Keresés

Részletes keresés

Doctor Suburbia Creative Commons License 2009.08.01 0 0 1745

A vágány helye elég jól látható még ma is, szinte a teljes vonalon. A Dagály utcánál elég élesen ketté is vágja a környéket.

 

A poén, hogy két helyen, ahol a közút keresztezi a vasútat, a táblák szerint még jár rajta vonat (!!!), így ott autóval szépen le kell(ene) lassítani 30-ra.

 

Szerencsére a pályaudvar épülete még áll a Párkány utcában, nem messze a Volán állomástól.

 

A híd bontása meg kérdéses: ki fogja lebontani? Elvégre nem kettő fillér egy ilyen művelet...

 

Előzmény: Dizma (1739)
kombi Creative Commons License 2009.07.31 0 0 1744
Múlt vasárnap vagy 3 babakocsis családot is láttam, amíg áttekertem a hídon.

És sajnos mindegyiket az északi járdán (bicajútnak nincs kitáblázva hivatalosan), ahol a bringások közlekednek.

A déli járdán, ha már a rámpát megszüntették, rakhattak volna a lépcsőkre valami babakocsi közlekedést lehetővé tevő segédeszközt, mert így a babakocsival a Rómaira átkelők továbbra is a bicajosok között kénytelenek közlekedni.
Előzmény: drnyulas (1743)
drnyulas Creative Commons License 2009.07.28 0 0 1743
Nehéz elhinnem, hogy a kismamák tömegesen vennék igénybe a hídon való kocsitolás lehetőségét.
Előzmény: Dizma (1714)
drnyulas Creative Commons License 2009.07.28 0 0 1742
Ide minek rámpa?Ez gyalogos járda, ott a lépcső.
Bringásoknak ott a túloldal.
Végre különválasztva!
Előzmény: Dizma (1724)
écsapa Creative Commons License 2009.07.27 0 0 1741

  Ezek a régi járda betonelemei.

  (10 éve ezeken még sétáltunk :-)))

  (a kivágott kép jobb szélén, halomban állnak)

Előzmény: sincsavar 1.1 (1740)
sincsavar 1.1 Creative Commons License 2009.07.27 0 0 1740
Éppen a biciklis hídon jöttünk át, amikor jött a vonat, megláttam azokat a beton izéket, gondoltam majd előtérnek jók lesznek (a patak híd felőli partja)
Egyébként én sem emlékszem rájuk az utóbbi 10 évből, valószínűleg a tavalyi hídépítésen pakolhatták őket oda.
Előzmény: Doctor Suburbia (1732)
Dizma Creative Commons License 2009.07.26 0 0 1739
Sajnos az egész híd el fog tűnni, ahogy a vizafogó- vágány, és a -pályaudvar is eltűnt. (a vágány még nyomaiban fellelhető) Ez uraim az urbanizáció.
Előzmény: Doctor Suburbia (1734)
Dizma Creative Commons License 2009.07.26 0 0 1738
Ezen morfondírozok én is...
Előzmény: Doctor Suburbia (1733)
Dizma Creative Commons License 2009.07.26 0 0 1737
Szerintem a bicajos híd északi végéről készült. Cseles fotó, mert nem látszik a Aranyhegyi-patak medre, se maga a kis híd.
Előzmény: Doctor Suburbia (1732)
Doctor Suburbia Creative Commons License 2009.07.25 0 0 1736

Lehet, csak egy picit furcsán néz ki így fotón...

 

Előzmény: radio100jozsi (1735)
radio100jozsi Creative Commons License 2009.07.25 0 0 1735
Ez csak is a Budai oldalt lehet, ott van ez a rövid ártéri nyílás, ráadásként a hídtól Észak-Nyugatra készült a kép.
Előzmény: Doctor Suburbia (1732)
Doctor Suburbia Creative Commons License 2009.07.25 0 0 1734

Már hónapok óta nem tudok ezzel megbékélni...

 

Előzmény: Intersziti (1726)
Doctor Suburbia Creative Commons License 2009.07.25 0 0 1733

Ez a felhajtó kinek volt a begyében? :-(

 

Előzmény: Dizma (1724)
Doctor Suburbia Creative Commons License 2009.07.25 0 0 1732

A felső kép hol készült? Nem tudom beazonosítani, pedig vagy 20 éve járok oda...

 

Előzmény: sincsavar 1.1 (1722)
V43-1123 Creative Commons License 2009.07.22 0 0 1731

Szerintem ő a hídmester, és a munkanap végén épp zuhanyozni készül :-)))

Más: ma egy autódaru és 4-5 munkás szorgoskodott az Újpesti Híd mellett hagyott K-hídon. Ez azt jelenti, hogy most szállítják a Vasúti Parkba, vagy (leírni is alig merem) esetleg a kohóba?

