Valami perverz módon még mindig foglalkoztat a kajakok sebessége (persze csak bizonyos határok között, ha annyira függő lennék az hiszem egy Csepeli K1 függene a garázsom mennyezetén, és azt símogatnám meg minden kocsiból kiszállásnál :-).
Nick? szerinted hogyan viszonyul egymáshoz az Ysak - Point 65 Sea Cruiser - Valley Aquanaut Club - trió (a gépháztól teljesen eltekintve) sebesség szempontjából? Mármint teljesen tudományosan..
kedves pepin és m_atts, végre valaki olyat is ír, ami engem is érdekel, már kezdtem azt hinni, hogy egy vegyipari szakközépbe iratkoztam be :)
nagyon egyetértek, hogy kezdjünk el terveket kovácsolni, a javaslatom az lenne, hogy egy-egy önkéntes legyen a 'gazdája' egy-egy túrajavaslatnak, gondolja végig, hogy hová érdemes menni, hol érdemes megállni/aludni, mi legyen a logisztika, esetleg tegyen javaslatot. egyetlen megkötés szerintem, hogy ezek után az önkéntes szervezőnek illene ott lennie a túrán...
az évzáró szervezésekor, meg az évzárón is fenyegettük egymást egy pár túraötlettel: fertő, szigetköz, gemenc, hernád
sibeniki és vogalongás tapasztalatunk van, akkor most jó alkalom összeszedni az infókat a közös honlapunkra :)
A tervekről jut eszembe, idén mindenképpen szeretnénk résztvenni a Vogalongán. Aki már volt, leírná, hogyan megy ez, mi mindenre kell figyelni? Az alapelképzelés kemping valahol a közelben, még az se kizárt, hogy valahol Punto Sabione környékén. (Bár egy ismerősöm szerint eléggé hullámos az átkelés - és a 30 km mellett egy átkelés oda-vissza nem biztos, hogy jól fog esni.)
Az egy kubuntus gép volt/van (amit most is használok), de ez itt nagyon off...
Úgy látom, most mindenki kényszercselekvéseket végez. Már ami a kajakozást illeti. Kivéve az itt is jelen lévő "jégtörőket", de az ő lelkesedésük is csökken a napsütéses órák számával egyenes arányban...
Lehet, hogy ez is még korai, de a már régebben említett családi közös evezésen kívül körvonalazódik egy-két túra, amit nem szeretnék ezen a nyáron kihagyni: - A családi nyaraláson kívül (ahová szintén visszük a kajakokat!) is szeretnék a tengerre (Adria) menni. Legalább egy 4-5 napos laza túrára. Ideális célpontnak tűnik Sibenikkel szemben lévő szigetcsoport. - Ha összejön szívesen csatlakozok akár egy közös szervezésű túrához: mindegy hova, de sós legyen a víz (és tiszta). - Gemenci holtágak bejárása: Indulás a bajai híd lábától Kb. 2,5 km-t kell összesen felfelé evezni, a többi kb. 18 km-t a két egymás felett lévő holtágban kellene megtenni. Ha jól emlékszem, összesen egy helyen kell átemelni. Vissza a kiindulópontra kb. 8 km az út, de már lefelé. Az egész 30 km-en belül lesz. Ezt a családdal is szeretném bejárni, ha már minden családtag edzett lesz, de lehet közös szervezésű bulit is csinálni. - Feltétlenül elmegyek/elmegyünk erre a Dráva szakaszra. (Horvátország, Drava -t kell kiválasztani!) 1 napos, kényelmes túra. Tőlünk nincs messze. Csak a logisztikát kell jól kitalálni, ezért célszerű több autóval menni. Erre a szakaszra -még- nincs különösebb adminisztratív megkötés, nem kell bejelenteni...stb.
Igen, nagyjából ennyi; van benne egy olyan részlet is, amikor egy sérülést egyszerűen "ellapít" a forró pákával.
Egyébként én a HTP-ről írtam azt, hogy nem laminált, hanem PE. Kutakodtam egy kicsit, ami nem volt egyszerű a "htp"-re mindent bedobált a gugli, amiben szerepelt a http... :o/
Végül találtam valamit:
"...a proprietary-branded polyethylene plastic which contains longer plastic molecules to create better stiffness and abrasion resistance."
Ami a guglifordító segítségével valahogy így csavarható magyarra: "...egy védett márkajelzéssel ellátott polietilén műanyag, amelyben hosszabbak a műanyag molekulák, hogy jobb legyen merevség és kopásállóság."
