Mondjuk, a váci is úgy kezdődött, hogy júniusban még senki nem tudott semmit, meg mindenki röhögött, hogy sose lesz belőle semmi. :D Aztán egyszer csak augusztusban elkezdték felszedni a síneket... :D
2000 kornyeken volt a menetrendkony piros reszeben bejelentve mint jovo evi fejlesztes. A regi unokaink sem fogjak latni cimu tv musor jut eszembe errol.
December 24-én a 08:41-es váci vonattal (2362) utaztam Alsógödig, majd onnan a következővel vissza Bp-re (2387). És a szerelvény ugyanaz volt. Ez most valami extra forda volt, vagy Vácon minden személy már önmagába fordul, nincs léptetés?
pavarotti: hogy a normaidőket figyelembe vevő menetrend mellett (is) vannak vonatok amelyek a munkanapok 90%-ban késnek 3-10 percet,
Ebből is látszik, hogy mennyi értelme van a normaidőknek...
Igen, jobb lenne, ha egy szűk körre rá lenne bízva, hogy mit lehet és szabad bevállalni (pl. 1-2 perces módosítások miatt ne kelljen vágányzári menetrendet csinálni, mert több kárt okoz, mint amennyi haszna van).
De jelenleg nagyon nem egy szűk kör dönt. És ha itt egyszer be lehet ilyet vállalni, akkor lesznek olyanok, akik megkérdezik, hogy miért nem lehet kétszer, vagy akár egész nap órás Keleti-körvasút-70-es vonal ütem? És így tovább... Ami már viszont túl sok mindent borítani.
Plusz vegyük hozzá, hogy a menetrendesnek nincs ráhatása a végrehajtó szolgálatra, az irányítókra, az egy másik cég (pedig ugyanúgy kapacitáselosztásról van szó...), és azt látjuk, hogy milyen reménytelenek ezek a szervezetek.
Amíg a páros monori pár perces késése esetén jellemzően kielőztetik a szegedi IC-vel Üllőn a személy (holott az F.2. 15.2.1.1. alapján nyugodtan kaphatna pár perces késést az IC is), addig mit csinálnának a gyakorlatban (nem egyetlen egy, kiemelt esetben), ha ilyen tervmenetrendet kapnának?
Nézzük meg a tegnapi Keletis leállást! 8-12 között volt leállás, de emiatt még a NYUGATIBÓL menetrend szerint 18:23-kor induló IC-nek is volt 3 órás késése! Sajnos, látni kell, hogy az itt is kitárgyalt kőfelsői menetvonal-konfliktus okozta helyzetet is képtelenek lennének kezelni (pláne, ha most már precedens alapon bárhol, bármikor lehetne ilyet csinálni...).
Tisztelettel, ez az egész annyira kereknek és igaznak hangzik, csak amíg a valóság az, hogy a normaidőket figyelembe vevő menetrend mellett (is) vannak vonatok amelyek a munkanapok 90%-ban késnek 3-10 percet, addig nem érzem át a súlyát hogy egy esetleges 2x 3-4 + tervezett perc mennyire tragikus.
Az operatív üzemben valójában látunk példákat arra, hogy aminek a megoldására van közös akarat, az megoldható.
Szóval elviekben egyetértek hogy ne rúgjunk emiatt a belföldi ütembe, de gyakorlatban kétlem hogy a nemzetközi megoldása érezhető hátrányt jelentene a belföldnek. Persze tévedés joga fenntartva.
gabor144: Ha mondjuk percre pontosan egy órát késik a Metropol, és összeakadna a 9.25-ös EC-vel, akkor milyen vonatnak és mekkora késést okozva kezelhető le a dolog?
Ezt nagyon nehéz megmondani. Ha "percre pontosan" és pont 60 perc késéssel mennek a vonatok, akkor a párossal kell megvárni a bejáraton, amíg kijön a páratlan, ekkor a mögötte menő kör-IC is kap 2 perc késést (és a 80a állapota miatt ez csak nőne), ha a párost viszed át először Kőfelsőn, akkor a páratlannak a "gödörben" kellene megvárnia, amíg kijön, meg oldják és újra beállítják a másik vágányutat, ez kb. 6 perc késés, tehát a sülyi személy és mögötte a szolnoki zónázó és a csabai gyors is kap kb. 5-4-3 percet (meg ki tudja még a Keleti bejáratán mennyit). Ha a sülyi (ahogyan azt normálisan kellene) 10 percre fordulna a Keletiben, akkor ez elég még kifelé is okozna késést.
Természetesen lehet azt mondani, hogy ez szinte semmiség - végül is menetrend sem kell, ki lehet tenni Pécelen is, hogy az S80-as járat reggel 15-35 percenként jár, aztán majd lesz, ahogy lesz (mert ha itt át lehet mindent hágni, akkor mindent és mindenhol...). Sokkal jobb lenne, ha talán az érdemi kérdésekkel foglalkoznának inkább, hogy miként legyenek visszaállítva az órás ütemek a 80-as vonal és csatlakozó vonalain.
Charleston: Biztos, hogy el lehetne dolgozni 1-3 perc módosításokkal, ha nem is szépségdíjasan, de technológiailag szabályosan.
Tessék megpróbálni...
A pályavasút által megadott normaidőkkel nem lehet megoldani (pláne nem ilyen 1-1 perces tologatásokkal, amitől egyébként is feláll a szőr a hátamon...), újra lehet gondolni az egészet - tessék letenni a konkrét elképzelést.
Régóta mondom, hogy addig, amíg ilyen pályavasút van, ilyen forgalom, addig nagyon sok minden még rosszabbul kivitelezhető (még annál is, amennyi vonatot és ahogyan a Start/minisztérium/KTI megrendel...)
Ha minden egy kézben lehetne (a menetirányításig bezárólag), akkor lehetne jobbat alkotni, addig viszont senki nem fog semmi olyasmit bevállalni, amivel utána "megkötbérezik"...