Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
Most találtam ezt a fórumot .Gépvásárlás előtt állok mert az öreg hetrám feladta lefüstölt.Tanácsot szeretnék kérni milyen gépet érdemes venni ami 120 ampert tud biztosítani. Nem ipari célra akarom használni max 6 mm falvastagságú anyagok hegesztéséhez.Olyat szeretnék ami CO és elektródás is. Trafós vagy inverteres gépet válasszak ? Látom itt valaki feltett egy használt 185 ös pocketmig gorilát ez megfelelne . Tudna erről a gépről valaki írni mik a tapasztalatok? Bocs a sok kérdésért de amatőr vagyok. Várom válaszaitokat üdv Laci.
Tervezek venni egy kis tömegű, cipelgethető MIG/MMA invertert, mert a huzallal 40-45 kilós MIG gépem nem akaródzik kedvem cipelni, viszont aluzni is a naggyal tudok + ahhoz van tekercsem, ha nem kapják majd el azonnal a Gorillád, lehet sorba állok érte. :)
185 pocketmig gorilla.50-ért adom, egy éves lehet, mma-hoz kábelek. a mig munkakábelt megtartanám, a 205 lt-ben nehéz a munkakábel. a másik variáció, hogy veszek magamnak egy munkakábelt, de még nem néztem utána mennyi is lehet. képet remélem holnap tudok feltenni.
az alufluxban belül az orsó mellett van egy visszaégésgátló tekerentyű, amit alunál 6-ra illik állítani, acélnál 0,vagy 1-re. van az alufluxhoz egy recés 0,9 1-es görgő porbelesre, de az iweld hegesztőtechnikusa azt mondta ez jó alura is. én ezt a gépet alura raktam, nem akarok piszmogni vele, ki az orsót ki a pisztolyt, kábelt , aztán megint vissza.
A 2- 3 mm falvastagságú anyagnál jó lehet az előtoló felette felesleges. 10x100- as laposvasat viszont élbe érdemes vágni úgy gyorsabb.A spanoló felüli görgőknek a szárán van még egy furat abba tekerve az állító csavart közelebb tudsz támasztani kisebb átmérőnél.