Tehát a HTP egy PE anyagtípus. Vagymi... ;O)
A Wiki-ben nincs szó HTP-ről, viszont megemlíti a ragasztási-forrasztási módozatokat.
A jövő héten pedig keresek egy karosszériást, aki foglalkozik PE-heggesztéssel is... :O)
>Inkább legyen 20-30 dekával nehezebb, kerüljön negyedannyiba és bírjon négyszer annyit!
Háá-tigen :)
Mindenki másképp főzi a bablevest ... de ez a szerencse, mert különben mindenki sárga-piros PE kajakban evezne, mondjuk piros tollú lapáttal, és még a ruháink is egyformák lennének ... :)
Nem laminált, hanem PE. És ha jól sejtem, nem anyag, hanem eljárás.
Egy spéci kialakítású pákával lehet javítani a PE kajakokat. Ebben a kisfilmben látható valahol az 55. másodperc táján. Párszáz forintos cucc lehet, akár egy ragasztópisztoly, jó lenne a csapatnak legalább egy ilyen. A "Reparaturstift" meg kívánt színben rendelhető a PRIJON-tól... ;o)
Mint ahogy Saintus honlapján, itt is szükségesnek tartom megjegyezni: nem tudom és konkrétan nem is érdekel az armerlite anyag vegyészeti és technológiai definiálása, de az említett anyagból készült kajaklapáttal azóta megtett kb. 1700 km alapján állíthatom, hogy nagyon jó formájú, tartós, merev és nem utolsósorban: elérhető árú evezőt kanyarintottak belőle, s nekem, mint kajakosnak ez a lényeg. :O)
Nem esek hasra egy "a NASA titkos laboratóriumában kifejlesztett" benyögéstől, sem pl. a vákumlaminálási eljárástól, ha folyton vigyázgatnom kell rá és arra kell gondolnom, hogy aktív használat melett 4-5 évente így is, úgy is le kell cserélnem az 50-100'000-es értékű evezőmet, mert az anyag elfárad, elérik, stb. Inkább legyen 20-30 dekával nehezebb, kerüljön negyedannyiba és bírjon négyszer annyit!
A szponzoráció megint más téma, felajánlásokat az e-mail címemre várok... ;O)
akkor még nem láttad a slackware-tuninglinuxomat kajakozásra állítva... :-) itt szerintem egyik rencert se szídjuk, mindegyik jó volt valamire. A lunixxot legalább úgy rakod össze ahogy akarod, akár egy evezőt.
Szerintem a Linuxos hasonlatod sántít. Néhány évvel ezelőtti állapotokra igaz. Az én nézőpontom szerint: "A linux ezzel szemben egy rakás kajakalkatrész, ingyen, amit neked kell összerakni, személyreformálni, de csak 1 körömolló és 2 dobverő van az elkészítéséhez." -Ma már nagyszerű, instant alkatrészeket kapni, melyekkel néhány óra alatt használható kajakot varázsolhatsz elő, szinte a semmiből, puszta kézzel. (Néhány hete csináltam, tök jól működik!)
"Mikor kész, 3 év után, evezhetsz vele a fertőtavon, de csak azon." - Mint írtam az összerakás mindössze néhány órát igényel és egy nagyszerű, kajakot kapsz, amelyik minden vízen megállja a helyét. De csak vízen!
"Ha más vízre viszed akkor vagy azonnal felborul, vagy csak hátrefelé lehet evezni." Természetesen -ahogy a boltban megvásárolható kajak esetén is- elsősorban az adott feladatra alkalmas: egy tengeri kajakkal ne akarjunk vízeséseken lecsorogni...
"Ha pedig az eveződ nem olyan, ami az adott hajóval együttműködő darabok listálán rajtvan, akkor, jobb ha inkább kézzel lapátolsz." Kajakot csak kajakevezővel érdemes meghajtani. Mással is lehet, de nem lesz olyan hatékony. Olyannyira, hogy lehet, hogy nem is mozdul a kajakod evezés közben. Ez visszafelé is így van: például egy komolyabb vitorlás hajón mit kezdenél egy kajakevezővel, akár a legdrágábbal is!?!
Hogy kajakos hasonlattal élljek, és ne legyek végtelenül OFF, a win javítocsomag nem olyan, mint egy pótalkatrész. Inkább olyan, mintha a kajakodhoz hetente be kellene szerezned néhány cserealkatrészt, hogy az azon a héten aktuállis időjárással is megbírkózzon, különben szímplán elsüllyedne az első hullámon, mivel a gyártó csak a kiadás hetében jellemző hullámzásra készítette fel.