Előzmény: Dizma (1730)
Dizma Creative Commons License 2009.07.18 0 0 1730
Urak!
Erről valamit nem tudtok? :-D
Nagyon szép szerkezete van!
wrn30601 Creative Commons License 2009.07.06 0 0 1729

A 25 vonalon Rigács előtt pályakorrekció keretében - úgy tűnik - új híd is épül a ? patak felett. Van az itt folyó akcióról valakinek közelebbi információja? 

Előtérben az új híd alapozási munkálatai. D21475a.jpg

radio100jozsi Creative Commons License 2009.07.05 0 0 1728
150 éves az első, és 60 éves a jelenleg is álló Tokaji hídszerkezet.

Az 1859. május 24-én került átadásra az első fa hídszerkezetű Tokaji Tisza-híd, míg a jelenleg is álló acél hídszerkezet 1949. július 3-án került átadásra a hozzá tartozó ártéri hidakkal a Tokaj-Rakamaz közötti vasúti szakaszon.

Ennek alkalmából ismerhetitek meg a Tokajnál található Tisza híd rövid leírását és fotóját a www.vasutihid.hu weboldalon.

Figyelgetve az időpontokat, ha lesz időm, készítek egy táblázatot a weboldalamra, melyben az első, és a ma is álló hídszerkezet átadásának a dátuma lesz megtalálható, így könnyen figyelve az évfordulókra.

Jó nézelődést!

wrn30601 Creative Commons License 2009.07.01 0 0 1727
Urak, az 1890-ben elkészült pozsonyi Ferenc József hid napra pontos átadási dátuma micsoda? Tud valaki segíteni?
Intersziti Creative Commons License 2009.07.01 0 0 1726
Egy egykori vasúti híd az egykori vizafogói vasútvonalon, a Váci út felett:

blzs Creative Commons License 2009.06.24 0 0 1725
Dizma Creative Commons License 2009.06.16 0 0 1724
Hadd erősítsem meg egy képpel az általam hiányolt rámpát:
Előzmény: Dizma (1714)
écsapa Creative Commons License 2009.06.08 0 0 1723
Köszi :-)))
Előzmény: Airbus A320 (1720)
sincsavar 1.1 Creative Commons License 2009.06.08 0 0 1722

Ez pedig egy kis hajnali, pilisi biciklizésről hazafelé.
Amikor utoljára közelről láttam a hidat, még csak néhány méretre vágott lemezkupac volt a gyárudvaron. Élőben nagyon tetszett, mindenféle "hűde" építészeti megoldás helyett egyszerű, lényegre törő, nagy összefüggő felületekkel, éppen ettől néz ki jól például a giccses megyeri mellett (egyébként látszik rajta a szakember keze nyoma).
Kíváncsi lennék, vajon mi lesz az a klasszikus műszaki szépség, amit 100 éves korára látni lehet majd benne.

 

 

 

 

Előzmény: Airbus A320 (1719)
KQno 2.0 Creative Commons License 2009.06.06 0 0 1721
Hello Mindenkinek!
Egy kérdésem lenne hozzátok: Nem annyira régen olvastam az iho.hu-n, hogy díszkivilágítást kapott a biatorbágyi viadukt. Kedden jöttem haza Pestre sötétben, gondoltam beugrom ha már arra járok, csinálok néhány felvételt róla, azonban a híd sötétben állt. Tehát a kérdésem: Pontosan mikor van kivilágítva a viadukt? Csak hétvégén és ünnepnapokon, vagy csak én voltam peches és aznap nem működött valami?
A válaszokat köszönöm előre is!
Üdv: KQno 2.0
Airbus A320 Creative Commons License 2009.06.03 0 0 1720
Természetesen az ablakból.:)
Előzmény: Airbus A320 (1719)
Airbus A320 Creative Commons License 2009.06.03 0 0 1719
Egy kis éjszakai...:)
Dizma Creative Commons License 2009.06.02 0 0 1718
"Legyen olyan szíves, ... ... be lesz fejezve (őrházzal együtt..."

