002.02.26 0 0 400
Nyilvanvaloan a magasabbat.

Udv,
Akos

Előzmény: rgranc (399)
rgranc Creative Commons License 2002.02.26 0 0 399
Segítsen nekem valaki...
Az Eurotax katalógus online verziójában két értéket adnak meg minden kocsihoz: kereskedői vételi és keredkedői eladási árat. A vámosok melyiket veszik figyelembe az 50% megállapításakor?
Köszönöm!
Előzmény: gabriel_ (398)
gabriel_ Creative Commons License 2002.02.26 0 0 398
Ugy b+ ertetlenke, hogy 200e 'kisfaszom' FIX!
Mindegy, hogy 100eFt-os szart, vagy 10M Ft-os allatot hozol. Es a 100eFt-os szart nyilvan jobban megdobja.

Egyebkent valoban, nem erdemes egyaltalan semmilyen autot behozni kulfoldrol.
Nem is csinaljak sokan.

A balesetes kocsival lehet gaz, ha elolvasod a rendeletet, tartoszerkezet egyaltalan nem lehet serult, cserelheto elemek is max. 30%-ban.
Mas kerdes, hogy okosok behozzak ezeket alkatreszkent, es hogy-hogy nem lesz hozza papir...

Udv,
Gabriel_

Előzmény: Easy_t (396)
Easy_t Creative Commons License 2002.02.26 0 0 397
Meg vmi:

Most akkor, ha maganszemelykent hozom be a kocsit,
akkor el lehet adni fel even belul, v. nem?

Easy_t Creative Commons License 2002.02.26 0 0 396

Sziasztok!

Olvasgattam itt a topicot, aztan nekem is lenne
kerdesem.
Vki regebben fikazta itt a kis erteku autok
behozatalat. Akkor magyarazza mar meg vki, hogy
nagyobb ertekut miert erdemesebb (igy) hozni.
Pl. asszem Gabriel_ is 75% Schwacke vamertekkel
dolgozik (mintha ezt olvastam volna, de lehet
tevedek). Ekkor egy pl.:
Adott A4 TDI '95 8000 Euro (ez szvsz realis ar
No-ban.)
Vegyunk 7100 Eu vamerteket (Schwacke) ekkor
kb 3200 Eu (afa, ado 45%)
Eddig: 11200 Eu = kb. 2,7m Ft
+ 200e Ft 'kisfaszom'

Osszesen kb: 2,9-3m

Nos, nem igazan vagyok tisztaban a mostani arakkal,
de e korul mar szvsz Mo-n is lehet kapni.
Igy itt is meg lehet takaritani max 50-100e Ft-t.
Szal hogy is van ez?

Mas:
El tudna vki kuldeni nekem azt a standard szoveget,
amit a szlara ir ra a kereskedo, es azt bizonyitja,
hogy eu-ban gyartott a kocsi?!
Koszi!

Azzal lehet gaz a vamolttasnal/roncsderbin,
ha javitott a kocsi. Tehat balesetes volt, de
mar kijavitottak?

Udv.: Easy_T

rgranc Creative Commons License 2002.02.23 0 0 395
andzsin: lásd, amit nekem írt fila1 egy fél oldallal lejjebb:

"3. Ha maganszemelytol veszed a teendoket lasd a 306-os hozzaszolasba. Ha kereskedo, akkor az ad papirt, Te csak a rendszam+biztositast kell beszerezd
4. Kb. 200k Ft. vam/afa varhato (ha nem ter el 50%-al az eurotaxtol) + vizsgadijjak, stb.
"

Azaz neked nem feltétlenül 200 ezer a vám/áfa, ez a vásárlandó kocsi értékétől függ.
Az nem számít, hogy hány éves a kocsi, de meg kell felelnie a környezetvédelmi előírásoknak, különben nem engedik az importot. Ezeknek automatikusan megfelel, ha 1993 januárja után helyezték forgalomba Nyugat-Európában.
Ha az Európai Únión belül készült az autó (és itt nemcsak a német, olasz, francia, stb. kocsikat kell érteni, hanem a Nissan, a Mazda, stb. is Európában szerel össze egyes típusokat), akkor a vám 0. Az adókat kb. a kocsi kinti árának az 50%-ra számolhatod.
Kb. ezeket tudtam eddig leszűrni... :)))

Előzmény: andzsin (394)
andzsin Creative Commons License 2002.02.23 0 0 394
Akkor most mennyi az összköltség a németeknél, amit kint ki kell fizetni? És mennyi itthon? Számít-e hogy hány éves az autó?
kuller Creative Commons License 2002.02.22 0 0 393
Nekem nem kéne ennyiért, de akörül mennek. Talán még beleférne egy Punto1 kint már 400ért lehet venni, itthon meg 1 guriga alatt nincs.
Üdv:k
Előzmény: gabriel_ (392)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!