A linux ezzel szemben egy rakás kajakalkatrész, ingyen, amit neked kell összerakni, személyreformálni, de csak 1 körömolló és 2 dobverő van az elkészítéséhez. Mikor kész, 3 év után, evezhetsz vele a fertőtavon, de csak azon. Ha más vízre viszed akkor vagy azonnal felborul, vagy csak hátrefelé lehet evezni. Ha pedig az eveződ nem olyan, ami az adott hajóval együttműködő darabok listálán rajtvan, akkor, jobb ha inkább kézzel lapátolsz.
Van egy remek varázsló a Microsoft honlapján, melyben minden javítócsomag megtalálható. A dolog lényege, hogy ha a dózerben valami lefagyott és kéne helyette egy javított, a Varázsló végefelé van egy tétel, hogy ,,upgrade-csomagok billdowshoz''
Gondolom súlyosabb programozási hibák kijavításáa hozták létre a varázslókat, amely a felhasználóval különleges kommunikációt folytat, ezzel sugallva azt, hogy a gyártó mindent megtesz az igaz ügy érdekében --- hogy a felhasználónak jó legyen.
Melyik gyártó dicsekszik azzal, hogy neki javítócsomag sem kell?
Egyébként a Linuxhoz is vannak javítócsomagok, így az is előfordulhat, hogy ott is van valami fogyasztóitársadalon-féle cucc...
8=)
(nem kötekedek ezzel, de ez kijött belőlem, amiért hiába keresek egy rothadt libWand.so fájlt binárisan, tgz-ben...) Megyek, szapulok inkább mást
Van 1 PDF file a prijon honlapján, amiben az összes szerelvény megtalálható, gondolom, ha valami eltört, és kéne másik, de a file vége felé van egy olyan tétel, hogy javító anyagok HTP-hez. Ez mi lehet? Nme vagyok túl jó németből, de mintha azt írná, hogy pagasztópisztollyal felvihető a cucc. Gondolom mélyebb karcok kijavítására lehet jó. Mindenesetre érdekes. És az is bíztató, hogy náluk sem az új hajó vásárlása az egyetlen megoldás a hibás alkatrészek pótlására. :)
Egyébként a Prilite-hoz is van javítóanyag, szóval lehet, hogy mégis valami laminált cucc az is. (ugyan azzal javítja, mint a karbont...)
Van amit ott is csak vákuummal. A winget amit csináltam, hiába laminálnám kézzel, az erezet miatt lehetetlen... Aztán meg van olyan gyanta, ezek a prepregek, melyek jó gyorsan el tudnak készülni (pl repülőgéphangárban ez fontos), de autokláv kemence kell hozzá, az meg ismét drága. A ,,kezdők'' által nem gyártható termékek egyetlen célja a ,,hardveres'' formavédelem, így ugyanis akárki nem tudja koppintani a dolgokat. A ropzon is erre mehetett rá, persze tény az is, hogy a PP-kompozit olcsóbban is jön ki, ha már megvan a szerszám. Így nagyobbat akaszt. beszélek itten mintha értenék hozzá, pedig nem... :( Volt régen egy film, Dutyi-dili vót a címe. Abban mondja a nigger, amikor a börtönben ki akarják filézni: ,,Kicsi vagyok, kicsi seggdugasz...'' --- ezt mondom most magamra
...és persze vegyész ismerőseim azt is elmondják, hogy ez a fajta anyag egyáltalán nem újítás, már régóta közismert dolog. Röhögni meg nyugodtan lehet, szabad ószágban élnk --- legalábbis ezt hirdetik... :-)
Gondolom megalkotásakor ez volt az egyik elsődleges szempont. Mer azért lássuk be, az üvegszál-kevlár-karbon hármasból eléggé bármit elő lehet állítani...
A polip meg ropilén egy ínyenc tengeri fogás. Csak a ropi-facsaró készülék drága...
a ropzon a-val kezdődő anyagára én valami fegyvergárat találtam eg betű átírásával. Az nyaguk egyébként polipropilén-szálakból összerakott, nem gyantás kompozit. Gépek kellenek hozzá. Sok, és drága gépek. Az nyag hátrána, hogy ha mégis javítani kell, nem tudod anyagában javítani, dobhatod ki és veheted a másikat.