Bocsánat de erről nekem felrémlett egy gyerekkori emlék:

6-7 éves lehettem amikor felmerészkedtünk a hídra a testvéreimmel és néhány sráccal a telepről. Akkor még mindkét járda járható volt és átmentünk a pesti oldalra, pontosabban csak a szigetig, az őrházig jutottunk, ahol a hídőr megállított bennünket.
Nem csoda, hiszen az északi járdán indultunk és a délin értünk át. Jól leszúrt bennünket felelőtlen viselkedésért, majd elkezdett mesélni a hídról. Nyugdíjas volt, legalább hetven éves, de sugárzott belőle a híd iránti szeretet, és tisztelet. Leültünk abban a hűvös szűk kis kalitkában és halgattuk őt. Legalábbis engem megbabonázott, amit mesélt. (hogy konkrétan mit arra nem emlékszem) Végül nekem, mint a legkisebbnek adott egy fél almát és haza küldött minket "Csak ezen az oldalon menjetek!" felszólítással.
Az egész kb. 15 percig tartott, és mostanáig eszembe se jutott. De jártam abban az őrházban!
Előzmény: Törölt nick (1716)
Dizma Creative Commons License 2009.06.02 0 0 1717
Igen. A pesti oldalon nem változott semmi, azóta amióta ott jártam. (Anno a régi hídon felújították az északi járdát és ekkor a délire terelték a bicajos- gyalogos forgalmat. Utána, a felújítás végeztével, le is zárták teljesen.)
Akkoriban, mivel én Terézvárosból jártam Rómaira, a vasúti megálló utáni töltésen kitaposott "bicikli útat" használtam rámpaként a hídra fel- és lehajtásra...
Azért köszi a fotókat!
Remélem nem marad így. Jó volna látni egy felújítást, amit teljeskörűen befejeznek!
Előzmény: Törölt nick (1715)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.02 0 0 1716
Voltam az új hídon, következzenek élményeim. ELőször a pozitívak:
1) A "sínek, amiken a vonatok gurulnak" :) fantasztikusak, különösen a dilatációs részeknél, melyek jól megfigyelhetők az óbudai végen.
2) a gyalogosjárda csodálatosan széles lett, és a manapság alkalmazott útburkolatnak megfelelően tökéletesen sima. Szép.
3) A lámpák gyakorisága megejtő.
4) A hídszerkezet "tiszta", légies, áttekinthető, szinte könyörög, hogy nézzünk rajta át, amit aztán készséggel meg is enged. Lehet, hogy emiatt éreztem enyhe tériszonyt, amit a drága jó régi hidunkon soha. :)
5) A vasúti felépítmény (ha ezt így hívják a hidakon) csodásan egyszerű, különösen a terelő(nem)sínek érdekesek. Remélem, a tágas, letisztult vágányköz és űrszelvény nem fogja vonzani az unatkozó huligánokat, hogy ott költsék el mindennapi betévő vodkájukat cigivel. Különösen tetszett a menekítőjárda a gyalogoskorlát és a híd főelemei közt. Nem ajánlatos tériszonyban szenvedő nagymamáknak tűsarkú cipőben, mivel egy átlátszó kis fémrácsocska. De mint alapötlet kiváló.

A negatívumok:
1a) Ha megnyitunk egy gyalogosjárdát a forgalom részére, előtte üzembehelyezzük a közvilágítást.
b) ha mégsem helyeztük korábban üzembe a közvilágítást, akkor legalább ne legyen pofánk kiírni, hogy a gyalogosközlekedés életveszélyes és tilos, mivel az elmúlt kb. 15 évben a nagyhídon egyetlenegy működő lámpa sem volt, mégsem volt hasonló tilalom. Következetesség rulez.
2) Ha az átrozsdásodott aknafedlapokat már gondosan kicseréltük vadíújakra, nem felejtjük kint a "TILOSÉLETVESZÉLYES" táblákat, mert köznevetség tárgyává válunk. Új aknafedlapok 2 személlyel ugrándozásra lepróbálva, "átadva". :D
3) Világítótesteket nem tervezünk úgy, hogy összevissza-rapityomra lehessen törni akár egy hosszabb bottal is. 2 hónapon belül vaksötét lesz a hídon.
4) A hídról korlátelemek ingyen elvihetők, csavarral-anyával, amíg a készlet tart. (A létrák feletti szakaszokon.)
5) Az óbudai oldalon - korlát és bozót hiányában - már kitaposott gyalogösvény vezet a kerékpáros-lejtőtől át a gyalogos-oldalig. Kéretik inkább különleges útátjáró kialakítása, forgókapuval. :P
6) Az önkormányzat a félszigeti járdaszakaszhoz (sem a déli, sem az északi oldalon, ide számítva a lehajtót is) HOZZÁ SEM NYÚLT. A kishíd szigeti oldalán a drótfonatú kerítést valami drótdarab és egy műanyag kordon-darabka tartaná, ha az átkelő (?!?!?!?!) gyalogosok nem hagynák a "kaput" gondosan nyitva, hogy az űrszelbénybe lógjon. A félsziget nagyhíd felőli végén ugyanezt egy fain lakat gátolja meg, de már nem sokáig.

FÉLMUNKA.

Legyen olyan szíves, mondja valaki, hogy egy türelmetlen bunkó vagyok, és a híd hamarosan be lesz fejezve (őrházzal együtt; ennek némi nyomai látszanak is), biztonságosan és vandálbiztosan.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!