A vágány helye elég jól látható még ma is, szinte a teljes vonalon. A Dagály utcánál elég élesen ketté is vágja a környéket.
A poén, hogy két helyen, ahol a közút keresztezi a vasútat, a táblák szerint még jár rajta vonat (!!!), így ott autóval szépen le kell(ene) lassítani 30-ra.
Szerencsére a pályaudvar épülete még áll a Párkány utcában, nem messze a Volán állomástól.
A híd bontása meg kérdéses: ki fogja lebontani? Elvégre nem kettő fillér egy ilyen művelet...
Múlt vasárnap vagy 3 babakocsis családot is láttam, amíg áttekertem a hídon.
És sajnos mindegyiket az északi járdán (bicajútnak nincs kitáblázva hivatalosan), ahol a bringások közlekednek.
A déli járdán, ha már a rámpát megszüntették, rakhattak volna a lépcsőkre valami babakocsi közlekedést lehetővé tevő segédeszközt, mert így a babakocsival a Rómaira átkelők továbbra is a bicajosok között kénytelenek közlekedni.
Éppen a biciklis hídon jöttünk át, amikor jött a vonat, megláttam azokat a beton izéket, gondoltam majd előtérnek jók lesznek (a patak híd felőli partja) Egyébként én sem emlékszem rájuk az utóbbi 10 évből, valószínűleg a tavalyi hídépítésen pakolhatták őket oda.
Szerintem ő a hídmester, és a munkanap végén épp zuhanyozni készül :-)))
Más: ma egy autódaru és 4-5 munkás szorgoskodott az Újpesti Híd mellett hagyott K-hídon. Ez azt jelenti, hogy most szállítják a Vasúti Parkba, vagy (leírni is alig merem) esetleg a kohóba?
A 25 vonalon Rigács előtt pályakorrekció keretében - úgy tűnik - új híd is épül a ? patak felett. Van az itt folyó akcióról valakinek közelebbi információja?
150 éves az első, és 60 éves a jelenleg is álló Tokaji hídszerkezet.
Az 1859. május 24-én került átadásra az első fa hídszerkezetű Tokaji Tisza-híd, míg a jelenleg is álló acél hídszerkezet 1949. július 3-án került átadásra a hozzá tartozó ártéri hidakkal a Tokaj-Rakamaz közötti vasúti szakaszon.
Ennek alkalmából ismerhetitek meg a Tokajnál található Tisza híd rövid leírását és fotóját a www.vasutihid.hu weboldalon.
Figyelgetve az időpontokat, ha lesz időm, készítek egy táblázatot a weboldalamra, melyben az első, és a ma is álló hídszerkezet átadásának a dátuma lesz megtalálható, így könnyen figyelve az évfordulókra.
Ez pedig egy kis hajnali, pilisi biciklizésről hazafelé. Amikor utoljára közelről láttam a hidat, még csak néhány méretre vágott lemezkupac volt a gyárudvaron. Élőben nagyon tetszett, mindenféle "hűde" építészeti megoldás helyett egyszerű, lényegre törő, nagy összefüggő felületekkel, éppen ettől néz ki jól például a giccses megyeri mellett (egyébként látszik rajta a szakember keze nyoma). Kíváncsi lennék, vajon mi lesz az a klasszikus műszaki szépség, amit 100 éves korára látni lehet majd benne.
Hello Mindenkinek! Egy kérdésem lenne hozzátok: Nem annyira régen olvastam az iho.hu-n, hogy díszkivilágítást kapott a biatorbágyi viadukt. Kedden jöttem haza Pestre sötétben, gondoltam beugrom ha már arra járok, csinálok néhány felvételt róla, azonban a híd sötétben állt. Tehát a kérdésem: Pontosan mikor van kivilágítva a viadukt? Csak hétvégén és ünnepnapokon, vagy csak én voltam peches és aznap nem működött valami? A válaszokat köszönöm előre is! Üdv: KQno 2.0
"Legyen olyan szíves, ... ... be lesz fejezve (őrházzal együtt..."
Bocsánat de erről nekem felrémlett egy gyerekkori emlék:
6-7 éves lehettem amikor felmerészkedtünk a hídra a testvéreimmel és néhány sráccal a telepről. Akkor még mindkét járda járható volt és átmentünk a pesti oldalra, pontosabban csak a szigetig, az őrházig jutottunk, ahol a hídőr megállított bennünket. Nem csoda, hiszen az északi járdán indultunk és a délin értünk át. Jól leszúrt bennünket felelőtlen viselkedésért, majd elkezdett mesélni a hídról. Nyugdíjas volt, legalább hetven éves, de sugárzott belőle a híd iránti szeretet, és tisztelet. Leültünk abban a hűvös szűk kis kalitkában és halgattuk őt. Legalábbis engem megbabonázott, amit mesélt. (hogy konkrétan mit arra nem emlékszem) Végül nekem, mint a legkisebbnek adott egy fél almát és haza küldött minket "Csak ezen az oldalon menjetek!" felszólítással. Az egész kb. 15 percig tartott, és mostanáig eszembe se jutott. De jártam abban az őrházban!
Igen. A pesti oldalon nem változott semmi, azóta amióta ott jártam. (Anno a régi hídon felújították az északi járdát és ekkor a délire terelték a bicajos- gyalogos forgalmat. Utána, a felújítás végeztével, le is zárták teljesen.) Akkoriban, mivel én Terézvárosból jártam Rómaira, a vasúti megálló utáni töltésen kitaposott "bicikli útat" használtam rámpaként a hídra fel- és lehajtásra... Azért köszi a fotókat! Remélem nem marad így. Jó volna látni egy felújítást, amit teljeskörűen befejeznek!
Voltam az új hídon, következzenek élményeim. ELőször a pozitívak: 1) A "sínek, amiken a vonatok gurulnak" :) fantasztikusak, különösen a dilatációs részeknél, melyek jól megfigyelhetők az óbudai végen. 2) a gyalogosjárda csodálatosan széles lett, és a manapság alkalmazott útburkolatnak megfelelően tökéletesen sima. Szép. 3) A lámpák gyakorisága megejtő. 4) A hídszerkezet "tiszta", légies, áttekinthető, szinte könyörög, hogy nézzünk rajta át, amit aztán készséggel meg is enged. Lehet, hogy emiatt éreztem enyhe tériszonyt, amit a drága jó régi hidunkon soha. :) 5) A vasúti felépítmény (ha ezt így hívják a hidakon) csodásan egyszerű, különösen a terelő(nem)sínek érdekesek. Remélem, a tágas, letisztult vágányköz és űrszelvény nem fogja vonzani az unatkozó huligánokat, hogy ott költsék el mindennapi betévő vodkájukat cigivel. Különösen tetszett a menekítőjárda a gyalogoskorlát és a híd főelemei közt. Nem ajánlatos tériszonyban szenvedő nagymamáknak tűsarkú cipőben, mivel egy átlátszó kis fémrácsocska. De mint alapötlet kiváló.
A negatívumok: 1a) Ha megnyitunk egy gyalogosjárdát a forgalom részére, előtte üzembehelyezzük a közvilágítást. b) ha mégsem helyeztük korábban üzembe a közvilágítást, akkor legalább ne legyen pofánk kiírni, hogy a gyalogosközlekedés életveszélyes és tilos, mivel az elmúlt kb. 15 évben a nagyhídon egyetlenegy működő lámpa sem volt, mégsem volt hasonló tilalom. Következetesség rulez. 2) Ha az átrozsdásodott aknafedlapokat már gondosan kicseréltük vadíújakra, nem felejtjük kint a "TILOSÉLETVESZÉLYES" táblákat, mert köznevetség tárgyává válunk. Új aknafedlapok 2 személlyel ugrándozásra lepróbálva, "átadva". :D 3) Világítótesteket nem tervezünk úgy, hogy összevissza-rapityomra lehessen törni akár egy hosszabb bottal is. 2 hónapon belül vaksötét lesz a hídon. 4) A hídról korlátelemek ingyen elvihetők, csavarral-anyával, amíg a készlet tart. (A létrák feletti szakaszokon.) 5) Az óbudai oldalon - korlát és bozót hiányában - már kitaposott gyalogösvény vezet a kerékpáros-lejtőtől át a gyalogos-oldalig. Kéretik inkább különleges útátjáró kialakítása, forgókapuval. :P 6) Az önkormányzat a félszigeti járdaszakaszhoz (sem a déli, sem az északi oldalon, ide számítva a lehajtót is) HOZZÁ SEM NYÚLT. A kishíd szigeti oldalán a drótfonatú kerítést valami drótdarab és egy műanyag kordon-darabka tartaná, ha az átkelő (?!?!?!?!) gyalogosok nem hagynák a "kaput" gondosan nyitva, hogy az űrszelbénybe lógjon. A félsziget nagyhíd felőli végén ugyanezt egy fain lakat gátolja meg, de már nem sokáig.
FÉLMUNKA.
Legyen olyan szíves, mondja valaki, hogy egy türelmetlen bunkó vagyok, és a híd hamarosan be lesz fejezve (őrházzal együtt; ennek némi nyomai látszanak is), biztonságosan és vandálbiztosan.